Be careful what you wish for
zaterdag 15 augustus 2009 om 22:05
“Be careful what you wish for”… Ik had tot mijn 22ste nog nooit met iemand gezoend en natuurlijk wilde ik zoals zo velen een vriendje. Ik was altijd onzeker, dacht dat ik lelijk was en ik vond de mening van andere mensen zo belangrijk dat ik totaal in paniek raakte. Het gevolg hyperventilatie en veel paniekaanvallen. Me mond viel letterlijk open als iemand zei dat ik er goed uit zag. Het hyperventileren en de paniekaanvallen waren nogal beangstigend, alleen ik weigerde om toe te geven aan mijn angst, alle leuke dingen op te geven en thuis te zitten. Ik kon goed leren, haalde hoge cijfers en niets zou me daar van weerhouden. Ik trapte me letterlijk naar de middelbare school en later naar de universiteit! Ook met het openbaar vervoer en boodschappen doen had ik moeite. Met tranen in mijn ogen zat ik vaak op de fiets als ik die dingen moest doen, maar ik zette door! En uiteindelijk heeft dat in combinatie met een psycholoog ervoor gezorgd dat ik van mijn paniekstoornis afkwam. Waar ik best trots op ben. Ik voelde me beter en kreeg meer aandacht van mannen. Ik zoende voor het eerst en kreeg meer zelfvertrouwen. Uiteindelijk kwam ik iemand tegen waar ik stapelverliefd op werd. Achteraf gezien gebruikte hij me alleen voor de sex, na mijn eerste keer met hem, ging hij drie dagen erna al vreemd… Hij negeerde me vaak als ik hem zag in de kroeg of hij verwijderde specifiek mijn krabbels op hyves. Dat brak me letterlijk. Ik kreeg geen hap meer door me keel, viel veel af, kon amper op mijn benen staan en het verdrietige gevoel, onbeschrijfelijk. Door hem werd ik nog onzekerder. Maar zo verliefd als ik was, heeft het nog best lang geduurd voordat ik er echt goed klaar mee was. Toen kwam ik een andere leuke jongen tegen. Hij was zo lief, en het voelde zo goed. Ik sprak hem elke dag en we hadden het echt gezellig. Tot hij opeens compleet omsloeg. Hij was niet verliefd… wel zei hij dingen zoals ik krijg hier echt spijt van en met jou zou ik zo over een jaar samenwonen. Hij twijfelde. Maar zei ook dat hij nog niet toe was aan een relatie, dat dingen op orde moest hebben. Vier weken later had hij een vriendin… Hij is 23 en zij 16 en ze hebben nu ongeveer een half jaar. Dat deed echt zo’n pijn, ik voelde me zo bedrogen. En het ergste ik kreeg knallende ruzie met hem en ging me ontzettend met zijn nieuwe vriendin vergelijken. Ik stond elke dag huilend op, begon in mijn benen te snijden omdat ik mezelf zo haatte en het kalmeerde me. Ik viel af, omdat ik a) van verdriet geen hap door me keel kreeg, b) ik er heilig van overtuigd was dat ik te dik was en c) zijn nieuwe vriendin was zo dun, dat wilde ik ook (Van maat 36/38 ging ik naar 34). Opnieuw zocht ik hulp en het ging beter. Onlangs zette iemand me weer na een paar leuke dates aan de kant, hij vond me te onzeker. Maar ik weiger om langer te denken dat het komt omdat ik niet mooi genoeg ben, niet slim genoeg, niet leuk genoeg! Heb ik gewoon pech gehad met de mannen die ik ben tegengekomen of zijn het allemaal zulke aardige types? En natuurlijk werkt mijn onzekerheid niet mee, maar als iemand je echt leuk vindt, dan heeft diegene toch ook meer geduld? Of ben ik nu een hopeloze romanticus?
zaterdag 15 augustus 2009 om 22:12
Maar als jij jezelf niet leuk vindt, en zo onzeker bent, dan pikken mannen dat op...
De meeste (normale) mannen houden niet van onzekere vrouwen. Foute mannen trekken onzekere vrouwen aan, omdat ze zo zwak zijn.
Als je jezelf niet leuk vindt, zal een goede normale man, je ook niet leuk vinden.
Dus waar je aan moet werken:
concentreer je op je eigen leven
doe leuke dingen
maak allerlei plannetjes met vriendinnen
wees lief voor jezelf, verzorg je jezelf
kijk in de spiegel en zeg: ik ben mooi, lief en slim
Ga niet op zoek naar mannen. Als ze zien dat je opgewekt, zelfzeker en onafhankelijk bent, komen ze vanzelf naar je toe!
De meeste (normale) mannen houden niet van onzekere vrouwen. Foute mannen trekken onzekere vrouwen aan, omdat ze zo zwak zijn.
Als je jezelf niet leuk vindt, zal een goede normale man, je ook niet leuk vinden.
Dus waar je aan moet werken:
concentreer je op je eigen leven
doe leuke dingen
maak allerlei plannetjes met vriendinnen
wees lief voor jezelf, verzorg je jezelf
kijk in de spiegel en zeg: ik ben mooi, lief en slim
Ga niet op zoek naar mannen. Als ze zien dat je opgewekt, zelfzeker en onafhankelijk bent, komen ze vanzelf naar je toe!
zaterdag 15 augustus 2009 om 22:16
Ik snap je titel niet... Bedoel je dat je altijd wenste iemand tegen te komen en nu je ervaring hebt gehad met mannen, viel het heel erg tegen?
Jij was zo onzeker en ongelukkig dat elke aandacht voor jou genoeg was. You wished for attention. Je keek niet verder achter de man zelf, als hij je maar kuste en lieve dingen tegen je zei...Daarom was je radar voor foute mannen nog niet ontwikkeld. Ik hoop dat je dat nu wel hebt, nu je wat meer ervaring hebt gehad. Ga niet te snel in een relatie... Geef jezelf niet te snel...Geduld en afwachten is de boodschap. Je leert vanzelf wel welke man goed voor je is, en welke man niet. Degene die echt voor jou gaat, zal begripvol, respectvol en geduldig zijn.
Jij was zo onzeker en ongelukkig dat elke aandacht voor jou genoeg was. You wished for attention. Je keek niet verder achter de man zelf, als hij je maar kuste en lieve dingen tegen je zei...Daarom was je radar voor foute mannen nog niet ontwikkeld. Ik hoop dat je dat nu wel hebt, nu je wat meer ervaring hebt gehad. Ga niet te snel in een relatie... Geef jezelf niet te snel...Geduld en afwachten is de boodschap. Je leert vanzelf wel welke man goed voor je is, en welke man niet. Degene die echt voor jou gaat, zal begripvol, respectvol en geduldig zijn.
zaterdag 15 augustus 2009 om 22:19
Het is slecht voor je ego ja, maar ik denk dat iedereen wel een paar keer meemaakt dat een man je dumpt. Je leert er van. Maar het is zeker pijnlijk. En er zullen misschien nog wel meer dates/relaties volgen die uit niets uitlopen. Op een dag komt heus wel een keer die mister right.
Wat iemand ook al zei, onzekerheid zien ze aan je.
Wat iemand ook al zei, onzekerheid zien ze aan je.
zaterdag 15 augustus 2009 om 22:21
Ja ik wenste altijd dat ik een vriendje had, maar ben nog nooit zo ongelukkig geweest, dat ik liever gewoon altijd vrijgezel was gebleven.
En ik weet dat ik van die onzkrheid af moet komen, maar het is zo'n negatief cirkeltje. Ik durf niet snel iemand meer te vertrouwen. Lastig en ben echt zo naief! Maar ik ga ook niet met de eerste de beste hoor. Vaak wijs ik ze ook af, als ik niet meteen al een klik voel.
En ik weet dat ik van die onzkrheid af moet komen, maar het is zo'n negatief cirkeltje. Ik durf niet snel iemand meer te vertrouwen. Lastig en ben echt zo naief! Maar ik ga ook niet met de eerste de beste hoor. Vaak wijs ik ze ook af, als ik niet meteen al een klik voel.
zaterdag 15 augustus 2009 om 22:27
zaterdag 15 augustus 2009 om 22:36
Het is inderdaad belangrijk om uit te stralen dat je geen problemen met jezelf hebt, maar als alle onzekere vrouwen geen (normale) mannen aan zouden trekken zouden héél weinig mensen samenwonen of trouwen. Cestmoi, ga vooral goed voor jezelf zorgen. Probeer vooral jezelf niet te spiegelen aan anderen, helemáál niet aan nieuwe partners van exen en heb het naar je zin met jezelf. Die leuke man komt wel. Of niet (je weet het nooit hè?) maar juist dan moet je het fijn vinden met jezelf. Volgens mij ben je wel de verkeerde exemplaren voor jou op dat moment tegen het lijf gelopen trouwens.
zaterdag 15 augustus 2009 om 22:45
Ja natuurlijk Ann Liv, daar dacht ik ook aan... Ik bedoelde de heel erg onzekere vrouwen... TO heeft ernstige paniekaanvallen en angstproblemen gehad in haar verleden... Dat kan doorwegen.
Ben ook niet op en top zeker hoor, we zijn allemaal wel eens onzeker (en ik weet waarover ik spreek, heb ook in TO's fase in het leven gestaan). En het is zeker niet zo dat we nooit eens mogen klagen of onze onzekerheid uiten, doen we allemaal wel eens! Gaan onze vriendjes niet van weglopen! Gelukkig maar
Ben ook niet op en top zeker hoor, we zijn allemaal wel eens onzeker (en ik weet waarover ik spreek, heb ook in TO's fase in het leven gestaan). En het is zeker niet zo dat we nooit eens mogen klagen of onze onzekerheid uiten, doen we allemaal wel eens! Gaan onze vriendjes niet van weglopen! Gelukkig maar

zaterdag 15 augustus 2009 om 23:00
Precies Lolita. Als een jongen al bij voorbaat denkt: "what a basket case" zal de kans op een relatie een stuk kleiner worden. Maar ook al heb je paniekaanvallen of een angststoornis, dat jaagt nog niet meteen iedereen weg. Misschien wel de jongens waar je sowieso niet mee verder wil, dat is dan wel handig. Maar ga dan niet aan jezelf twijfelen, hoe moeilijk dat ook is.
Cestmoi, ik vind het wel onwijs knap dat je je problemen aanpakt als je voelt dat het mis gaat. Hiermee zorg je ervoor dat je steeds steviger in je schoenen komt te staan en dat komt álles ten goede. Hou je haaks!
Cestmoi, ik vind het wel onwijs knap dat je je problemen aanpakt als je voelt dat het mis gaat. Hiermee zorg je ervoor dat je steeds steviger in je schoenen komt te staan en dat komt álles ten goede. Hou je haaks!
zaterdag 15 augustus 2009 om 23:14
Hoi,
Heftig verhaal. Gelukkig zie je zelf in dat het anders moet. Je moet eerst jezelf accepteren zoals je bent, werken aan je zelfvertrouwen en positief in het leven staan. Anders blijf je in die negatieve spiraal.
"Accept the things you cannot change and change the things you can."
Ik heb zelf ook veel geleerd van mijn verleden. Heb veel dates gehad en vele daarvan zijn uitgelopen op niets. Of op korte mislukte relaties. Ik ging alles op mezelf betrekken. Omdat ik bang was om gekwetst te worden, had ik al een redelijke betonnen muur om mezelf heen gebouwd. Later ben ik gaan inzien dat dat ook niet de manier is. Want er zijn mannen die wél de moeite waard zijn en wie je een kans moet geven. Door jezelf open op te stellen kom je een stuk verder. Dus langzaam heb ik gewerkt aan het slopen van die muur. Want jezelf verstoppen en proberen te beschermen voor weer een teleurstelling werkt ook niet. Inmiddels aardig wat mensenkennis opgedaan en een hele leuke, lieve vriend.
Het ligt echt niet altijd aan jou! Als er mannen zijn die je als een stuk vuil behandelen, zijn ze je gewoon niet waard!
Succes!
Heftig verhaal. Gelukkig zie je zelf in dat het anders moet. Je moet eerst jezelf accepteren zoals je bent, werken aan je zelfvertrouwen en positief in het leven staan. Anders blijf je in die negatieve spiraal.
"Accept the things you cannot change and change the things you can."
Ik heb zelf ook veel geleerd van mijn verleden. Heb veel dates gehad en vele daarvan zijn uitgelopen op niets. Of op korte mislukte relaties. Ik ging alles op mezelf betrekken. Omdat ik bang was om gekwetst te worden, had ik al een redelijke betonnen muur om mezelf heen gebouwd. Later ben ik gaan inzien dat dat ook niet de manier is. Want er zijn mannen die wél de moeite waard zijn en wie je een kans moet geven. Door jezelf open op te stellen kom je een stuk verder. Dus langzaam heb ik gewerkt aan het slopen van die muur. Want jezelf verstoppen en proberen te beschermen voor weer een teleurstelling werkt ook niet. Inmiddels aardig wat mensenkennis opgedaan en een hele leuke, lieve vriend.
Het ligt echt niet altijd aan jou! Als er mannen zijn die je als een stuk vuil behandelen, zijn ze je gewoon niet waard!
Succes!
zaterdag 15 augustus 2009 om 23:15
zondag 16 augustus 2009 om 15:00
quote:cestmoi schreef op 15 augustus 2009 @ 22:05:
Heb ik gewoon pech gehad met de mannen die ik ben tegengekomen of zijn het allemaal zulke aardige types? En natuurlijk werkt mijn onzekerheid niet mee, maar als iemand je echt leuk vindt, dan heeft diegene toch ook meer geduld? Of ben ik nu een hopeloze romanticus?
Je onzekerheid werkt niet alleen niet mee. Het werkt zoals je merkt ook nog eens tegen. Mannen gebruiken je makkelijker omdat jij teveel aan ze hangt, of teveel van ze laat afhangen. Onzekerheid is gewoon erg aantrekkelijk. Dan kun je geduld gaan tonen, maar die ander daar geen zin in heeft of op afknapt kun je dat niet vragen van die ander natuurlijk.
Zorg dat je eerst sterk in je schoenen staat, meer (voldoende) zelfvertrouwen hebt. Dan heb je veel meer kans op een leuke relatie (wanneer je daar aan toe bent).
Zoals anderen al aangeven moet je je eens goed op jezelf richten, herhaal je sterke punten elke dag voor de spiegel (en verzin er desnoods een paar bij), ken je kwaliteiten, ga leuke dingen doen met vriendinnen en zorg vooral goed voor jezelf (een ander doet het niet).
Heb ik gewoon pech gehad met de mannen die ik ben tegengekomen of zijn het allemaal zulke aardige types? En natuurlijk werkt mijn onzekerheid niet mee, maar als iemand je echt leuk vindt, dan heeft diegene toch ook meer geduld? Of ben ik nu een hopeloze romanticus?
Je onzekerheid werkt niet alleen niet mee. Het werkt zoals je merkt ook nog eens tegen. Mannen gebruiken je makkelijker omdat jij teveel aan ze hangt, of teveel van ze laat afhangen. Onzekerheid is gewoon erg aantrekkelijk. Dan kun je geduld gaan tonen, maar die ander daar geen zin in heeft of op afknapt kun je dat niet vragen van die ander natuurlijk.
Zorg dat je eerst sterk in je schoenen staat, meer (voldoende) zelfvertrouwen hebt. Dan heb je veel meer kans op een leuke relatie (wanneer je daar aan toe bent).
Zoals anderen al aangeven moet je je eens goed op jezelf richten, herhaal je sterke punten elke dag voor de spiegel (en verzin er desnoods een paar bij), ken je kwaliteiten, ga leuke dingen doen met vriendinnen en zorg vooral goed voor jezelf (een ander doet het niet).
zondag 16 augustus 2009 om 20:34
alleen ik weigerde om toe te geven aan mijn angst, alle leuke dingen op te geven en thuis te zitten. Ik kon goed leren, haalde hoge cijfers en niets zou me daar van weerhouden. Ik trapte me letterlijk naar de middelbare school en later naar de universiteit! Ook met het openbaar vervoer en boodschappen doen had ik moeite. Met tranen in mijn ogen zat ik vaak op de fiets als ik die dingen moest doen, maar ik zette door! En uiteindelijk heeft dat in combinatie met een psycholoog ervoor gezorgd dat ik van mijn paniekstoornis afkwam. Waar ik best trots op ben.
Hoezo zwak ik vind dat je best trots mag zijn op de dingen die je hebt bereikt! Ik vind het ook getuigen van kracht dat je ondanks je angst toch steeds hebt doorgezet. Op bijvoorbeeld het vlak van je opleiding etc. Op het vlak van jongens en relaties etc. ben je wat onervaren, je hebt vervelende ervaringen achter de rug en je voelt jezelf misschien niet goed genoeg maar dat ben je wel hoor en laat niemand je wijsmaken dat dat niet zo is. Ook al ben je onzeker, daarom ben je niet minder dan iemand die wel zelfverzekerd is.
Hoezo zwak ik vind dat je best trots mag zijn op de dingen die je hebt bereikt! Ik vind het ook getuigen van kracht dat je ondanks je angst toch steeds hebt doorgezet. Op bijvoorbeeld het vlak van je opleiding etc. Op het vlak van jongens en relaties etc. ben je wat onervaren, je hebt vervelende ervaringen achter de rug en je voelt jezelf misschien niet goed genoeg maar dat ben je wel hoor en laat niemand je wijsmaken dat dat niet zo is. Ook al ben je onzeker, daarom ben je niet minder dan iemand die wel zelfverzekerd is.
maandag 17 augustus 2009 om 13:24
quote:beauty93 schreef op 17 augustus 2009 @ 13:17:
Onzeker zijn is niks mis mee echte liefde heeft inderdaad geduld. Echte liefde heeft ook geduld met sex. Wat minder snel met iemand het bed in duiken schift de eikels van de leukerds.
Succes.
Een beetje onzeker zijn moet inderdaad wel kunnen. Meer onzekerheid is iets waar je aan moet werken.
Je idee over echte liefde heeft geduld met seks en dat het wachten de eikels schift vind ik erg achterhaald.
Mijn de ene heb je alleen seks, met de ander wil je meer. Dat is onafhankelijk van het moment waarop je besluit seks te hebben. Dat heeft wel alles te maken met hoe leuk je de ander vindt.
Onzeker zijn is niks mis mee echte liefde heeft inderdaad geduld. Echte liefde heeft ook geduld met sex. Wat minder snel met iemand het bed in duiken schift de eikels van de leukerds.
Succes.
Een beetje onzeker zijn moet inderdaad wel kunnen. Meer onzekerheid is iets waar je aan moet werken.
Je idee over echte liefde heeft geduld met seks en dat het wachten de eikels schift vind ik erg achterhaald.
Mijn de ene heb je alleen seks, met de ander wil je meer. Dat is onafhankelijk van het moment waarop je besluit seks te hebben. Dat heeft wel alles te maken met hoe leuk je de ander vindt.
maandag 17 augustus 2009 om 23:11
quote:Madhe schreef op 17 augustus 2009 @ 13:24:
[...]
Ik bedoel meer dat een man die alleen maar seks wil niet lang wacht tot een vrouw dat ook wil en een echte liefde wel.
Dus meer met hoe leuk een man een vrouw vind.
Verder moet je gewoon doen wat je graag wilt.
[...]
Ik bedoel meer dat een man die alleen maar seks wil niet lang wacht tot een vrouw dat ook wil en een echte liefde wel.
Dus meer met hoe leuk een man een vrouw vind.
Verder moet je gewoon doen wat je graag wilt.
woensdag 19 augustus 2009 om 03:26
Ik denk dat je vooral op je eigen gedachten moet letten. Met je gedachten schep je je eigen realiteit. Ga eens na hoe je over jezelf denkt. Door te beginnen met positieve dingen over jezelf te denken en dat constant te herhalen, ga je dat geloven en wordt je leven positiever. Je houding zal zich positief veranderen en daarmee trek je weer positieve mensen aan. En daar kan je NU mee beginnen.
Bijvoorbeeld: "elke dag gaat het een stuk beter", "elke dag word ik mooier en mooier", "ik ben zelfverzekerd", "ik mag zijn wie ik ben", "Ik ben het waard om van te houden", "ik ben in staat om langdurige liefdevolle relaties aan te gaan", "ik ben gelukkig".
Als je merkt dat je moeite hebt om dit te herhalen of hardop te zeggen, dan betekent dit dat je het nog niet als waarheid hebt geaccepteerd. Blijf het herhalen en na een tijdje merk je de verandering. In je leven is alles mogelijk wat je wilt. Je dient alleen je eigen overtuigingen die je beperken overboord te gooien. Denk positief.
En dit is helemaal waar:
"Als ze zien dat je opgewekt, zelfzekerd en onafhankelijk bent, komen ze vanzelf naar je toe"
Bijvoorbeeld: "elke dag gaat het een stuk beter", "elke dag word ik mooier en mooier", "ik ben zelfverzekerd", "ik mag zijn wie ik ben", "Ik ben het waard om van te houden", "ik ben in staat om langdurige liefdevolle relaties aan te gaan", "ik ben gelukkig".
Als je merkt dat je moeite hebt om dit te herhalen of hardop te zeggen, dan betekent dit dat je het nog niet als waarheid hebt geaccepteerd. Blijf het herhalen en na een tijdje merk je de verandering. In je leven is alles mogelijk wat je wilt. Je dient alleen je eigen overtuigingen die je beperken overboord te gooien. Denk positief.
En dit is helemaal waar:
"Als ze zien dat je opgewekt, zelfzekerd en onafhankelijk bent, komen ze vanzelf naar je toe"
donderdag 20 augustus 2009 om 18:18
@ Madhe. Dankje! Ik probeer idd nu positiever te denken! En het helpt. Als ik nu in de spiegel kijk, denk ik ziet er goed uit! En ik ben een lieve, gezellige meid! Denk dat mijn collega's en vriendinnen ook echt dol op me zijn
@ bicycle. Ook dankjewel! Op sommige dingen ben ik idd ook wel trots! Ben slim en heb een leuke baan. Gezellig, spontaan en altijd in voor een feestje. Behulpzaam en lief (soms TE lief
) Heb ondanks mijn angststoornis ook een stage gedaan in het buitenland (was geweldig)! Alleen doordat ik dus nogal vaak te horen heb gekregen dat de mannen waarmee ik "scharrelde" geen relatie wilde en blabla, vervolgens binnen een maand een vriendin hadden, ben ik gaan twijfelen aan mezelf! Ik praatte me letterlijk aan dat ze me niet goed genoeg vonden, dat ik niet mooi genoeg was, etc. Maar eigenlijk is dat gewoon grote onzin! En die mannen komen zichzelf nog wel tegen
@ beauty93. Ja dat is idd ook een slim plan
Bij de eerste heb ik wel lang gewacht, alleen bij de 2de niet :-s D8 echt dat het goed zat, maar miss zei hij al die lieve dingen wel alleen om me dus uit de kleren te krijgen. En ik vond hem zo leuk, dat ik ook deed wat ie wilde, puur en alleen omdat ik bang was hem kwijt te raken. Heel slecht. Laat ook meteen mijn probleem zien... die angst ruiken ze gewoon en maken ze handig gebruik van!
@nummer7. Ik denk dat je gelijk hebt. Eigenlijk weet ik het wel zkr! Toen ik het boek "zelfverzekerd door het lezen" had gelezen kwam ik er al achter hoe negatief ik over mezelf denk. Dat ik niet mooi genoeg ben, dat mannen alleen uit zijn op sex. Echt een minderwaardigheidsgevoel. Nu probeer ik positiever te denken, en dat voelt goed! Soms heb ik er nog wel moeite mee en voel ik me gestresst (trillend, misselijk, slecht slapen). Verder denk ik ook dat niet iedereen het aan me merkt. Mijn collega's zullen me omschrijven als vrolijk (terwijl ik soms zo verdrietig ben), spontaan, impulsief en lekker gek. En bij mijn vriendinnen kan ik ook altijd terecht. Verder doe ik veel leuke dingen: dans nu meer! Ohhh ben helemaal fan van salsa en wil ook bachata en zouk gaan doen!
Het positieve van al die nare ervaringen is wel dat ik ben gaan nadenken wat ik echt leuk vind. Vandaar dat ik nu veel dans, en ik wil ook graag veel reizen. Het heeft me wakker geschud. Ik weet welke dingetjes ik moet verbeteren en daar ga ik hard aan werken!
@ bicycle. Ook dankjewel! Op sommige dingen ben ik idd ook wel trots! Ben slim en heb een leuke baan. Gezellig, spontaan en altijd in voor een feestje. Behulpzaam en lief (soms TE lief

@ beauty93. Ja dat is idd ook een slim plan

@nummer7. Ik denk dat je gelijk hebt. Eigenlijk weet ik het wel zkr! Toen ik het boek "zelfverzekerd door het lezen" had gelezen kwam ik er al achter hoe negatief ik over mezelf denk. Dat ik niet mooi genoeg ben, dat mannen alleen uit zijn op sex. Echt een minderwaardigheidsgevoel. Nu probeer ik positiever te denken, en dat voelt goed! Soms heb ik er nog wel moeite mee en voel ik me gestresst (trillend, misselijk, slecht slapen). Verder denk ik ook dat niet iedereen het aan me merkt. Mijn collega's zullen me omschrijven als vrolijk (terwijl ik soms zo verdrietig ben), spontaan, impulsief en lekker gek. En bij mijn vriendinnen kan ik ook altijd terecht. Verder doe ik veel leuke dingen: dans nu meer! Ohhh ben helemaal fan van salsa en wil ook bachata en zouk gaan doen!
Het positieve van al die nare ervaringen is wel dat ik ben gaan nadenken wat ik echt leuk vind. Vandaar dat ik nu veel dans, en ik wil ook graag veel reizen. Het heeft me wakker geschud. Ik weet welke dingetjes ik moet verbeteren en daar ga ik hard aan werken!