Als een man zegt dat hij dingen op een rijtje moet krijgen..

31-08-2009 13:30 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Maand geleden ontzettend leuke man ontmoet op een feestje. Vanaf die tijd tweemaal op een erg geslaagde date geweest! In tussentijd is hij ook op vakantie geweest en in die tijd dagelijks contact gehouden.

Tientallen smsjes per dag, initiatief van beide kanten, paar belletjes op zijn initiatief.

Maar ondanks dat is man afhoudend in afspreken, neemt daar weinig concreet initiatief toe, houdt dingen in het midden over hoe hij over je denkt. Reageert gelaten op positieve opmerkingen. Soms ineens wel uit het niets lieve smsjes.

Bij navraag zegt hij dat hij het rustig aan wil doen en expres voorzichtig is met zijn antwoorden, dat hij me niet aan het lijntje wil houden, maar dat hij nog wat dingen op een rijtje moet krijgen. HIj weet niet wat hij wil, het lukt hem niet om zich volledig te geven. Heeft door vorige relaties een deuk opgelopen, wil zich niet meer zomaar aan iemand binden, bang om weer gekwetst te worden.

En nu...Mijn gevoel zegt dat ik het maar helemaal moet afkappen. Want betekent twijfelen en alles op een rijtje proberen te krijgen ook niet gewoon twijfelen over mij en dus niet into me zijn?

Ik heb al gezegd dat ik afstand ga nemen, dat hij eerst maar zelf moet uitvinden wat hij wil. Het doet toch weer pijn en druist in tegen wat ik echt wil.

Wat zijn jullie ervaringen?
Dat betekent dat hij dingen op een rijtje moet krijgen.

Waaruit jij weer op kunt maken dat je beter niet kunt wachten of inlaten met iemand die dingen nog op een rijtje moeten krijgen. As simpel as that
Ik krijg stilletjes het idee dat jouw gevoel de juiste gaat zijn....
quote:Mel78 schreef op 31 augustus 2009 @ 13:30:

Maand geleden ontzettend leuke man ontmoet op een feestje. Vanaf die tijd tweemaal op een erg geslaagde date geweest! In tussentijd is hij ook op vakantie geweest en in die tijd dagelijks contact gehouden.

Tientallen smsjes per dag, initiatief van beide kanten, paar belletjes op zijn initiatief.

Maar ondanks dat is man afhoudend in afspreken, neemt daar weinig concreet initiatief toe, houdt dingen in het midden over hoe hij over je denkt. Reageert gelaten op positieve opmerkingen. Soms ineens wel uit het niets lieve smsjes.

Bij navraag zegt hij dat hij het rustig aan wil doen en expres voorzichtig is met zijn antwoorden, dat hij me niet aan het lijntje wil houden, maar dat hij nog wat dingen op een rijtje moet krijgen. HIj weet niet wat hij wil, het lukt hem niet om zich volledig te geven. Heeft door vorige relaties een deuk opgelopen, wil zich niet meer zomaar aan iemand binden, bang om weer gekwetst te worden.

En nu...Mijn gevoel zegt dat ik het maar helemaal moet afkappen. Want betekent twijfelen en alles op een rijtje proberen te krijgen ook niet gewoon twijfelen over mij en dus niet into me zijn?

Ik heb al gezegd dat ik afstand ga nemen, dat hij eerst maar zelf moet uitvinden wat hij wil. Het doet toch weer pijn en druist in tegen wat ik echt wil.

Wat zijn jullie ervaringen?

Moet dat dan binnen een maand?

Heb je niet wat hoge verwachtingen van deze man? Als je hem leuk vindt, kun je toch ook gewoon af en toe wat afspreken en kijken waar het schip strandt? Je hoeft toch niet meteen in het diepe te springen....
The time is now
wegsturen met het verzoek om terug te komen, als hij eea op een rijtje heeft gezet.

(makkelijker gezegt dan gedaan,kweetut)
Dat hij dingen op een rijtje wil zetten. Zonder jou. Eufemisme voor: ziet jou niet als relatiemateriaal.
quote:Banba schreef op 31 augustus 2009 @ 13:33:

[...]

Moet dat dan binnen een maand?

Heb je niet wat hoge verwachtingen van deze man? Als je hem leuk vindt, kun je toch ook gewoon af en toe wat afspreken en kijken waar het schip strandt? Je hoeft toch niet meteen in het diepe te springen....Dat waren zijn woorden, niet die van mij!
Haha...al die oneliners:-)!

Al die wijze vrouwen hier!

En weet je wat het is, jullie hebben nog gelijk ook (jammer genoeg...)
Vraag je zelf af wat je wilt, hoe je het wilt en of je dat bij deze man vindt.

Je bent nu een maandje bezig, dat is misschien nog wat vroeg om definitieve conclusies te trekken. Hoe vaak hebben jullie elkaar nu gezien? De smsjes en belletijes komen van zijn kant, dus hij tooont wel initiatief en kennelijk niet alleen wanneer ie sex wil. meeste mensen die net uit een relatie komen roepen dat ze rustig aan willen doen, maar doen het niet.

Wat voor redenen geeft hij trouwens om niet vaak te kunnen/willen afspreken? ex en kinderen?

En.. ook belangrijk: Weet je zeker dat ie single is? een smsje is natuurlijk zo gestuurd. maar als ie niet wil afspreken, vage verhalen heeft en ook slecht telefonisch bereikbaar is, leert forum en dating-ervaring dat soms mannen niet zo single zijn als ze beweren, en dat de ex helemaal niet weet dat de relatie over is.

Hou je alarmbellen in de gaten en geef deze meneer nog wat tijd, als ie echt leuk is. als ie over een maand of twee nog steeds geen tijd voor je weet vrij te maken, kun je altijd nog besluiten dat je liever een man heeft die wat meer into you is.
Je kunt niets afdwingen, dat werkt averechts. Dus lekker laten gaan die man, er in ieder geval niet op gaan zitten wachten. Stop om te beginnen eens met sms'en. En als hij jou sms't, wacht je rustig een paar uur of een dag voor je antwoordt.

Ik ben nog uit de tijd van voor de sms (en toch nog niet eens stokoud) en vind dat het soms een wel erg dwingend tijdverdrijf is en ook dat mensen het soms gewoon doen om maar iets te doen te hebben. Dat er meer waarde aan wordt gehecht dan dat het waard is. In mijn ogen moet het in ieder geval geen pijler onder een beginnende relatie zijn. En moet je er al helemaal geen intenties uit op proberen te maken. Maar dat is mijn mening...

En aan twee dates in een maand tijd zou ik nog helemaal niets ophangen, dat zijn gewoon twee dates in een maand tijd...
Deze man is eigenlijk nog een jongen;-). Getrouwd is hij niet en kinderen heeft hij al helemaal niet.

Weet je wat het is, aan 2 dates in een maand tijd hang je nog niks op, maar je gaat wel bij jezelf na of je vaker wilt daten en of het potentie heeft tot meer. Hoe dan ook, ook in zo'n korte tijd kan je wel bepaalde gevoelens voor iemand ontwikkelen. En dan is het fijn om te weten of die ander jou ook beter wil leren kennen.
Doe maar gewoon rustig aan. Als ie leuk is en jou leuk vindt, komt het wel. En anders niet. Ga lekker met andere mannen/jongens daten, vind ik altijd een probaat middel tegen dit soort onzekerheden, gewoon voor de lol, je hoeft niets met ze te willen, maar is vaak goed voor je ego. En als ie dan weer eens wil afspreken, kun je niet op de voorgestelde datum, want dan heb je al iets. Echt, het kan zo simpel zijn... zoals mijn oma altijd zei: geen handvol maar een land vol!
Als hij je echt zag zitten zou hij niet twijfelen. Zou jij twijfelen als je iemand het einde vindt?
quote:Mel78 schreef op 31 augustus 2009 @ 13:44:

Deze man is eigenlijk nog een jongen;-). Getrouwd is hij niet en kinderen heeft hij al helemaal niet.

Weet je wat het is, aan 2 dates in een maand tijd hang je nog niks op, maar je gaat wel bij jezelf na of je vaker wilt daten en of het potentie heeft tot meer. Hoe dan ook, ook in zo'n korte tijd kan je wel bepaalde gevoelens voor iemand ontwikkelen. En dan is het fijn om te weten of die ander jou ook beter wil leren kennen.Is hij niet gewoon te lief om te zeggen dat hij gewoon iets van vrienden wil blijven maar verder niets?
Eens met mijn voorgangers.

Of hij nou niet into you is, of echt eerst dingen op een rijtje wil zetten. Deze meneer gaat nu niet een relatie met je aan. Dat wil hij niet en dat hoeft ook (nog) helemaal niet.

Jijzelf moet door en niet op het wachtbankje gaan zitten. Date wat, gewoon voor de lol. Laat alle opties open, maar ga vooral door met je leven zoals dat was voordat je hem leerde kennen. Als hij je leuk genoeg vindt komt hij wel. Niet meteen bovenop je telefoon springen als hij belt of smst. Hij neemt de tijd, dat mag jij ook.
quote:Madhe schreef op 31 augustus 2009 @ 14:28:

Eens met mijn voorgangers.

Of hij nou niet into you is, of echt eerst dingen op een rijtje wil zetten. Deze meneer gaat nu niet een relatie met je aan. Dat wil hij niet en dat hoeft ook (nog) helemaal niet.

Jijzelf moet door en niet op het wachtbankje gaan zitten. Date wat, gewoon voor de lol. Laat alle opties open, maar ga vooral door met je leven zoals dat was voordat je hem leerde kennen. Als hij je leuk genoeg vindt komt hij wel. Niet meteen bovenop je telefoon springen als hij belt of smst. Hij neemt de tijd, dat mag jij ook.Super mooi geschreven! Dank je wel, je hebt helemaal gelijk:-)
Hoi Mel!

Lees dat je in bijna hetzelfde schuitje zit als mij... volgens mij kan ik je hetzelfde advies geven als jij bij mij hebt gedaan: neem je reserves en houd je een beetje afzijdig.

Net als jou weet ik diep van binnen ook dat het waarschijnlijk gewoon een afwijzing is, maar ja, dat weten en erna handelen is niet hetzelfde
Weet je ook een beetje iets van die relaties, geschiedenis van hem? Wellicht word het wat duidelijker dan hoe hij uberhaupt met (vaste) relaties omgaat/ging..
dubbel
Bij mij heeft dit al tot drie keer toe betekend dat er een Mevrouw meedeed, ergens. Hoe graag ik ook zou willen melden dat het goed/ verstandig/ begrijpelijk/ onschuldig/ logisch/ volwassen is dat iemand dingen op een rijtje wil zetten. Voor mij betekent het al sinds jaren ; Full speed ahead.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Very Cherry heeft gelijk.

"Ik moet eerst wat dingen op een rijtje zetten" betekent: Er zijn meerdere dames in beeld en ik ben er nog niet uit of ik voor één kan kiezen, en zoja, welke dat dan is.
Clowns to the left of me..
Naar wat hij mij vertelt heeft, heeft hij een paar lange relaties gehad. Alle keren heeft het meisje de relatie verbroken. Hij heeft bij mij aangegeven 'dat hij er helemaal klaar mee is om zich weer ergens in te storten wat uiteindelijk nergens toe leidt'. Hij wil nu pas iets met een meisje opbouwen als hij echt weet dat zij 100% oprechte gevoelens heeft voor hem.

Wij zijn nooit in het stadium gekomen dat ik dit al naar hem had kunnen uitspreken. Wat hij nou werkelijk precies op een rijtje zou willen zetten, is mij onbekend. Hij koppelt het zelf veel aan wat ik in de eerste alinea schreef. Ik denk zelf dat hij het niet exliciet uitspreekt, maar ook twijfelt aan mij. Immers, laat je iemand lopen als je die persoon echt leuk vindt... En hoe kan hij er achter komen dat ik echt voor hem zou kunnen gaan, als hij nooit initiatief neemt tot afspreken?

En dat er mogelijk nog een ander in het spel is, een ex of wat dan ook, zou ook heel goed kunnen. Ik heb deze woorden namelijk ook al eens eerder gehoord en toen bleek dat inderdaad ook het geval.

Bedankt weer voor jullie reacties. Helpt altijd om dingen op een rijtje te krijgen haha!
ben ik nu de enige die het normaal vindt dat je soms meer tijd nodig hebt dan een maand om te beslissen of je met iemand verder wil?

soms ben ik binnen de week verliefd, soms na een paar maanden, soms na een paar jaar. Nu begrijp ik natuurlijk dat je geen jaren op iemand kan/moet wachten, maar een maand vind ik toch wel héél kort om iemand dan maar direct te schrappen als relatiemateriaal.
Sara, je bent zeker niet de enige. (al lijkt dat soms wel zo op dit forum).

Zelf denk ik ook dat je pas na een maand of 2 begint door te krijgen of je uberhaupt wel verliefd bent op de persoon (ipv op het beeld dat je van die persoon hebt). Laat staan dat je weet of je verder wilt met diegene.

Ik zeg niet dat je niet vanaf het eerste moment verliefd kan zijn, dat kan zeker, maar of het ook echt verliefdheid op die persoon is daar twijfel ik aan (zelfs bij mezelf twijfelde ik daaraan).

Maar dat je langer wilt nadenken, wil niet zeggen dat je niet meteen graag tijd met diegene wilt doorbrengen. Als je je aangetrokken voelt tot iemand dan wil je dat, als het goed voelt wil je dat. In veel gevallen weet iemand al heel snel dat hij/zij niet een relatie met die ander zou willen, en daar wordt dan nogal vaag over gedaan.
Tsja... een man die gewoon zegt wat hij heeft meegemaakt en het nu - op basis daarvan terecht - gewoon rustig aan wil doen, wil nog niet zeggen dat hij helemaal níets wil doen. Maar gewoon rustig aan. Na twee dates en een maand tijd kun je nog niet verwachten dat hij de rit naar het bejaardentehuis met je wil uitzitten.

Er zijn ook mannen zat die meteen op je nek gaan zitten, je naar hun moeder willen slepen en je graag in huis nemen; over het algemeen hoor je daar dan weer bijna allergische reakties op. Kortom, het is ook nooit goed .

Als je 'm leuk vind kun je het ook rustig aan doen met hem, en er even wat tijd en geduld in investeren. Is dat ook een plan?
Filosofisch gezien was de eerste mens ter wereld die online was... een koorddanser.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven