Antilliaanse jongens die meisjes slaan, walgelijk!

06-12-2009 12:17 246 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren een documentaire gezien over Antilliaanse jongens die meisjes slaan. Rauw & Puur / liefde en losse handjes’ van Mildred Roethof. Walgelijk gewoon. De film blijft alsmaar door mijn hoofd spelen. Hoe is dit mogelijk? Hoe komen die jongens hiermee weg? En waarom, in godsnaam, waarom zoeken die meisjes dit ook op, voelen ze zich aangetrokken door dit "tuig", want een ander woord heb ik er niet voor. Het is een nachtmerrie voor iedere ouder met jonge meisjes in de leeftijd van 13, 14, 15 jaar..

Ik citeer uit de krant:

DEN HELDER - Meisjes van veertien, vijftien jaar in Den Helder horen er pas bij als ze een gewelddadig Antilliaans vriendje aan de haak hebben geslagen. Ze vinden het de normaalste zaak van de wereld dat ze klappen krijgen, zwanger raken of worden misbruikt door meerdere jongens. En het streelt ze als ze op internet voor ’sletje’ worden uitgemaakt.

Dat onthutsende beeld komt naar voren in de documentaire ’Rauw & Puur / liefde en losse handjes’ van Mildred Roethof, die zaterdag op tv komt. De documentaire zoomt in op de straatliefde tussen de jongens en meiden van de marinestad, maar bevat geen greintje romantiek. Vrijwel alle meiden die in beeld komen hebben te maken gehad met fysiek geweld van een vriendje, bij wie ze toch steeds weer terugkomen.

„Ze slaan je niet zacht hoor. Je wordt bang”, zegt Mandy (17). Haar ouders staan machteloos. „Je waarschuwt haar overal voor”, zegt haar moeder, „maar ze blijft ze gewoon opzoeken. Dan komt ze thuis met blauwe plekken op heel rare plaatsen – onder haar armen, in haar nek. Ze ontkent dat ze wordt geslagen. Dan zeg ik: als ik erachter kom, dan trek ik hem over straat. Maar ja, ik heb geen bewijs. En mijn dochter wil geen aangifte doen.”

„De dag nadat hij me klappen had gegeven, heeft hij gehuild”, zegt de zwangere 17-jarige Soraya over haar inmiddels ex-vriendje, de vader van haar ongeboren kindje. „Ik dacht: hij meent wat hij zegt en hij houdt van me, anders gaat hij niet huilen. Ik heb gezegd: oké, kom maar, ik hou van je en ik wil je niet kwijt. Maar hij bleef die dingen doen. Ik kon het op een gegeven moment niet meer verzwijgen voor mijn moeder.” Soraya had niet had verwacht zo jong zwanger te raken. „Ik wilde eerst een eigen kapsalon en daarna pas aan kinderen beginnen. Maar ja, het is anders gelopen.”

De 14-jarige Helderse hartsvriendinnen Jasmijn en Meghan laten trots zien hoe ze op dubieuze websites als Mamjo in de meest schunnige bewoordingen in Papiamento worden uitgemaakt voor van alles en nog wat. „Omdat we met negers staan te praten”, zeggen ze. Ze gaan liever met Antilliaanse dan met blanke jongens. Die zijn knapper, vinden ze. „Of ze me een veilig gevoel geven? Ik denk niet dat ze mij zullen afschieten.” Hoezo afschieten? „Omdat ze wel bijvoorbeeld iemand anders afschieten, daarom.”

Asley (19) is ervan overtuigd dat ze oud zal worden met Cedric (17), want die heeft speciaal voor haar net zijn andere vriendin aan de kant gezet, bij wie hij al een kindje heeft. „Dat zegt wel wat”, vindt ze.

Geen van de straatjongens ontkent dat hij een meisje heeft geslagen. Een van hen vertelt van onder zijn capuchon: „Jongens zien als kind dat hun moeder wordt geslagen. Het gebeurt veel in de Antilliaanse cultuur, daar lieg ik niet over. Zo is het, weet je. Zo is het.”

link naar de docu:

http://www.uitzendinggemi ... c2882af205cbb1979d9f46cb0
Toch iets mis met opvoeding in veel van die gevallen vrees ik, en weer ns bevestiging van mn motto. Ouders, lead by example, goed voorbeeld doet goed volgen, zoiets.
geweld uberhaupt is walgelijk. Ongeacht ras, kleur, geloof etc.

Ik vraag me af waar het beeld bij deze kinderen vandaan komt dat dit normaal gedrag is? En wat een nachtmerrie voor de ouders:(
Marokkanen die Marokkanen slaan, alá. Maar meppende Antillianen, daar kan ik zo kan daar zo boos om worden!
Jeetje.. als mijn vriend mij ooit zou slaan, of wat dan ook zou ik toch snel weg zijn. En als hij me 'sletje' zou noemen bij zijn vrienden eveneens. Wat erg zeg.. Zo laat je je toch niet vernederen? Waarom is dit stoer voor die meisjes (zoals Jasmijn en Meghan)?
De ouders zijn alleen maar bang! Er was maar 1 ouderpaar dat in beeld wilde komen en hun angst en zorgen uitspraken voor tv. Verder was er nog 1 vader die dit deed zonder herkenbaar in beeld te komen.

De andere ouders durfden dit niet eens..
of de ouders bang zijn om in beeld te komen maakt mij niet uit. Als ze er maar alles doen om hun kind uit die omgeving te halen en te laten zien dat dit geen normaal gedrag is. Dat ze meer waard zijn.
Triest, en beangstigend in die zin dat er hier dus ook een amerikaanse straatcultuur lijkt te ontstaan.

Als mijn jongens dit soort schunnigheden gaan uithalen zijn ze wat mij betreft mijn jongens niet meer. Geweld en criminaliteit is een no go.

Ik kan me voorstellen dat dat voor (sommige) Antilliaanse moeders wat lastiger ligt, sowieso is vreemdgaan daar al iets waar je geen issue van kunt maken. Ik hoop dan maar dat de moeders niet weten wat hun zoons uithalen :(
Hoe is dit mogelijk? En waarom ze ermee wegkomen? Ik zeg een gebrek aan opvoeding voor zowel jongen als meisje. Om die meisjes moet ik eigenlijk gewoon lachen. Tis toch vragen om moeilijkheden als jij je met je 13/14 jaar zo gedraagd? Waar zijn die ouders? Waar is de controle? Tja nu komen ze erachter hoe die dochters bezig zijn, nu is het te laat...

En die jongens.... Wat is het voorbeeld vanuit huis? er is geen goed voorbeeld van een gezond gezin en ook hier 0 controle. Vader die moeder mishandelt, moeder die bij janenallemal kinderen heeft.

Dit alles is niet nieuw. 10 jaar geleden was het er ook allang. En wat gaat het worden als al dat soort zwangere meisjes over 10 jaar hun kinderen hebben rondlopen.
De moeders van deze jongens zijn net zo goed geslagen, hebben vaak meerdere kinderen van verschillende vaders, de vaders nemen vervolgens de biezen, zoeken weer andere vrouwen die ze kunnen mishandelen bij wie ze kinderen maken, enz. enz.
nou ik hoop dat die moeders wel weten wat hun zoons uithalen en ze aanpakken!
Inderdaad kunstomized. Diep en dieptriest..
Ik heb echt met mijn bek open naar de docu gekeken.

Waar is de eigenwaarde van die meiden? Hoezo is het cool een dealer als vriend te hebben? Statusverhogend? My ass!

Iets teveel MTV cribs gekeken ofzo, ik vind het echt niet normaal! En ze deden ook zo lacherig erover. En dan die ouders....je wil toch het beste voor je kind? Ik begrijp dat je niet overal invloed op hebt, maar hier was het wel heel erg ver te zoeken... Triest word ik ervan.
Boehoe.
Bertha, dat zou beter zijn, maar aangezien de jongens dit soort gein nog steeds uithalen zijn er twee mogelijkheden: de moeders hebben hun ogen dicht, of de moeders doen hun ogen dicht, voor deze ellende. Van die twee is de eerste het minst gruwelijk.
Ik moet de docu nog kijken op uitzending gemist....

Wist wel dat het bestond helaas. Ik heb mij ook altijd afgevraagd waarom sommige vrouwen gewelddadige psychopaten in gevangenissen adoreren en er zelfs mee willen trouwen..nu vraag ik mij dus ook af wat maakt dat een 14 jarig meisje zo aantrekt in een gewelddadige (in dit geval antilliaanse) jongen, waarvan ze weet dat zij met hem niets kan opbouwen en waarbij een kind krijgen van zo'n gast een statussymbool is. Dergelijke meisjes komen echt niet allemaal uit gebroken gezinnen..net zo min als ik wil geloven dat al dit soort jongens uit gebroken en instabiele aso gezinnen komen.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Als mijn moeder er achter zou komen dat mijn vriend mij slaat, welke kleur hij dan ook heeft, hoefde ik niet te proberen om weer naar hem terug te gaan.

Vind het wel een beetje slap, dat eerste voorbeeld. Haar dochter heeft blauwe plekken op allemaal rare plekken, ze verdenkt hem ervan dat hij haar slaat, maar ze doet niks, omdat ze geen bewijs heeft.

Jammer dan! Sleur hem nu gewoon over straat, want die blauwe plekken krijg je niet van knuffelen.

Overigens roept mijn schoonmoeder nu, dat als ze er achter zou komen dat haar zoon mij zou slaan, dat ze dan graag samen met mijn moeder even een ''gesprekje'' met hem zou willen hebben.
wuiles whahaha

(en nu ga ik op zoek naar de meest geschokte smiley die er is... want tjonge jonge....)
ik zit de docu net te kijken... jeeeeeetje hoe naïef zijn die meiden!!! en die ouders??? heeeeel erg!
Slap of niet....het gebeurt en oordelen is altijd makkelijk vanuit een veilig kader zo van"dat zal mij nooit gebeuren omdat.... of dat zou mijn zoon niet hoeven flikken want dan zwaait er wat " dat weet je namelijk niet. Je weet pas hoe dingen zijn als je ervoor komt te staan.

Stel nou dat die moeder die haar dochter met blauwe plekken ziet haar verbiedt met die gozer om te gaan...wat zou er dan gebeuren denk je?? Ik zeg niet dat de reactie van die moeder ok is maar wel dat de problematiek een stuk complexer ligt dan sec gezien: Antilliaans straatjong mishandeld 14 jarig nederlands meisje.
quote:keeltjuh schreef op 06 december 2009 @ 12:41:

ik zit de docu net te kijken... jeeeeeetje hoe naïef zijn die meiden!!! en die ouders??? heeeeel erg!En die knullen die dat doen dan?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Rozigst schreef op 06 december 2009 @ 12:39:

Vind het wel een beetje slap, dat eerste voorbeeld. Haar dochter heeft blauwe plekken op allemaal rare plekken, ze verdenkt hem ervan dat hij haar slaat, maar ze doet niks, omdat ze geen bewijs heeft.

Jammer dan! Sleur hem nu gewoon over straat, want die blauwe plekken krijg je niet van knuffelen.

.Dat vond ik ook!! Hoeveel meer bewijs moet je hebben. Het was overduidelijk dat dochter mishandeld is door die vent, niet zo moeilijk om die knaap te vinden en eens eventjes met hem te praten, eens vragen waar hij in godsnaam mee bezig denkt te zijn. En als het nog eens voorkomt, dat er dan wat anders volgt dan een gesprekje. Eens zien hoe stoer hij dan nog is..
quote:Bertha schreef op 06 december 2009 @ 12:32:

nou ik hoop dat die moeders wel weten wat hun zoons uithalen en ze aanpakken!Die moeders zijn zelf ook zo behandeld!
quote:vlinder67 schreef op 06 december 2009 @ 12:43:

[...]

Dat vond ik ook!! Hoeveel meer bewijs moet je hebben. Het was overduidelijk dat dochter mishandeld is door die vent, niet zo moeilijk om die knaap te vinden en eens eventjes met hem te praten, eens vragen waar hij in godsnaam mee bezig denkt te zijn. En als het nog eens voorkomt, dat er dan wat anders volgt dan een gesprekje. Eens zien hoe stoer hij dan nog is..Denk je echt dat het zo simpel werkt????
Juist ja, sleur de lover van je dochter over straat zodat zij leert dat geweld niet de oplossing is bij problemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven