Als je weet dat het over is, maar de stap niet kan zetten

22-07-2018 00:05 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_373248 wijzigde dit bericht op 22-07-2018 16:25
Reden: De mensen die alleen maar reageren om zichzelf beter te voelen
99.93% gewijzigd
Het klinkt niet als een fijne relatie waar je gelukkig van gaat worden.

Ik zou eens goed gaan praten, maar ook goed gaan luisteren naar je gevoel. Volgens mij weet je al lang dat je ongelukkig bent.
Alle reacties Link kopieren
Ik voel...dit doet pijn.
Probeer te praten met hem.
Vertel wat je voelt.
Ik weet het maakt je klein maar dan weet je wel waar je aan toe bent.
Deze onzekerheid is niet te doen.
Lang, slank en goed gebouwd...
Haal jezelf niet zo naar beneden.
Je bent vast een mooi mens xxx
waarom denk jij dat je dit leven verdient?
Alle reacties Link kopieren
Focus je niet meer op hem, je weet dat dat een gelopen race is.
Focus op jezelf. Probeer te geloven dat jij een leuk mens bent, dat jij nog steeds aantrekkelijk bent voor een ander.
Probeer positieve signalen te zoeken uit je omgeving, iets waar jij je mee op kunt laden. Want van je man krijg je het niet, dat is wel duidelijk.
Sta elke dag voor de spiegel en zeg 'ik mag er ook zijn, ik ben het waard'. Net zolang totdat jij het meent.
Ga sporten. Daar krijg je energie van. En blijf voor jezelf zorgen.
Het komt goed :hug:
Wat rot voor je. Juist de onzekerheid, het niet weten waar je aan toe bent, dat is slopend.
"Ik wil me niet hoeven schamen als ik lingerie aantrek omdat ik lichamelijk nu eenmaal niet zo geweldig ben. Lang, slank, goedgebouwd, maar alleen met kleren aan. Zonder ben ik niet aantrekkelijk, misschien zelfs wel afstotelijk"

Je hebt een zeer lage dunk van je eigen lichaam. Waarom? Helemaal niet nodig, nooit. Als jouw man jou een slecht gevoel geeft over jouw lichaam moet hij zichzelf eens na laten kijken.
Als jouw zelfbeeld zo laag/distorted is, zou je mbv een psycholoog er aan kunnen werken. Je leren zekerder te voelen over je eigen lichaam.

"Hoop dat het niks betekent dat een vrouw hem stuurt dat ze hem niet uit haar hoofd krijgt. Dat ik er niks achter moet zoeken dat hij wel behoeftes heeft maar niet met mij."

Dit i.c.m je lage eigendunk is wel zorgelijk.
Een andere vrouw in het verhaal? Weet je dat zeker?


"Hoe vond je de kracht om voor jezelf te kiezen."

Door te beseffen dat je het waard bent om je gelukkig en geliefd te voelen in je relatie. Als dat ontbreekt dan zit je in de verkeerde relatie.
anoniem_349789 wijzigde dit bericht op 22-07-2018 01:51
7.42% gewijzigd
Je gevoel geeft je aan ho, stop, tot hier en niet verder. Er moet iets veranderen. Dat kan samen zijn maar ook alleen. Stop het gevoel niet weg maar ga er mee aan de slag. Begin met dit te bespreken met je partner. Vanuit daar verder stappen ondernemen.
Dus je hebt een bericht gelezen van een andere vrouw aan hem? Ga als volwassenen eens een goed gesprek aan. Zonder drama. Ik begrijp dit niet zo goed. Je bent een leuke vrouw en hij een leuke man. Hij heeft blijkbaar een verhouding? Ga niks op jezelf betrekken en het slachtoffer spelen. Maar eis het verhaal en op een volwassen manier zonder drama. Want dat stoot heel blijkbaar heel erg af. Ga dan na of jullie er samen uit kunnen komen of toch niet.
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie allemaal voor jullie reacties, ik besefte niet wat woorden van onbekenden (die wel de tijd nemen om mijn verhaal te lezen 👍🏼) konden betekenen. Net het zoveelste drama achter de rug en ik denk dat dit voor mij wel eens het laatste kon zijn. Ik heb eerlijk proberen te vertellen wat heel de situatie met me deed. Ik deed dit zo zacht mogelijk zodat onze dochter er niets van zou meekrijgen. Een kwartier heb ik mijn diepste gevoelens, angsten en mijn eigen aandeel daarin. Het bleeft angstvallig stil, tot hij zei “dat gejank en gemompel kon ik niks van maken.” Dat was voor mij een klap in mijn gezicht zoals nog nooit tevoren.
Ik kan nu eigenlijk alleen huilen en pijn voelen.
Mochten jullie mij gezeur nog niet zo beu zijn, zal ik morgenochtend een update plaatsen.

Wil nog wel even reageren Elza1984. Helaas bleek de vrouw waarme hij zo gezellig aan het wordfeuden was iemand waarmee irl een afspraak werd gepland. Gelukkig, of wellicht juist niet, kwam ik daarachter.

Er zijn zoveel dingen gebeurd dit is slechts topje. Maar nu ben ik leeg. Sorry. Maar bedankt voor jullie meedenken en aanhoren.
Alle reacties Link kopieren
Bubblesoak,

Eerst een :hug:

Wat goed dat je hier advies vraagt. Heb je in je omgeving mensen waarmee je kan praten?

Uit ervaring weet ik dat vechten voor een relatie alleen zin heeft als je dat samen doet.
Jij wil er alles aan doen, maar wil hij dat ook? Waar ligt je grens? Zou relatietherapie iets zijn voor jullie?
Alle reacties Link kopieren
Julia10 schreef:
22-07-2018 01:10
"Ik wil me niet hoeven schamen als ik lingerie aantrek omdat ik lichamelijk nu eenmaal niet zo geweldig ben. Lang, slank, goedgebouwd, maar alleen met kleren aan. Zonder ben ik niet aantrekkelijk, misschien zelfs wel afstotelijk"

Je hebt een zeer lage dunk van je eigen lichaam. Waarom? Helemaal niet nodig, nooit. Als jouw man jou een slecht gevoel geeft over jouw lichaam moet hij zichzelf eens na laten kijken.
Als jouw zelfbeeld zo laag/distorted is, zou je mbv een psycholoog er aan kunnen werken. Je leren zekerder te voelen over je eigen lichaam.

"Hoop dat het niks betekent dat een vrouw hem stuurt dat ze hem niet uit haar hoofd krijgt. Dat ik er niks achter moet zoeken dat hij wel behoeftes heeft maar niet met mij."

Dit i.c.m je lage eigendunk is wel zorgelijk.
Een andere vrouw in het verhaal? Weet je dat zeker?


"Hoe vond je de kracht om voor jezelf te kiezen."

Door te beseffen dat je het waard bent om je gelukkig en geliefd te voelen in je relatie. Als dat ontbreekt dan zit je in de verkeerde relatie.
Hoewel ik het goeddeels met je eens ben, geloof ik nooit zo in de oneerlijkheid van “iedereen is mooi”. Ik heb geen lage eigendunk, wel een onaantrekkelijk, lelijk lijf. Daar helpt geen psycholoog aan. Dat TO hulp kan gebruiken bij haar eigendunk geloof ik ook, maar ik geloof pertinent niet in mensen wijs maken dat negatieve eigenschappen niet bestaan, of alleen bij anderen.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Beste TO, ik word verdrietig van je berichten. Je omschrijft hoe je man je afwijst, niet alleen lichamelijk, maar ook bij het maken van (toekomst)plannen, bij het delen van zijn leven en bij het uitspreken van jouw emoties. Daarnaast verbreekt je man zijn belofte aan jou op gebied van trouw.
Dat zijn behoorlijke kernwaarden in een relatie.

Ik lees ook dat jij je wegcijfert en amper ruimte durft in te nemen. Dat doe je zelfs mbt je ruimte hier. 'Als jullie mijn gezeur nog niet zat zijn, deel ik morgen meer.'

Dat je nu voelt er klaar mee te zijn, is een levensgroot signaal aan jezelf. Vanaf nu kun je niet meer terug in die oude rollen. Wil je gelukkig worden, zul jij zelf een stap moeten zetten. Ik hield mijzelf altijd voor: op moment dat ik heb uitgesproken dat ik niet gelukkig ben, kan ik niet meer hetzelfde doen als dat ik deed. De bal ligt dan bij mijzelf. En als je blijft doen wat je deed, behoud je wat je had.

Schrijf de punten op die je raken en waar verandering noodzakelijk is voor jouw geluk. Overtuig jezelf ervan dat dit echt belangrijk is en ga dan in gesprek met je man. Wees standvastig en laat je niet wegzetten. Dat is dan jouw eerste punt van verandering. Vanaf daar kijk je verder.
Hips, hopsakee en pierlala.
:hug:

Mijn man maakte de keuze voor mij. Na bijna 3 jaar chagrijn vertrok hij. Mij verbijsterd en gebroken achter latend. Lees mijn topic maar.

Ik voelde me waardeloos. Zelfs mijn eigen man wilde me niet meer. Net als jij nu dacht ik eigenlijk niet zo na over wat ik nu zelf wel wilde.

Maar inmiddels gaat het goed met mij. Het leven is zoveel fijner zonder die man in mijn huis.

Kies voor jezelf voordat je er niet meer toe in staat bent. Deze situatie maakt je kapot.
Alle reacties Link kopieren
Wat verdrietig om te lezen..ik hoop dat je de kracht vindt om voor jezelf te kiezen, sterker te worden. Dit is toch geen doen? Relatietherapie lijkt me geen goed plan, als ik zo lees hoe je man zich opstelt. Dat werkt alleen als jullie er beiden voor willen vechten.

:hug:
...
Alle reacties Link kopieren
Wat een eenzaamheid.... Probeer eens te bedenken wat je gelukkig maakt en of dat met deze man haalbaar is. Ik denk dat hij geen gevoelens (meer? ) voor jou heeft, maar ook geen respect. Als je zo kunt reageren als je partner haar hart uitstort, ben je gewoon een ongevoelige zak hoor!
Sterkte met het nemen van je beslissingen, niemand zegt dat het makkelijk is, maar zo laat je je toch niet behandelen?
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
22-07-2018 04:38
Hoewel ik het goeddeels met je eens ben, geloof ik nooit zo in de oneerlijkheid van “iedereen is mooi”. Ik heb geen lage eigendunk, wel een onaantrekkelijk, lelijk lijf. Daar helpt geen psycholoog aan. Dat TO hulp kan gebruiken bij haar eigendunk geloof ik ook, maar ik geloof pertinent niet in mensen wijs maken dat negatieve eigenschappen niet bestaan, of alleen bij anderen.
Ik ben het met je eens. Ik heb geen hoge eigendunk, maar weet wel vanzelf dat ik een mooie vrouw ben. Maar als ik naakt ben, is mijn lichaam een ground zero als gevolg van alle operaties en verwoestende medicatie.
Dat heeft niks te maken met mijn zelfbeeld, maar is gewoon de realiteit helaas.
Alle reacties Link kopieren
Je bekijkt jezelf door zijn ogen
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Bubblesoak schreef:
22-07-2018 08:14
Ik ben het met je eens. Ik heb geen hoge eigendunk, maar weet wel vanzelf dat ik een mooie vrouw ben. Maar als ik naakt ben, is mijn lichaam een ground zero als gevolg van alle operaties en verwoestende medicatie.
Dat heeft niks te maken met mijn zelfbeeld, maar is gewoon de realiteit helaas.
Niet fijn.

Tegelijk: de manier waarop je man daar mee om gaat is verre van liefdevol. En hoewel je niet alles mag verwachten, mag je van een liefdespartner toch wat meer verwachten dan wat jij beschrijft. Heel wat meer
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Bubblesoak schreef:
22-07-2018 02:54

Mochten jullie mij gezeur nog niet zo beu zijn, zal ik morgenochtend een update plaatsen.
Je zeurt niet! Je man is een #*@&! en jij voelt je gebroken.

Kom hier je hart maar uitstorten. Er zijn hier veel wijze vrouwen (en verdwaalde heren) die naar je willen luisteren, je een hart onder de riem steken, vaak lieve woorden uitspreken, soms strenge. Er zullen ook lompe, zure, kwetsende types voorbij komen: die mag je negeren (daar is zelfs een knop voor, zodat je ze niet meer hoeft te lezen.

:hug:
Bubblesoak schreef:
22-07-2018 08:14
Ik ben het met je eens. Ik heb geen hoge eigendunk, maar weet wel vanzelf dat ik een mooie vrouw ben. Maar als ik naakt ben, is mijn lichaam een ground zero als gevolg van alle operaties en verwoestende medicatie.
Dat heeft niks te maken met mijn zelfbeeld, maar is gewoon de realiteit helaas.
Ach jeetje, de ingrijpende veranderingen aan je lichaam hebben je zelfwaardering mbt je eigen lichaam doen dalen.
En blijkbaar ook de waardering van je man.

(Zelf)Acceptatie is moeilijk, maar waarschijnlijk ligt daar wel de sleutel . Jij kan wellicht hulp en steun vinden in een lotgenoten groep?

Als jouw man jou niet meer waardeert omdat je (door je medische situaties) zo veranderd bent is hij van binnen een lelijkerd . Of in elk geval niet begripvol en steunend naar jou toe.
JollyRider schreef:
22-07-2018 04:38
Hoewel ik het goeddeels met je eens ben, geloof ik nooit zo in de oneerlijkheid van “iedereen is mooi”. Ik heb geen lage eigendunk, wel een onaantrekkelijk, lelijk lijf. Daar helpt geen psycholoog aan. Dat TO hulp kan gebruiken bij haar eigendunk geloof ik ook, maar ik geloof pertinent niet in mensen wijs maken dat negatieve eigenschappen niet bestaan, of alleen bij anderen.
Meen je dat echt ?
Dat je jezelf ronduit lelijk vind?
Waar baseer je dat op?
Op normen die gesteld zijn aan "schoonheid" of "normaal" ?

Als je jezelf in je eigen unieke hoedanigheid kan waarderen, hoe ver dat ook afwijkt van "mooi" heb je al veel gewonnen aan zelfbeeld.

Ik ben een tamelijk doorsnee iemand, niet uitgesproken mooi en ook niet uitgesproken lelijk.

Sommige mensen vinden me prachtig, andere mensen vinden me lelijk. Ik vind mezelf qua uiterlijk niks bijzonders, niet om voor te schamen en ook niet om mee te koop te lopen. Maar dat zegt allemaal niks over mij, maar alles over oordeel en zelfbeeld.

Ik kan mensen met allerlei mankementen prachtig vinden. En ik kan allerlei "perfecte" mensen lelijk vinden.

Mooi is zo subjectief, zelfbeeld ook.
Bubblesoak schreef:
22-07-2018 02:54
Het bleeft angstvallig stil, tot hij zei “dat gejank en gemompel kon ik niks van maken.” Dat was voor mij een klap in mijn gezicht zoals nog nooit tevoren.
Oh ja, nu lees ik het goed.
Hij is echt een lelijkerd!

Hij beschadigt je van binnen.
Mooie vrouw die je bent: zet hier de grens!
De stap niet kan zetten of niet willen TO?
Als de wil er is kun je alles i.m.o, en er is een verschil tussen kunnen en willen.
anoniem_20949 wijzigde dit bericht op 22-07-2018 10:57
3.61% gewijzigd
Bubblesoak schreef:
22-07-2018 02:54
Dank jullie allemaal voor jullie reacties, ik besefte niet wat woorden van onbekenden (die wel de tijd nemen om mijn verhaal te lezen 👍🏼) konden betekenen. Net het zoveelste drama achter de rug en ik denk dat dit voor mij wel eens het laatste kon zijn. Ik heb eerlijk proberen te vertellen wat heel de situatie met me deed. Ik deed dit zo zacht mogelijk zodat onze dochter er niets van zou meekrijgen. Een kwartier heb ik mijn diepste gevoelens, angsten en mijn eigen aandeel daarin. Het bleeft angstvallig stil, tot hij zei “dat gejank en gemompel kon ik niks van maken.” Dat was voor mij een klap in mijn gezicht zoals nog nooit tevoren.
Ik kan nu eigenlijk alleen huilen en pijn voelen.
Mochten jullie mij gezeur nog niet zo beu zijn, zal ik morgenochtend een update plaatsen.

Wil nog wel even reageren Elza1984. Helaas bleek de vrouw waarme hij zo gezellig aan het wordfeuden was iemand waarmee irl een afspraak werd gepland. Gelukkig, of wellicht juist niet, kwam ik daarachter.

Er zijn zoveel dingen gebeurd dit is slechts topje. Maar nu ben ik leeg. Sorry. Maar bedankt voor jullie meedenken en aanhoren.
Heb je hem wel eens heel hard onder druk gezet? Want hoe reageer jij dan na zo'n botte reactie op jouw emoties? Waarom ben je zo bang om het gesprek met hem aan te gaan? Omdat je niet wil horen dat hij je niet trouw is? Je niet meer respecteert? Je wil er nog niet aan? Wat wil je eigenlijk van hem, wat wilde je met dit gesprek?
Want alleen je hart uitstorten en met een heel emotioneel verhaal komen gaat bij dit type man denk ik niets uithalen. Die smijt gewoon de deur dicht. Je zult met daden moeten komen, en waarschijnlijk ook grote daden, want hij neemt je-denk ik- al heel lang niet meer serieus. Maar eerst moet je helder hebben wat je wil.

Dus.

Wat wil jij?
En wat wil je van hem?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven