Als je vriend denkt dat jij niet de ware bent

16-06-2008 12:12 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
oke, mijn vriend en ik zijn nu bijna 7 jaar samen. we hebben opzich altijd een hele goede leuke relatie gehad.

we wonen ruim 5 jaar samen en hebben het altijd gezellig.

dit alles veranderde een half jaar geleden, mijn vriend kwam een meisje tegen. hij werd op slag verliefd op haar.

dit heeft hij in eerste instantie niet aan mij (wel aan haar) verteld. pas toen de situatie niet te houden was biechte hij op.

ze hebben nooit gekust of wat dan ook (het meisje in kwestie staat er om bekend aandacht te willen van jongens in een relatie, zo'n aandachts meisje zeg maar) maar hij was helemaal in de war.

op het moment dat hij alles op biechte (hun stiekeme momenten samen, het gesms, nachtelijk gebel etc etc etc) ben ik heel rustige gebleven, heb hem laten uit praten en heb hem getroost.

hij zei voor mij te willen kiezen en ik dacht dat ik sterk genoeg zou zijn dit aan te kunnen.

de maanden daarna waren zwaar, het meisje was enorm gefrustreerd dat mijn vriendje haar geen aandacht meer gaf en zocht nog meer toenadering. op het moment dat mijn vriend en ik een heel eind op de goede weg waren kwam ik het kreng tegen. heb haar duidelijk gemaakt wat ik van haar vond en hoe ik over haar dacht.

hij direct op hoge poten naar mijn vriend, die ontzettend boos op mij werd... zij hebben hierna uitgebreid gepraat over 'hun' situatie, wat daarin precies besproken is weet ik niet.

in elk geval is mijn relatie hierna 180 graden gedraaid, en mijn vriend komt nu opeens met het verhaal dat hij niet zeker weet of ik de 'ware' ben.

ik voel me enorm machteloos, alle klappen die ik de afgelopen maanden te verduren heb gehad waren voor niets. ik kan niets doen en afwachten tot mijn vriend tot inzicht komt.

ik heb zeker wel goed en lang met mijn vriend hierover gesproken, dat hebben we altijd gekunt. punt is alleen dat hij mij altijd geleerd heeft in het 'nu' te leven en dat hij nu opeens lange termijn plannen maakt is enorm verwarrend.

ik wil mijn vriend niet kwijt, maar heb geen idee wat ik kan doen onze relatie alsnog van de ondergang te redden!

heeft iemand advies?

liefs Amy
Tis niet raar of het verkeerd is kan ik niet beoordelen.

Ik weet alleen wel dat binnen een relatie de boel wel een beetje gelijkwaardig moet zijn, en die indruk heb ik niet, jij gaat vol voor hem, hij niet voor jou.

Als je daarmee kan dealen dan is het idd niet verkeerd

Succes
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:AmyNina schreef op 18 juni 2008 @ 16:37:

ja daar ben ik het mee een moravia. hij werd boos omdat ik haar de huid toen heb vol gescholden, ik was zo boos, en zo gefrustreerd! hij vond dat ik op dat moment geen rekening met hem heb gehouden en de weg die wij waren ingeslagen (1tje zonder haar) kapot gemaakt hebt... enigzins begrijp ik zijn reactie wel, alleen het is typisch mijn vriend om op deze manier weer de schuld bij mij te leggen.

Wat een sukkel die vriend van jou.

Jij geen rekening gehouden met hem? Pardon?

En hij hoort jouw reactie te begrijpen, jij niet de zijne!

Ik zou lekker mn eigen leven leiden, en niet op hem gaan zitten wachten!

Sterkte!
oooowww, ik vind dit zo ontzettend lastig! elke fiber in mijn lijf schreeuwt ook dat ik fout bezig ben... dat ik voor mezelf moet kiezen. maar er komt zoveel gevoel bij kijken... en ik weet hoe hij was vóór dit alles... is het valse hoop te hopen dat hij weer wordt zoals hij was? en is het zo fout hem nog een kans te geven dit goed te maken?? het kan toch weer goed komen??
Hoi Amy.

Ik heb niet zo'n lange relatie als jjij gehad en er was bij mij ook geen ander, maar mijn ex had ook iets van 'jij bent niet degene voor mij'. Al langere tijd nam hij afstand en dat vond ik erg moeilijk. Toen hij het uitmaakte was ik ook lange tijd erg van slag, maar feit is wel dat hij aan zijn 'overtuiging' vast hield. Hoe erg ik mijn best ook deed, het veranderde niet. Ja, voor 1 of 2 dagen en dan gebeurde er een klein ding en was het weer raar. Ik begrijp wat je bedoelt. Je weet hoe hij kan zijn en ik geloof ook best dat het weer goed kan komen, maar wel als je dit allebei wil.

Het allerbeste in ieder geval en pas op jezelf ok
Hier soortgelijke situatie met een aantal verschillen:

14 jaar bij elkaar; vrij stabiel huwelijk waarbij ik moet opmerken dat hij zich jarenlang heeft weggecijferd ten gunste van mij (hij leefde vanuit verstand en niet vanuit gevoel, heeft zelden aangegeven niet happy te zijn in ons huwelijk)..

2 nog kleine kindjes

En een affaire van hem die een half jaar geduurd heeft, waar ik per ongeluk achter ben gekomen, en waar man nu nog steeds aangeeft heftige gevoelens voor haar te hebben (maar heeft affaire met veel pijn in zn hart beeindigd).

Ik heb de adviezen hier gelezen en vraag me steeds meer af of ik niet zelf het heft in handen moet nemen. Want word gek van die onzekerheid; gaat hij voor mij of voor haar kiezen (of voor geen van beiden, die kans is er natuurlijk ook nog maar acht ik vrij klein)?

Let wel: 2 kindjes in het spel die gek zijn op hun vader (en andersom ook) en een huwelijk wat best nog redelijk functioneert (geen ruzies, veel praten etc) maar waar het vertrouwen ver te zoeken is... Kindjes hebben hier niet om gevraagd, op avonden als deze voelt het als kiezen tussen hun geluk of het mijne (als t eropaan komt dat ik inderdaad de keuze ga maken)..
Als je voor jezelf kiest, krijg je er altijd iets mooiers voor terug..
Soyli, kinderen hebben het recht op te groeien in een stabiel gezin. Waarin zij een voorbeeld zien van de manier waarop volwassenen die elkaar liefhebben met elkaar omgaan. Denk je dat te kunnen meegeven als jullie een essentieel basisstuk (vertrouwen) missen?
Je kan iemand niet dwingen om van je te houden. Hij heeft heel duidelijk aan gegeven dat jij niet de ware voor hem bent. Dat is niet iets waar hij ineens achter kwam dat is zo gegroeid in een half jaar tijd.

Het lijkt me bovendien heel pijnlijk, houden van iemand die niet genoeg van jou houdt. Dit gaat niet maar zo over hoor, dit is een fundamenteel gat in de fundering van je relatie. Jij wilt je kop in het zand steken maar daar verander je niks mee
quote:Soyli schreef op 18 juni 2008 @ 22:35:

Hier soortgelijke situatie met een aantal verschillen:

14 jaar bij elkaar; vrij stabiel huwelijk waarbij ik moet opmerken dat hij zich jarenlang heeft weggecijferd ten gunste van mij (hij leefde vanuit verstand en niet vanuit gevoel, heeft zelden aangegeven niet happy te zijn in ons huwelijk)..

2 nog kleine kindjes

En een affaire van hem die een half jaar geduurd heeft, waar ik per ongeluk achter ben gekomen, en waar man nu nog steeds aangeeft heftige gevoelens voor haar te hebben (maar heeft affaire met veel pijn in zn hart beeindigd).

Ik heb de adviezen hier gelezen en vraag me steeds meer af of ik niet zelf het heft in handen moet nemen. Want word gek van die onzekerheid; gaat hij voor mij of voor haar kiezen (of voor geen van beiden, die kans is er natuurlijk ook nog maar acht ik vrij klein)?

Let wel: 2 kindjes in het spel die gek zijn op hun vader (en andersom ook) en een huwelijk wat best nog redelijk functioneert (geen ruzies, veel praten etc) maar waar het vertrouwen ver te zoeken is... Kindjes hebben hier niet om gevraagd, op avonden als deze voelt het als kiezen tussen hun geluk of het mijne (als t eropaan komt dat ik inderdaad de keuze ga maken)..

Hoi Soyli, de kinderen zijn natuurlijk een complicerende factor. Dan moet je altijd alles op alles zetten om je huwelijk te redden Maar..... jij doet dat al door de bereidheid van je man om zijn misstap te vergeven.

Maar wat doet hij eigenlijk? Okee hij heeft gebroken met zijn scharrel met pijn in zijn hart? Wat een gelul. Hij zal de knop om moeten zetten en zich 100% moeten inzetten voor zijn gezin. Als ik jou was zou ik maar eens grenzen stellen.
Amy, hij vertelt indirect, dat hij geen vaste relatie meer met jouw wilt hebben. Ook zijn houding naar die andere dame toe, en zijn reaktie naar jouw spreken boekdelen. Je verzint nu nog excuses (bv dat hij krediet heeft opgebouwd), om in die relatie te blijven hangen. Hartstikke rot, maar met hem wordt je niet gelukkig.
Hoi Soyli, wat een moeilijke situatie. Misschien kan je je huwelijk nog redden, maar dan moet hij wel compleet voor jouw kiezen. Er zijn vast allerlei problemen door die affaire en misschien is er ook een aanleiding, waarbij jij ook een rol hebt gespeelt. Dus veel om te bespreken en op te lossen. Misschien is daarom ook relatie therapie een idee, want als je het slachtoffer bent, is het soms moeilijk om ook je eigen rol erin te zien.
Amy, wat een vervelende situatie, temeer omdat jij je vriend eigenlijk niet kwijt wilt. Is dat omdat je onzeker bent voor de toekomst? Bang om voor jezelf te moeten zorgen en overal alleen voor te staan? Ik begrijp dit heel goed, ben zelf na anderhalf jaar twijfelen gescheiden, en het idee om er alleen voor te staan mét een kind jaagde me grote angst aan. Uiteindelijk heb ik toch de stap gezet, en was verwonderd over mezelf hoe ondernemend,

creatief en zelfstandig ik eigenlijk was. Hiermee bedoel ik te zeggen, dat wanneer je voor jezelf kiest, dit niet het einde van de wereld hoeft te betekenen. Je vriend heeft al meerdere keren aangegeven met jou niet oud te willen worden. Hij heeft nu een vriendin, en jij wordt gek van deze situatie. Het gevaar bestaat, wanneer het nu weer een tijdje goed gaat tussen jullie, en hij deze vriendin misschien vergeet, er buiten jou om wel weer een vriendin

volgt. Hij weet namelijk dat jij hem zijn escapades buiten de deur vergeeft en er alles aan doet om hem te houden. Ben je bereid om de rest van je leven met dit gevaar op de achtergrond te leven? Hij heeft immers duidelijk aangegeven dat hij je niet ziet zitten voor de rest van zijn leven. Ik denk dat je naar hem toe heel duidelijk moet zijn, en vooral te praten over hoe JIJ je voelt over deze situatie, want volgens mij vindt ie alleen zichzelf zielig.
play "hard to get' laat hem weer vechten voor je en presenteer je niet op een dienblaadje. Laat hem subtiel voelen wat hij mist wanneer jij er niet meer voor hem bent. Ga veel weg en houd even weinig rekening met hem. Geef hem onbewust het gevoel dat hij moet vechten voor jou want je hebt hem veel (misschien teveel)n credit gegeven afgelopen half jaar. Hij moet even voelen hoe het voelt als jij niet meer in zijjn leven zou zijn.Vind hij dat ok dan weet je genoeg gaat hij voor je vechten danis het waarschijnlijk ook ok.Succes
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
quote:arrasje schreef op 19 juni 2008 @ 20:49:

play "hard to get' laat hem weer vechten voor je en presenteer je niet op een dienblaadje. Laat hem subtiel voelen wat hij mist wanneer jij er niet meer voor hem bent. Ga veel weg en houd even weinig rekening met hem. Geef hem onbewust het gevoel dat hij moet vechten voor jou want je hebt hem veel (misschien teveel)n credit gegeven afgelopen half jaar. Hij moet even voelen hoe het voelt als jij niet meer in zijjn leven zou zijn.Vind hij dat ok dan weet je genoeg gaat hij voor je vechten danis het waarschijnlijk ook ok.Succes

Dit veranderd toch niets aan het feit dat zij de ware niet voor hem is? Hij voelt dat, hij weet dat, hij spreekt het zelfs uit. Hoeveel duidelijker kan het worden?

Het is heel moeilijk, maar to moet er doorheen, en hem loslaten. Want houden gaat ze hem niet.
elke relatie heeft ups en downs.. En als je in een dip zit, wat best logisch is na 7 jaar, zul je er allebei voor moeten vechten. Ik snap heel goed dat je hoop hebt en ik vind het ook erg knap van je dat je zoveel begrip en geduld hebt. Maar begrip van zijn kant zou er ook wel mogen zijn! Ik vraag me af of jullie wel Echt met elkaar kunnen praten.. Je zegt dat jullie het altijd leuk hebben gehad, geen ruzies enz. maar komt dit niet gewoon omdat jullie (hij) moeite hebben met het bespreken van gevoelens? Na 7 jaar is het helemaal niet zo gek dat je je eens afvraagt of je echt wel je hele leven samen wil doorbrengen, maar die twijfel moet niet te lang blijven. Ik zou van hem verwachten dat hij zijn gevoel met jou deelt. Misschien komen jullie er wel met veel praten, maar vergeet ook niet dat dat voor jou verkeerd uit kan pakken. Heeeeel vervelend, maar na een tijdje zul je dan wel in gaan zien dat je meer verdiend dan een man die jou niet als zijn ware ziet!! Sterkte ermee!!!
Toen ik vijf jaar samen was met mijn toenmalige vriend, maakte hij het uit omdat hij verliefd was op een ander. Hij vond me nog steeds heel lief, maar had niet het gevoel dat ik de ware was. Met haar had hij het meteen over samenwonen, over kinderen (niet serieus, maar toch).

Drie weken later kwam hij bij me terug. Zij wilde dat hij alle contact met mij verbrak en hij kon me niet missen.

We zijn samen verder gegaan, getrouwd, hebben 2 kinderen gekregen. En toen kwam hij, na 17 jaar samen, weer iemand tegen waar hij stapelverliefd op werd. Inmiddels is hij alweer 5 jaar met haar samen en verwachten ze hun eerste kind.

Elke situatie is anders maar terugkijkend denk ik wel eens: hadden we er na die vijf jaar maar definitief een punt achter gezet. De twijfel of ik wel de ware was is bij hem altijd een beetje gebleven. Dat merkte ik pas achteraf, want we hadden het hartstikke leuk samen. Dat vond hij ook, daarom is hij zo lang bij me gebleven. Maar uiteindelijk miste hij kennelijk toch iets dat voor hem zo belangrijk was dat hij er zijn hele leven voor op z'n kop wilde zetten.

Het is niet raar en verkeerd dat je met hem verder wil. Het is zo moeilijk voor te stellen dat een ander niet van jou houdt op de manier waarop jij van hem houdt. Geef hem de ruimte. Laat merken dat je van hem houdt. Maar dat je niet als een zielig vogeltje bljift wachten of hij terugkomt. Misschien ben je er nog, mocht hij besluiten dat jij de ware bent. Misschien heb jij tegen die tijd ontdekt dat hij niet de ware voor jou was.

Ik denk dat het voor jullie allebei gezond is om elkaar even los te laten. Als jullie echt bij elkaar horen, vinden jullie elkaar zeker weer terug.
hallo lieve mensen!

nou gister was weer officieel drama-dag!

de dag begon heel gezellig en leuk en uiteindelijk kwamen we op het onderwerp. duidelijk is nu dat hij niet weet wat hij wil, niet 100% zeker in elk geval. hij wil mij niet kwijt, houd veel van mij en voelt zich nog steeds aangetrokken tot mij. aan de andere kant zegt hij dat hij het onderscheid niet meer kan maken tussen goede vrienden en partners. om daar achter te komen vroeg hij of we een week als vrienden konden gaan leven. vond ik prima, zei ik; dan ga ik bij mijn ouders wonen tijdelijk, maar dat was ook weer niet oke. ik moest wel bij hem blijven, ik vroeg toen ; wat wil je nou?? maar hij weet het zelf allemaal ook niet. veel en lang gepraat gister tot de écht aap uit de mouw kwam. dat meisje, die ander. hij is nog steeds niet over haar heen, vind haar nog steeds leuk, zij het minder dan eerst. hij is nog steeds verliefd op haar. ook bekende hij verliefder te zijn geweest op haar dan op mij. ik ben er kapot van.

nu ben ik de kongingin der relativatie, dus alles 1x op een rijtje met daarbij mijn eigen bevindingen.

1. we hadden 7 jaar lang een goede relatie

2. hij werd verliefd op een ander

3. hij verteld dat eerst die ander daarna mij

4. hij heeft nooit met haar gekust is mij dus trouw gebleven (zegt toch ook wel iets??)

5. hij koos voor mij, wij zijn samen een weg ingeslagen zonder dat meisje.

6. ik ben uitgevallen tegen dat meisje omdat zij zijn aandacht bleef op eisen nadat hij opgebiecht had

7. dit heeft veel voor mijn vriend kapot gemaakt, hij is in mij teleurgesteld dat ik nadat alles was uitgesproken boos op haar ben geworden.

8. mijn vriend en dat meisje hebben samen over mijn uitval gesproken

9. tijdens dat gesprek heeft zij hem meerdere malen aangeraakt waardoor mijn vriend van zijn stuk is gebracht(wat een k*twijf... ze wil niets van hem en dan tóch nog ff ego-tje strelen van zichtzelf... (moest ik gewoon ff kwijt;:)))

10. mijn vriend is hierdoor gaan twijfelen of ik wel de ware ben. (wat mij logisch lijkt als je zulke heftige gevoelens/emoties bij een ander hebt gehad)

11. hij denkt dus nu dat hij nog niet 100% over haar heen is.

mijn conclusie; hij is flink in de war van alles wat er gebeurt is, er is veel kapot maar tot nu toe niets dat een goede relatie niet kan overwinnen, het is menselijk en logisch dat hij door dit alles aan mij twijfeld. maar doordat het niet uitzich zelf is ontstaan maar geboren is vanuit een situatie is er hoop. is dit nou valse hoop of is het gewoon echt mogelijk dat mijn conclusie klopt???

dan nog 1 ding; voor dat ik dit vertel, ik wil hier GEEN topic van maken maar wil het gewoon ook even kwijt; ik kan geen kinderen krijgen (heb geen baarmoeder) nu biechtte mijn vriend gister op dat dit ook een rol speelde. is dit nou iets waar ik écht een probleem van mag verwachtten of is dit redelijk normaal voor een partner van een onvruchtbaar persoon??

dan nog iets: WAT EEN HEERLIJK FORUM!!! :D

heb er echt heel veel aan, alleen al mijn verhaal kunnen vertellen lucht enorm op!!!!

maar goed, mijn conclusie... wat denken jullie?
ohh jemig..

wat ik als eerst denk is ja.. hoe eerlijk is hij nou??

ik vind ook persoonlijk dat je verliefd kan worden op een ander...

Wat je daarmee doet is een tweede..

Ik vind neit dat hij jou zo in twijfel kan laten: dat is wat al die verdomde mannen doen als ze twee vrouwen leuk vinden: GEEN beslissing nemen!

Wat wil hij nou? Wil hij jou of wil hij je niet..

Ik snap dat jij graag wil dat hij voor jou kiest.. Maar je kunt henm neit dwingen.

En hij moet gewoon gaan kiezen de lafaard! (heb er zelf ook met 1 te maken hoor)

Wil hij jou WEL of NIET..Zo moeilijk kan het niet zijn.

Duidelijk is: jij wil wel.

Als hij niet wil, dan niet! Stel je niet zo afhankelijk op meis... Ik snap dat je hem heel graag wil, ik ken het gevoel maar je kunt hem niet dwingen..En je kunt echt wel zonder hem!

Het is zijn loss hoor, zo'n leuke meid als jij!

Laat hem maar lekker..maar dan hoeft ie niet aan te kloppen als hij spijt heeft!

Je laat hem toch niet van twee meiden genieten, en zelf maar verdriet hebben?

En ik weet niet of hij echt niet gezoend heeft..Klinkt misschien heel stom dit, maar denk niet dat hij eerlijk zou zeggen als ie wel met haar gezoend had.

Ten eerste om jou niet te kwetsen, ten tweede om jou niet kwijt te raken en ten derde : dan heb je een reden om boos op hem te zijn.

Naja, zou nooit uitgaan van alle zekerheid maar natuurlijk moet je elkaar vertrouwen, want daar gaat t om!

Als hij haar echt zo leuk vindt dan heeft ie misschien echt niet de verleiding kunnen weerstaan.

Naja veel sterkte meis!
Eerste wat ik dacht; hij heeft echt wel meer met haar gedaan maar zal dat nooit toegeven aan jou. Hij wil jullie allebei, kan inderdaad niet kiezen en hij zegt tegen jullie allebei dingen waardoor hij jullie allebei warm kan houden.

Ik denk dat het feit dat hij verliefd was op een ander, los staat van het geen kinderen kunnen krijgen. Verliefd worden calculeer je niet in, het gebeurt en dan moet je bedenken wat je ermee wil. Hij is altijd happy met jou geweest, maar verliefd zijn is spannend en verleidelijk en dan komen de twijfels over de huidige relatie. Zij lijkt alles te hebben wat jij niet hebt, jij kunt het dan op dat moment niet winnen. Maar als hij dan weer wakker wordt, ziet hij in dat zij ook haar minpuntjes heeft. En bij jou voelt hij zich veilig, het is vertrouwd, maar tegelijkertijd ook wat saai. Met haar komt hij tot leven, hij straalt weer. Veel mensen vinden dat natuurlijk een heel fijn gevoel, het gevoel dat je leeft. HIj zal zo lang als jij het toestaat, blijven twijfelen.

En natuurlijk zolang als die ander het toestaat. Daar draait het allemaal om. Als jullie allebei heel stellig zouden zijn en een grens zouden stellen, dan zal hij ook snel met initiatief komen en weet je precies waar je aan toe bent. Dat is de enige manier voor jou om rust te krijgen, en zekerheid.

Die ander is leuk totdat ook zij moeilijk begint te doen; was dat het moment dat hij weer naar jou kwam? Zal mij niet verbazen; heel waarschijnljk heeft hij het pas opgebiecht op het moment dat zij eisen of voorwaarden ging stellen.

Die wijsheid heb ik gelezen in het boek De Duivelsdriehoek van Carolien Roodvoets. Lees het en je weet wat je moet doen. Kost je 1 dag van je tijd en zal je echt de ogen openen!!
Was ook mijn eerste gedachte Julus,

en ben het helemaal met je eens.
Hoi AmyNina,

ik snap wel dat je niet gelijk de handdoek wilt gooien. Elke relatie heeft zijn ups and downs en jullie zitten nu in een flinke down. Niet gelijk opgeven en kijken en hopen dat jullie er weer uit komen. Maar laat deze down niet te lang duren en accepteer niet alles meer van hem.

Ik hoop dat het op de lange termijn toch weer goedkomt. Ik duim voor je.
jaar geleden heb ik dit, helaas, ook meegemaakt.

Hij was verliefd op iemand anders, twijfelde over zichzelf, over mij, over onze relatie, over zijn gevoelens voor mij. Kortom hij wist ook niet meer dat ik de ware was.

Wij zijn toen (dezelfde dag) uit elkaar gegaan. De volgende dag kwam hij langs en wilde hij toch bij me blijven en het proberen en kijken of zijn gevoelens terug zouden komen.

Ik kon dat echter niet, binnen 24 uur kan je niet weten of je je er wel voor 100% voor in kan zetten en zeker niet wanneer er ook nog een ander in het spel is. (Althans dat vind ik).

1 jaar zijn we uit elkaar geweest en langzaam aan op een gegeven moment naar elkaar toegegroeid en nu zijn we weer samen en gaat hij voor meer dan 100% voor mij.

Wij waren ook lang samen, 10 jaar en hebben 2 kinderen, die toen 5 en 6 waren. Moeilijk was het wel en ik kan me nog goed herr. dat ik wel eens dacht of ik de juiste beslissing heb gemaakt. Achteraf heb ik er geen spijt van dat ik het toen heb uitgemaakt en dat hij is weggegaan. Want eerlijk is eerlijk wat heb je eraan als iemand onzeker is over jullie relatie, je wordt er zelf ook onzeker van en zit continue in een bepaald soort stress, je zit met vragen die niet beantwoordt kunnen worden. Dan is het toch prettiger om te weten hoe het is wanneer je er alleen voor staat en je kan richten op jezelf (hoe moeilijk dit natuurlijk ook is).
Ik vind je echt heel erg tolerant, ik denk dat ik dat niet zou kunnen. Is het niet beter als je hem even vraagt weg te gaan (naar zijn ouders, of naar een vriend ofzo), dan kan hij eens nadenken (en jij ook)? Anders blijft het zo aanslepen en dat lijkt me vreselijk...

Ik vind het overigens echt getuigen van heel weinig respect en inlevingsvermogen dat hij kwaad was op jou omdat jij boos was geworden op dat meisje. Hij kiest haar boven jou op dat moment.
quote:AmyNina schreef op 20 juni 2008 @ 09:40:

1. we hadden 7 jaar lang een goede relatie

3. hij verteld dat eerst die ander daarna mij

4. hij heeft nooit met haar gekust is mij dus trouw gebleven (zegt toch ook wel iets??)

5. hij koos voor mij, wij zijn samen een weg ingeslagen zonder dat meisje.

6. ik ben uitgevallen tegen dat meisje omdat zij zijn aandacht bleef op eisen nadat hij opgebiecht had

7. dit heeft veel voor mijn vriend kapot gemaakt, hij is in mij teleurgesteld dat ik nadat alles was uitgesproken boos op haar ben geworden.

8. mijn vriend en dat meisje hebben samen over mijn uitval gesproken

9. tijdens dat gesprek heeft zij hem meerdere malen aangeraakt waardoor mijn vriend van zijn stuk is gebracht(wat een k*twijf... ze wil niets van hem en dan tóch nog ff ego-tje strelen van zichtzelf... (moest ik gewoon ff kwijt;:)))

10. mijn vriend is hierdoor gaan twijfelen of ik wel de ware ben. (wat mij logisch lijkt als je zulke heftige gevoelens/emoties bij een ander hebt gehad)

11. hij denkt dus nu dat hij nog niet 100% over haar heen is.

Mijn versie:

1. jullie "hadden" 7 jaar lang een goede relatie

3. hij vertelt dat eerst aan die ander daarna jou

4. Hij is verliefder op haar dan op jou

5. Hij beweert dat hij haar niet gekust heeft

6. hij heeft nog niet "echt" voor jou gekozen

7. je hebt dat meisje vertelt dat ze met der poten van je vriend af moet blijven

8. jouw vriend was daardoor boos op jou, omdat hij zo stapelverliefd is op dat meisje en je haar kwetste

9. jouw vriend en dat meisje roddelen over jouw gedrag

10. tijdens dat gesprek laat jou vriend zich aanraken door haar

11. jouw vriend twijfelt of jij de ware wel bent

12. jouw vriend is nog steeds verliefd op dat andere meisje
quote:yoyo2 schreef op 20 juni 2008 @ 12:10:

[...]

Mijn versie:

1. jullie "hadden" 7 jaar lang een goede relatie

3. hij vertelt dat eerst aan die ander daarna jou

4. Hij is verliefder op haar dan op jou

5. Hij beweert dat hij haar niet gekust heeft

6. hij heeft nog niet "echt" voor jou gekozen

7. je hebt dat meisje vertelt dat ze met der poten van je vriend af moet blijven

8. jouw vriend was daardoor boos op jou, omdat hij zo stapelverliefd is op dat meisje en je haar kwetste

9. jouw vriend en dat meisje roddelen over jouw gedrag

10. tijdens dat gesprek laat jou vriend zich aanraken door haar

11. jouw vriend twijfelt of jij de ware wel bent

12. jouw vriend is nog steeds verliefd op dat andere meisjegoed verwoord!
om daar achter te komen vroeg hij of we een week als vrienden konden gaan leven. vond ik prima, zei ik; dan ga ik bij mijn ouders wonen tijdelijk, maar dat was ook weer niet oke. ik moest wel bij hem blijven

Laat hem lekker de &^@# krijgen.

Waarom laat je hem alles bepalen?

Als jij een tijdje apart wil (wat me een heel goed plan lijkt), dan doe je dat toch!

Verder zou ik zelf in het huis blijven, laat hem maar een tijdje gaan logeren.

Ik vind dat hij nogal manipulatief bezig is en dat hij geen rekening houdt met jouw gevoelens!

En jij mag wel wat meer voor jezelf op gaan komen, en niet alles maar begrijpen en accepteren! Je wil toch niet zijn deurmat zijn??

Op deze manier kan hij jullie beiden aan het lijntje houden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven