Apatische partner

03-05-2017 20:43 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Ik zit de laatste maanden met een heleboel vragen en ik hoop dat dit topic mij min of meer kan helpen om bepaalde knopen door te hakken.

Om een lang verhaal kort te maken: ik heb al 4 jaar een heel tumulteuze relatie door vooral veel terugkomende frustraties en ergernissen. Ik woon nog thuis omdat ik laat ben beginnen studeren (ben momenteel 25). Mijn vriend is 30 en woont ook nog steeds bij zijn ouders. In de 4 jaar dat we elkaar kennen heb ik van hem nooit het idee gehad dat hij bepaalde toekomstperspectieven heeft. Hij is bijna continu werkloos (af en toe seizoenswerk) en heeft totaal geen idee wat hij met zijn leven wilt doen. Hij heeft een diploma, maar ziet het niet zitten om in die branche te werken. Ik probleem hem telkens opnieuw aan te sporen en 'warm te maken' voor bepaalde jobs, maar hij heeft geen motivatie noch enthousiasme om hier effectief iets mee te doen. Momenteel heeft hij besloten om wederom een grote reis te maken.

Daarbuiten heb ik ook het gevoel dat hij extreem apatisch is. Wanneer ik mij minder goed voel, kan hij hier precies niet op reageren. Ik kan mij het bijvoorbeeld niet voorstellen om getroost te worden door mijn partner. Tijdens ruzies loopt hij consequent weg. Hij kan ook heel grof uit de hoek komen, opmerkingen maken die echt misplaatst zijn.

Intussen stapelen de frustraties zich op. Ik weet niet hoe ik hem nog kan motiveren om zijn toekomstdoelen te bepalen. Of toch op z'n minst een tijdelijke job zoeken en niet altijd thuis te zitten.

Dus hebben jullie tips want ik word er ontzettend moedeloos van. Ik weet echt niet wat ik hiermee moet doen.

Alvast bedankt!
quote:nlies schreef op 03 mei 2017 @ 21:05:

[...]

Volgens mij kan ze al beginnen met lopen voor ze die boeken gelezen heeftOf lezen tijdens het lopen?
quote:Perzina schreef op 03 mei 2017 @ 21:08:

Disclaimer: Ik stel geen diagnose. TO mag zelf haar conclusies trekken.Mag dan zijn, maar waar haal je autisme vandaan? Of bedoel je daarmee haar vriend?
Op z'n 30e nog bij z'n ouders wonen en bijna altijd werkeloos. RUUUUUN!!!
quote:NDD93 schreef op 03 mei 2017 @ 21:15:

[...]

Mag dan zijn, maar waar haal je autisme vandaan? Of bedoel je daarmee haar vriend?

Ja uiteraard. En de OPS.

Relatieverslaving voor haarzelf.
[quote]Marilyn1 schreef op 03 mei 2017 @ 20:49:

[...]

Hij is heel betrouwbaar, sociaal en grappig. Hij is voor zowat alles enthousiast dat niet te maken heeft met werk zoeken.[/quote]

En dat is zijn leuke kant?
Dumpen, uithuilen en nooit meer terugkijken.
Waarom doen mensen zich dit zelf aan. Echt ik begrijp er geen reet van.
quote:Mieshka schreef op 03 mei 2017 @ 21:16:

Op z'n 30e nog bij z'n ouders wonen en bijna altijd werkeloos. RUUUUUN!!!
You're a diamond dear, they can't break you
Hij heeft geen werk , maar wil wel een grote reis maken ?
quote:Star schreef op 03 mei 2017 @ 20:56:

[...]

En dat uit zich dan in grof zijn en weglopen tijdens een ruzie?Dat niet direct denk ik, had het alleen even over het stukje 'geen toekomstplannen hebben'.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven