Als er om je gevochten wordt..

15-06-2008 02:01 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kan geen keuzes maken, nooit eigenlijk, ook niet als het om mannen gaat.

Ik heb ze voor het kiezen, letterlijk. Ik heb een huis gedeeld met 3 mannen, waarvan 1 mijn huidige vriend nu is. Ondertussen was ik toen ook iets begonnen met een man die bij ons woonde. Ik voelde me heel prettig bij hem, en heb nog steeds contact met hem en blijf geregeld daar logeren. Er komen daar veel vrienden van hem over de vloer. Veel lopen achter me aan, en ik vind dat leuk want er zitten leuke mannen tussen, maar ik doe niets met hun, alleen flirten.

Nu woon ik samen met mijn vriend en nog een andere man, waar ik ook veel voor voel. Met hem heb ik wel wat gedaan, en ik wil misschien met hem verder. Maar ik weet het niet zeker. Bij ons in de straat wonen vrienden die geregeld langskomen of ik bij hun. Ik doe niks met ze, maar als ik het wil kan ik het zo doen, want dat zij dat willen is mij ook al duidelijk geworden. Als ze langskomen dan is eigenlijk de spanning om te snijden door de sarcastische reacties over en weer tussen hun, mijn vriend en de man die bij ons woont.

Helaas is de situatie heel vervelend voor iedereen. Mijn vriend en die man die bij ons woont mogen elkaar steeds minder en er is steeds ruzie, om mij.

Eigenlijk weet iedere betrokkene wat er speelt maar het word niet bepraat, ze zijn allemaal bang mij kwijt te raken als ze het uit de hand laten lopen. Maar dat er gevochten gaat worden is zeker want dat is al een paar keer bijna gebeurd.

Ik weet dat ik moet kiezen want dit kan niet altijd zo door gaan. Ik vind alle aandacht leuk want ik heb veel aandacht nodig, maar ik kan niet kiezen, en dat wil ik wel doen. En dat er om mij ruzie word gemaakt is ook niet ideaal.

Ik raak snel gehecht aan een man en ben dan bang hem te verliezen, ik kan heel slecht afstand nemen en mis iemand heel snel.

Ook flirt ik teveel en ik ben te spontaan volgens mijn vriend, waardoor bij mannen het hoofd op hol breng. Ik babbel met iedereen en ben altijd vrolijk en vriendelijk. Ik zorg dat ik er altijd goed en verzorgd uitzie en me vrouwelijk kleed. Ik krijg veel complimentjes en daar doe ik het stiekem ook een beetje voor want dat voelt goed. Maar omdat ik zo ben zoals ik ben breng ik mezelf en anderen keer op keer in de problemen en dat wil ik niet meer.

Dit is mijn noodkreet, ik hoop dat iemand mij een goed advies kan geven hoe ik dit op kan lossen. Niet met "volg je hart" want dat heb ik geprobeerd en dat werkte niet, helaas.
Als ik het zo lees is er in ieder geval geen enkele man waar je echt helemaal voor wilt gaan en heb je meer mannen omdat je geen nee kunt zeggen en omdat je niet alleen wilt zijn.

Leer eerst eens helemaal alleen te zijn. Zonder relatie. Helemaal alleen op jezelf wonen. Zorg eerst dat je je daarmee comfortabel bij voelt en probeer te achterhalen wat voor jou wel en niet belangrijk is in een man. Maar volgens mij moet jij voorlopig de mannen gewoon even een tijdje laten voor wat ze zijn en aan jezelf en je eigen zelfvertrouwen gaan werken. Zelfvertrouwen wat onafhankelijk is van anderen (lees: mannen vooral)
Ik zat er nog eens over na te denken. Het ziet er naar uit alsof jij het maken van keuzes ziet als iets waar je een ander mee kwetst. Liever omzeil je dat keuzes maken en laat je de boel maar een beetje gebeuren. Volgens mij gaf je in je OP aan dat je dat sowieso doet, niet alleen in relaties.

Misschien kun je je er niks bij voorstellen maar dat wankelmoedige want jij hebt, dat niet kunnen kiezen, dat niet ergens voor staan, in niks, dat gaat je in alle facetten van je leven behoorlijk in de weg zitten. Niet kiezen is namelijk uiteindelijk ingewikkelder dan wel kiezen.

Het is bijzonder pijnlijk voor anderen als je in bepaalde situaties niet kunt kiezen. Je wil misschien iedereen tevreden houden (the will to please <--- veel over geschreven) maar uiteindelijk maak je juist mensen en vooral ook jezelf heel ongelukkig.

Kom je het vaker tegen (op andere gebieden) dat jouw onmacht om te kiezen voor problemen zorgt? Of is dit de eerste keer dat dat gebeurt?
Als je niet kán kiezen, betekent dat volgens mij dat je niet wíl kiezen. Misschien eerst eens een tijdje alleen zijn?
Volgens mij vind jij vooral de aandacht leuk. Ik zou op dit moment helemaal geen relatie beginnen als ik jou was, want dat is gewoon niet eerlijk.
Cum non tum age
quote:anemoon schreef op 15 juni 2008 @ 02:16:

Tot die je ook niet meer wil, enz. Tot je 50 bent en dan wil niemand je ineens meer. En word je zielig en alleen oud. Tja, keuzes?

Als je 50 bent ( ik ben nog ouder) ben je echt niet zielig en oud en kun je er nog beruhgoed uit zien hoor!

Wat een vervelende discriminerende rotopmerking!
Uhm........je vriend weet hier allemaal van. Ook dat je met julle huisgenoot hebt liggen rommelen en met andere vrienden?!

Wat vindt hij hier eigenlijk van? Dat ze er onderling niet over spreken, maar tegenover jou?

Kan me niet voorstellen dat hij dit allemaal wel ok vindt.
quote:anemoon schreef op 15 juni 2008 @ 02:16:

Tot je 50 bent en dan wil niemand je ineens meer. En word je zielig en alleen oud. Tja, keuzes?

Hier had ik overheen gelezen! Ja, dat is natuurlijk zo, als je 50 bent wil niemand je meer! Zijn mensen van die leeftijd eigenlijk nog wel zindelijk?
quote:I_love_vodka schreef op 15 juni 2008 @ 02:18:

[...]

hoeresloeren doe ik niet hoor..

Maar ff serieus,

Nix ff serieus...

't was nl. bij mij de eerste gedachte die bij mij naar boven kwam.

Echter, je vraagt er geen geld voor.

Op vrouwen als jij spuug ik. BAH!
Denk dat het niet nodig is Robot. Ik denk dat dit grietje heel erg onzeker is en bevestiging nodig heeft van anderen. Dus dat is al triest op zich. En als mannen daar intrappen is hun zaak uiteindelijk. Als zij zich gewaardeerd voelt omdat mannen haar willen neuken en eigenlijk dondersgoed weet dat ze haar niet leuk vinden omdat ze gewoon een leuke meid is en eigenlijk geen greintje respect hebben voor wie ze is, is dat triest genoeg.

Meid, ga hoeren en sloeren als vrijgezel, laat je lekker uitwonen, legaal in vrijgezel circuit en hou je verre van relaties. Je bent er niet aan toe. Tegen de tijd dat je merkt dat uiterlijk vergankelijk is hoop ik dat je anders in het leven staat. Anders kom je zelf bedrogen uit. Maar wat ik al eerder zei, je bent nog jong, geniet ervan, maar niet over de rug van anderen.

Ook jij moet keuzes maken. Of je vriend, of andere mannen. En doe je het anders? Niet zielig doen als jij voor de eerste de beste ingeruild wordt.
Ik vraag me af of die mannen ooit een serieuze relatie met jou zouden willen. Ze willen allemaal met je flirten, je bent prima voor de seks, en daar ruzieën ze om. Maar er zijn maar weinig mannen die een Serieuze Relatie willen met iemand die meerdere mannen tegelijk neukt en die met nóg meer mannen flirt.

Joh, als je wilt rondsloeren, doe dat lekker. Maar verwacht hier weinig Serieus van.

En dat gedoe over 'ik weet het niet meer', 'kan geen keuzes maken', 'ik heb het zo moeilijk'. Je hebt het helemaal niet moeilijk, je kunt neuken wie je wilt, en als je dat niet wilt hou je gewoon je benen bij elkaar. It's that easy.
of je nou wel of niet een sloerie bent.

Je bent makkelijk, en dat straal je uit.

Neuken..dat is wat ze willen.

Aandacht..dat is wat jij wil.

Neuk er eens met éen, en wijs de anderen de deur uit.

Opgelost!

Btw: ik spuug niet op jou, maar als je zoveel mannen wilt, dan ook niet lopen miepen. Geniet ervan, of ga er voor één. Jij wil ze gewoon niet afwijzen, want dan sta je niet meer bekend als die leuke sexy griet. En dan kan je al helemaal in bed niet meer bewijzen dat je zo wild bent.
Bedankt voor alle reacties.

Er zijn teveel reacties om allemaal een voor een op te reageren, maar ik heb ze allemaal wel een paar keer goed doorgelezen.

Ik denk dat het inderdaad het beste is als ik alleen ga wonen en een tijdje vrijgezel wordt. Ik ga eerlijk zijn tegen de betrokkenen en het afkappen voor het uit de hand loopt. Dan kunnen zij ook verder. Zoals er gezegd word vind ik het ook moeilijk om alleen te zijn en wil ik iedereen tevereden houden. Ik ben bang om gedumpt te worden en doe er alles aan om dat niet te laten gebeuren, en ga zo ook over mijn eigen grenzen heen. Ik heb veel te vaak moeite met nee zeggen, en een leven zonder die aandacht die ik nu krijg beangstigd me. Ik ben bang dat ik me niet meer de moeite waard voel als bijna niemand naar me omkijkt. Misschien is het wel een wijs idee om morgen even te gaan kijken waar ik hulp kan zoeken om mezelf zekerder te gaan voelen zonder al die mannen om me heen, want zoals ik hier lees heb ik nog een lange weg te gaan.

Sorry voor mijn korte reactie maar ik moet zo weg.

Nogmaals, heel erg bedankt voor de wijze reacties. Ik ben heel erg blij dat jullie me helpen om de situatie op een andere manier te bekijken.
quote:korenwolf schreef op 15 juni 2008 @ 12:13:

[...]

Hier had ik overheen gelezen! Ja, dat is natuurlijk zo, als je 50 bent wil niemand je meer! Zijn mensen van die leeftijd eigenlijk nog wel zindelijk?
Wijs besluit meid. Wat ik al eerder schreef, aandacht krijgen werkt verslavend. Vooral bij de mensen die dat vaker gebeurt. Je krijgt er behoefte aan. Daar ben je echt niet de enige in. En het is niet erg om daar van te genieten als je daar verder niemand mee schaadt. Het is wel goed te kijken of je van die afhankelijkheid af kunt komen. Dat je een balans vindt in het gewoon leuk vinden dat je uiterlijk gewaardeerd wordt, en dat je ook zelfrespect kweekt om wie je bent. En dat gaat veel verder dan alleen uiterlijk. Als je dat leert dan ben je wel de moeite waard voor jezelf, neem je aandacht als compliment en verder niets en ben je meteen een stuk kieskeuriger.

Het heeft zo zijn voordelen om goed in de markt te liggen als je er goed uitziet. Ik geloof aan de andere kant dat er een hele andere kant van de medaille aan vast zit. Eentje die maakt dat uiterlijk een TE belangrijke rol krijgt in je leven en vergeet waar het echt om draait. Het is lastig, want iedereen werkt daar een stukje aan mee. (mannen die wat van je willen, jaloerse vrouwen, vooroordelen en jezelf met beiden voeten op de grond houden)

Succes!
Of je woont in een straat waar allemaal onwijs leuke mannen wonen , of je hebt je lat niet zo hoog liggen. Of je bent erg licht ontvlambaar , dat kan ook nog .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Kaboutertje, het valt me op dat het in jouw post wel erg veel over uiterlijk gaat. In de posts van Vodka helemaal niet, ze noemt maar 1 keertje dat ze er verzorgd uitziet en zich vrouwelijk kleedt. Als Vodka stokoud is, kan ze er nog steeds verzorgd uitzien, zich vrouwelijk kleden en zich een slag in de rondte flirten, maar volgens jou is het dan uit met de pret.

Weet je zeker dat uiterlijk niet een veel te grote rol speelt in JOUW leven? Jij bent degene die het er steeds over heeft...
quote:I_love_vodka schreef op 15 juni 2008 @ 13:36:

Ik ben heel erg blij dat jullie me helpen om de situatie op een andere manier te bekijken.

Ik vind het erg dapper dat je jezelf zo durft bloot te geven en dat je je niks aantrekt van de oordelende toon hier en daar. Het feit dat je op een andere manier naar je eigen aandeel in je problemen wil kijken vind ik al een hele stap.

Het is helemaal geen gek idee om professionele hulp te zoeken. Zeker niet eens vanwege het promiscuë onderdeel van je probleem want met hoeveel mannen je naar bed gaat is helemaal jouw zaak, het is jouw lijf tenslotte. Gewoon, ga eens uitzoeken hoe het komt dat je geen beslissingen kan/durft te nemen. Daar ga je de rest van je leven voordeel van hebben.

(f)
Als het niet lukt op eigen kracht dan toch maar eens professionele hulp gaan zoeken? En onderzoeken waarom het niet lukt om eigen kracht?

Lijkt me inderdaad een behoorlijk probleem. En je zadelt anderen er ook mee op (je vriend bijvoorbeeld). Aanpakken dus die handel.
Uiterlijk heeft er mee te maken korenwolf. Ze is duidelijk zeer aantrekkelijk en heeft sexapeal. En dat heeft weer weinig met perfectie te maken, maar met algehele uitstraling. Het is weldegelijk heel uiterlijk gedreven in mijn optiek. Maar misschien heb ik het mis. Misschien kan TO daar iets over zeggen:)
Kaboutertje, je hoeft helemaal niet 'zeer aantrekkelijk' te zijn om zeer geliefd te zijn bij de mannen. dat heeft met heel andere dingen te maken. Dat kán samengaan met een aantrekkelijk uiterlijk, maar dat hóeft niet.

Voor 'easy seks' is uitstraling ('makkelijk zijn') veel meer van belang dan een supermodel uiterlijk.

Voor liefdesrelaties is karakter veel meer van belang dan een supermodel uiterlijk.
Jammer dat die mannen jou niet door hebben, ze zouden je bij kop en kont moeten pakken en buiten zetten en dan samen een biertje moeten gaan kopen.

Dan zou je wel ophouden met die kinderachtige spelletjes.
Eleonora, we zeggen eigenlijk precies hetzelfde. Ze heeft een bepaalde uitstraling en sexapeal. Niks te maken met perfectie of iets dergelijks schrijf ik.
God zij dank trouwens dat we niet allemaal een zeer mooi modellen uiterlijk hoeven te hebben om heel aantrekkelijk bevonden te worden. Een zekere beschikbare en aantrekkelijk uiterlijk zal ze best hebben.

Een vroegere vriendin van me was volgens de boekjes (lees modellen normen) helemaal niet moeders mooiste, maar mooi dat ze was (is) en een hoeveelheid mannen achter haar aan... dus daar ben ik me van bewust.
Mijn excuses aan alle rijpe, continente, gelukkige dames die zich onheus bejegend voelde door mijn opmerking over oud worden. 't was allemaal niet zo lullig bedoeld enzo. Maar als je 23 bent en dol bent op aandacht, dan is het natuurlijk wel een schrikbeeld dat je straks in je eentje achter de geraniums zit. Want dat doen 50-plussers toch?

* Duikt om de geranium te ontwijken die deze kant op vliegt *

-
quote:Kaboutertje12 schreef op 15 juni 2008 @ 19:59:

Eleonora, we zeggen eigenlijk precies hetzelfde. Ze heeft een bepaalde uitstraling en sexapeal. Niks te maken met perfectie of iets dergelijks schrijf ik. Ik denk dat je Korenwolf bedoelt Kabouter ik heb niet op je posting gereageerd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven