anoniem op forum?

12-10-2008 11:19 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af wie van jullie volledig anoniem is op het forum. Kortom weten jullie partners of familie of vrienden wie je bent hier? Of hou je alles verborgen?

zijn jullie volledig anoniem aan het forummen?

Totaal aantal stemmen: 86

ja, niemand weet hiervan zover ik weet (44%)
nee, mijn partner weet wie ik ben (40%)
nee, mijn familie weet wie ik ben (2%)
nee, mijn vriend(en) we(t)e(n)(t) wie ik ben (5%)
nee, combinatie van antwoord 2/3/4 (9%)
incognito hier
Anoniem... op één vriendin na die in ieder geval weet dat ik in 2003 hier schreef. Ze zou me nu nog wel kunnen herkennen (nick is niet bijzonder veranderd ), maar ze zal er gewoon niet van uit gaan dat ik hier nog/weer schrijf.

Ik heb hier trouwens ooit een verre kennis herkend. Heb haar toen een mailtje gestuurd dat ik haar herkende, maar zij zit al een paar jaar niet meer op het FV (denk ik;-) ) en ik kan me niet voorstellen dat me nog leest.
Dat zeg ik....
Ine, dat heb ik dus wel gedaan omdat we elkaar toen wel eens tegenkwamen en ik me vervelend zou voelen over bepaalde dingen die ik via het VF van haar wist. (was ook een beetje de angst dat ze mij ook zou herkennen en zich opgelaten zou voelen Naast algemene dingen schreef ze hier toen over een onderwerp dat ze mij irl nooit zou hebben verteld)
Dat zeg ik....
Ik heb geen idee eigenlijk. Ik heb wel aan mensen verteld dat ik hier actief ben maar niet onder welke naam. Als ze zouden gaan zoeken hebben ze me zo gevonden. Maar ik heb het nog niet van iemand gehoord of gemerkt. Kan dus best dat er wel degelijk mensen hier met me meelezen!
Alleen mijn vriend weet dat ik hier forum.Verder niemand. Ben wel eens nieuwsgierig wie van mijn collega´s bv hier ook komt. Wie weet ken ik irl wel een hele beroemde forummer.
haha, Juniper. Ik vraag me bijj sommige mensen ook wel eens af of ze hier ook komen. Met zoveel (deels niet-actieve) forummers moeten er bijna wel mensen in je omgeving zijn waarvan je niet weet dat ze hier forummen....
Dat zeg ik....
Mijn man weet dat ik forum en hij weet mijn nickname. Hij forumt zelf ook wel eens en ik weet zijn nickname ook. Hetzelfde met mijn zus. Ze vertelde me zelfs via dit forum dat ze zwanger is van nr. 3.
Mijn omgeving weet dat ik 'wel eens' op viva zit. Maar niet onder welke naam. Als ze gaan zoeken dan ben ik wel herkenbaar voor hun gok ik.

M'n broer heeft me wel een poosje geplaagd nadat ik forummer van de maand was geworden. Over alles zei hij: "vraag het maar aan je forumvriendjes" Mijn moeder vroeg zich bijvoorbeeld af of ze een siliconen taartvorm aan moest schaffen. Toen heb ik daar inderdaad een topic over geopend

Lachen trouwens toen ik laatst ontdekte dat mijn broer op mijn laptop een mountainbike-forum had bezocht
Mijn vriendin weet wie achter JC schuilt, en een vriend weet dat ik hier post en is nog driftig op zoek...
Ik ben net als Yasmijn helemaal niet anoniem zo'n beetje. In mijn omgeving weten mensen dat ik hier schrijf, men leest ook mee en geeft commentaar en ook veel forummers weten wie ik in het echt ben. Gewoon hetzelfde als hier.
Voor zover ik weet ben ik anoniem.

Maar het zou zomaar kunnen dat ik er op een gegeven moment achter kom dat een bekende ook op dit forum komt.

Vind het soms ook riskant om bepaalde dingen te schrijven... straks blijkt dat buurvrouw X ook trouw meeleest...

Vooralsnog neem ik het risico.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Mijn vriend weet dat ik regelmatig hier lees en soms post en hij is de enige die m'n nickname weet.

Verder weten vrienden dat ik op het viva-forum post, maar niet onder welke naam..

En soms begin ik tegen collega's met de zin: "Een forum waar ik wel eens mee lees, daar vertelde iemand........... "
quote:mylenevalerie schreef op 12 oktober 2008 @ 11:22:

Je vergeet een laatste optie in je poll te geven;

Anoniem voor familie en kennissen/vrienden, behalve voor de vriendinnen die ik op heb gedaan via dit forum.

en ik ben er nog 1 vergeten

ja, mijn partner/vrienden/familie weten het maar soms post ik ook onder een verborgen naam

En om de andere vraag te beantwoorden hoe het bij mij zit:

mijn partner weet dat ik hier post en ook onder welke naam, mensen in de buurt weten het wel maar weten niet onder welke naam.
Gewoon een vraag, uit belangstelling, over anoniem of niet: Hoe belangrijk is anonimiteit voor je en waarom?

Voor mij is het niet zo belangrijk. Ik ga mezelf niet met naam en toenaam op het forum zetten maar als mensen weten wie ik ben vind ik dat niet erg. Hoe zit dat bij jullie? Waarom is anonimiteit wel/niet belangrijk voor je?
Mijn ex weet dat ik forum, maar niet onder welke naam.

En een aantal vriendinnen die ik via Viva ken. Voor de rest ben ik niet heel erg herkenbaar. Ben in het echt leven véél ontspannender en grappiger.

Heb wel de ex van mijn (inmiddels ex)-vriend hier herkend.

Kwam ik erachter dat ze nog contact wilde en ze mij zwart maakte bij zijn familie en wat niet meer. (Waren haar eigen woorden). Heb toen toch maar gezegd dat ik haar herkende, om escalatie te voorkomen.
Voor mij is anonimiteit wel belangrijk. Een paar dingen uit mijn leven vertel ik niet aan al mijn kennissen/vrienden.

Zet ze ook niet zomaar neer op het forum, maar soms komt het in een reactie op iemand toch zijdelings langs.

Niet dat mensen uit mijn echte leven bepaalde dingen niet mogen weten, maar het zou lullig zijn als ze er via forum achter zouden komen.

Overigens ben ik ook actief op een ander forum, juist met mensen die ik ken uit het echte leven. Heb daar ooit de fout gemaakt om het te gebruiken om dingen van me af te schrijven (stom ik had een dagboek moeten nemen). Dat is toch niet handig. Dan is dit forum wel fijn.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
quote:eleonora schreef op 12 oktober 2008 @ 16:35:

Gewoon een vraag, uit belangstelling, over anoniem of niet: Hoe belangrijk is anonimiteit voor je en waarom?

Voor mij is het niet zo belangrijk. Ik ga mezelf niet met naam en toenaam op het forum zetten maar als mensen weten wie ik ben vind ik dat niet erg. Hoe zit dat bij jullie? Waarom is anonimiteit wel/niet belangrijk voor je?Ik vind het tot op zekere hoogte belangrijk, omdat ik het niet fijn vind als patienten mijn priveleven zouden weten. Maar voor hen ben ik onherkenbaar.
Voor mij is anoniem kunnen schrijven ook belangrijk, vooral ivm mijn werk. Ik geef college en zou liever niet willen dat mijn studenten (en collega's ook trouwens) hier allerlei persoonlijke dingen van mij konden lezen. Het hangt dus erg van je werk af. Ik ben me er ook bewust van dat ik later in mijn carriere last zou kunnen krijgen van bepaalde uitspraken die ik nu openbaar zou doen. Vandaar dat ik het toch zoveel mogelijk afscherm. Niemand in mijn prive-leven weet onder welke naam ik hier schrijf (hoewel mijn man me wel zou kunnen vinden, hij weet dat ik op het VF schrijf). Wel zijn hier inmiddels 6 mensen ofzo die mijn echte naam kennen. Ik moet zeggen dat ik dat niet een heel prettig idee vind, al vertrouw ik ze wel.

Voor mij is het niet zo belangrijk. Ik ga mezelf niet met naam en toenaam op het forum zetten maar als mensen weten wie ik ben vind ik dat niet erg. Hoe zit dat bij jullie? Waarom is anonimiteit wel/niet belangrijk voor je?

Vwb de dingen die ik momenteel schrijf vind ik het niet zo belangrijk, maar er staan inmiddels wel jaren van mijn leven hier, incl. de niet zo vrolijke momenten die ik soms bewust niet deelde met mensen in mijn omgeving. VB: ik ben begonnen met forummen toen ik het heel moeilijk kreeg omdat mijn vader een jaar ervoor was overleden en ik er gewoon niet over kón praten (het idee dat ik niet zielig wilde zijn naar mijn omgeving ). Hier durfde ik dat wel, juist omdat het allemaal vreemden waren.

Hetzelfde geldt voor vorig jaar toen ik niet zo lekker in mijn vel zat (understatement van de eeuw ). De steun die ik irl niet durfde te vragen, heb ik hier wel gevoeld (o.a. RV, Qwertu en anderen. Waarschijnlijk weten ze trouwens niet eens dat hun opmerkingen zo ongelooflijk belangrijk voor me waren toen ).

Dat had ik niet gedaan als ik niet anoniem was en zelfs achteraf zou ik niet willen dat vrienden/bekenden sommige dingen zouden lezen.
Dat zeg ik....
Ik vind het anonieme deel wel redelijk belangrijk,

niet dat wat ik schrijf zo geheim is of onherkenbaar voor bekenden, maar niet iedereen (die op mijn naam googled) hoeft alles van mij te weten. En toch de vreugde van veel informatie en tips delen!
Oh, en wat Tove zegt dus Toekomstige werkgevers hoeven me bijvoorbeeld niet direct op het VF kunnen zien...
Dat zeg ik....
Heb trouwens een keer 's nachts een live-verslag gegeven omdat ik dacht dat er bij de buren werd ingebroken. Als er toen buurtbewoners meelezen hadden ze mij gegarandeerd herkend...
O ja, blumpke, dat weet ik nog. Stel dat die agenten meelazen...

Ik ben denk ik wel herkenbaar voor mensen die me kennen, maar voor zover ik weet heeft nog niemand me herkend. En als ze me wel herkend hebben, doet dat me niet zoveel.

Hoewel, MissMara, je zet me wel aan het denken. Ik zit nu dan nog wel in het buitenland, maar mocht ik ooit terugkomen, dan heb ik liever ook niet dat toekomstige collega's of studenten me herkennen. Of dat ik een sollicitatiegesprek heb en dat ik als Daffodil herkend word. Terwijl ik hier net heb geklaagd over mijn werkontwijkend gedrag of het impostersyndroom.
If at first you don’t succeed, call it version 1.0

Voor mij is het niet zo belangrijk. Ik ga mezelf niet met naam en toenaam op het forum zetten maar als mensen weten wie ik ben vind ik dat niet erg. Hoe zit dat bij jullie? Waarom is anonimiteit wel/niet belangrijk voor je?Ik zou het heel vervelend om aangesproken te worden op wat ik op de sexpijler schrijf . ( en ook weleens ergens anders ) Nou, eerlijk gezegd zou ik het erger vinden als mijn kinderen er op aan gesproken zouden worden . Ik sta volkomen achter wat ik doe , en ik schaam me er niet voor , maar niemand moet daar verder last van hebben .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik schrijf hier ook niet helemaal anoniem, mijn partner weet dat ik hier schrijf en nog een aantal vriendinnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven