angst om gesnapt te worden

11-06-2009 19:54 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kennen jullie dat? Je opent hier een topic om je vervolgens bij iedere reactie zorgen te maken of het van "hem" of van "haar" is...

Ik ben altijd bang dat op een dag 1 van de reacties is:"zeg....(naam)...als je iets te melden hebt, zeg het me dan rechtstreeks"
quote:jikkie23 schreef op 12 juni 2009 @ 07:55:

Ja Fiepje, dat ga ik misschien wel proberen binnenkort. Dankje.

Doe dat Jikkie, het lucht zo op.

Verander data, plaats, zelfs jaartallen, het doet er niet toe. Een situatie uitleggen hoeft niet met naam en toenaam.
Ik heb al in tijden niets meer geopend, misschien maar weer eens doen.

Living on the edge.

(Inmiddels de daad bij het woord gevoegd.)
Ik ben vrij gemakkelijk te traceren omdat ik zo onhandig ben geweest ook lid te worden van een Hyve die met een onderwerp hier samenhangt...

Maar het gaat er mij vooral om dat ik denk hier in alle rust te kunnen praten over onderwerpen die me bezighouden, en dan het idee dat er opeens een reactie komt van "heeee Truus! Ik herken je uit duizenden" ofzo. hahahah
Een vriendin stuurde mij een een topic door. Ze vroeg: Heb jij dit soms geschreven????

Het was precies mijn situatie!

Toevallig dus..

Maar niet door mij geschreven.. ze weet niet eens dat ik hier ook meeschrijf. (ik zeg dat ik alleen lees)

Maar ik ben ook altijd bang om herkend te worden!!!!
Ja, dat is de reden waarom al een stuk of wat topics niet geopend heb.
Het zou best kunnen dat er iemand meeleest. Maar dat lijkt me sterk..
quote:Ploucha schreef op 12 juni 2009 @ 11:03:

Een vriendin stuurde mij een een topic door. Ze vroeg: Heb jij dit soms geschreven????

Toevallig dus..

Maar niet door mij geschreven.. ze weet niet eens dat ik hier ook meeschrijf. (ik zeg dat ik alleen lees)

Maar ik ben ook altijd bang om herkend te worden!!!!Ooooowwww ben jij het! Gesnapt!

Toevallig dus..

Maar ik ben ook altijd bang om herkend te worden!!!!Dan zou ik de 'grappige' uitspraken van je vriend niet én hier én in real life vertellen aan iedereen
Peas on earth!
oooh bedankt, Princess..!!!!!

Voor de goede tip!!!!!!!!!!!
Ik denk dat ik ook best wel herkenbaar ben. Daarom heb ik voor vragen/opmerkingen mbt tot dingen waarvan ik liever niet heb dat bekenden dat van me weten een andere nick aangemaakt.
Ik ben op zich wel herkenbaar maar ik ben gewoon een verschrikkelijk saai mens, iemand die me bewust zou gaan zoeken hier zou spontaan in slaap vallen. Niks sappigs te vinden.

Mocht er nu iets heel spannends gebeuren dat ik graag hier wil bespreken maar verder geheim wil houden, zan haal ik gewoon een oude slapende nick naar boven of maak een nieuwe.

Ik baal trouwens wel dat mijn vader pas een facebook-account heeft aangemaakt, kon hem toch moeilijk weigeren als vriend, maar liever had ik hem daar dus niet gehad.
Het zou ook wel héél toevallig zijn natuurlijk, maar ik sluit het dus niet uit. Ben ooit al eens ontzettend gekwetst doordat er zaken uit mijn privé leven op 'straat' lagen als me dat nog eens zou overkomen, nou. Daarom vind ik het bijzonder prettig hier te kunnen schrijven, mijn mening te geven, te delen of advies te geven op 'vaste' topics. Wil geen entertainment meer zijn voor de kliek waar ik voorheen mee bevriend was. Vandaar dat ik hoop uit dat kringetje hier geen personen tegen te komen.

Trouwens die lezen volgens mij geen Viva.

Tenminste toen niet, neem aan nu ook niet dan.

Die zijn meer van de andere bladen of geen bladen.
quote:Oostvogel schreef op 12 juni 2009 @ 23:45:

Trouwens die lezen volgens mij geen Viva.

Tenminste toen niet, neem aan nu ook niet dan.

Die zijn meer van de andere bladen of geen bladen.De meeste forummers lezen volgens mij t blad niet volgens mij...
Die kans zit erin...het kan ook zo zijn dat iemand je "in de gaten heeft"en je dat niet durft te vertellen.

Persoonlijk maak ik mij er niet zo druk om...in real life praat je toch ook wel eens met iemand over een ander?

2 jaar geleden toen ik ging scheiden...vertelde mijn ex aan mijn moeder dat ik hier op t forum aanwezig was...hij vertelde haar mijn nick...en mijn moeder ging pluizen.Ze heeft het mij recht voor mijn raap gevraagd...en ik ben ook gaan pluizen.Schrok wel want ik had het inderdaad kunnen zijn...maar ik was het echt niet.Mijn moeder geloofde mij,dat weet ik zeker...maar toch vond ik het best rot.

Nu plaats ik hier..wanneer ik wil en wat ik wil...als iemand mij denkt te herkennen...nou dat is eigenlijk alleen maar mooi meegenomen...dan weten ze meteen hoe ik over bepaalde zaken denk.

Ik ben overigens niet van de problemen delen...(ook niet in real life)..ik lees hier veel , en graag...en daar reageer ik op.

Als iemand dat niet bevald is dat jammer.Zou een bekende mij vragen of ik het ben..dan zal ik daar ook eerlijk op antwoorden!

Het is ook zo anders om je woorden of je gevoelens te tikken op een forum.In het eggie kan iemand je emotie in het verhaal zien...of je kunt het verhaal iets uitgebreider toelichten als iemand een vraag heeft.Woorden kun je op zoveel manier opvatten...dat is soms wel riskant.

Toevallig dus..

Maar ik ben ook altijd bang om herkend te worden!!!!

Ooooh ze herkende je strakke k*tje!!

-Sorry, kon het ECHT niet laten-
quote:emaille schreef op 13 juni 2009 @ 12:16:

[...]

Ooooh ze herkende je strakke k*tje!!

-Sorry, kon het ECHT niet laten-Had het tóch maar gelaten, want het raakt kant nog wal deze posting.
TO snapt het wel
Ik begrijp eerlijk gezegd niet zo veel van de angst om herkend te worden.

Als je niemand vertelt dat je hier schrijft, je nick is onbekend bij iedereen, je noemt geen namen, plaatsnamen, jaartallen, dan is de kans dat iemand je 'snapt' toch heel klein?

En áls er al iemand zegt, goh, dat zou jouw verhaal kunnen zijn! Dan weet jij toch gewoon niet waar die ander het over heeft?

Ik kén niet eens mensen die mij aan zouden gaan spreken op wat ik hier vertel. En al zou mijn buurvrouw het weten, dan wat?

Als je nou in een gevaarlijke situatie zit, dan vind ik het wat anders maar volgens mij maken mensen zich veel te druk over herkenning. Familie/vrienden/buren/collega's hebben het toch veel te druk met hun eigen leven?

Er zijn forummers die een extra nick hebben aangemaakt voor als ze iets willen vertellen wat ze niet onder hun eigen nick willen doen maar dan zeggen ze er bij; 'ik schrijf normaal gesproken onder een andere nick hoor maarre......'

Dán ga ik nadenken over wie het zou kunnen zijn. Als zo'n forummer er zelf niks over zegt dan vraag ik het me niet eens af. Ik onthoud heus niet álles van iemand. Jullie wel?

Dit is absoluut geen aanval of zo (ik zeg het er maar even expliciet bij), ik vind het gewoon jammer voor mensen die eigenlijk wel zouden willen maar niet durven en dan vraag ik me af waarom. Je kunt hier zo anoniem posten als je zelf wilt namelijk.
Ik ben dus idd een keer 'gesnapt'. Niet eens op een erg vervelend topic, maar het gevoel dat ik was gesnapt, en dat mijn gedachten niet meer van mij waren, was vervelend genoeg. Dat is voor mij de reden geweest om ongeveer elk half jaar een nieuwe nick te nemen.
Mijn zussen weten dat ik hier schrijf en onder welke nick. Het weerhoud mij er wel vaak van om op bv. de sekspijler wat neer te zetten.

Meerdere mensen weten dat ik hier schrijf, maar weten mijn nick niet.

Een vriendin mailde me laatst met de vraag of ikbenikhetisnietanders ben op het forum. Ja, herkend dus, maar dat geeft niet. Ik schrijf eigenlijk alleen over algemene dingen in mijn leven en die weten de rest ook.

Ik schrijf wel in 1 topic mee waar mijn zus beloofd heeft niet mee te lezen. Gewoon omdat ik daar wel vaak meer vertel. Dit heeft ze zelf voorgesteld en ik vertrouw haar daarin. Is echt een type waar je je dagboek naast kan leggen en ze pakt hem hooguit omdat er iets onder ligt wat ze nodig heeft.

Tja, als ik een persoonlijke situatie over een ander wilde schrijven hier en er zelfs een topic over zou willen openen? Ik weet niet wat ik dan zou doen. Zou zeker niet beginnen met ik schrijf normaal onder een andere naam...
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
Ik ben kort na elkaar 2 bekenden 'tegengekomen' op 2 verschillende fora en het voelt fout en stiekem om zomaar hun hele hebben en houden te kunnen lezen. Hoewel ik op zich niks verkeerds doe, voelt het niet helemaal fris als ik weer eens op zo'n verveelmoment, even kijk of ze nog iets hebben gepost op hun respectievelijke fora. En beide fora gaan over behoorlijk intieme en ingrijpende onderwerpen zoals onvervulde kinderwens. opevoedingsproblemen e.d.

Geen van beiden hoeven zich te schamen voor hun bijdragen op deze fora maar toch weet ik zeker dat als ze zouden weten dat ik alles mee kan lezen, ze dit en even grote inbreuk op hun privacy zouden vinden als wanneer ik hun dagboek zou jatten en lezen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven