Altijd hetzelfde verhaal...

09-10-2017 14:46 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,
Ik schrijf even mijn ervaring van me af en hoop dat iemand me tips kan geven...
Op relatiegebied maak ik zowat altijd hetzelfde verhaal mee. laat ik het even uitleggen met mijn laatste ervaring:

Ik zit sinds september in een workshop, twee avonden per week. Na enkele lessen zat medeworkshop-ganger A. (een man) naast me en het was leuk. We babbelden veel in de pauze, hij vroeg me een beetje uit, toonde interesse. Sinds vorige week komt medeworkshopganger B. (volgens haar gelukkig getrouwd) tussen mij en A. wringen. OK, dacht ik, geen probleem. A. en ik hadden nog een vriendelijke contact en na de les praatten we telkens wat bij.
Maar sinds vorige week komt B. erg tussen A. en mij in. Zij negeert mij helemaal, B. geniet van de aandacht die hij krijgt. Na de les hingen ze in de hal nog lachend na te praten. Hij en ik hebben die laatste twee lessen amper nog gepraat.

Dit maak ik dus zo vaak mee: een vrijgezelle man en ik leren elkaar kennen, we tasten wat af en dat valt een beetje op (vrouwen blijken haviksogen te hebben voor zoiets, denk ik?). Een andere vrouw mengt zich dan, trekt alle aandacht naar zich toe van die man en ik blijf meestal wat verdwaasd achter. Ik ben zachtaardig, val niet gemakkelijk op, terwijl die vrouw(en) meestal luid en opvallend zijn.
Na een tijd bekoeld het vriendschappelijke contact wat tussen die twee en dan komt die man terug naar mij. Zo verloopt het bijna altijd. En oh ja, die vrouw in kwestie is altijd getrouwd of heeft in ieder geval een vaste partner.

Ziet iemand wat hier aan de hand is en wat ik kan doen?
Ik kan denken, 'die man is not into me', maar blijkbaar lijken die dat wel te zijn, maar zijn dan even verstoord door al die uitbundige interesse van die andere vrouw. Zucht...
Ik begrijp dat je dat type vrouw of man irritant vindt, maar ik denk ook dat je je niet moet laten kisten door dergelijke personen. Ze hebben kennelijk veel macht over je. Zover moet je het niet laten komen.

Wat gebeurt er als zo'n man na een tijdje is uitgekletst met een extraverte vrouw en jou weer opzoekt? Heb jij ze dan al afgeschreven en wil je niet meer? Hoe reageer je dan?
Ik heb een vriendin gehad die zo was (aandachtinpiktype). Ze deed het ook op andere vlakken. Zo had ze ook de irritante gewoonte om opmerkingen van anderen letterlijk te herhalen met een groter bereik. Dus de originele spreker.zei het tegen de buren en zij echoode het dan door de hele ruimte zodat het dan leek of zij de grap maakte.
verder ging ze ook eenzijdig de competitie met iemand aan door beter bevriend te worden met de kennissen van degene en zo.
Ik moet dat soort vrouwen helemaal niet. Dat ze wat luidruchtig en hier-ben-ik zijn, geen problemen mee. Maar als ze de aandacht van mij gaan opeisen en anderen gaan negeren dan houd het voor mij ook op. Ik ben dan meestal degene die dan haar overduidelijk gaat negeren en een persoon als TO er bij gaat betrekken omdat ik dan zie dat ze verlegen word en zich terug gaat trekken.
Maar ook jij TO mag best wat assertiever worden. Spreek hem gewoon weer eens aan als zij er even niet is en vraag hem voor koffie na afloop of een andere keer. Kom op meid, ook jij mag er zijn.
Ik herken dit wel een beetje, dat je je niet meer gezien voelt doordat iemand bij de groep komt die de sfeer heel anders maakt. Vroeger kon ik me daar wel onzeker over voelen en me anders gaan gedragen (stiller worden of juist (vaak mislukt) mee proberen te doen). Nu denk ik op die momenten even heel bewust: blijf jezelf.

Ik voel me onprettig bij luid aandacht vragen, dus daar doe ik niet aan mee. Maar me stilletjes houden is ook niet ik en saai. Ik voel me goed bij gezellige gesprekken en mensen beter leren kennen in een klein groepje of een op een. Ik zou in deze situatie dan ook gewoon een gesprekje aanknopen met die man zoals je dat eerst al deed (en misschien zelfs met die vrouw, misschien heeft zij ook andere kanten en kan het je helpen haar beter te accepteren).

Ik heb wel eens teruggekregen dat mensen mijn rust heel fijn vinden. Als hij dat niet vindt, dan is het denk ik ook geen geschikte vent voor jou.
.
Mannen die zulke luidruchtige vrouwen leuk vinden kun je beter mijden.
Er zijn zat mannen die van dat soort types gruwelen inderdaad.

En dan na een paar weken terug naar jou komen, nee joh!!

Niet denken dat dit erbij hoort, of dat alle mannen zich hierdoor gevleid voelen, want dat is pertinent niet waar. Ik vind het zelfs een alarmsymptoom, want deze mannen zijn blijkbaar erg gevoelig voor wat oppervlakkige vrouwelijke aandacht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven