anoniem op forum?

12-10-2008 11:19 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af wie van jullie volledig anoniem is op het forum. Kortom weten jullie partners of familie of vrienden wie je bent hier? Of hou je alles verborgen?

zijn jullie volledig anoniem aan het forummen?

Totaal aantal stemmen: 86

ja, niemand weet hiervan zover ik weet (44%)
nee, mijn partner weet wie ik ben (40%)
nee, mijn familie weet wie ik ben (2%)
nee, mijn vriend(en) we(t)e(n)(t) wie ik ben (5%)
nee, combinatie van antwoord 2/3/4 (9%)
Totaal niet-anoniem.
Geen bijzonderheden
Mijn vriend leest vaak met me mee, dus hij weet wie ik ben. Maar geen geheimen voor hem hoor!
Mijn real life vrienden hebben allemaal niets met forummen, vind dat soms wel jammer. Als iemand uit mijn vriendenkring belangstelling zou hebben naar een forum zou ik er in elk geval geen geheim van maken onder welke nick ik post.
Je vergeet een laatste optie in je poll te geven;

Anoniem voor familie en kennissen/vrienden, behalve voor de vriendinnen die ik op heb gedaan via dit forum.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ik vertel niet dat ik hier schrijf, maar heb op het forum wel veel mensen leren kennen. Dus die spreek ik nu ook buiten het forum om.
Niemand weet het. Mijn man wel, maar die heeft er echt helemaal niks mee... zal ook nooit meelezen. Vindt t vrouwendingen die em echt niet interesseren.

Ik heb wel een keer iemand herkent... een oude kennis van mijn man (die ik zelf alleen maar uit verhalen kende, niet eens persoonlijk). Dat ging toen over een bepaalde sport die zij allebei deden en ik legde verband met haar en hem.

Ze waren elkaar uit het oog verloren, maar hij heeft haar zelfs nog opgezocht doordat ik haar herkende... haha vond ik wel grappig! (sindsdien ben ik zelf trouwens wel iets voorzichtiger geworden met wat ik schrijf ;) herkenbaarheid zit blijkbaar in een heel erg klein hoekje)...
quote:Iseo schreef op 12 oktober 2008 @ 11:22:

Ik vertel niet dat ik hier schrijf, maar heb op het forum wel veel mensen leren kennen. Dus die spreek ik nu ook buiten het forum om.*He Iseo, even heel offtopic haar een geven *
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Hé MV! terug, schat!

Volledig anoniem, nee. Maar ik heb, behalve aan mijn man, niemand verteld dat ik hier schrijf. Ik zie mijn familie, vriendinnen of collega's niet hier lezen, al kun je het natuurlijk nooit uitsluiten. Als ik soms weleens iets schrijf wat ik echt kwijt moet en ik vind het té privé, pas ik het later aan.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Heeeee Iseo! (f)
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Elmer en MV zijn daar dus twee van

Ha lieve Elmervrouw!
Ik ben hier toch wel redelijk anoniem. Er zijn maar drie mensen die weten dat ik hier schrijf en onder welke nick, maar die weten sowieso al vrijwel alles van me. De rest van vrienden en kennissen weten wel dat ik op een forum schrijf maar niet welk en aan mijn nick zullen ze me ook zeker nooit herkennen.
Niet meer volledig anoniem.

Kan me ook niks schelen, ik zet hier niks neer waarvan ik niet wil dat het als een lopend vuurtje rond gaat.

Een beetje net als met Hyves. Ik ga niet voor een record aantal vriendjes, maar accepteer alleen echte bekenden als vriendje omdat ik af en toe een persoonlijk blogje schrijf en omdat er veel foto's staan van mijzelf en mijn gezin. Ook daar geen 'halve' bekenden dus.
Ik ben redelijk anoniem, alleen man weet dat ik hier schrijf.
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Mijn zus weet onder welke naam ik schrijf want ik gebruik haar mailadres (lang verhaal heeft nog te maken met max) Mijn andere zus leest hier ook mee en heb ik maar verteld wie ik ben. (eigenlijk heb ik allerlei hints gegeven en zijn wij en haar man gaan zoeken op de viva site en haar man herkende me als eerste) Een goede vriendin van mij schrijft ook op viva en las iets van mij waarvan ze me gelijk herkende. Toevallig las ik laatst ook iets van haar waarvan ik direct wist wie ze was. Geeft niks, ik schrijf niks schokkends en niets wat ze nog niet weten.

Mijn vriend weet ook dat ik hier schrijf, weet mijn naam, heb het wel eens tegen hem gezegd. Interesseert hem verder niet en dat hij niet mee leest vindt ik wel fijn.
anoniem_65946 wijzigde dit bericht op 12-10-2008 11:47
Reden: naam is niet neem
% gewijzigd
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
Heel anoniem. Niemand in mijn omgeving heeft iets met VIVA of het VIVA-forum. Ik vind het fijn dat niemand me hier kent al hou ik wel altijd in mijn achterhoofd dat iemand me kan herkennen. Ben dus ook voorzichtig over te veel informatie prijs geven. Aan de andere kant ben ik er niet zo spastisch mee bezig. Mocht ik herkend worden is dat ook geen ramp. Ik post niets waar ik niet achter sta en laat verdere prive-dingen toch achterwege. Een andere reden waarom ik dit in mijn omgeving niet bekend maak, is dat het viva-forum iets is wat ik voor mezelf wil houden. Een hobby waar ik van geniet en niet met anderen wil delen. Soort secret-pleasure zeg maar (zoals de vibrator die ik vorige week besteld heb....waar blijft dat ding!)
Helemaal anoniem.. Niemand weet dat ik hier schrijf of onder welke naam. Ben ook wel verbaasd over dat zoveel forummers elkaar kennen en elkaar hebben toegevoegd bij Hyves enzo
mijn allerbeste vriend weet wie ik ben op dit forrum, mijn partner niet, dat wil ik niet.
Er zijn wel mensen die weten dat ik hier schrijf, maar die heb ik mijn nick niet verteld. Maar, als ze per sé willen, zouden ze me kunnen herkennen.
Alleen mijn man, verder helemaal niemand. Wil ik ook zo houden.
Gedeeltelijk anoniem. Mijn directe omgeving weet wat ik schrijf, ook degene over wie ik eventueel schrijf. Voor de rest van mijn indirecte omgeving ben ik anoniem. Gaat verders niemand een donder aan. Maar mocht ik herkenbaar zijn... so be it.
Mijn ouders weten dat ik hier schrijf, maar ik heb niet het idee dat ze moeite zouden doen om me op te zoeken. Mochten ze het wel doen, dan lezen ze wel dingen in mijn postings die ze niet weten.

Een hele goede vriendin weet het ook, maar ze weet niet onder welke naam. Dat is ook niet nodig, als ze hier zou lezen, weet ze meteen wie ik ben. En zij weet toch al alles van mij, nog meer dan dat ik hier schrijf.

En verder weet ik niet of er nog meer mensen zijn die er vanaf weten. Misschien zijn er best mensen die me herkennen, maar die hebben nog nooit iets tegen me gezegd.

Het lijkt me trouwens wel heel raar als je hier ineens iemand herkent. Weet niet zo goed wat ik zou doen. Zouden jullie laten weten dat je iemand herkent/denkt te herkennen?
Hoe is dat dan voor jou zelf, Tove?
Niemand in mijn omgeving weet dat ik op dit forum een nickname heb. Vrienden weten wel dat ik op het Viva-forum kom, maar ze weten niet dat ik af en toe wat schrijf.

Ik vind niet dat dat ze wat aan gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven