Appcontact in relatie

25-06-2019 14:43 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai!

Gewoon nieuwsgierig: hoe vaak app jij met je vriend(in)?

Ik trap af:
In mijn vorige relatie appte ik gedurende de dag - of we nou aan het werk waren of niet - redelijk door. Bij mijn huidige vriend is dat niet. Soms hoor ik pas tegen 17.00u wat van hem (we wonen nog niet samen). Enerzijds prima, anderzijds zou het van mij wel íets meer mogen..
Wij wonen samen en we appen vaak als hij pauze heeft, maar ook als we samen thuis zijn gewoon lieve dingetjes.
Al vele jaren samen en kinderen. Wij appen elke dag en heel erg veel (de hele dag door). Over serieuze dingen..stomme grappen..foto's.. opvallende nieuwslinks..leuke aanbiedingen in de winkel..over waar we zijn en hoelaat we gaan rijden (meestal met locatie volger) het is een onderdeel van ons leven eigenlijk :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
17 jaar samen en net hoe het uitkomt. Vandaag na 3 weken weer eens een appje naar mijn man gestuurd. De ene keer 1x 3 weken en de ander keer 5x op een dag. Alleen als het noodzaak is, nooit zomaar even voor de gezelligheid tussendoor. Werken allebei overdag. Moet er niet aan denken om de hele dag over vanalles en nog wat te appen. Vind de hoeveelheid appjes totaal niet belangrijk. Dat zegt toch niets over de relatie verder.
Mbt bellen hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
Wisselend. Wel altijd doelgericht (wie haalt zoon, welke boodschappen nodig van de winkel, later thuiskomen ivm file). Werken beiden dus reageren op elkaar zal ook 9 van de 10 keer pas in pauze of na werktijd gaan.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
We appen weinig.
Man werkt veel. Staat een beetje raar als hij dan steeds met zijn telefoon in zijn hand zit.
Bij veel bedrijven kan en mag dat ook gewoon niet, terecht.

Ik heb tussen het werk door meer tijd, maar dan app ik hem ook niet veel.
Hij gaf 15 jaar geleden (toen we net samen waren) al aan dat hij berichtjes irritant vond.
Dat vond ik eerst erg jammer, ik vond berichten namelijk erg leuk.
Nu wil ik niet anders meer, lekker rustig 🤣
Wij wonen samen en appen voornamelijk functioneel. Elke dag, als we naar huis gaan vanuit werk delen we live onze locatie zodat we het koken goed kunnen timen. We werken beiden niet elke dag op dezelfde plek dus dat is ideaal.

Gedurende de dag heb ik niets te melden. Ben dan ook met andere dingen bezig.
Alle reacties Link kopieren
Af en toe een apje maar liefst zo min mogelijk. Heb je savonds nog iets te vertellen.
Alle reacties Link kopieren
Hier net 2 maanden samen en niet samenwonend. We appen door de dag heen meerdere keren. Vriend vindt het heel leuk om selfies te sturen. Op sommige dagen is het minder, als we elkaar bijvoorbeeld gezien hebben of gebeld hebben.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn getrouwd. We appen niet de hele dag door; de ene dag wat meer dan de andere dag.
Meestal ‘s morgens een goedemorgen appje omdat hij nog slaapt als ik vertrek. Soms wat noodzakelijke appjes, soms gewoon een ‘ik hou van je’. En soms tussendoor nog wat of via een paar gezamenlijke apps die we hebben met vrienden en familie.
Alle reacties Link kopieren
Weinig, omdat we samenwonen. We bellen vaker dan dat we appen, en dan vertellen we elkaar over onze dag en we bespreken de plannen voor later op de dag incl. de plannen voor het avondeten.
Alle reacties Link kopieren
Soms de hele dag door een paar berichtjes, vooral over de boodschappen enzo, soms appen we een paar dagen niet. Maar we wonen samen dus zien elkaar toch iedere dag. Als een van ons een paar dagen weg is appen en bellen we wat meer.
Kandijsuiker schreef:
25-06-2019 15:20
Ikapp zoveel ik wil. Vindt hij dat te veel dan passen we blijkbaar niet bij elkaar. Ik heb geen zin om elke keer na te moeten denken of ik een appje stuur. Van mij mag een man best minder vaak reageren verder, maar ik ga me niet aanpassen.
Wow, bad ass
Hier getrouwd. Vooral praktische appjes. Sowieso altijd een "goedemorgen" of "slaap lekker" als we niet samen opstaan of naar bed gaan. Af en toe een fotootje van de kat of iets geinigs wat we onderweg tegenkomen. Bellen is echt alleen praktisch. Zou echt niet weten wat ik 2 x per dag telefonisch met iemand moet bespreken waar ik al tig jaar mee samenwoon :bonk:

Ik snap dat hele dag appen met je partner waar je mee samenwoont sowieso niet. Of bellen. Wij hebben een stel in de vriendengroep dat al 100 jaar samen is en als zij aan het werk is dan bellen ze elkaar 3 keer per dag (terwijl hij met ons, zijn vriendengroep, op pad is). Ik vind het een beetje sneu. Alsof je geen tel zonder elkaar kunt.
shining_star schreef:
26-06-2019 23:36
Al vele jaren samen en kinderen. Wij appen elke dag en heel erg veel (de hele dag door). Over serieuze dingen..stomme grappen..foto's.. opvallende nieuwslinks..leuke aanbiedingen in de winkel..over waar we zijn en hoelaat we gaan rijden (meestal met locatie volger) het is een onderdeel van ons leven eigenlijk :mrgreen:
Maar hoe doe je dat op je werk? Of als je met vriendinnen aan het borrelen bent? Zit je dan ook steeds op je telefoon? Dat zou ik echt onfatsoenlijk vinden.
Alle reacties Link kopieren
Heel verschillend dus. Bij ons is het de laatste tijd minder, hij heeft aangegeven daar minder behoefte aan te hebben, maar ik merk dat ik het soms wel een beetje mis. Komt denk ik ook omdat hij heeft aangegeven niet zo van het handje vasthouden enz. is waardoor ik het nu best lastig vind toenadering te zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Schatkaart schreef:
26-07-2019 08:21
Heel verschillend dus. Bij ons is het de laatste tijd minder, hij heeft aangegeven daar minder behoefte aan te hebben, maar ik merk dat ik het soms wel een beetje mis. Komt denk ik ook omdat hij heeft aangegeven niet zo van het handje vasthouden enz. is waardoor ik het nu best lastig vind toenadering te zoeken.
Ik snap dat dát lastig is. Je wilt wel, maar wilt het niet voor hem ongemakkelijk maken. Ik weet ook niet van goed is. Gewoon wel even zijn hand vastpakken en dan weer loslaten of het helemaal niet proberen. Het lijkt mij allebei klote als je er zelf wel de behoefte aan hebt. Sorry dus geen nuttig advies.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn al heel lang samen en appen dagelijks een paar keer. Frequentie en onderwerpen wisselen van dag tot dag.

Hij is vaak eerder weg dan ik en appt vaak hoe ik heb geslapen. Gedurende de dag soms helemaal niks en soms meerdere keren. Meestal praktisch over boodschappen en eten, maar ook genoeg andere dingen.

Ik heb gisteren en vandaag even nagekeken en gisteren 3 gesprekken gehad via WA. Een over een banaan (ik houd niet van bruine en vriend vindt me daarin een zeikerd) die mooi en perfect was tussen groen en geel in
Een over dat ik de auto instapte onderweg naar huis en een over een artikel over een auto dat mijn vriend stuurde.
Vandaag 2 gesprekken. Een over of ik alles thuis goed had afgesloten (hitteplan) en hoe warm t binnen was en hoe ik geslapen had. En net overwat we vanavond gingen eten.
Gisteren een van hem; “denk je erom dat ma goed drinkt vandaag?” (Ik heb vakantie en hij niet dus zit ik veel bij schoonmoeder” en een van mij terug; “tuurlijk!ik doe wel boodschappen”

Net een van mij “zwembad van hondje is weer ververst” (van schoonmoe dan) hij: “lekker voor hem”. Wild gedaan en een tweede gestuurd; vanavond frietjes halen!? Kreeg een smiley terug. Dus vandaag hebben we het heel bont gemaakt.

Dus eigenlijk alleen functioneel appen. Geen gesprekken. Dat doen we thuis wel.
Alle reacties Link kopieren
Functioneel of als er iets leuks of aparts is.

Slap ouwehoeren liever telefonisch..
all day every day maar wij zien elkaar weinig verder

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven