Alles was een leugen

07-09-2019 00:10 69 berichten
Oké beetje dramatische topictitel, maar ik wist geen betere.

Ik heb, had, vier jaar lang een relatie. Deze man begon enige weken geleden vreemd te doen, ik kan er de vinger nog steeds niet helemaal op leggen. Hij loog over stomme dingetjes, was soms een tijdje onbereikbaar, gewoon rare dingen.

Sinds twee weken negeert hij me. Dat vind ik al vreselijk, hij doet gewoon alsof ik niet besta. Na een relatie van vier jaar.

Vandaag sprak ik wat kennissen van hem en ik hoorde allerlei verhalen over hem, alsof ze nu pas vrijuit durven spreken over hem. Verhalen over drugs, andere vrouwen, agressief gedrag. De man in de verhalen is een totaal ander persoon dan de man die ik ken.

En nu pieker ik me suf. Was onze hele relatie gebaseerd op een leugen of zijn de verhalen die ik heb gehoord niet waar?
De man in kwestie negeert mij nog steeds dus ik kan het ook niet bespreken met hem.

Ik weet gewoon even niet wat ik met mezelf en mijn gevoel aan moet nu :(
Oudblond schreef:
07-09-2019 00:56
Wat je eerder over hem schrijft, illustreert dat hij inderdaad vier jaar lang zijn prio niet bij jullie relatie/jou had. Hard maar waar. Hij was in die vier jaar ook harteloos. Alleen verbloemde hij dat en dat doet hij nu niet meer. Hij heeft geen belang bij jouw emotie of pijn en verwacht dus ook geen 'begrip of afronding'. Neem het heft in eigen handen. Het is jouw leven. Neem daar opnieuw de regie over.
Dit ja. Ik kan dit nog even niet zo goed bevatten. Dat iemand vier jaar lang doet alsof. Dat je denkt dat je een toekomst aan het opbouwen bent samen en van het ene op het andere moment word je bij het grof vuil gezet.
Alle reacties Link kopieren
Rookgordijn1 schreef:
07-09-2019 00:54
Ja. Ik heb volgende week al een afspraak voor een uitstrijkje ivm klachten.
Goed dat die afspraak al staat! Wees eerlijk tegen je HA. Zeg hem dat je geen idee hebt van wat je ex verder nog aan contacten had zodat je uitgebreid getest wordt. Dat is even spannend, maar duidelijkheid is op dit ogenblik essentieel voor je 'herstel'. Zoals ik al schreef: O.a hiermee neem je de regie over je eigen leven en lijf terug.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Dank je wel voor je reacties oudblond :heart: Ik zit in ieder geval niet meer als een klein kind te janken ;-D
Ik ga maar slapen, lijkt me wat verstandiger voor nu. Morgen weer een nieuwe dag..
Wat zal jij je rot voelen! En daar is niks mis mee.
Wat anderen al schreven.. Verwijder hem uit je leven. Als hij al antwoorden gaat geven dan weet je toch niet of dit wel de waarheid is.

Vanzai en oudblond hebben mooie dingen gezegd!

Hier schrijven kan Idd een grote steun zijn. Dus als het goed voelt.. Doen.

Ik hoop dat je dit pas morgenvroeg leest...

Het komt goed! :hug:
Alle reacties Link kopieren
Rookgordijn1 schreef:
07-09-2019 01:00
Dit ja. Ik kan dit nog even niet zo goed bevatten. Dat iemand vier jaar lang doet alsof. Dat je denkt dat je een toekomst aan het opbouwen bent samen en van het ene op het andere moment word je bij het grof vuil gezet.
Zal niet meevallen, maar zo snel mogelijk afscheid nemen van het idee dat je jouw toekomt samen met hem aan het opbouwen was.
Die toekomst krijgt nu een andere wending.
Steek daar vanaf nu al je energie maar in.
Enne, niks grof vuil... HIJ gaat per NU bij het grof vuil !
Alle reacties Link kopieren
:hug:
Rookgordijn1 schreef:
07-09-2019 01:00
Dit ja. Ik kan dit nog even niet zo goed bevatten. Dat iemand vier jaar lang doet alsof. Dat je denkt dat je een toekomst aan het opbouwen bent samen en van het ene op het andere moment word je bij het grof vuil gezet.
Wat naar voor je! Moeilijk te bevatten zo na 4 jaar.
Ik heb het zelf nooit meegemaakt, maar ik ken wel mensen die zoals jij voor de gek zijn gehouden. Ken je de documentaire Dirty John? Daar heeft een vrouw hetzelfde, maar nog echt in het kwadraat.

Je kunt het eens kijken als je benieuwd bent. Er is ook een serie waarin het is nagespeeld maar de docu is informatiever. Als je denk dat je zo'n verhaal er even niet bij te kunnen hebben, dan beter om hem niet te kijken.
Ik heb dit ook meegemaakt, jaren geleden. Ik was toen nog jong en goedgelovig :facepalm: Twee jaar een relatie gehad met een man die een vrouw en kind had, waar ik niks van afwist. Zelfs zijn naam was gelogen.
Mijn gevoel wist vanaf dag 1 dat er iets niet klopte, je geeft zelf aan dat je het de laatste weken heb gemerkt, maar is dat dan niet al veel eerder?
Het zal me ook niets verbazen als hij later nog wel weer van zich zal laten horen en een fantastische verklaring zal hebben voor zijn afwezigheid.
Mijn advies is luister naar je gevoel en blijf heel dicht bij je gevoel. Als er iets niet ok is met deze man dan weet je of de verhalen waar zijn of niet. Dan wist je dit waarschijnlijk ook al eerder.
Ik heb het altijd geweten in ieder geval, hij was ook vaak lange tijd onbereikbaar maar hij had altijd wel weer een perfect excuus klaar, en tja ik was verliefd... dus mijn gevoel hierover heb ik twee jaar lang compleet genegeerd. Mijn les hieruit is dan ook geweest om je onderbuikgevoel nooit te negeren.
Maar dit is klote, naast liefdesverdriet ben je ook gewoon bedonderd door iemand, dat maakt het dubbel zo pijnlijk.
Heel veel sterkte :hug:
Alle reacties Link kopieren
Even een knuffel van mij :hug:

Jaren geleden ben ik ook van de een op de andere dag aan de kant gezet. Zonder verklaring oid. Heeft me een hele tijd gekost om daar overheen te komen. Maar als ik nu terugkijk, ben ik zo blij dat het zo gegaan is. Ik had nooit echt gelukkig met hem geworden. Wat iemand anders ook al schreef: ook ik voelde diep van binnen dat de verhouding in onze relatie scheef zat. Dat ik meer van hem hield dan hij van mij.

Neem de tijd om te helen. Ga desnoods met een professional praten. En probeer los te laten dat je een verklaring wilt. Die gaat er niet komen denk ik. Als hij je nu zo negeert, wees dan maar blij dat je van die zak hooi afbent. (Maar zo voelt het nu nog niet :hug: )

Sterkte! En blijf lekker schrijven hier. Dat helpt.
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.
Alle reacties Link kopieren
:hug:

Blijf inderdaad hier schrijven als dat goed voelt. Het kan zeker helpen om je minder alleen te voelen.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Rookgordijn, wat erg dat je zo bent voorgelogen! Idd de tip om een test te doen is verstandig. Lees dat je al een afspraak hebt. Ik heb zelf ook een uitgebreide soa test gedaan na en hele vervelende gebeurtenis, ik heb toen ook een uitgebreide versie gekregen. Voor nu laat je verdriet en woede toe dat helpt om het te verwerken en schrijf lekker hier zodat je verhaal kwijt kunt. Je krijgt hier zeker de steun en je voelt je minder alleen als je hier je ei kwijt kunt. Ik snap ook niet dat je je geliefde zo kunt bedonderen en dat 4 jaar lang! Wat een ilussie en hoe makkelijk gezegd van mijn kant af, maar wees blij dat je het nu weet en dat je ervan af bent. Idd blokken en nooit meer naar om kijken! leven terug pakken en weer oppakken en probeer zoveel mogelijk afleiding te zoeken en leuke dingen te doen.

Sterkte! :hug:
''Geen woorden maar daden''
Als deze man echt is zoals die kennissen hem omschrijven, dan denk ik dat hij weg is omdat het hem te heet onder de voeten werd.
Hij heeft 4 jaar lang gelogen en waarschijnlijk is er recent iets gebeurd waardoor dat uit ging komen. Dan is het voor sommige mensen makkelijker om te verdwijnen dan om de confrontatie aan te gaan. Net zoiets als mensen die zich verstoppen voor de deurwaarder, zeg maar. Als je doet alsof het probleem er niet is verdwijnt het misschien vanzelf.
Niet dat je daar nu verder iets aan hebt, maar misschien helpt het bij de 'waarom' vraag.

Ik zou er niet meer in investeren.

Wat ik wel zou doen is je sloten vervangen. Als hij half bij je inwoonde heeft hij waarschijnlijk een sleutel van je huis en als hij echt een drugsprobleem heeft, en misschien daaraan gekoppelde schulden, is je huisraad niet veilig.

Het is natuurlijk een aanname, maar ik heb bij anderen gezien hoe ze thuis kwamen in een huis zonder elektronica omdat drugsverslaafde zoon alles verkocht had, dus ik zou dat risico zelf niet willen lopen
Alle reacties Link kopieren
Het is over denk ik. En dan gaat ieder zijn eigen weg die niet meer beïnvloed wordt door wat de ander fijn vindt. Als je de ander uit je leven haalt ben je meer jezelf; je geeft dan meer toe aan het deel van je persoonlijkheid dat langere tijd niet aan de orde is geweest.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat een partner bewust liegt. Hij had een bepaalde tijd behoefte aan een bepaald leven maar besloot later dat de relatie zoals die was niets voor hem was. Dus maakt hij zich los en is daarna zó met zijn nieuwe leven bezig dat jij heel ver van hem af komt te staan.

Het begrip liegen zie ik eerder als een wat kinderlijke term waarbij angst een grote rol speelt: je wil niet verliezen wat je had maar ook je voordeeltjes. Pubers liegen bijvoorbeeld ontzettend; ze willen van twee walletjes eten zolang ze zich nog niet kunnen redden in de volwassen wereld. Naarmate je volwassener wordt kies je meer voor jezelf en wat jou ligt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Rookgordijn1 schreef:
07-09-2019 00:15
Hoe kun je je zo in iemand vergissen? Hoe kan iemand zo anders zijn? Ik woonde half met hem samen. Ben ik dan zo naïef?
Ik heb een relatie met een ex drugsverslaafde. Ze kunnen dingen heel goed verbergen. Op de een of andere manier kan ik leugens opmerken bij mensen. Maar vertrouw maar eens op dat gevoel als de ander zo overtuigend praat. Het heeft ongeveer 4 maanden geduurd toen ik achter zijn drugsgebruik kwam. Onbewust wilde ik dit ook echt niet inzien. Mijn hele waarheid stortte dan namelijk in. Maar toch kwam ik erachter. Na heel veel praten, duidelijke eisen van mijn kant is het tij gekeerd. Maar dit kostte ongelooflijk veel energie, zelfreflectie, vertrouwen en duidelijk handelen voordat het veranderde. Ook was het intensief gebruik zo'n half jaar pas bezig. Hoelanger hoe moeilijker vaak hier verandering te krijgen. Mijn vriend zijn motivatie was ik. Hij wilde mij echt niet kwijt. Ik heb moeten leren inzien dat woorden woorden zijn en dat dat dus echt niks van waarde heeft. Hij moest het laten zien. Dit kostte dus echt heel veel energie. Hele heftige en moeilijke periode. En eigenlijk leerde ik hem toen pas echt kennen.
Sinds twee weken negeert hij me. Dat vind ik al vreselijk, hij doet gewoon alsof ik niet besta. Na een relatie van vier jaar.

Alleen dit is al voldoende om er een punt achter te zetten. Iemand die zo met je omgaat, daar moet je helemaal geen relatie mee willen.
Wow. Ik ben nog even te moe om persoonlijk op iedereen te reageren (slecht geslapen) maar heb wel alles gelezen.
Wat is het fijn om, als je ellendig wakker wordt, hier lieve reacties te vinden :'(
Rookgordijn1 schreef:
07-09-2019 09:15
Wow. Ik ben nog even te moe om persoonlijk op iedereen te reageren (slecht geslapen) maar heb wel alles gelezen.
Wat is het fijn om, als je ellendig wakker wordt, hier lieve reacties te vinden :'(
Heb ik afgelopen week hier geleerd... Op iedereen reageren mag maar hoeft niet hoor!

Dikke knuffel! En ik gun je dat je vandaag iemand je een echte geeft!

Wees lief voor jezelf! Nog liever dan anders.
Knuffel voor jou, Rookgordijn. De pijn straalt van je posts af en voel het met je mee. Ik zit helaas in een soortgelijke situatie. Zoiets kan enorme impact hebben op je zelfvertrouwen. En dat is iets wat je niet 'mag' toelaten. Niet vanwege iemand die zo met je omgaat.

Twee weken negeren is gewoon te lang. Ik hoop dat je, waar hij ook mee komt, voor jezelf kiest.
Geloof me rookgordijn. Verban deze persoon uit je leven. Ik heb ook een relatie gehad bijna 4 jaar met iemand die veel loog, en ook over kleine dingen. Iedereen in mijn omgeving zei dat ik beter verdiende dan hem. Hij is verslaafd en sommige dingen kon ik ook de vinger niet op leggen.
Had wel eens gehad dat ik hem in de avond appte maar kreeg 1 vinkje en pas de volgende middag om half 3 belde meneer mij op. Ik was zo boos, en had echt het gevoel dat hij me zat te belazeren.Zijn lader lag in de auto maar meneer had geen zin om het te pakken. Maar ze weten weer zo op je in te praten dat je het maar weer goedkeurt. Je wilt het niet inzien. Maar diep van binnen weet je dat er iets niet klopt. Luister naar je gevoel. Ik heb het ook niet gedaan en heb er echt spijt van. We zijn uit elkaar maar alsnog wil ik hem terug terwijl hij niet goed voor me is. Telkens probeert hij het zo te draaien dat ik de schuldige ben.
Ik heb een topic aangemaakt gisteren en ben echt blij dat ik het heb gedaan. Heb echt veel aan de reacties. Het ligt niet aan jezelf. Het ligt bij HEM. je eigenwaarde wordt alleen maar minder door zo een persoon
Als iemand veel liegt dan blijft dat zo en verandert dat niet
Het nare hieraan is aan jezelf toe te geven dat je fout zat: De schaamte dat je het niet zag, de liefde voor iemand die je niet kende, de verspilde tijd, het plekje in jouw hart dat je aan hem gaf...

Als je voor jezelf toegeeft dat het fout is geweest, moet je ook toegeven dat jij het fout hebt ingeschat. Dat doet pijn.

Je rouwt om een liefde die verdwenen is, maar ook omdat je jezelf even kwijt bent.

Het is gemakkelijk om vast te houden aan de mooie momenten. Toen hij zo lief deed, de mooie woorden, de connectie die je voelde. Dat kan toch niet nep zijn geweest?
Maar dat was het wel.

Hij houdt van zichzelf, en had jou daarvoor nodig. Als een parasiet.
Rookgordijn1 schreef:
07-09-2019 00:15
Hoe kun je je zo in iemand vergissen? Hoe kan iemand zo anders zijn? Ik woonde half met hem samen. Ben ik dan zo naïef?
Je vergiste je niet, want je voelde al wat, maar kon er de vinger niet op leggen. Volgende keer dat gevoel niet negeren.
Alle reacties Link kopieren
Rookgordijn, ben je de dag een beetje doorgekomen?
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Ja ben de dag wel doorgekomen.
In de ochtend Netflixen en chocola, daarna even de stad in en mezelf op een paar oorbellen getrakteerd en daarna lekker voor mezelf gekookt en weer Netflixen.
Hij heeft wel gereageerd op mijn WhatsApp bericht, dat het allemaal onzin is en dat hij wil afspreken om te praten. Ik heb gezegd dat ik geen zin meer heb in zijn leugens en hem geblokt, hoe graag ik hem ook wil geloven.

Ik begin ook te twijfelen aan het verhaal over andere vrouwen. De mensen van wie ik dat heb gehoord zijn van een andere cultuur, waarin vriendschappelijk contact al snel anders wordt uitgelegd.

Maar los daarvan, hij heeft me twee weken genegeerd! Kl****ak.

Sorry dat ik nog niet echt persoonlijk heb gereageerd maar ik heb jullie allemaal gelezen en jullie hebben we allemaal steun gegeven, bedankt daarvoor :rose:
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je de dag een beetje goed door gekomen bent.
En vooral jezelf lekker verwennen en goed voor jezelf zorgen.

Dat je gaat twijfelen betreft de verhalen over andere vrouwen begrijp ik wel. Je wilt het natuurlijk niet echt zo zien en wilt liever geloven dat het anders is en praat het dan al snel goed om te zeggen dat die andere mensen het misschien anders bedoelen.

Maar klinkt heel vervelend wat ik nu zeg maar jij en ik weten heus wel wat ze bedoelen en als zoiets gezegd word in welk cultuur dan ook dan bedoelen ze daar wat mee.

Maar ik snap dat je dat niet wilt geloven en ik hoop ook voor je dat die andere mensen het fout hebben.

Maar zoals je zelf al zegt hij heeft je 2 weken genegeerd dat is al verschrikkelijk als iemand zo tegen je doet.

Ik zeg lekker verder netflixen en nog meer chocolade erbij en goed nadenken wat je nu precies wilt en wat je van hem verwacht.

Vind het heel erg knap hoe je tegen hem hebt gereageerd.
Blijf in jezelf geloven !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven