Appcontact in relatie

25-06-2019 14:43 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai!

Gewoon nieuwsgierig: hoe vaak app jij met je vriend(in)?

Ik trap af:
In mijn vorige relatie appte ik gedurende de dag - of we nou aan het werk waren of niet - redelijk door. Bij mijn huidige vriend is dat niet. Soms hoor ik pas tegen 17.00u wat van hem (we wonen nog niet samen). Enerzijds prima, anderzijds zou het van mij wel íets meer mogen..
Alle reacties Link kopieren
11 jaar samen met vriendin en 3 kinderen, samenwonend.

Appen elke dag wel even over praktische zaken maar soms ook over gebeurtenissen die dag. Krijg ook vaak foto's van de kinderen enzo, altijd leuk als je op kantoor zit te zwoegen. We hebben wel de afspraak dat als we echt iets te bespreken hebben (wat niet altijd prettige dingen zijn) dat we dat s'avonds doen als de kinderen in bed liggen en dus zeker niet via de app.

Soms duurt het even voor de een of ander reageert, nooit een probleem geweest. Als er écht iets dringends is bellen we.
If it weren't for the amazing double standard, you would have no standard at all...
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort samenwonend, nu nog lattend, vier jaar samen. Na de eerste periode was snel duidelijk dat hij geen apper is en dat we daardoor vaak kleine misverstanden hadden, omdat ik te wollig schreef en hij te kort. Dus afgesproken alleen grapjes, foto's en praktische of korte kattebelletjes te delen en over belangrijke zaken gewoon bellen en face to face. Denk dat we gemiddeld 1 appje per twee dagen sturen maar we bellen elke avond voor het slapen gaan en hebben we plannen dan bellen we een ander moment op de dag. Erg fijn <3
Alle reacties Link kopieren
Takkie1 schreef:
25-06-2019 14:54
Wij wonen niet samen, maar appen ook de hele dag door wel. We appen vanaf het moment dat we wakker zijn tot we weer gaan slapen.
Ik heb WA in mijn browser dus kan meestal wel snel reageren, hij reageert vaak in zijn pauzes en soms ook nog wel tussendoor.

Het is bij ons heel erg in balans, reageren allebei snel op de ander, nooit gedoe over laat/niet reageren, etc. Helemaal tevreden over :)
+1!
Alle reacties Link kopieren
Zijn nu een jaar een samen, maar niet samenwonend en zien elkaar alleen in de weekenden. 's Ochtends sturen we elkaar standaard goedemorgen, door de dag heen (de één naar school, de ander op stage) appen we elkaar als we iets te melden hebben. De ander reageert dan als die daar tijd voor heeft. Soms gaan daar uren overheen en soms niet. 's Avonds bespreken we meestal wel de dag nog even en altijd een slaap lekker voor het slapen gaan. Als ik weet dat hij met vrienden wat doen is, app ik wel echt alleen in 'nood'. Ik vind het altijd zo irritant dat als ik met een vriendin ben, die de hele tijd zit te appen met dr vriend. :rolling:
Alle reacties Link kopieren
14 jaar samen, getrouwd. Appen doen we niet zo vaak , we bellen wel meerdere keren per dag. Ik app vaker dan hij. Als er veel geappt wordt is het meestal seksueel getint.
Alle reacties Link kopieren
eefje1980 schreef:
25-06-2019 15:57
Binnenkort samenwonend, nu nog lattend, vier jaar samen. Na de eerste periode was snel duidelijk dat hij geen apper is en dat we daardoor vaak kleine misverstanden hadden, omdat ik te wollig schreef en hij te kort. Dus afgesproken alleen grapjes, foto's en praktische of korte kattebelletjes te delen en over belangrijke zaken gewoon bellen en face to face. Denk dat we gemiddeld 1 appje per twee dagen sturen maar we bellen elke avond voor het slapen gaan en hebben we plannen dan bellen we een ander moment op de dag. Erg fijn <3
Ik denk dat whatsapp (sms, telegram of whatever) daar het meest geschikt voor is. Vaak is de beller sneller. ;-)
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ruim 3 jaar samen, samenwonend.

Doordeweeks appen we eigenlijk alleen aan het einde van de middag, maar ook niet iedere dag. Eigenlijk alleen om boodschappen of dergelijke te bespreken. Vriend is leraar en kijkt tijdens schooltijd niet op zijn telefoon.

In het weekend wordt er meer geappt, tenzij we samen dingen ondernemen.
Alle reacties Link kopieren
5 jaar samen, samenwonend.
Wij appen over waar we zijn (ik ben op werk, ik ga nu vertrekken) en verder eigenlijk niet. Vriend kan gedurende de dag meestal ook niet op zijn gsm kijken, dus ik stuur ook weinig berichten.
We spreken elkaar wel weer als we thuis zijn.

Wij hebben de afspraak dat we bellen als er echt iets is, maar dat is tot nu toe nauwelijks voorgekomen.
Alle reacties Link kopieren
We appen als we wat te melden hebben...of als er leuke foto’s van de kinderen zijn sturen we die door.
Maar wij kennen elkaar al 17 jaar. Dan heb je elkaar vaak niks nieuws meer te appen :biggrin:
Nu net kreeg ik de vraag of wij het thuis nog wat uithouden en ik stuurde terug dat hij het met airco vast beter had dan wij.
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
We wonen al jaren samen, we appen weinig overdag we werken beide gewoon. En na het werk bellen we altijd in de auto om te overleggen over het eten haha.
Alle reacties Link kopieren
Niet samenwonend, op dagen dat we elkaar niet zien minstens een berichtje, vaak meer. We bellen meestal een keer per week en zien elkaar in de weekenden en meestal op een doordeweekse avond. Ik ben best tevreden en nog elke keer blij als ik een appje van hem krijg.
Alle reacties Link kopieren
samenwonend, we appen elke dag wel iets. Maar bellen...zelden tenzij ik meteen een antwoord wil hebben.
Ik snap dat meerdere keren elkaar bellen nooit zo goed, waarover bel je dan?
Alle reacties Link kopieren
Wij wonen samen.

Staan zelden samen op doordat ik meestal 2 uit vroeger mn bed uit moet. We appen elkaar daarom vaak een goedemorgen als hij wakker word.
Verder door de dag heen korte mededelingen of vragen.
Als er echt iets is dan bellen we.

Voordat we samen woonde appten wr wel echt de hele dag door tenzij we het druk hadden op het werk dan minder
Erger u niet, verwonder u slechts!
Alle reacties Link kopieren
Wat wij doen maakt niet uit natuurlijk.

Waarom zou hij meer moeten appen als het niet de aard van het beestje is?
Het tegenovergestelde probleem is erger, iemand die maar de hele tijd met berichtjes komt en steeds om aandacht vraagt (zonder ook nog wat leuks of nutitigs te melden). Dan 100 x liever iemand die het lekker rustig houdt online.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
De hele dag door. Zijn nu een jaartje samen maar we hebben een langeafstandsrelatie, dus moet wel. Ook elke dag wel een paar voice messages als we in de mood zijn en eens om de twee weken facetimen
Veritas vos liberabit
Sommige mensen moeten gewoon werken tijdens werktijd. En als hij gewoon geen apper/telefoongeil is dan is dat zo.

Ik vind heel raar dat je de hoeveelheid appen als factor meeneemt in je relatie.

13 jaar relatie, appen alleen als nodig is. Praktische dingen mbt kinderen, werktijden enz.

Soms voor de leuk, grapje of een nonsens nieuwtje. En zo 2 dagen niet.
boebezoebe schreef:
26-06-2019 08:35
Wat wij doen maakt niet uit natuurlijk.

Waarom zou hij meer moeten appen als het niet de aard van het beestje is?
Het tegenovergestelde probleem is erger, iemand die maar de hele tijd met berichtjes komt en steeds om aandacht vraagt (zonder ook nog wat leuks of nutitigs te melden). Dan 100 x liever iemand die het lekker rustig houdt online.
Heel irritant. Helemaal als de ander dan ook reactie verwacht en anders gaat twijfelen over een relatie.
Alle reacties Link kopieren
boebezoebe schreef:
26-06-2019 08:35
Wat wij doen maakt niet uit natuurlijk.

Waarom zou hij meer moeten appen als het niet de aard van het beestje is?
Het tegenovergestelde probleem is erger, iemand die maar de hele tijd met berichtjes komt en steeds om aandacht vraagt (zonder ook nog wat leuks of nutitigs te melden). Dan 100 x liever iemand die het lekker rustig houdt online.
Eens. Als het niet je ding is en je moet het gaan forceren, gaat het je ook steeds meer tegenstaan.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Je moet wat dit betreft redelijk op 1 lijn zitten anders krijg je disbalans. Dit weet je al vanaf dat je gaat daten. Vaak ketst het dan al af als er grote verschillen zijn in contactbehoefte.

In mijn laatste relatie liep het vanzelf. Wij hadden iedere dag even contact. Bellen of appen. Is zo gebleven toen we gingen samenwonen. Ik vind dat fijn en heb het ook nodig
Charlotte717 schreef:
26-06-2019 08:39
De hele dag door. Zijn nu een jaartje samen maar we hebben een langeafstandsrelatie, dus moet wel. Ook elke dag wel een paar voice messages als we in de mood zijn en eens om de twee weken facetimen
Dat vind ik dan weer zo apart hè. Je moet helemaal niks.
Je kunt ook niet-appen en brieven sturen ofzo net als vroegâh. Toch?

Overigens herken ik de lange afstandsbediening relatie wel hoor van met m’n ex en de communicatie die daar bij komt kijken. Toch blij dat dat nu niet is en mijn huidige man gewoon altijd al vlakbij woonde.
Alle reacties Link kopieren
Uhm als midden-twintigers gaan we echt geen brieven zitten versturen hoor. Theoretisch kan het, praktisch is het haalbaar maar totaal onhandig
Veritas vos liberabit
Hier nu in 29 jaar van vrienden via hopeloos verliefd naar sedert 15 jaar gelukkig getrouwd met kroost gegaan.
Wij appen elke pauze die mijn man op zijn werk heeft, omdat hij bij het ov werkt is dat soms om de 2 uur en soms elk half uur. Ligt eraan welke tram hij heeft. (Natuurlijk kletst hij ook gewoon gezellig met collegae).
De ene keer kletsen we over allerlei dingen en de andere keer sturen we alleen wat kusjes en hartjes.
anoniem_63bc655db6b1b wijzigde dit bericht op 26-06-2019 18:20
Reden: Wat zinnetjes veranderd, stond wel erg vaak soms.
3.91% gewijzigd
Hobbelster schreef:
26-06-2019 16:09
Dat vind ik dan weer zo apart hè. Je moet helemaal niks.
Je kunt ook niet-appen en brieven sturen ofzo net als vroegâh. Toch?

Overigens herken ik de lange afstandsbediening relatie wel hoor van met m’n ex en de communicatie die daar bij komt kijken. Toch blij dat dat nu niet is en mijn huidige man gewoon altijd al vlakbij woonde.
Lange afstandsbediening relatie? Dit triggert mijn nieuwsgierigheid wel :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
12 jaar samen, samenwonend.
Ligt er aan, ik heb vaak nogal hectische dagen.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
lise1985 schreef:
26-06-2019 18:47
Lange afstandsbediening relatie? Dit triggert mijn nieuwsgierigheid wel :biggrin:
:lol:
Damn you autocorrect :nerd:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven