App contact met ander

24-10-2020 13:58 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik en mijn vriend hebben een half jaar een relatie. Uit alles blijkt dat hij gek op me is en ik weet dat hij niet vreemd gaat ofzo. We zijn serieus met onze toekomst samen bezig en dat voelt echt goed.

Er is alleen een ding waar ik het ineens soms moeilijk mee heb. Ik hoor graag hoe ik mn jaloerse gevoelens van me af kan zetten.

Mijn probleem is dat ik het erg vervelend vind dat hij nagenoeg dagelijks app contact heeft met een vrouwelijke kennis. Het contact is niet echt intiem of flirterig en hij verteld ook wel eens wat ze stuurt. Het gaat meer over hoe hun dag is, of klagen over werk, het weer, ze verteld over welke mannen achter haar aan zitten etc.

Het contact komt vooral vanuit de vrouw (knap en vrijgezel), die overigens wel gewoon op de hoogte is van onze relatie. Het contact is zo'n 1,5 jaar geleden gestart, toen mijn vriend een oogje op haar had, maar dat was niet wederzijds. Ze hebben nooit gedate en nu alleen real life zakelijk contact.

Dat ik het hier moeilijk mee heb, komt omdat mijn ex me bedrogen heeft. De vriendschappelijke relatie bleek toch meer dan vriendschap te zijn.
Dus ik geloof nu niet meer zo in man-vrouw vriendschappen. Bij mij komt er echt oud zeer opzetten.
En ik begrijp het contact niet helemaal...ik heb en ken niemand die dagelijks appt met iemand van het andere geslacht.

Het liefst zou ik hebben dat het appen stopt, ook al is het onschuldig... niet omdat ik denk dat er nu iets speelt, maar wel omdat ik het irritant vind dat een andere vrouw aandacht vraagt van mijn vriend. En omdat ik toch een angst/onrust heb dat het net als bij mijn ex uit kan groeien tot meer.

Ik heb er met mijn vriend over gesproken en hij snapt en begrijpt me, maar gaat nu uiteraard het contact ook niet afbreken omdat het gewoon onschuldig is. Ik vraag dit ook niet, alhoewel ik het stiekem wel fijn zou vinden als het contact verwaterd....

Is het raar wat ik voel???
Hoe kom ik van het rotgevoel af? Zijn er meer mensen die dit herkennen en hoe ga jij ermee om?

Ik voel me gelukkig niet de hele tijd onzeker en jaloers, maar als ik zo'n gevoel heb blijf ik er lang inhangen.

Hoe voorkom ik het en hoe roep ik mijn gedachten een halt toe?
Paardje4paardje schreef:
24-10-2020 21:29
Ik heb deze situatie andersom mee gemaakt. Had een goede vriend waar ik ook dagelijks app contact mee had( puur vriendschappelijk) toen kreeg hij een vriendin heel leuk meisje dacht dat ze mij ook aardig vond spraken ook wel eens met zijn drieën af, maar blijkbaar vond ze het toch niet fijn. Ik mag hem niet meer appen of bellen. Respecteer het en doe het ook niet, al werd ik er wel verdrietig van, want was gewoon een goede vriend zou nooit iets met hem doen ofzo. Jammer dat ze jaloers was, want de avondjes met zijn drieën waren ook altijd heel gezellig en weet ook niet wat ik precies verkeerd heb gedaan. Maar goed gun hem zijn geluk en heb me terug getrokken verdrietig voor de vriendschap maar helaas voor mij relatie gaat natuurlijk voor.
:facepalm: heeft ze dat ook echt tegen jou gezegd?
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het wel, heb het ook een keer meegemaakt met een hele leuke vrouw met eerste date. De middag voor de tweede date, we zouden gaan dansen, zei ze af. Ik was teleurgesteld. Maar dat is het risico van daten, zeker na pas één date. Want dat chatten vooraf zegt niks, word je niet wijzer van.
Alle reacties Link kopieren
creativeguy schreef:
25-10-2020 09:07
Ik snap het wel, heb het ook een keer meegemaakt met een hele leuke vrouw met eerste date. De middag voor de tweede date, we zouden gaan dansen, zei ze af. Ik was teleurgesteld. Maar dat is het risico van daten, zeker na pas één date. Want dat chatten vooraf zegt niks, word je niet wijzer van.
Zit je in het verkeerde topic?
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Alle reacties Link kopieren
Kan ook door de corona zijn natuurlijk. Ik heb omdat ik volledig thuiswerk, ook meer appcontact met mannelijke collega's. Eerder appte ik die nooit maar nu meer omdat je elkaar op het werk niet ziet.

Ik zou lang hij er open over is, niet al te veel zorgen maken.
Alle reacties Link kopieren
eve_jobs schreef:
24-10-2020 18:18
Haar uitnodigen is een goed idee. Daarnaast is het voor je onzekerheid verstandiger je te richten op de positieve zaken, want die zie je wellicht minder scherp of zelfs niet in een jaloerse bui. Hij is verliefd op jou, hij vindt jou dus leuk. Onthou dat goed: je bent leuk. Ze spreken elkaar vaak, maar zij heeft meer behoefte aan contact met hem dan andersom. De gesprekken zijn niet flirterig. Ze kennen elkaar al 1,5 jaar en er is niets gebeurd.

Verder is je vriend een volwassen vent ( neem ik aan) die met zijn vrije tijd mag doen wat ie wil. Hij doet met dat appen niets verkeerd. Je kunt meelezen en er staat nooit iets alarmerends tussen. Vriendschap tussen mannen en vrouwen is heel goed mogelijk. Ik heb jaren samengewoond met een platonische vriend toen ik nog studeerde. We lulden ook dagelijks en hadden zelfs vreselijk veel lol. En allebei een partner die we wel leuk genoeg vonden om een relatie mee te hebben

Het moet moeilijk zijn om door te gaan na bedrogen te zijn. Maar, ik weet niet meer wie het zei, om mensen te vertrouwen, moet je ze vertrouwen. Je hebt geen andere keus als je aan een relatie begint. En misschien ga je weer een keer op je bek door iemand te vertrouwen die dat niet waard blijkt. Opnieuw onthouden: je bent leuk. Je verdient dat niet, niemand verdient dat. Maar als dat donkere scenario uit zou komen, ligt dat in zijn aard, niet aan jou.

Probeer het zoveel mogelijk los te laten en te genieten van de liefde. Je maakt nu een fijne periode door je verleden zwaarder dan nodig en dat is zonde.
Dank je, mooi gezegd en goede tip om te blijven focussen op het positieve. Sta er vandaag gelukkig wel weer relaxter in! :-)

p.s. haar uitnodigen lijkt me vreemd, het is niet dat ze zonder mij gezellig en drankje doen bij hem of haar thuis, dus voelt nu raar omdat ineens wel te doen. In de kroeg een drankje doen als je elkaar tegenkomt zou beter passen, maar dat is nu beetje lastig met Corona ;-)
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
24-10-2020 18:30
Dat komt echt zelden voor: een man die de hele dag door appt met een andere man, en dat iedere dag. Nou ja, onder homo's gebeurt het natuurlijk wel.
Tja zou dat zelf toch minder erg vinden, want voelt niet als bedreiging....
Alleen een hele dag zou ik niet tof vinden, maar dat is omdat iemand die de hele tijd alleen maar interesse voor zijn telefoon heeft niet gezellig is.
Alle reacties Link kopieren
vivautrecht85 schreef:
25-10-2020 03:25
:facepalm: heeft ze dat ook echt tegen jou gezegd?
Nee, heeft hij gezegd bel en app me maar niet meer, want zijn vriendin vond het toch echt niet fijn ze hadden er ruzie thuis over.
Wel raar dat zijn vriendin als ik ze tegen kom overdreven aardig tegen mij doet.
Paardje4paardje schreef:
25-10-2020 15:05
Nee, heeft hij gezegd bel en app me maar niet meer, want zijn vriendin vond het toch echt niet fijn ze hadden er ruzie thuis over.
Wel raar dat zijn vriendin als ik ze tegen kom overdreven aardig tegen mij doet.
Wat stom en wat verdrietig voor jou dat je vriend zo met de vriendschap omgaat.
Alle reacties Link kopieren
Ja, neem het hem niet eens echt kwalijk gun hem zijn liefde en snap ook wel dat als hij thuis er altijd bonje over had hij het ook niet zo goed weet en dan voor zijn vriendin kiest. Maar ben er idd wel heel verdrietig over geweest. Hij heeft wel gezegd dat hij veel om me geeft en het ook heel moeilijk vond dat troost me dan maar.
Dus, denk dat het bij TO misschien anders zit, maar met jaloezie kun je ook een hoop kapot maken voor een ander als het echt alleen maar vriendschap was zoals bij mij het geval was.
Alle reacties Link kopieren
LaverneB schreef:
24-10-2020 14:25
Ik vind dagelijks appcontact veel.
Zeker als het iemand is waar seksuele interesse in is. Overdreven gedoe.
Dit.
Alle reacties Link kopieren
LiefElfje20 schreef:
24-10-2020 15:18
Juist, dat wil ik ook... want ik wil van mijn gevoelens af, maar hoe pak ik dat aan?
Door het gewoon te laten. Waarom moet je er meteen vanaf? Jij mag het gewoon niet leuk vinden. En hij is daar niet verantwoordelijk voor. Na verloop van tijd zal je vanzelf merken wat deze vriendschap wel of niet inhoudt.

Ik denk dat ze inderdaad gewoon bevriend zijn , en dat we gewoon een patroon is ontstaan van appen over dagelijkse dingen. Vooral voor haar fijn, denk ik, omdat ze alleen is. Dat vertrouwen groeit vanzelf, naarmate je meer ziet dat hij te vertrouwen is. Hij is niet jouw ex.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven