al zooooo lang single:-(

12-06-2010 17:37 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Om moedeloos van te worden, af en toe dan. Ben nu al 7 jaar single, en ik merk gewoon dat ik nu wel de behoefte krijg om eens iemand tegen te komen. Alleen geeft me dat soms zo'n rusteloos gevoel! Wanneer gaat het gebeuren, en wanneer ga ik eindelijk de ware eens ontmoeten? Het is niet zo dat ik 7 jaar heb stilgestaan, er zijn wel scharrels gekomen en gegaan, maar wil het graag wat serieuzer laten worden dan die scharrels. Ik weet dat ik nu moet genieten van het leven, een relatie kent ook zijn ups en downs, maar ik zou soms gewoon wel eens die zekerheid willen hebben dat ik echt wel iemand ga tegenkomen. Herkenbaar? En zijn er mensen die uiteindelijk na een lange tijd single zijn geweest toch eindelijk die ware hebben gevonden?
Verleerd... Hmmm, ik denk dat dát niet kan, maar je verwachtingen zullen wel anders zijn. Denk ik

Ik heb nu al veel meer eisen dan 2,5 jaar geleden (zoals hij mag niet vreemdgaan e.d. haha, trouw zijn), dus het wordt steeds moeilijker een passend iemand tegen te komen.

En je zult je leven, zeker na 10 jaar alleen te zijn geweest, opnieuw moeten inrichten met iemand. Je kunt het idd wel verleerd zijn met iemand samen te leven/eten/doen.

voor jullie allemaal (en mezelf )
Ik heb juist dat ik heel anders tegen een relatie aan ben gaan kijken door het single zijn. Dingen waar ik me vroeger druk om kon maken, vind ik nu zo onbelangrijk.
Ik vind het trouwens helemaal niet erg om single te zijn, het kutte is alleen dat veel vriendinnen wel een relatie hebben en daardoor toch andere prioriteiten en interesses...
Tja ik ben ook al jaren single. Over het algemeen heb ik er geen moeite mee maar soms kan ik het enorm saai en eenzaam vinden. Met name als je in het weekend wat leuks wilt doen en niemand kan.
Juist door deze relatie weet ik dat het voor mij persoonlijk heel moeilijk gaat worden. En inderdaad ik ga nu lekker genieten van mijn vrijheid... maar door relaties leer je veel over jezelf en ik weet nu hoe moeilijk ik ben. Dat is de reden dat ik de hoop heb opgegeven! Bij voorbaat....

de meesten hebben die problemen niet, dus ik zie het voor jullie positief in. Tenzij je niet snel op iemand valt natuurlijk...
Ook hier een single die al 6 jaar alleen is (ook nog eens dertiger met kinderwens) Intensief lopen internetdaten op zoek naar 'de ware' en bijna de hoop opgegeven dat ik ooit iemand zou vinden. Snap ook niet zoveel mensen wel een relatie hebben en t bij mij maar niet lukt, terwijl ik echt leuk ben.

Maarrrr, ik heb onlangs iemand ontmoet! En wat hier ook al gezegd werd, je herkent 'm meteen. Nu moet ik dat mss niet te hard zeggen want het is mega pril en van een relatie kunnen we nog niet eens spreken, maar het voelt voor 't eerst sinds jaaaaaren goed.
quote:chickonspeed schreef op 13 juni 2010 @ 11:36:

Ook hier een single die al 6 jaar alleen is (ook nog eens dertiger met kinderwens) Intensief lopen internetdaten op zoek naar 'de ware' en bijna de hoop opgegeven dat ik ooit iemand zou vinden. Snap ook niet zoveel mensen wel een relatie hebben en t bij mij maar niet lukt, terwijl ik echt leuk ben.

Maarrrr, ik heb onlangs iemand ontmoet! En wat hier ook al gezegd werd, je herkent 'm meteen. Nu moet ik dat mss niet te hard zeggen want het is mega pril en van een relatie kunnen we nog niet eens spreken, maar het voelt voor 't eerst sinds jaaaaaren goed.Wat fijn !!!! Geniet er van. Zucht dat lijkt me heerlijk zeg.
Wat ik maar wil zeggen Iwannalive, Nicola en alle anderen: het komt vanzelf! Al heb je de hoop opgegeven en jezelf bestempeld als laatste overgeblevene, ineens wandelt ie je leven binnen! Het iritantie is dat je niet weet wanneer, en dat je daarom denkt dat t misschien wel nooit meer gebeurt. Ik weet precies hoe t is... Hoop heel erg dat dit 'm is voor mij, want dat weet ik natuurlijk ook niet, voor t zelfde geldt is to zo voorbij. Al voelt dit heel goed. Ik geloof overigens niet persé in 1 ware liefde, maar weet inmiddels ook dat ze niet op iedere straathoek te vinden zijn
quote:boarder schreef op 13 juni 2010 @ 00:30:

Tja ik ben ook al jaren single. Over het algemeen heb ik er geen moeite mee maar soms kan ik het enorm saai en eenzaam vinden. Met name als je in het weekend wat leuks wilt doen en niemand kan.Same here. Inmiddels 8 jaar vrijgezel.
Ik kan ook met jullie meepraten. Ben nu ongeveer 5 jaar vrijgezel en sinds een tijdje lijkt het mij toch weer erg fijn om een relatie te hebben. Overigens vermaak ik mij alleen ook prima hoor, ik heb nooit een weekend niets te doen, maar mis toch het gevoel van verbondenheid.

Een vriendin van mij heeft via een duurdere online datingsite haar partner gevonden maar ik weet niet of het wel iets voor mij is. Ben bang dat men daar alleen naar het uiterlijk kijkt en ik moet het meer van mijn persoonlijkheid hebben
Ook hier een positief bericht. Na ruim 10 jaar single te zijn geweest heb ik nu een erg fijne relatie. En alles wat jullie schrijven herken ik. De 'jaloerse' gedachte van 'ga maar achter in de rij staan' is dan ook regelmatig door m'n hoofd gegaan.

Maar ik kan me volledig bij Chickonspeed aansluiten: het komt echt wel. Ook al kan het misschien nog jaren duren. Je wilt niet weten hoe vaak ik op kerstavond bij het kijken naar 'All you need is love' dacht "misschien aankomend jaar?" om dat een jaar later dan weer te denken.

Mijn tip is eigenlijk: maak je eigen leven zo leuk mogelijk en geniet van de dingen die je doet. Ga niet uitkijken naar het moment dat hij komt, maar leef nu! Dus doe ook de dingen die je graag wilt doen en dan zul je zien dat als je het beredruk hebt hij voor je neus staat.

(en dan komt het verhaal dat je hem met moeite in je leven in kunt passen vanwege die drukke agenda, maar dat is het vervolg op dit topic )
Ik ben ook al heel lang single maar ik denk dat ik die tijd ook wel nodig had. Ben uit een moeilijke thuissituatie in een lange en serieuze relatie gevlucht die me geen goed deed. Toen dat uitging heb ik eerst jaren nodig gehad om mezelf te vinden, te ontdekken wat ik leuk vind, mijn jeugd te verwerken, mijn leven op de rails te krijgen. Daarna m'n moeder verloren wat natuurlijk ook een verwerkingstijd met zich meebracht.

Het is pas sinds een paar jaar dat ik voor mijn gevoel de boel op de rit heb en er wel een relatie bij zou kunnen. (Voor die tijd wilde ik ook wel een relatie hoor, vurig zelfs, maar dat was vooral omdat ik het zo moeilijk had en me maar moeilijk kon redden in m'n eentje).

Nu ben ik al een jaar of vijf zover dat ik denk: "die man mag weleens een keer komen", maarja, je moet er ook geluk in hebben natuurlijk en dat heb ik tot nu toe nog niet gehad.

Ik vind dat op zich niet zo'n probleem, hij komt vast wel een keer en ik ben natuurlijk noodzakelijkerwijs uitgegroeid tot een behoorlijk zelfstandig en onafhankelijk type. Ik vind het op zich prima als mijn droomman pas over een jaar of tien in mijn leven zou komen. Maar dan zou ik het wel ZOOOveel fijner vinden als de maatschappij wat minder op stellen was ingericht en als mensen allemaal onafhankelijke individuen waren die hun relaties aangaan omdat ze iemand gewoon geweldig vinden (en dus niet "omdat het zo hoort", "omdat het financieel handiger is" of omdat ze bang zijn alleen te zijn).

Dan zou ik veel meer op 1 lijn zitten met mijn vriendinnen die wel een relatie hebben. We zouden elkaar veel beter begrijpen, op dezelfde manier in het leven staan. Nu heb ik wel een paar vriendinnen met relatie die onafhankelijke types zijn maar veel anderen zijn erg eenzijdig op de partner gaan focussen vanaf het moment dat die in hun leven kwam en zijn vooral erg erop gericht mij zo snel mogelijk aan de man te krijgen ongeacht of ik 'm leuk vind :D.
Het is inderdaad meer het niet weten wanneer het gaat gebeuren, dan geloven dat het nooit meer gebeurt. Dus nu genieten, probeer ik zoveel mogelijk te doen. Fijn om jullie ervaringen hier te lezen, en te zien dat ik niet de enige ben!
Nu heb ik wel een paar vriendinnen met relatie die onafhankelijke types zijn maar veel anderen zijn erg eenzijdig op de partner gaan focussen vanaf het moment dat die in hun leven kwam en zijn vooral erg erop gericht mij zo snel mogelijk aan de man te krijgen ongeacht of ik 'm leuk vind :D.[/quote]

Heeeeel herkenbaar! Mensen gaan er sowieso van uit dat je niet gelukkig bent, en dat wel gaat zijn als die relatie voorbij komt. Ok, ben echt niet altijd gelukkig, en zou graag een relatie willen, maar zo frustrerend dat daar dan zo'n stempel op gedrukt wordt.
Herkenbaar topic dit! Ben zelf ondertussen zo'n 2 1/2 jaar vrijgezel, met wat pogingen daarin om iets op te starten, die tot nu toe jammerlijk mislukt zijn. Ook ik heb zwaar het gevoel van 'waar ís hij nou in vredesnaam?'. En ik probeer dan wel er niet teveel mee bezig te zijn en het in m'n eentje (met vrienden en familie) zo leuk mogelijk te hebben (wat gelukkig over het algemeen ook goed lukt) maar ik mis het hebben van een relatie wel degelijk, merk ik... En af en toe kan me dat dan wel eens 'aanvliegen', wanneer je bijvoorbeeld een erg leuke (of erg klote) dag hebt gehad en toch weer in dat lege huis thuiskomt...

Maar Nicola, ook ik pas ervoor om relatie aan te gaan om er zo 'bij te kunnen horen'! Ik ken ook wel enkele stellen waarvan ik me afvraag waarom ze toch bij elkaar zijn... Dan ben ik m'n eentje beter af Het moet wel echt goed voelen! En, afgaand op enkele andere reacties, lopen ze er toch echt nog wel rond, die leuke mannen... Ben alleen dan wel héél benieuwd waar je ze dan tegen moet komen, want ik zie ze helaas niet ;) !
quote:vaika schreef op 13 juni 2010 @ 13:08:*knip* Ben bang dat men daar alleen naar het uiterlijk kijkt en ik moet het meer van mijn persoonlijkheid hebben Je bedoelt vast van je persoonlijkheid en uitstraling!
quote:Loeky schreef op 13 juni 2010 @ 13:33:

*knip*Dankje Loeky aardig dat je even kwam posten hier.
Ben ook al meer dan 2 jaar single.

Is niet echt superlang maar van mij mag er best verandering in komen.

Ben alleen best duidelijk; als n man geen zin heeft in een relatie maar me wel heel leuk vindt (sex relatie ;) kap ik het af.

Voel me daar te goed voor.

Wil een goede lieve en trouwe vent en zo'n vriendin kan hij ook verwachten

Dus ik heb geduld en voor de rest streef ik nu volledig zonder overleg (!!! mijn eigen doelen na!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven