aparte uitspraak

11-05-2011 17:46 138 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem_118935 wijzigde dit bericht op 27-09-2011 13:48
Reden: sommige mensen kunnen niet iemand objectief beoordelen
% gewijzigd
Mijn schoonmoeder doet ook heel andere dingen met haar zoons dan met haar dochters. Met de dochters doet ze wat meer de sociale dingen zoals uitgaan, de zoons doen vaak de wat praktische dingen voor hun moeder. Maar de zoons zitten helemaal niet te wachten op al die "sociale"dingen, die vinden het wel best zo. Betekent niet dat ze minder van elkaar houden.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
apart, wat betekent dat? verwonder je je? of zit er een emotie achter?

wat vindt je partner ervan?
-
quote:jazz9 schreef op 11 mei 2011 @ 19:41:

Hij vindt het ook vreemd. Maar vaak als hij het ergens niet mee eens is dan komt er een hoop gezeik en geschreeuw enzo. Dus hij zegt niets om de lieve vrede te bewaren.Maar hij wíl toch juist niet met haar winkelen en dan dingen kopen, omdat er nou eenmaal niet zo'n klik is? Ik vind het niet zo vreemd allemaal. Juist aardig dat ze hem de ruimte geeft om zelf wat te doen met haar financiele ondersteuning.

Hij vindt het ook vreemd. Maar vaak als hij het ergens niet mee eens is dan komt er een hoop gezeik en geschreeuw enzo. Dus hij zegt niets om de lieve vrede te bewaren.

Oh dus hij houdt de situatie zelf ook in stand?

Als hij hier verandering in wil zien kan hij beter zijn mond open trekken en aan zijn moeder aangeven wat hij fijn zou vinden als ondersteuning ipv van geld.
Mijn moeder is zo iemand....kan totaal geen gesprek voeren en denkt alles goed te houden om geld te geven...en dan erbij zeggen, niet tegen de anderen vertellen hoor.

De anderen krijgen een vriendelijk woord ...belangstelling........Ik niet als eerste als ik kom krijg ik geld.....geen aandacht,
Als ze iets gaan doen schreeuwt ze dus ook vaak, want er komen dan ook weleens dingen ter sprake waar beiden heel anders over denken. Of ze zegt wat hij wel of niet moet doen. Daarom is het niet leuk samen iets te doen. Er is geen klik.

Ja er is geen klik, dus vriend heeft geen behoefte om veel dingen samen te doen. Maar het is wel jammer dat je niet vrij uit kan zeggen wat je ergens van vindt, want anders weer een hoop discussie, geschreeuw enzo als je ergens anders over denkt. Dat is echt jammer.
@peecee hoe ervaar jij dit nou?
Aan de ene kant zou ik ook een vriendelijk woord en aandacht willen...maar er is teveel; gebeurt.....teveel verwijten.

Maar echt elke keer ga ik er heen met het gevoel...even naar huis, en echt ik ben 3 minuten binnen en propt mij geld in de handen. Ik denk puur schuldgevoel.

Ik ervaar het dubbel....het geld is mooi meegenomen.

En er is tussen ons een zakelijk contact, zo voel ik het.

Ik ben anders dan mijn broers en zussen........ze kan niet zeggen dat ze van mij houd.........daarom koopt ze mij.

Zo voel ik het...geen knuffel geen arm........dat kan ze mij niet geven. Wel geld.................
quote:jazz9 schreef op 11 mei 2011 @ 18:06:

@Enn: zoiets had ik dus eigenlijk ook. Door de reacties zie ik het nu iets anders.

Maar het is dan eigenlijk wel zo dat het andere kind zowel geld (in vorm van dagjes weg ) krijgt en daarnaast ook sociale betrokkenheid. Ik had dan zelf liever wat minder geld willen hebben en wat meer betrokkenheid, maar dat vind ik. Vriend vind het niet erg.

Iets leuks doen is wel lastig. Omdat er duidelijk geen klik is, is het eigenlijk niet leuk. Soms stelt vriend weleens iets voor (heel af en toe) maar vaak zegt moeder het zelf af (komt iets tussen) en maakt dan zelf geen nieuwe afspraak meer. Vriend moet er telkens weer achteraan voor een nieuwe afspraak. Heb zelf het idee dat ze helemaal geen zin in heeft iets met hem te ondernemen. De klik is er gewoon niet.Nou dan is het klaar toch?

Weet je peecee, dit gevoel heb ik ook een beetje met mijn schoonmoeder. Mijn vriend voldoet vaak niet aan haar verwachtingen. Ze kan niet zoveel met hem. Ze leest hem vaak de les als hij niet hetzelfde over dingen denkt. Er is totaal geen klik. Dat ze het dan maar zo 'goed maakt'. Misschien hard om te zeggen.

Vriend bewaart maar vaak de lieve vrede. Volgens hem scheelt dat een hoop gezeik. Daar heeft hij geen zin meer in.

Jammer dat het zo gaat.

Hij vindt het ook vreemd. Maar vaak als hij het ergens niet mee eens is dan komt er een hoop gezeik en geschreeuw enzo. Dus hij zegt niets om de lieve vrede te bewaren.Ja wat vindt hij nou? Want je schrijft twee verschillende dingen.
quote:jazz9 schreef op 11 mei 2011 @ 19:58:

Als ze iets gaan doen schreeuwt ze dus ook vaak, want er komen dan ook weleens dingen ter sprake waar beiden heel anders over denken. Of ze zegt wat hij wel of niet moet doen. Daarom is het niet leuk samen iets te doen. Er is geen klik.

Ja er is geen klik, dus vriend heeft geen behoefte om veel dingen samen te doen. Maar het is wel jammer dat je niet vrij uit kan zeggen wat je ergens van vindt, want anders weer een hoop discussie, geschreeuw enzo als je ergens anders over denkt. Dat is echt jammer.Dus er is helemaal geen probleem, behalve dat je vriend zich de mond laat snoeren?
Vriend bewaart maar vaak de lieve vrede. Volgens hem scheelt dat een hoop gezeik. Daar heeft hij geen zin meer in.

Hij weet wel hoe het gaat. Dus dat is echt jammer dat hij niet vrij kan zeggen wat hij wil of vindt zonder gezeik te krijgen.
Wat voor lieve vrede dan? Wil hij dan liever wel dingen doen? Nee toch? Snap er geen snars meer van.
Verschillende mensen hebben behoefte aan verschillende dingen, en zijn moeder voelt dat bij haar kinderen aan. Dochter heeft behoefte aan haar aandacht, zoon wat minder maar die krijgt dan wat meer in materiele zin. Ik zie eigenlijk het probleem niet zo, ik zie alleen een moeder die weet wat haar kinderen nodig hebben/willen.
quote:jazz9 schreef op 11 mei 2011 @ 20:21:

Hij weet wel hoe het gaat.

Okay geen probleem dus hij heeft geen zin om zijn mening te uiten.

quote:Dus dat is echt jammer dat hij niet vrij kan zeggen wat hij wil of vindt zonder gezeik te krijgen.

Huh? Dat kan hij toch wel hij heeft er alleen geen zin in omdat hij geen gezeik wil....

Wat is nou het probleem? Vind jij je schoonmoeder niet aardig??

Prima, maar maak het niet zo ingewikkeld
quote:jazz9 schreef op 11 mei 2011 @ 20:21:

Vriend bewaart maar vaak de lieve vrede. Volgens hem scheelt dat een hoop gezeik. Daar heeft hij geen zin meer in.Dat heeft nets met 'lieve vrede' te maken, maar met ontwijkend gedrag.quote:Dus dat is echt jammer dat hij niet vrij kan zeggen wat hij wil of vindt zonder gezeik te krijgen.

Hij KAN dat natuurlijk wel. Hij is een volwassen vent met een eigen leven, een eigen mening. Hij KAN daarvoor gaan staan. Dingen uitspreken. De storm doorstaan en voet bij stuk houden. Zelf kalm blijven. Niet gaan gillen. Het KAN heus wel. Als hij dat belangrijk vindt. Dat is gewoon een keuze.

Zoals ik het lees, vindt hij het NIET belangrijk. JIJ bent degene die het 'jammer' vindt, maar jij staat er in feite buiten. Zijn moeder zegt gezamenlijke activiteiten vaak af, dus die accepteert zijn 'lieve vrede' voor wat hij is. En geeft hem dan maar geld om toch iets te geven.
@star: hij geeft haar vaak haar gelijk. Laat haar ook haar gang gaan, dat wil zeggen dingen aan hem corrigeren, commentaar geven. Hij gaat er niet tegenin, want dan geeft een hoop gezeik.

Het is weleens voorgekomen dat hij niet toegaf. Het resultaat is eerst een hoop geschreeuw e.d.. Daarna dat ze het er niet meer over wil hebben over het onderwerp. Er hangt echt een rotsfeer dan.

Het probleem is dat er geen klik is, en dat er daarom geen sociale betrokkenheid is.
Maar wie heeft het nou nodig om gecorrigeerd en de les gelezen te worden als ie allang volwassen is?
quote:Vlammetje1203 schreef op 11 mei 2011 @ 20:38:

Zijn moeder zegt gezamenlijke activiteiten vaak af, dus die accepteert zijn 'lieve vrede' voor wat hij is. Hoe bedoel je dit precies?
quote:jazz9 schreef op 11 mei 2011 @ 20:42:

Maar wie heeft het nou nodig om gecorrigeerd en de les gelezen te worden als ie allang volwassen is?Wie laat dat gebeuren?
Wat is het probleem nu dan eigenlijk?

Samen dingen ondernemen, werkt niet van beide kanten. Moeder compenseert dat door hem af en toe wat toe te schuiven. Prima toch?
ja dat is prima. Alleen het snauwen en schreeuwen mag wel wat minder. Het hoeft allemaal niet zo denigrerend. Net als wat peecee zegt zij zou liever wat minder geld hebben en wat meer aandacht. En wat minder negatieve reacties. Het lijkt wel een beetje op afkopen...

@liselore, soms laat hij het niet gebeuren. Dan heerst er dus door moeder een rotsfeer. Dat is ook niet leuk.
Jazz, heb jij wel eens aan je schoonmoeder gevraagd waarom ze hem niet wat meer aandacht geeft ipv geld? Je man heeft er geen problemen mee. Nu jij nog. Misschien snap je haar beter als je met haar er over praat. Ik zie nl echt geen probleem in die uitspraak van je schoonmoeder. ik zou het niet afkopen noemen, maar toestoppen vinden. Je geeft dan een positieve draai aan haar gebaar ipv een negatieve.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven