App contact met ander

24-10-2020 13:58 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik en mijn vriend hebben een half jaar een relatie. Uit alles blijkt dat hij gek op me is en ik weet dat hij niet vreemd gaat ofzo. We zijn serieus met onze toekomst samen bezig en dat voelt echt goed.

Er is alleen een ding waar ik het ineens soms moeilijk mee heb. Ik hoor graag hoe ik mn jaloerse gevoelens van me af kan zetten.

Mijn probleem is dat ik het erg vervelend vind dat hij nagenoeg dagelijks app contact heeft met een vrouwelijke kennis. Het contact is niet echt intiem of flirterig en hij verteld ook wel eens wat ze stuurt. Het gaat meer over hoe hun dag is, of klagen over werk, het weer, ze verteld over welke mannen achter haar aan zitten etc.

Het contact komt vooral vanuit de vrouw (knap en vrijgezel), die overigens wel gewoon op de hoogte is van onze relatie. Het contact is zo'n 1,5 jaar geleden gestart, toen mijn vriend een oogje op haar had, maar dat was niet wederzijds. Ze hebben nooit gedate en nu alleen real life zakelijk contact.

Dat ik het hier moeilijk mee heb, komt omdat mijn ex me bedrogen heeft. De vriendschappelijke relatie bleek toch meer dan vriendschap te zijn.
Dus ik geloof nu niet meer zo in man-vrouw vriendschappen. Bij mij komt er echt oud zeer opzetten.
En ik begrijp het contact niet helemaal...ik heb en ken niemand die dagelijks appt met iemand van het andere geslacht.

Het liefst zou ik hebben dat het appen stopt, ook al is het onschuldig... niet omdat ik denk dat er nu iets speelt, maar wel omdat ik het irritant vind dat een andere vrouw aandacht vraagt van mijn vriend. En omdat ik toch een angst/onrust heb dat het net als bij mijn ex uit kan groeien tot meer.

Ik heb er met mijn vriend over gesproken en hij snapt en begrijpt me, maar gaat nu uiteraard het contact ook niet afbreken omdat het gewoon onschuldig is. Ik vraag dit ook niet, alhoewel ik het stiekem wel fijn zou vinden als het contact verwaterd....

Is het raar wat ik voel???
Hoe kom ik van het rotgevoel af? Zijn er meer mensen die dit herkennen en hoe ga jij ermee om?

Ik voel me gelukkig niet de hele tijd onzeker en jaloers, maar als ik zo'n gevoel heb blijf ik er lang inhangen.

Hoe voorkom ik het en hoe roep ik mijn gedachten een halt toe?
RikM schreef:
24-10-2020 15:17
:popcorn:
Jij maakt dan meteen maar een feeder van hem Rik?
Alle reacties Link kopieren
LiefElfje20 schreef:
24-10-2020 15:18
Juist, dat wil ik ook... want ik wil van mijn gevoelens af, maar hoe pak ik dat aan?
Door er eerlijk over te zijn zonder dat je een oplossing van je vriend verwacht.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hier echt geen zin in hebben.
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
24-10-2020 16:10
Ik zou hier echt geen zin in hebben.
Je bedoelt in mij, dat ik hier het lastig mee heb?
Of een vriend met een app- vriendin?
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
24-10-2020 15:01
Het gaat niet alleen om een leuke buitenkant, een relatie houd je het langst vol op een leuke binnenkant.

Haar vriend vindt die vriendin seksueel aantrekkelijk, en ze appen iedere dag. En aangezien ze vast niet alleen maar selfies naar elkaar sturen, denk ik dat hij haar binnenkant ook best ok vindt.
Blijkbaar vinden ze beiden elkaars aandacht fijn. Maar waarom? Kan het zijn dat ze in de loop van de tijd vrienden zijn geworden?
Alle reacties Link kopieren
Zolang vriend er niet geheimzinnig over doet zou ik er geen problemen mee hebben.

Maar jij hebt er wel problemen mee, bespreek het en zoek samen een middenweg.

Mijn vriend heeft ook regelmatig contact met vrouwen, voornamelijk via werk en opleiding. Geen idee of het ook wel eens over privéleven gaat?
Geen prima, prima is geen goed.
creativeguy schreef:
24-10-2020 14:32
Dat is er dus niet. Puur vriendschappelijk. TO zal wel een gesprek moeten aangaan met vriend, al is het om haar gerust te stellen.
Hoe weet je dat?
Bij zulke topics is er altijd een aantal mensen die meteen zegt dat het jouw probleem is. Maar ik snap je wel. Het gedeelte van je ex-vriend, dat is jouw probleem, maar los daarvan zou ik het ook niet heel fijn vinden.
En ik ben helemaal oké met man-vrouw-vriendschappen, maar er was dus interesse en het is niks geworden omdat zij dat niet wilde.

Hebben jullie wel eens met zijn drieën afgesproken?
Alle reacties Link kopieren
vivautrecht85 schreef:
24-10-2020 17:22
Hoe weet je dat?
Omdat TO dat schrijft als zijnde dat hij er open over is en ze niks hebben behalve dit app contact.
Alle reacties Link kopieren
LiefElfje20 schreef:
24-10-2020 16:24
Je bedoelt in mij, dat ik hier het lastig mee heb?
Of een vriend met een app- vriendin?

Een vriend die dagelijks appt met een andere meid.
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
24-10-2020 18:04
Een vriend die dagelijks appt met een andere meid.
Zou hij het wel met een andere man 'mogen'?
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Haar uitnodigen is een goed idee. Daarnaast is het voor je onzekerheid verstandiger je te richten op de positieve zaken, want die zie je wellicht minder scherp of zelfs niet in een jaloerse bui. Hij is verliefd op jou, hij vindt jou dus leuk. Onthou dat goed: je bent leuk. Ze spreken elkaar vaak, maar zij heeft meer behoefte aan contact met hem dan andersom. De gesprekken zijn niet flirterig. Ze kennen elkaar al 1,5 jaar en er is niets gebeurd.

Verder is je vriend een volwassen vent ( neem ik aan) die met zijn vrije tijd mag doen wat ie wil. Hij doet met dat appen niets verkeerd. Je kunt meelezen en er staat nooit iets alarmerends tussen. Vriendschap tussen mannen en vrouwen is heel goed mogelijk. Ik heb jaren samengewoond met een platonische vriend toen ik nog studeerde. We lulden ook dagelijks en hadden zelfs vreselijk veel lol. En allebei een partner die we wel leuk genoeg vonden om een relatie mee te hebben

Het moet moeilijk zijn om door te gaan na bedrogen te zijn. Maar, ik weet niet meer wie het zei, om mensen te vertrouwen, moet je ze vertrouwen. Je hebt geen andere keus als je aan een relatie begint. En misschien ga je weer een keer op je bek door iemand te vertrouwen die dat niet waard blijkt. Opnieuw onthouden: je bent leuk. Je verdient dat niet, niemand verdient dat. Maar als dat donkere scenario uit zou komen, ligt dat in zijn aard, niet aan jou.

Probeer het zoveel mogelijk los te laten en te genieten van de liefde. Je maakt nu een fijne periode door je verleden zwaarder dan nodig en dat is zonde.
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
24-10-2020 16:10
Ik zou hier echt geen zin in hebben.
Ik ook niet.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
24-10-2020 18:13
Zou hij het wel met een andere man 'mogen'?

Dat komt echt zelden voor: een man die de hele dag door appt met een andere man, en dat iedere dag. Nou ja, onder homo's gebeurt het natuurlijk wel.
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
24-10-2020 18:30
Dat komt echt zelden voor: een man die de hele dag door appt met een andere man, en dat iedere dag. Nou ja, onder homo's gebeurt het natuurlijk wel.
Nou ja, ik ging uit van af en toe app contact, niet uren aan één stuk. Ik heb bv via messenger dagelijks contact met een paar mensen omdat ik zelden app. Mijn man appt meer en ik zou er absoluut geen probleem mee hebben als hij appt met een vrouw. Vriendschappelijk dan natuurlijk.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil jij van die gevoelens af? Je vriend gaat over je grens, jij mag dat niet leuk vinden. Hij had een oogje op haar en zij heeft hem afgewezen. Ik zou ook niet tevreden zijn met dit contact hoor, jammer dat je vriend jouw onrust niet ernstig neemt en gewoon door gaat.
Ik heb mijn laatste relatie voor iets gelijkaardig uit gemaakt (er was wel veel meer contact dan enkel appen). Tijd gaat je raad geven. Ik was het uiteindelijk spuugzat.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
24-10-2020 18:13
Zou hij het wel met een andere man 'mogen'?

Het heeft niks te maken met 'mogen', maar of het leuk is en wat het zegt over een persoon. Iemand die continue appt met iemand anders dat lijkt me sowieso niet zo gezellig. En als het altijd uit de ander komt vraag ik me af waarom vriend er in mee gaat. Dus als antwoord op je vraag: met een man zou ik ook niet op zitten te wachten.
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
24-10-2020 20:00
Het heeft niks te maken met 'mogen', maar of het leuk is en wat het zegt over een persoon. Iemand die continue appt met iemand anders dat lijkt me sowieso niet zo gezellig. En als het altijd uit de ander komt vraag ik me af waarom vriend er in mee gaat. Dus als antwoord op je vraag: met een man zou ik ook niet op zitten te wachten.
Maar hij heeft 'nagenoeg dagelijks' app contact. Dus dat kan ook zomaar betekenen dat ze 4 dagen per week even een appje naar elkaar sturen.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
In principe niets mis met vriendschappelijk contact natuurlijk, maar eigenlijk zijn zij niet echt vrienden , dat is tenminste wat ik lees in de OP. Ze hebben in echte leven alleen maar zakelijk contact dus waarom dan zo veel app contact hebben. Ben ook nieuwsgierig wat je vriend er uit haalt? Aangezien ze niet regelmatig koffie drinken oid (aanname)?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb deze situatie andersom mee gemaakt. Had een goede vriend waar ik ook dagelijks app contact mee had( puur vriendschappelijk) toen kreeg hij een vriendin heel leuk meisje dacht dat ze mij ook aardig vond spraken ook wel eens met zijn drieën af, maar blijkbaar vond ze het toch niet fijn. Ik mag hem niet meer appen of bellen. Respecteer het en doe het ook niet, al werd ik er wel verdrietig van, want was gewoon een goede vriend zou nooit iets met hem doen ofzo. Jammer dat ze jaloers was, want de avondjes met zijn drieën waren ook altijd heel gezellig en weet ook niet wat ik precies verkeerd heb gedaan. Maar goed gun hem zijn geluk en heb me terug getrokken verdrietig voor de vriendschap maar helaas voor mij relatie gaat natuurlijk voor.
Ik zou het niet willen dat mijn man dat deed en dus ik snap jouw gevoel en alarmbellen wel.

Jouw vriend wilde haar en zij hem niet, maar zij wil nu wel zijn aandacht. Dat klinkt niet zuiver. En ook niet heel respectvol naar jou toe. Hij is misschien naïef of vereerd dat zij nog met hem contact blijft zoeken, zij is gewoon uitgekookt bezig want ik vrees dat ze maar met haar vingers hoeft te knippen of hij gaat voor de bijl voor haar, en zij voelt en weet dat.

Jouw intuïtie schreeuwt niet voor niets zo hard.
anoniem_63740156d1a92 wijzigde dit bericht op 24-10-2020 22:15
34.35% gewijzigd
Hobbelster schreef:
24-10-2020 21:44
Jouw vriend wilde haar en zij hem niet, maar zij wil nu wel zijn aandacht. Dat klinkt niet zuiver. En ook niet heel respectvol naar jou toe. Hij is misschien naïef of vereerd dat zij nog met hem contact blijft zoeken, zij is gewoon uitgekookt bezig want ik vrees dat ze maar met haar vingers hoeft te knippen of hij gaat voor de bijl voor haar, en zij voelt en weet dat.

Jouw intuïtie schreeuwt niet voor niets zo hard.
+1
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het niet, ik snap je gevoelens wel TO. Als ik in jouw schoenen had gestaan en gezien de "voorgeschiedenis" zou ik me er ook niet zo relaxed bij voelen.

Ik heb het idee dat zij de aandacht wil van hem omdat hij eerst in haar geïnteresseerd was en nu met jou is, en dat streelt zijn ego dus afkappen wil die niet. De basis is dat ze mekaar ongetwijfeld ook gewoon aardig vinden.

Tja, wat moet je daarmee? Als ik je vriend was geweest had ik jouw gevoelens wel meer ter oren genomen en het contact misschien niet afgebroken hebben, maar wel meer gelet op de intensiteit ervan.
Je hoeft niet op elk gevoel wat je krijgt ook te reageren. Jaloezie is een gevoel, een onnodig gevoel zelfs want er zit niets positiefs aan. Je kan best jaloerse gevoelens hebben om ze vervolgens te negeren. Jaloezie gaat je niets brengen, het neemt je alleen maar af. Ik ben al bijna 30 jaar samen met mijn man en ik heb geleerd dat je de grote lijnen moet volgen. Leer kleine irritaties onderscheiden van de grote lijnen die je zelf wil volgen.

Het zou mij niet uitmaken of het een man of een vrouw is maar elke dag met dezelfde persoon appen die geen familie is of zakenpartner zou ik vreemd vinden van mijn partner. Er is 1 iemand die blijkbaar onderdeel maakt van ons privéleven en daar wordt dus ook in het weekend aandacht aan besteed terwijl ik niets met die persoon heb. Wat is haar meerwaarde in zijn/jullie leven dat ze 24/7 aandacht moet krijgen? Ik zou niet jaloers zijn maar wel vragen of het een tandje minder kan en zou dat ook een logische vraag vinden. Als mijn partner daarin mij niet tegemoet zou willen komen dan hebben we wel meteen een groot probleem. Ik hou niet van mannen die niet aan concessies doen terwijl ze zelf iets doen wat niet zo van zelfsprekend is als zij voordoen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven