Altijd hetzelfde verhaal...

09-10-2017 14:46 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,
Ik schrijf even mijn ervaring van me af en hoop dat iemand me tips kan geven...
Op relatiegebied maak ik zowat altijd hetzelfde verhaal mee. laat ik het even uitleggen met mijn laatste ervaring:

Ik zit sinds september in een workshop, twee avonden per week. Na enkele lessen zat medeworkshop-ganger A. (een man) naast me en het was leuk. We babbelden veel in de pauze, hij vroeg me een beetje uit, toonde interesse. Sinds vorige week komt medeworkshopganger B. (volgens haar gelukkig getrouwd) tussen mij en A. wringen. OK, dacht ik, geen probleem. A. en ik hadden nog een vriendelijke contact en na de les praatten we telkens wat bij.
Maar sinds vorige week komt B. erg tussen A. en mij in. Zij negeert mij helemaal, B. geniet van de aandacht die hij krijgt. Na de les hingen ze in de hal nog lachend na te praten. Hij en ik hebben die laatste twee lessen amper nog gepraat.

Dit maak ik dus zo vaak mee: een vrijgezelle man en ik leren elkaar kennen, we tasten wat af en dat valt een beetje op (vrouwen blijken haviksogen te hebben voor zoiets, denk ik?). Een andere vrouw mengt zich dan, trekt alle aandacht naar zich toe van die man en ik blijf meestal wat verdwaasd achter. Ik ben zachtaardig, val niet gemakkelijk op, terwijl die vrouw(en) meestal luid en opvallend zijn.
Na een tijd bekoeld het vriendschappelijke contact wat tussen die twee en dan komt die man terug naar mij. Zo verloopt het bijna altijd. En oh ja, die vrouw in kwestie is altijd getrouwd of heeft in ieder geval een vaste partner.

Ziet iemand wat hier aan de hand is en wat ik kan doen?
Ik kan denken, 'die man is not into me', maar blijkbaar lijken die dat wel te zijn, maar zijn dan even verstoord door al die uitbundige interesse van die andere vrouw. Zucht...
Tot nu toe trof je steeds een man die eigenlijk voor luidruchtige types viel. Je komt vast wel een keer iemand tegen die daar van gruwt.
The attitude of others towards you is the reflection of their state of mind.
Niks van aantrekken? Die man is toch wel into you, want hij 'komt weer terug' (maar daarna wordt het toch niks? Gezien dit steeds weer gebeurt). Wellicht trek jij je terug op het moment dat je te veel aanwezigheid voel van een vrouw die meer aanwezig is dan jij, of een vrouw die zelfverzekerder is, een vrouw die zich anders gedraagt dan jij, noem maar op. Wanneer iets je 'steeds weer' overkomt is het handig om te kijken naar jouw aandeel in het verhaal, want het is opvallend wanneer patronen zich blijven herhalen in steeds nieuwe situaties. Misschien dringt zo iemand zich niet op, maar ervaar jij het zo, voel je je bedreigd. Ik weet het niet, maar onderzoek wat jij doet, want jij bent de gemene deler in deze, steeds herhalende, situaties. Of misschien is het het type man die je uitzoekt idd, zoals anderen zeggen.
anoniem_342341 wijzigde dit bericht op 09-10-2017 15:02
29.25% gewijzigd
Andere type mannen uitzoeken.
Ja, het is inderdaad goed om mezelf ook eens goed te observeren. Ik trek me inderdaad terug wanneer een vrouw heel uitgesproken aanwezig is. Die vrouwen zijn inderdaad echt heel aanwezig, heel luid en sluiten me af van die man. Ik denk dat het echt zo is en niet dat ik het enkel zo ervaar. Ze lijken jaloers te zijn voor de aandacht die ik krijg? Uiteraard komen zoveel vrouwen tussen ons in, en bij velen vind ik dat niet eens erg, maar bij deze dominante vrouw (en de vorigen uit mijn ervaring) is dit echt heel storend. Die man is dan ook helemaal weg van die uitbundige aandacht die hij krijgt. MIsschien zijn mannen gewoon zo, dat ze zo dikke aandacht nodig hebben van een vrouw? Doet hen ook goed voelen, denk ik?

Ik heb inderdaad een man nodig die ook wat gruwt van die overdreven aandacht.
Ik begrijp niet waarom die getrouwde vrouwen zo doen?
Zo ging het mij vroeger ook af. Ik was ontzettend onzeker en introvert en als er dan iemand voorbij kwam die heel open en uitbundig was, klapte ik dicht. Gewoon omdat ik diep onder de indruk was van die persoon. Geïntimeerd ook.

Met ouder worden heb ik meer zelfvertrouwen gekregen en ben ik zelf zo'n extravert persoon geworden. Mensen vinden mij heel spontaan en grappig. :-D Dat had ik nooit in mezelf gezien.

Maw, hoog tijd dat jij eens zelfvertrouwen kweekt en beseft dat jij ook de moeite waard bent. Dus laat je niet aan de kant duwen door een uitbundige vrouw, maar praat gewoon lekker mee. Ook jij hebt wat te vertellen!
oh interessant, kan het kloppen dat de mannen iets overeen hebben?
en doet iets dergelijks zich vaker voor dat mensen je negeren in gezelschap

en wat bedoel je met 'hij vroeg me een beetje uit?'
Lorem Ipsum
Dus als je getrouwd bent mag je met de helft van de wereldbevolking niet meer gezellig wat babbelen en lachen? Wat zou de wereld saai worden als iedereen zich zou moeten houden aan jouw regels.
misschien denkt deze man dat je geen interesse meer in hem hebt omdat je zo stil bent en niets meer zegt.

spreek hem gewoon eens aan, praat met hem. maar je zelf terug gaan trekken geeft wel het signaal "blijf van me weg".

komop het is 2017, je hoeft echt niet te wachten totdat iemand jou aanspreekt om een praatje te maken.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ok, dus die man maakt contact met jou. Maakt contact met een andere vrouw. En opeens besteed jij geen aandacht meer aan die man en neemt niet eens meer de moeite om met hem te praten. Dus onbewust wijs jij die man af, want zo voelt dat voor hem, want blijkbaar is hij niet interessant meer voor jou, maar gelukkig is er nog die andere vrouw die wel veel aandacht geeft, zelfs al heeft hij er verder niets aan. Als jij daarentegen hem benaderd had om samen eens af te spreken buiten deze sociale gelegenheid om zodat jullie echt niet gestoord zouden worden, hebben jullie weer elkaars volledige aandacht en hij weet dan dat jij hem niet afgedankt hebt.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
SweetChili schreef:
09-10-2017 15:29
Dus als je getrouwd bent mag je met de helft van de wereldbevolking niet meer gezellig wat babbelen en lachen? Wat zou de wereld saai worden als iedereen zich zou moeten houden aan jouw regels.
Het gaat wel wat verder dan dat hoor. Ik heb het ook wel eens geobserveerd, dat gedrag. Meestal als niet-betrokkene. Bij wat jij bedoelt zou deze 3e persoon erbij komen staan en gezellig meepraten, en niet sneaky de mannen claimen en TO buitenspel zetten. Natuurlijk kan TO er gewoon naast gaan staan en proberen mee te praten, maar dat soort luide types is daar niet van gecharmeerd, denk ik, en zal haar niet bij het gesprek betrekken.
Tsja het is lastig... Zelf ben ik ook spontaan en kan ik best leuk met mensen praten maar zijn er mensen die dan nog weer extroverter zijn en over me heen praten. Dan klapte ik vroeger dicht en wilde ik het liefste weglopen. Maar jij bent ook een leuke vrouw! Die man toonde eerst interesse in jou en komen altijd weer terug. Als zo'n vrouw erbij gaat zitten gewoon leuk mee blijven praten. Laat die man maar zien wie de leukste is haha! En als dat niet werkt, is het gewoon niet de juiste man.
Ik denk dat je er meer achter zoekt dan er is met "vrouwen hebben haviksogen". Als je interesse hebt moet je gewoon meer risico durven nemen en zijn aandacht trekken.
D00rnr00sje schreef:
09-10-2017 15:50
Tsja het is lastig... Zelf ben ik ook spontaan en kan ik best leuk met mensen praten maar zijn er mensen die dan nog weer extroverter zijn en over me heen praten. Dan klapte ik vroeger dicht en wilde ik het liefste weglopen. Maar jij bent ook een leuke vrouw! Die man toonde eerst interesse in jou en komen altijd weer terug. Als zo'n vrouw erbij gaat zitten gewoon leuk mee blijven praten. Laat die man maar zien wie de leukste is haha! En als dat niet werkt, is het gewoon niet de juiste man.
Nee zeg.
Bij zo'n cursus heb je vaak al geluk als het met een iemand goed klikt. Waar jij denkt te zien dat een andere vrouw 'jouw man' afpakt, zijn zij gewoon gezellig aan het lachen en praten. Heeft niks met jou te maken.

Je komt extreem onzeker over. Ga aan jezelf werken ipv boos te zijn op vrouwen die wel lekker in hun vel zitten.
Tja als vrijgezelle man zou het mijn ego strelen wanneer ik daadwerkelijk zou merken dat ik "gezien" wordt door vrouwen. En zij zelfs dat nadrukkelijk zouden uiten. Dat laatste fungeert als een ego boost waar wij mannen stiekem toch wel gevoelig voor zijn. Ik kan je echter ook een voorbeeld geven aan een dame die mij enorm stoorde!

Toen ik studeerde had ik een bijbaantje in de horeca. Een vrouwelijke collega was extreem aanwezig. Ze deed de pabo en had bv een toverstokje gemaakt. Zat ze achter mij aan te huppelen met dat toverstokje. Roepend dat ze mij zou betoveren en ik verliefd op haar zou worden. Nou dat niet...Ik ergerde me kapot aan haar. Terwijl anderen zeiden 'Moet je op ingaan! Tegen je haar zeg je toch geen nee?' Nou nee... Ze had toch al een stok? (Excuus flauwe grap)
2koffie, zoals je het beschrijft, zo bedoelde ik het.
Shockley, juist, ik bedoelde dat vrijgezelle mannen idd graag gezien worden, dat geeft hen de zekerheid dat ze nog 'begeerd' worden.
En dat is ok. Alleen ben ik niet het type dat een man gaat overweldigen en dat wil bewijzen, zo van "kijk, hier ben ik, kijk"
LaLaLaRose schreef:
09-10-2017 16:11
Shockley, juist, ik bedoelde dat vrijgezelle mannen idd graag gezien worden, dat geeft hen de zekerheid dat ze nog 'begeerd' worden.
En dat is ok. Alleen ben ik niet het type dat een man gaat overweldigen en dat wil bewijzen, zo van "kijk, hier ben ik, kijk"
welk type ben je wel... het type dat het onderspit delft....
waarom zou je niet de aandacht op jezelf mogen vestigen?
Lorem Ipsum
LaLaLaRose schreef:

En dat is helemaal prima! Je hoeft inderdaad geen toneeltje te spelen. Maar blijf wel gewoon met die man in kwestie praten zoals je voorheen kennelijk prima deed.
Maar is het niet gewoon het type vrouw dat zo in elkaar steekt, los van of ze wel of geen relatie heeft. Er zijn nu eenmaal mannen en vrouwen die veel ruimte innemen, graag het woord voeren, ook in groepen. Ze vinden dat prettig, willen gezien worden, en met bijv. een beetje flirten of dollen de ander aandacht geven, waardoor die ook weer enthousiast op de extraverte persoon reageert.
In vriendinnengroepjes is er vaak ook wel eentje die heel sterk aanwezig is. Ik denk niet dat dat met 'afpakken' te maken heeft.

Ik vermoed dat als je bij een man en zo'n aanwezige vrouw blijft meepraten, er een andere dynamiek ontstaat die niet prettig aan kan voelen. Als dit in jouw omgeving het patroon is, kun je toch tijdelijk een stap opzij doen tot die man en druk babbelende vrouw zijn uitgeraasd? Komt hij daarna weer naar jou toe. :)
LaLaLaRose schreef:
ik bedoelde dat vrijgezelle mannen idd graag gezien worden, dat geeft hen de zekerheid dat ze nog 'begeerd' worden.
En dat is ok.
Als ik om me heen kijk, geldt dat voor bepaalde single maar ook getrouwde personen. Veel mensen vinden een beetje aandacht en gezelligheid gewoon leuk!
heeft helemaal niets te maken met toneel spelen, maar de vrouw die inbreekt in een gesprek dat ik heb met iemand (zeker als het een man is waar ik in geïnteresseerd ben) en mij vervolgens ook nog wil negeren die krijgt een staaltje 1st class asskicking te zien

overigens vind ik geen man leuk die het zomaar toestaat dat we in gesprek zijn en dat een tuthola inbreekt om tegen hem te kirren terwijl ze haar rug naar mij draait...
Lorem Ipsum
Het is dat hoe ik het voel Turquasi. Er komen veel vrouwen tussenbeide ons, lachend en zo, maar dat voelt niet slecht aan. We lachen dan allemaal samen. Maar dat soort vrouw dat die man helemaal opeist en me echt buitenduwt, me volledig negeert, dat vind ik niet zomaar meer plezier maken. Ze stonden in de hal, zij met haar hand leunend tegen de muur, tegen hem aan. Je weet wel, zo romantisch zoals in de film. Dan laat ik ze zijn voor wat ze zijn en dan is die man inderdaad niet degene die goed bij me past. Het gekke is dat die na een paar weken terug closer contact met me gaat opzoeken, eens hij ze irritant begint te vinden. Zo verloopt dat vrijwel altijd.
Hij heeft duidelijk geen interesse in je. Hoe duidelijk wil je het hebben? Een man is geen weerloos slachtoffer die wordt ingepalmd en verder geen eigen keuze heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven