Appje na date
vrijdag 12 januari 2018 om 10:46
Ha allemaal,
Hoeveel dagen wachten jullie tot het versturen van een appje - na een eerste leuke date? Vooral benieuwd of jongens soms expres een dagje wachten om niet desperate over te komen?
De vraag is meer voor jongens (weet niet of die hier zitten). Kan je het heel leuk hebben gevonden maar toch een of twee daagjes wachten met contact zoeken?
Het lijkt een feit van algemene bekendheid dat een jongen je niet leuk vindt als een hij je de dag na de date geen berichtje stuurt. Maar is dit ook zo? Heeft jullie date/vriend een dag of langer gewacht met contact en dat het toch iets is geworden?
Hoeveel dagen wachten jullie tot het versturen van een appje - na een eerste leuke date? Vooral benieuwd of jongens soms expres een dagje wachten om niet desperate over te komen?
De vraag is meer voor jongens (weet niet of die hier zitten). Kan je het heel leuk hebben gevonden maar toch een of twee daagjes wachten met contact zoeken?
Het lijkt een feit van algemene bekendheid dat een jongen je niet leuk vindt als een hij je de dag na de date geen berichtje stuurt. Maar is dit ook zo? Heeft jullie date/vriend een dag of langer gewacht met contact en dat het toch iets is geworden?
ufje wijzigde dit bericht op 12-01-2018 15:13
51.58% gewijzigd
vrijdag 12 januari 2018 om 15:15
Ja dat heb ik dus ook een beetje. Vind het fijn als de jongen het initiatief neemt na de eerste date. Daar leid ik dan ook dan de mate van interesse uit af. We kennen elkaar al een tijdje en ons eerste afspraakje was super leuk. Ik snap het dus niet helemaalFizzyhideous schreef: ↑12-01-2018 14:26Ik vind dat er niet langer overheen moet gaan dan een dag. Ook vind ik dat de man moet appen (ja, ik ben ouderwets). Als hij langer dan een dag wacht raak ik minder enthiousiast. De kans is groot dat ik dan afhaak. Als hij mij namelijk heel erg leuk vindt, dan gaat hij heus geen dagen wachten.
vrijdag 12 januari 2018 om 15:17
We gaven allebei aan dat we niet op zoek zijn naar een fling, maar naar echte liefde. Hadden afgesproken dat hij de volgende dag nog een berichtje zou sturen mbt iets dat we hadden afgesproken, maar die bleef uit. Dus ik weet nu niet zo goed of hij het toch achteraf minder leuk vond dan hij heeft doen voorkomen. Maar wil geen blauwtje lopendianaf schreef: ↑12-01-2018 10:58Het ligt eraan. Zie je het als een spelletje, dus wil je hard-to-get spelen of wil je misschien iets serieus?
Er vanuitgaande dat je wel een tweede date wil.
In het eerste geval zou ik wachten tot de ander appt of laat zelf appen. In de tweede situatie zou ik al snel laten weten dat ik het erg leuk vond en het aansturen op een tweede date.
vrijdag 12 januari 2018 om 18:13
vrijdag 12 januari 2018 om 18:16
gekopreizen schreef: ↑12-01-2018 15:21Mijn vriend wachtte 3 dagen puur vanwege het advies van zijn beste vriendinnen!!![]()
Ik stond op het punt om het af te kappen, graag of niet. Die vriendinnen heeft ie geen contact meer mee en wij zijn bijna 7 jaar verder.
vrijdag 12 januari 2018 om 18:18
Ja alleen ik heb al tijdens de date super duidelijk gemaakt dat ik echt op hem aan het crushen ben. Het leek totaal wederzijds, alleen we hebben veel gemeenschappelijke vrienden, dus wil geen blauwtje lopen en dat het daarna enorm awkward is snap je?
vrijdag 12 januari 2018 om 18:20
Ja ben super enthousiast over hem. Wil mijzelf tegelijkertijd een beetje in bescherming nemen en niet te hard van stapel lopen (daar sta ik namelijk wel om bekend). Denk echt de hele tijd aan hem sindsdien
vrijdag 12 januari 2018 om 20:23
Wat let je?
Voor hetzelfde geld durft hij niet omdat ie bang is dat jij hem niet leuk vindt.. en als het de man van je dromen is..
Stel hij vindt het niets en zegt niet meer verder te willen. Over een maand je lach je er om.
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
vrijdag 12 januari 2018 om 20:45
Fizzyhideous schreef: ↑12-01-2018 15:09Precies, als iemand echt enthousiast is dan komt er meestal binnen een paar uur wel wat.
Behalve van jou. Want jij vindt dat de man eerst iets moet sturen. Ik vind dus dat jij wel een spelletje speelt.
vrijdag 12 januari 2018 om 21:18
Dat staat in de post boven de post die je hebt gequote. We hebben gemeenschappelijke vrienden en wil geen blauwtje lopen. Daar word ik dan vast nog heel lang door hen aan herrinert
vrijdag 12 januari 2018 om 23:23
Een blauwtje lopen? Door na een leuke date een leuk appje te sturen?
1. valt niet onder een blauwtje lopen.
2. hoezo wat jullie gemeenschappelijke vrienden er van vinden? Lijkt me nou niet echt iets waar je rekening mee hoeft te houden.
3. herinnerd.
zaterdag 13 januari 2018 om 08:18
Ik weet niet of het een spelletje is..als ik iemand ook echt leuk vind, stuur ik soms wel iets uiteindelijk. Maar ik vind dat echt minder leuk. Ik wil het gevoel hebben dat een man voor me gaat. En dat gebeurt niet als ik er zelf achteraan moet.
Weet dat het ouderwets is, maar zo voel ik dat.
zaterdag 13 januari 2018 om 12:21
Inderdaad.plumplum schreef: ↑12-01-2018 12:15Dit. Al die verzonnen regels en spelletjes is gewoon moeilijk onzinnig gedoe.
Ik vind het idioot dat (jonge) vrouwen (en mannen) wordt aangepraat dat na een date aangeven dat je het leuk vond 'desperate' is. In mijn beleving is het eerder oprecht en eerlijk. En mocht je date deze oprechtheid/eerlijkheid niet kunnen waarderen en oordelen dat het 'desperate' is, dan denk ik dat je date toch niet zo'n leuk persoon is.
Mijn tip: Zoals je jezelf graag wilt voordoen in je relatie, zo moet je nu ook doen, geen masker opzetten.
Zie jij het niet zitten om elke dag te appen/af te spreken en vind jij het heel normaal om in je relatie drie dagen niets van je te laten horen? Dan wacht gerust 3 dagen.
Wil jij dat al het initiatief van de man komt en wil jij zo'n prinsesje zijn waar alles voor geregeld en georganiseerd wordt? Dan wacht je tot hij stuurt.
Wil jij gewoon een relatie waar jij stuurt en iets voorstelt als jij daar behoefte aan hebt? Dan stuur je gewoon een app. En dan weet je direct wat vlees je in de kuip hebt. Als je date dan ook geen vriendinnen heeft die hem hebben ingepeperd dat hij "zeker 3 dagen moet wachten anders is hij desperate
Ik weet zelfs niet meer wie na mijn eerste date met mijn vriend het eerste stuurde. Feit is wel dat er gestuurd werd zodra we terug thuiswaren, gewoon beide dat het leuk was en daar is een tweede date uitgevloeid.
Zolang je niet begint over de maat van je vinger voor de trouwring en of misschien alvast best stopt met de pil kan je in mijn ogen weinig misdoen door gewoon jezelf te zijn
edit: en over dat blauwtje en die gemeenschappelijke vrienden...dat klinkt iets voor 16-jarige ofzo, een ander gaan "herinneren" aan een blauwtje. Als het niet wederzijds is dan is het toch gewoon niet wederzijds? Als jouw vrienden dan zou flauw zijn om daar idioot over te doen zegt dat veel meer over hun dan over jou. Jij durfde tenminste.
zondag 14 januari 2018 om 23:50
gekopreizen schreef: ↑12-01-2018 15:21Mijn vriend wachtte 3 dagen puur vanwege het advies van zijn beste vriendinnen!!![]()
Ik stond op het punt om het af te kappen, graag of niet. Die vriendinnen heeft ie geen contact meer mee en wij zijn bijna 7 jaar verder.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
zondag 14 januari 2018 om 23:50
dinsdag 16 januari 2018 om 18:24
Ik zou als man zijnde wachten tot de vrouw appt. Vooral om de reden dat ik niet iemand ben die appt om te appen. Ik app vaak als ik iets wil van iemand. Daarnaast is de kans groter dat ik het initiatief neem voor de eerste date. Ik vind dan dat de vrouw dan mag bevestigen of zij het leuk vond of niet. Als een vrouw niet appt dan vind ik dat niet positief na een date en ga ik er wel deels van uit dat ze mij miss niet leuk vind.