Als er om je gevochten wordt..

15-06-2008 02:01 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kan geen keuzes maken, nooit eigenlijk, ook niet als het om mannen gaat.

Ik heb ze voor het kiezen, letterlijk. Ik heb een huis gedeeld met 3 mannen, waarvan 1 mijn huidige vriend nu is. Ondertussen was ik toen ook iets begonnen met een man die bij ons woonde. Ik voelde me heel prettig bij hem, en heb nog steeds contact met hem en blijf geregeld daar logeren. Er komen daar veel vrienden van hem over de vloer. Veel lopen achter me aan, en ik vind dat leuk want er zitten leuke mannen tussen, maar ik doe niets met hun, alleen flirten.

Nu woon ik samen met mijn vriend en nog een andere man, waar ik ook veel voor voel. Met hem heb ik wel wat gedaan, en ik wil misschien met hem verder. Maar ik weet het niet zeker. Bij ons in de straat wonen vrienden die geregeld langskomen of ik bij hun. Ik doe niks met ze, maar als ik het wil kan ik het zo doen, want dat zij dat willen is mij ook al duidelijk geworden. Als ze langskomen dan is eigenlijk de spanning om te snijden door de sarcastische reacties over en weer tussen hun, mijn vriend en de man die bij ons woont.

Helaas is de situatie heel vervelend voor iedereen. Mijn vriend en die man die bij ons woont mogen elkaar steeds minder en er is steeds ruzie, om mij.

Eigenlijk weet iedere betrokkene wat er speelt maar het word niet bepraat, ze zijn allemaal bang mij kwijt te raken als ze het uit de hand laten lopen. Maar dat er gevochten gaat worden is zeker want dat is al een paar keer bijna gebeurd.

Ik weet dat ik moet kiezen want dit kan niet altijd zo door gaan. Ik vind alle aandacht leuk want ik heb veel aandacht nodig, maar ik kan niet kiezen, en dat wil ik wel doen. En dat er om mij ruzie word gemaakt is ook niet ideaal.

Ik raak snel gehecht aan een man en ben dan bang hem te verliezen, ik kan heel slecht afstand nemen en mis iemand heel snel.

Ook flirt ik teveel en ik ben te spontaan volgens mijn vriend, waardoor bij mannen het hoofd op hol breng. Ik babbel met iedereen en ben altijd vrolijk en vriendelijk. Ik zorg dat ik er altijd goed en verzorgd uitzie en me vrouwelijk kleed. Ik krijg veel complimentjes en daar doe ik het stiekem ook een beetje voor want dat voelt goed. Maar omdat ik zo ben zoals ik ben breng ik mezelf en anderen keer op keer in de problemen en dat wil ik niet meer.

Dit is mijn noodkreet, ik hoop dat iemand mij een goed advies kan geven hoe ik dit op kan lossen. Niet met "volg je hart" want dat heb ik geprobeerd en dat werkte niet, helaas.
Ik ben ook niet altijd het braafste meisje van de klas geweest. Maar op een zeker moment ging het voor mij te goedkoop voelen. Daarvoor had ik er weinig problemen mee (ik was niet bezet toen, maar mijn meeste 'vriendjes' wel). Het ging een beetje vanzelf over. Maar wel pas op het punt dat ik dacht: ik ben meer waard dan dit.
-
TO, mag ik vragen hoe oud je bent?
quote:Teigetje29 schreef op 15 juni 2008 @ 02:47:

Maar jij bent daar toch ook bij? Ik zou zeggen, kies voor jezelf!

Ja dat wil ik ook, maar dat is zo moeilijk.

quote:Teigetje29 schreef op 15 juni 2008 @ 02:49:

even aanvulling, JIJ bent het meest belangrijk in je leven! Ik zeg dit niet zomaar, ik kom namelijk ook uit zo'n soort relatie/situatie, dus ik weet waar ik over praat (vind ik zelf ;o))

Fijn om te lezen dat je er ervaring mee hebt, vaak voel ik me zo alleen omdat ik denk dat ik de enige ben die er zo'n zooitje van kan maken.

quote:anemoon schreef op 15 juni 2008 @ 02:47:

Fijn te horen dat je er zo serieus over bent! Gedrag veranderen is niet makkelijk. Maar ik zou je toch willen vragen, waarom zit je zo om aandacht verlegen? Dat idee krijg ik erg, dat je erg de bevestiging in aandacht van mannen zoekt.

Het lijkt mij ook heerlijk om voor iemand helemaal te gaan. Maar ik geloof er ook in dat dat dat vrijwel onmogelijk is als je niet al behoorlijk gelukkig met jezelf bent. Dan hoef je die bevestiging niet meer zo van anderen te krijgen.Ik denk vaak na waarom ik zo ben. Komt het omdat ik voor mijn gevoel vroeger te weinig aandacht van mijn ouders heb gekregen? Of omdat ik vroeger gepest ben op de basisschool? Ik denk zelf dat daar ergens de oorsprong van mijn probleem ligt..
Dat zou heel goed kunnen, maar het blijft aan jou of je kiest om slachtoffer te worden van je verleden of dat je ermee aan de slag gaat om het te overwinnen. Da's echt niet altijd makkelijk, en misschien is het zelfs best handig om er een psych bij te halen, dat kan soms erg verhelderdend werken (sprak zij uit ervaring).

Ben ook wel benieuwd hoe oud (of jong) je bent.
-
Je bent absoluut niet de enige die er 'een zooitje van maakt' maar ik heb jouw ervaringen ook gehad en er is niets goed uit gekomen, ik probeer je eigenlijk te behoeden voor het feit dat als je nu zo doorgaat, je nooit zult vinden wat je zoekt
quote:anemoon schreef op 15 juni 2008 @ 02:49:

Ik ben ook niet altijd het braafste meisje van de klas geweest. Maar op een zeker moment ging het voor mij te goedkoop voelen. Daarvoor had ik er weinig problemen mee (ik was niet bezet toen, maar mijn meeste 'vriendjes' wel). Het ging een beetje vanzelf over. Maar wel pas op het punt dat ik dacht: ik ben meer waard dan dit.Bij mij is het begonnen toen ik in de pubertijd kwam. Mijn ouders gingen scheiden, waren allebei met zichzelf bezig. Ik had altijd wel een vriendje, de een na de andere en ik kreeg volop aandacht. Ik ben nu 23 en ik vind dat ik die tijd achter me moet laten maar ik vind al die aandacht van verschillende mannen nog steeds heel fijn, en ik kan geen afstand doen van de mannen waarmee ik "ga" en gewoon vrienden worden werkt ook niet voor mij want dan ga ik weer de fout in.
Ik snap je hoor, bij mij begon het pas op mijn 21e, toen het uitging met mijn eerste echte vriendje. Heeft zo tot mijn 24e geduurd, met nog wat stuiptrekkingen daarna.

Maar goed, mijn ouders zijn nog steeds bij elkaar. Kan me voorstellen dat als je ouders scheiden aan het begin van je puberteit, dat dat dan heel wat indruk maakt. Het is echt al een goede start dat je je bewust bent van je gedrag. Volgende stap is om te gaan bedenken waarom je dit doet, maar, nog belangrijker, ook wát je nou eigenlijk wilt.

Bepaald gedrag leer je niet zomaar af, daar heb je een hoop doorzettingsvermogen voor nodig.
-
Ik ga slapen want ik begin erg moe te worden en ik moet morgenavond nog werken.

Meiden, heel erg bedankt voor het gesprek hier. Ik heb er veel steun aan en ik ga nadenken over wat er gezegd is in mijn topic. Morgen ben ik er weer.

Slaap lekker en droom fijn. En thanx want ik ga nu met een beetje beter gevoel slapen!
I_Love_Vodka, door jouw gedrag zal een man nooit voluit voor een relatie (bv monogaam) voor jouw gaan. Dat is misschien iets wat je nu nog niet zoekt, maar je weet nooit wanneer je de liefde van je leven tegenkomt.

Dat ze nu ruzie om jouw maken, is omdat mannen op sex-gebied een vrouw niet graag delen.

En misschien moet je nog wel even uitrazen, maar dan is het denk ik beter, om niet meerdere relaties aan te gaan.
Topic klinkt als weer een behoefte aan aandacht! En ik snap dat die mannen zich zo t.o.v. je gedragen. Je bent wel erg makkelijk om te krijgen, beetje aandacht en er is grote kans op sex.

Misschien gewoon een keer ALLEEN gaan wonen?
Mja, als de kans op sex verkeken is bij die heren, zijn ze waarschijnlijk een stuk minder geinteresseerd in je.

Je bent menselijk hoor. Veel mensen kunnen niet met bepaalde 'successen' omgaan en raken er aan gewend en gaan het nodig hebben, als een vorm van verslaving. Je hele identiteit wordt verweven met het krijgen van aandacht. Valt die aandacht weg, dan hunker je ernaar want het was een vorm van erkenning. Helaas is het geen erkenning voor je mooie persoonlijkheid en slechts oppervlakkig. Maar goed, in een oppervlakkige wereld is dat wel heel lekker.

Als mannen jouw gedrag vertonen noemen we ze een player, vaak nog met een beetje narcistische kenmerken, want hun belang en het krijgen van aandacht staat altijd voorop en wordt niet of nauwelijks rekening gehouden met andermans gevoel. Het feit dat er om hun gevochten wordt is alleen maar extra ego strelend.

Maar jij bent nog maar jong, je bent nog maar 23. Geen excuus om zo met je vriend om te gaan. Tijd om er lekker op los te leven en genieten van die aandacht. Als jij je nu al gaat binden blijf je zoeken naar die aandacht. Je kan deze periode eerst eens doorlopen en vervolgens afsluiten denk ik. Niets mis mee om te genieten, maar doe het niet over andermans rug.
Is het probleem dat je geen keuzes kunt maken? Of is het probleem dat je niet alleen kunt zijn?
quote:I_love_vodka schreef op 15 juni 2008 @ 02:18:

[...]

hoeresloeren doe ik niet hoor..

Maar ff serieus, ik wil erin veranderen zei ik al, maar hoe moet dat dan? Hoe trek ik minder mannen naar me toe? En dat ik samenwoon met 2 mannen is omdat mijn huisgenootje geen eigen woonruimte heeft, hij is een huis aan het zoeken om te kopen.Ik vind dat je wel hoeresloert. Ik heb vooral heel veel medelijden met je vriend. Ik hoop dat hij snel inziet dat er met iemand zoals jij geen toekomst op te bouwen is en dat hij de keuze voor jou maakt. En dat je mannen naar je toetrekt hoeft geen probleem te zijn als je echt van je vriend zou houden, dan zou je die andere mannen namelijk negeren
Het lijkt me goed om in elk geval één misverstand uit de weg te ruimen. Er wordt niet om je gevochten omdat je zo leuk bent. Er wordt om je gevochten omdat deze kerels:

1. hun emoties niet onder contole hebben

2. niet weten hoe zij zich horen te gedragen

3. denken dat een vrouw "bezit" is, iets dat je dus door te vechten van een ander kunt wegnemen

4. denken dat ze een hele grote jongen zijn als ze hun spierballen laten zijn.

Wát een treurnis.
"Maar ff serieus, ik wil erin veranderen zei ik al, maar hoe moet dat dan? Hoe trek ik minder mannen naar me toe?"

Het probleem is niet dat je veel mannen aantrekt. Het probleem is dat je er niet mee om kunt gaan dat mannen zich tot je aangetrokken voelen.

Een mens kan pas kiezen wanneer ze precies weet wat ze wil. Blijkbaar weet je dat nog niet zo goed. Je wilt graag veel aandacht en - blijkbaar - liefst van zo veel mogelijk verschillende mannen. Bovendien wil je ook vooral seksuele aandacht van mannen.

Er is niets mis mee om dat te willen en/of te krijgen. Maar neem de consequenties dan gewoon voor lief.

Wil je die consequenties niet, dan is het handig om eens na te denken over wat je wel wilt en daar ook achter te staan. Dan ben je wellicht nog steeds aantrekkelijk voor mannen, maar dan ben je duidelijk naar hen in wat je - niet - wilt.
Eens met Omen.
quote:wuiles schreef op 15 juni 2008 @ 09:14:

Het lijkt me goed om in elk geval één misverstand uit de weg te ruimen. Er wordt niet om je gevochten omdat je zo leuk bent. Er wordt om je gevochten omdat deze kerels:

1. hun emoties niet onder contole hebben

2. niet weten hoe zij zich horen te gedragen

3. denken dat een vrouw "bezit" is, iets dat je dus door te vechten van een ander kunt wegnemen

4. denken dat ze een hele grote jongen zijn als ze hun spierballen laten zijn.

Wát een treurnis.Ik keur dat vechten niet goed, maar is het niet zo dat als je iets graag wilt je ervoor gaat vechten? Dit kun je letterlijk opnemen in dit geval, maar ik bedoel het figuurlijk. En door wie komt dat? Door dat zij de één haar vriendje noemt en met de ander wat uitspookt. Ik vind dat dit volledig bij haar ligt. Zij is de slettebak. Zij is niet eerlijk of kan geen keuze maken. Ik kan me echt niet voorstellen dat je zo met andere mensen omgaat. Moet zeggen dat ze het wel goed voor elkaar heeft. Ze kan tenslotte van de ene slaapkamer naar de andere wippen. Andere mensen moeten stiekeme afspraakjes maken.
Het probleem lijkt me eigenlijk vooral dat jij geen nee kunt zeggen als mannen in je geinteresseerd zijn. En dat je eigenlijk ook niet zo kieskeurig bent. Dat klinkt alleen een stuk minder leuk en stoer dan dat de mannen om je vechten. Je houdt jezelf met andere woorden voor de gek. Je bent te makkelijk met seks, en dat wil je nu veranderen.

Probeer je eens voor te stellen dat je op dit moment je seksuele energie en aandacht achteloos in het rondstrooit, en dat je daar veel energie door verliest. Hou dat vanaf nu veel meer voor jezelf, wordt kieskeuriger, en laat je gedrag niet afhangen van dat van de mannen die 'om je vechten'. Het is goed mogelijk om op een leuke manier aandacht en waardering van mannen en vrouwen te krijgen zonder dat je met ze naar bed gaat. Juist omdat je dan weet dat ze jou leuk vinden om jezelf, en niet omdat je zo makkelijk bent. Het gevoel respect te krijgen om wie je bent zal je veel voldoening geven. Zo kom je hopelijk uit het patroon van seks zoeken om bevestiging te krijgen. Succes!
quote:toffifee schreef op 15 juni 2008 @ 09:31:

[...]

En door wie komt dat? Door dat zij de één haar vriendje noemt en met de ander wat uitspookt. Ik vind dat dit volledig bij haar ligt. Zij is de slettebak. Zij is niet eerlijk of kan geen keuze maken.

Niet eens. (Ik wou zeggen: flauwekul... maar dat is weer zo onaardig.)

Iedere betrokkene weet wat er speelt, ze zijn alleen allemaal te beroerd of te bescheten om er met elkaar over te praten. Die jongens kunnen ook zelf een keuze maken, dat doen ze ook niet.
Hai Vodka,

Als je het lastig kiezen vindt dan is niet kiezen ook een keuze. Ga op jezelf wonen en heb verschillende verhoudingen naast elkaar. Zolang je daar open in bent zie ik het probleem niet. Ga je echt van iemand houden dan zal monogamie voor jou misschien nog steeds niet makkelijk zijn want wie weet ben jij wel iemand die niet monogaam ís. Dat kan.

Open zijn over hoe je in elkaar zit bij het begin van een relatie en je niet aan één iemand binden en niemand iets beloven als het gaat om trouw e.d. houdt de zaken helder.

Er zijn veel mensen die voordat ze settelen een periode lang aanrommelen met allerlei verschillende partners. Jezelf goed leren kennen en zodoende uitzoeken wat je écht wil is in jouw geval doel nummer één. Het zal niet altijd makkelijk zijn maar dat is het (vaak) ook niet als je wel één geliefde hebt en niet de hang naar fladderen en flirten. Jammer genoeg is problemen inherent aan heel veel relaties.

Groei maar groot en wees vooral eerlijk. Vooral tegen jezelf.
quote:MissMara schreef op 15 juni 2008 @ 09:34:

Het probleem lijkt me eigenlijk vooral dat jij geen nee kunt zeggen als mannen in je geinteresseerd zijn. En dat je eigenlijk ook niet zo kieskeurig bent. Dat klinkt alleen een stuk minder leuk en stoer dan dat de mannen om je vechten. Je houdt jezelf met andere woorden voor de gek. Je bent te makkelijk met seks.

Eens. Met als toevoeging: je zult met je huidige houding weinig respect krijgen van je omgeving. Ook niet van de mannen die bij jou - makkelijk - kunnen 'scoren'. Zoals jij andersom ook weinig respect toont voor de mannen om je heen.
Tsja volgens lijkt het moeilijker dan dat het is hoor meis.

Je stapt straks je bed uit en vanaf dat moment gaat je nieuwe leven in.

Niet meer flirten wordt het motto

En het dan ook echt niet meer doen.

Maar misschien is dat te simpel gezegd

Misschien moet je eerst eens bij jezelf gaan nadenken WAAROM je zo veel flirt, dat heeft een reden, en gewoon omdat het leuk is is niet de echte reden

Kijk, shoppen is ook leuk maar dat doe je ook niet elke dag (nou ja ik niet tenminste)

En toch ook maar eens goed nadenken of je bij je vriend alles vind wat je nodig hebt, ik denk namelijk dat als dat zo is je helemaal geen behoefte hebt aan andere mannen.

Ben nu zelf vrijgezel maar in de tijd dat ik nog een relatie had was hij toch echt the one and olny hoor, tuurlijk ik flirtte wel eens maar het was toch altijd heel ernstig duidelijk dat ik er maar 1 de aller aller leukste vond

Succes
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Iemand die zegt 'ik kan dat niet' bedoelt volgens mij altijd:

- ik wil dat niet, of

- ik weet niet hoe

Als je zegt 'ik kan het niet' (zoals jij zegt dat je het gewoon niet kunt om níet het contact met andere mannen aan te gaan), bedoel jij volgens mij beide:

- je wilt het ook niet anders. Soms wel, maar de aandacht is té prettig, de ander té verleidelijk, en stel je nou voor dat je wel voor de één kiest, maar achteraf 'de verkeerde' hebt gekozen.

- je weet niet hoe. Áls je het al anders aan wilt paken, weet je niet hoe je dat moet doen.

Voor mij werkt het vaak om stil te staan bij dat zinnetje 'ik kan het niet', daarmee sluit je namelijk eigenlijk al uit dat je het gaat veranderen, want het is een soort gegeven dat je het niet zou kunnen. Bedenk of je het eigenlijk wel wílt veranderen. Dat is vraag 1. Als er meer voordelen voor jou aan zitten dan nadelen, is de kans groot dat je het niet wilt veranderen (bedenk dan wel dat sommige voordelen van nu op de lange termijn nadelen kunnen zijn, en andersom). Vraag twee is de vraag hóe je dat gedrag kunt veranderen. Dat is in feite ook je vraag in dit topic. Je kunt alleen niets met vraag 2 zonder dat je eerst vraag 1 beantwoord hebt...
Peas on earth!
Schermpje te lang open laten staan. Zie nu dat Eleonora eigenlijk ook al heeft geschreven wat ik zei, dat je jezelf de vraag moet stellen of je dit wel wilt (of je dus wel wílt kiezen).
Peas on earth!
Maar waaróm wil je het veranderen Vodka? Omdat jij niet gelukkig bent zo of omdat de mannen in je leven een probleem hebben met je gedrag?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven