Baby wens. Hij niet, zij wel. En nu ?

06-08-2009 20:41 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hij midden 30, zij midden 20. Al een aantal jaren heel gelukkig. wonen ook samen. hij heeft al een kind, zij nog niet. Ze heeft er ook nog geen behoefte aan, MAAR..... dat begint heel langzaam aan wel te veranderen. Ze is op dit moment zeker nog niet toe aan uitbreiding, maar sluit niet uit dat dit wel gaat komen. Hij wil alleen absoluut geen kind meer. Voelt zich niet echt een papa en wil liever samen blijven. Samen genieten, reizen, you know !.

Maar wat als het bij haar op den duur (kan snel of wat langer duren) toch echt op begint te spelen.. dat MOEDERGEVOEL ! wat dan.... ze wil haar lieve man niet kwijt, maar moet je dan echt keuzes gaan maken? Dat lijkt haar zo heftig, zo iets wat ze niet wil, maar..... misschien zit er niks anders op ?

Iemand ervaringen met bovenstaand ??

Zij = natuurlijk IK (helaas). Had liever gewild dat het niet zo was, maar....
Waarom schrijf je niet gewoon in IK vorm? Dat leest prettiger.

Hij wil GEEN kinderen. Dat gegeven heb je. Niet een misschien, ooit, wellicht... maar een NEE.

Dus ja je moet hoe dan ook een keuze maken. Blijven of gaan met kans op een relatie waar een kind wel welkom is. Er zit inderdaad niets anders op dan deze twee keuzes.
In dit geval weet je vent al waar hij het over heeft. Kans dat hij dus van gedachte veranderen zal is dus niet bepaald groot.

MAAR: heb jij al aangegeven hoe belangrijk dit voor je is? Aangezien je nu nog geen kind wil? (dat schrijf je tenminste, ik geloof er eerlijk gezegd weinig van want als het je niet vreselijk dwars zat......)

Wees eens eerlijk naar jezelf...
Praten,praten,praten,praten,praten en nog eens praten,net zolang dat jullie er uit zijn en dan kun je altijd nog een definitieve keuze maken.
kijk altijd wat je hebt en niet wat je niet hebt...
Hij wil niet. Dat is toch duidelijk?

Of hoop je op de gouden tip dat je hem om moet praten?
Praten ok, maar praten praten praten tot je er beiden uitkomt? In de hoop iemand om te praten?

Sowieso zou het dom van hem zijn zich om te laten praten. Iemand die geen kinderen wil weet dit over het algemeen heel zeker. Onder druk toegeven zou het stomste zijn wat hij kan doen. Dat zou je ook niet moeten willen. Niet voor hem, niet voor jezelf en niet voor het kind.
quote:esra schreef op 06 augustus 2009 @ 21:13:

Praten,praten,praten,praten,praten en nog eens praten,net zolang dat jullie er uit zijn en dan kun je altijd nog een definitieve keuze maken.

Dit advies snap ik niet zo goed. Waarover moet er zo eindeloos gepraat worden? Hij wil gewoon niet (meer).

Ik ben een vrouw en ik wil ook geen kinderen. En als ik daar dagelijks over doorgezaagd zou worden, dan zou mijn partner al rap minder aantrekkelijk worden voor me, dat weet ik wel.
quote:Haley schreef op 06 augustus 2009 @ 21:28:

[...]

Dit advies snap ik niet zo goed. Waarover moet er zo eindeloos gepraat worden? Hij wil gewoon niet (meer).

Ik ben een vrouw en ik wil ook geen kinderen. En als ik daar dagelijks over doorgezaagd zou worden, dan zou mijn partner al rap minder aantrekkelijk worden voor me, dat weet ik wel.Eens
Ik snap hem ook niet hoor, Esra. Wààr moet over gepraat worden?

Dat hij honderd keer zegt dat ie niet wil en dat zij 101 keer zegt dat ze wel wil? Dit lijkt me nou niet een onderwerp waarover je kunt onderhandelen of discussieren. Ik bedoel, het gaat niet over de vakantiebestemming of welk Knorr Wereldgerecht ofzo.
Hij heeft al een kind. Dus hij weet waar hij voor kiest. Je zegt dat hij het absoluut niet wil. Het is hartstikke moeilijk maar je zal een keuze moeten maken.

Persoonlijk zou ik in jouw situatie de keus maken om de relatie te beeindigen omdat ik wel een kinderwens heb (nou ja, ik heb ze dan al). Mijn afweging zou zijn dat relaties vandaag de dag niet eeuwig zijn op enkele uitzonderingen na en daar zo iets belangrijks voor mij zou laten schieten.

Vanuit dat standpunt zou hij ook niet aan iets moeten beginnen wat voor het leven is terwijl hij weet dat hij het niet wil.
Het is niet altijd gezegd dat wanneer iemand zegt geen kinderen (meer) te willen, dat ze nooit van gedachten kunnen veranderen. Mijn zus en haar man hebben 10 jaar lang (allebei) gezegd dat ze nooit, maar dan ook echt nooit aan kinderen wilden beginnen. Nu hebben ze er 2!
Ik zou er niet mijn geld op zetten WhiteNights. De voorbeelden dat het anders is zijn ook legio.
Toch is zeggen "niet aan kinderen te willen beginnen" iets anders dan al een kind te hebben en te zeggen dat "je je niet echt een papa voelt" en "dat je geen kind meer wilt"

Dit is iemand die weet waar hij het over heeft.....

Ik denk dat het praten meer met jezelf moet zijn TO; hoe graag wil je een kind en wil je dat zo graag dat je bij hem weg wilt. Je bent nu midden twintig en nog tijd zat om overnieuw te beginnen.....
Vaak zie je ook dat het achteraf was: ik wil geen kinderen met jóu. Daarmee wil ik niet zeggen dat ze dat in die relatie ook al zo letterlijk dachten.
quote:domnaiefmutsje schreef op 06 augustus 2009 @ 21:24:

Praten ok, maar praten praten praten tot je er beiden uitkomt? In de hoop iemand om te praten?

Sowieso zou het dom van hem zijn zich om te laten praten. Iemand die geen kinderen wil weet dit over het algemeen heel zeker. Onder druk toegeven zou het stomste zijn wat hij kan doen. Dat zou je ook niet moeten willen. Niet voor hem, niet voor jezelf en niet voor het kind.Nee,niet om hem om te praten!!Zodat ze zeker weet dat hij geen kinderen meer wilt ook al heeft hij dat aangegeven,zodat het tot haar door dringt !!!!
Das een andere insteek Esra, maar goed dat je het er wel ff bij zet

Ze zou kunnen aangeven dat ze wel kinderen wil en dit ook perse wil en dan kijken hoe een gesprek loopt. Dan komt alles er wel uit denk ik.

Pijnlijk en moeilijk en heb wel met TO te doen.
quote:esra schreef op 06 augustus 2009 @ 21:49:

[...]

Nee,niet om hem om te praten!!Zodat ze zeker weet dat hij geen kinderen meer wilt ook al heeft hij dat aangegeven,zodat het tot haar door dringt !!!!Lekker serieus neem je je partner dan. Hij hééft toch nee gezegd?! Om het tot haar door te laten dringen, moet ze maar een andere oplossing vinden.
quote:domnaiefmutsje schreef op 06 augustus 2009 @ 21:51:

Pijnlijk en moeilijk en heb wel met TO te doen.Ik ook,ze moet haar leven nu anders indelen,zonder kinderen met haar vriend of kiezen voor een nieuwe vriend met hopelijk ook een kinderwens...
quote:fleurtje schreef op 06 augustus 2009 @ 21:53:

[...]

Lekker serieus neem je je partner dan. Hij hééft toch nee gezegd?! Om het tot haar door te laten dringen, moet ze maar een andere oplossing vinden.De meeste mensen zijn blind voor sommige antwoorden en willen de realiteit niet onder ogen zien.
quote:esra schreef op 06 augustus 2009 @ 21:56:

[...]

De meeste mensen zijn blind voor sommige antwoorden en willen de realiteit niet onder ogen zien.Ja, en ik vind dat ze daar een ander mee 'lastig moeten vallen' en niet de partner die toch behoorlijk duidelijk is. Ik zou dat, als partner, een enorme afknapper vinden en mij alleen maar sterken in mijn wens/besluit. In ieder geval in déze relatie.
Ik begrijp niet goed waarom er hierover niet meer gepraat moet worden.. is het patsboem beëindigen van een jarenlange fijne relatie dan zoveel respectvoller?

Mannen zijn trouwens weleens wat botter en kortzichtiger in hun reacties. Misschien wil hij - eens hij doorheeft hoe belangrijk het eigenlijk voor je is, want die indruk heb ik eigenlijk niet - het nog wel eens overpeinzen? Weet hij dat je anders niet meer met 'm verder wil? Ik vind wel dat hij dat mag weten.. en nee dat is geen emotionele chantage, maar op dit moment bepaalt HIJ zonder meer jouw toekomst en ontneemt hij jou een heel mooie (en belangrijke) droom. Dat is ook niet zo lief..

Een andere bedenking: ik bespreek dit altijd eerst even bij het beginnen van een relatie. Als hij geen kinderwens heeft, hoeft het niet voor mij, al is hij de prins van Sheba. Beter dat dan na jaren te moeten inzien dat het hierop afknapt..
Als de één wel kinderen wil en de ander niet, dan lijkt me dat een zeer groot obstakel binnen een relatie. Je bouwt binnen een relatie samen een toekomst op, die moet er voor beiden even aantrekkelijk uitzien, gelijkwaardig zijn. In dit geval is dat een groot offer wat de ander zopu moeten inleveren...ongewild kinderen krijgen of ongewild kinderloos blijven......Een onmogelijke keuze.

Heel veel sterkte bij welk besluit dan ook,
quote:Loez09 schreef op 06 augustus 2009 @ 23:02:

Ik begrijp niet goed waarom er hierover niet meer gepraat moet worden.. is het patsboem beëindigen van een jarenlange fijne relatie dan zoveel respectvoller?

Mannen zijn trouwens weleens wat botter en kortzichtiger in hun reacties. Misschien wil hij - eens hij doorheeft hoe belangrijk het eigenlijk voor je is, want die indruk heb ik eigenlijk niet - het nog wel eens overpeinzen? Weet hij dat je anders niet meer met 'm verder wil? Ik vind wel dat hij dat mag weten.. en nee dat is geen emotionele chantage, maar op dit moment bepaalt HIJ zonder meer jouw toekomst en ontneemt hij jou een heel mooie (en belangrijke) droom. Dat is ook niet zo lief..

Ja vriend, wees dus even lief en geef je vriendin een kind!

quote:fleurtje schreef op 06 augustus 2009 @ 23:08:

[...]

Ja vriend, wees dus even lief en geef je vriendin een kind!

is 'slik die kinderwens maar gewoon weg of ga ermee op een ander' dan zoveel beter..?
quote:Loez09 schreef op 06 augustus 2009 @ 23:13:

[...]

is 'slik die kinderwens maar gewoon weg of ga ermee op een ander' dan zoveel beter..?Ja, eigenlijk wel. Vooral het 2e deel. Kunnen ze allebei op zoek naar iemand die in dit hele belangrijke opzicht beter bij ze past. Hoeft niemand zijn wens op te geven. Tada!
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven