Beetje eenzaam:(

03-09-2010 12:46 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik lees al een tijdje mee op het forum en plaats nu toch maar is een berichtje, omdat ik me toch steeds rotter ga voelen:(

Ik zit echt een beetje in een dilemma en weet even niet meer wat ik ermee aanmoet.

Ik heb een goede vriendin waar ik vaak leuke en gezellige dingen mee doe, ik ken haar inmiddels 8 jaar. Ik heb haar leren kennen via een vriend van mijn vriend. Ze is eigelijk mijn enige echte vriendin. Nu vind mijn vriend haar echt vreselijk en heeft echt een hekel aan haar gekregen in de loop van de tijd. We hebben er al zo ontzettend veel ruzie over gehad. Hij heeft haar nooit echt gemogen, maar de laatste tijd is het wel heel extreem geworden. Als ik zeg dat ik met haar uit ga, dan wordt ie hemaal gek. Hij wil het liefst dat ik het contact met haar verbreek, maar dat kan en wil ik gewoon niet. Ook omdat ik verder ook heel weinig contact heb..wat ik overigens wel heel erg graag wil.

Ik heb het ook tegen hem gezegd, maar hij wil al niet eens meer over haar praten. Owja voor de duidelijkheid we hebben samen ook een kindje, en hij heeft zoiets van, je bent nu mama je hoeft niet meer elke keer uit te gaan enzo blablabla...

Ik mis echt een sociaal leventje en zou heel graag nieuwe mensen leren kennen, want voel me erg eenzaam de laatste tijd. Aan de andere kant ben ik ook erg onzeker over mezelf waardoor ik het moeilijk vind om nieuwe contacten te leggen.

heeft er iemand tips hoe ik hier mee om moet gaan?
en hij heeft zoiets van, je bent nu mama je hoeft niet meer elke keer uit te gaan enzo blablabla...

Daar ben jij het dus niet mee eens. Maar als jullie uitgaan, hoeft hij toch niet mee?

Ik heb niet echt een tip zo snel, wel dat als ik jou zou zijn zeker die vriendin zou behouden.
Weet je ook waaróm hij zo'n hekel aan haar heeft?

Dit lijkt erg veel op het verhaal van mijn vriendin. Haar vriend vond ook niemand "leuk", met als gevolg dat er nooit meer iemand op bezoek kwam. Mij heeft hij ook geprobeerd weg te krijgen...toen heeft ze gezegd: Jammer voor jou, maar het is mijn vriendin. Nu zijn ze uit elkaar en heeft ze dus alleen mij nog...alle anderen heeft hij weg getreiterd. En weet je waarom? Hij gelooft niet in vriendschappen. Hij zei letterlijk een keer tegen mij: Mensen gebruiken elkaar alleen maar...

Hij had dus ook geen vrienden....Laat jou dit niet gebeuren!
Werk je? Heb je leuke collega's? Of misschien via sport oid meer vriendinnen vinden? Oproepje hier op viva forum plaatsen?
Het is toch jou vriendin? Als je afspreekt zonder je vriend erbij hoeft het geen probleem te zijn en heb je zeker recht op je eigen leven. Omdat jullie samen een kindje hebben is het wel handig om hier goede afspraken over te maken.

Om nieuwe mensen te leren kennen zijn er opties genoeg: ga bij een teamsport, www.nmlk.nl, oproepje op het viva-forum, een leuke cursus volgen, een hobby oppakken, misschien andere moeders ontmoeten via je kindje?
Wat is voor jou de reden om die vriendin te behouden:

Omdat je haar aardig vind en graag met haar omgaat?

Of omdat je niemand anders hebt.

Ik ga van het eerste maar even uit:

Dan lijkt het me dat deze vriendschap belangrijk is en is behouden en goede keuze.

Welke reden heeft jou vriend voor het niet leuk/aardig vinden van je vriendin?

Is er wellicht iets voorgevallen?

Welke redenen ziet hij voor het niet willen dat jij contact met haar hebt?

Hij vind het zelfs ruziewaardig, dus het lijkt mij om iets meer dan een kleinigheidje te gaan.
Hij vind het zelfs ruziewaardig, dus het lijkt mij om iets meer dan een kleinigheidje te gaan.

Dat hoeft helemaal niet....misschien wil hij haar gewoon isoleren van alles en iedereen, zodat ze afhankelijk is/wordt van hem...
Hoe vaak ga je uit met je vriendin? En wie past er dan op jullie kind? Ik vind absoluut dat moeders ook tijd voor zichzelf moeten nemen en niet alleen moeder zijn. Maar als je bijv elke week van donderdag tot en met zondag in clubs doorbrengt, en je vriend dan niet weg kan omdat hij bij de kleine blijft, dan wordt het punt van je vriend in mijn ogen een stuk minder onredelijk.
quote:Nammma schreef op 03 september 2010 @ 12:57:

Dat hoeft helemaal niet....misschien wil hij haar gewoon isoleren van alles en iedereen, zodat ze afhankelijk is/wordt van hem...

Dat kan inderdaad ook een reden zijn.

Ook geen kleine reden uiteraard. Maar dan gaat het inderdaad niet over die vriendin opzich.

Erg ernstig lijkt me als dit het geval is.
Probeer vriendinnenclub.nl eens

(ik ben net als de anderen erg benieuwd naar de reden van je vriend om zo moeilijk te doen over je vriendin.... en hoe lang zijn jullie al samen?)
Ik vind hem een hork, dat hij dit jou bijna wil gaan verbieden. Tenzij er echt een hele hele goede reden voor is... Is dat ook zo? Behalve dat hij haar gewoon niet mag?
Als je al erg onzeker bent helpt de instelling van je vriend niet echt lijkt mij. Kan je vertellen wat hij niet leuk vindt aan haar, en of hij dit met eventuele andere vriendinnen ook zou hebben?

Ik vraag mij af of dit over die vriendin gaat, of eigenlijk over wat hij wil. Misschien wil hij eigenlijk helemaal niet dat jij uitgaat met vriendinnen (ouderwetse instelling).

Dat hoeft helemaal niet....misschien wil hij haar gewoon isoleren van alles en iedereen, zodat ze afhankelijk is/wordt van hem...Wellicht negatief echter dit was het eerste waar ik aan dacht toen ik je verhaal las.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Rary schreef op 03 september 2010 @ 13:45:

Ik vind hem een hork, dat hij dit jou bijna wil gaan verbieden. Tenzij er echt een hele hele goede reden voor is... Is dat ook zo? Behalve dat hij haar gewoon niet mag?

Ik zie in het algemeen niet in waar een partner het recht vandaan denkt te halen om te verbieden. Dit zet mij aan het denken.

Je zit in een relatie waarin jouw vriend jou iets verbied. Waarom denk hij dat te kunnen? Hoe komt het dat jij daar aan mee werkt. Jij ben jij, en hij is hij, jullie maken allebei keuzes. Met de ene keuze kan een partner wellicht meer mee dan met een andere . Verbieden houdt wat mij betreft macht in.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Enn, je weet niet wat TO in het verleden heeft gedaan oiv van deze vriendin... vreemdgaan, in gevaarlijke situaties geweest, etc. Of misschien heeft vriendin wel heel gemeen in hun relatie lopen stoken op een misselijke manier. Je weet het niet...
Vind ik nou zo jammer als TOs niet meer terug reageren...

(en als je zo ook met je vriendinnen omgaat kan ik me voorstellen dat je er niet heel veel overhoudt)
quote:mymelody schreef op 03 september 2010 @ 17:41:

Vind ik nou zo jammer als TOs niet meer terug reageren...

(en als je zo ook met je vriendinnen omgaat kan ik me voorstellen dat je er niet heel veel overhoudt)

Moet dat binnen een bepaald tijdbestek of zo? Misschien zit ze wel op haar werk? Misschien zit ze in de trein.

Geef haar een kans.
hoi lieve mensen, Jeeeetje wat een reacties!! Ik was nog even niet in de gelegenheid om te reageren, en had eerlijk gezegd ook niet zoveel reacties verwacht! Wel erg lief dat jullie allemaal zo meedenken hoor!

Ik zal even in het kort uitleggen waarom het allemaal een beetje in ontstaan. Mijn vriendin en een vriend van hem hadden een relatie, deze relatie liep niet echt soepel, en de meeste vrienden van hem, dus ook van mijn vriend hadden een hekel aan haar. Het is een meisje met een eigen mening en daar kunnen veel mannen niet tegen, ik heb een buitenlandse vriend en vooral daar wordt dat nogal als "raar" en niet aardig beschouwd.

Daar is het een beetje mee begonnen, zo van iedereen heeft een hekel aan haar( in hun vriendengroep) dus dan is het niet zo raar dat ik er ook een hekel aan heb. Ik heb er toen altijd weinig van aan getrokken omdat hij me altijd mn eigen gang liet gaan. Ik ging toendertijd wel redelijk vaak met haar uit, maargoed wat is vaak, 1 a 2 keer in de maand denk ik.

Op een gegeven moment zijn we wezen stappen en mn vriendin is een jongen tegengekomen daar(terwijl ze wel een vriend had) Hun relatie liep niet lekker, dus ze voelde zich meteen aangetrokken tot het. Die jongen was met een vriend,. waar ik een tijdje mee heb staan praten. Stelde echt niks voor, wel telefoonnummers uitgewisseld, wat ik niet had moeten doen. Mn vriendin belde mij en ik vroeg, heeft hij je nog gebeld? waarom ze antwoordde, nee die van jou wel?? Ik zei gelukkig niet.

Mn vriend heeft dat gehoord en daarmee is de ellende begonnen. Hij dacht dat ik vreemd was gegaan of bezig weas met andere mannen. Terwijl dat absoluut niet zo was!! Hij denkt dus dat ze een slechte invloed op me heeft... Maar dan denk ik kom op! Ik ben toch een eigen persoonlijkheuid, ben geen klein kind meer die gaat roken omdat haar vriendinnetnjes allemaal roken!! Pff maargoed praat dat maar is uit zn hoofd!

Het wordt alleen maar erger, en ze kunnen elkaar niet al niet eens meer normaal aankijken. Vind het zoooo moeilijk! Wil hem ook niet kwijt,. maar haar ook niet! we hebben 12 jaar een relatie en een kleine meid, dat wil ik absoluut niet op het spel zetten, maar voel me zo klote door de hele situatie. Ik ga nu gewoon tegen hem liegen als ik ergens heen wil enzo, dat is toch ook niet de bedoeling? Ik wil gewoon eerlijk tegen hem kunnen zijn, maar op deze manier kan dat gewoon niet. Voel me er echt ongelukkig door!

Aangezien ik niet zo makkelijk ben in het maken van contacten enzo, ben ikj gewoon heel blij dat ik iemand heb waar ik heel goed mee kan opschieten en gezellige dingen kan doen! Je hebt niet met iedereen meteen een klik, en dat heb ik met haar wel.

Nu heeft hij wel geaccepteerd dat ik met haar uitga, als ik maar rekening hou met mijn gezin,. maar dat doe ik uiteraard ook! Maar hbij wil absoluut niet dat ik een nachtje bij haar blijf slapen,en dat vind ik ook weer zoiets... dan denk ik waar slaat het op! je vertrouwd me gewoon niet. Maar hij beweerd dat hij me wel vetrouwd, maar dat het er puur mee te maken heeft dat ik een gezin heb. Kom op man hoezo ouderwets! Ik heb gewoon af en toe even nodig even weg even lekker wat anders en dat begrijpt hij gewoon niet. Omdat hij ook geen type is die vaak uitgaat enzo,. naja hij wil wel uit, maar alleen met mij. en ik heb het gewoon soms ook even nodig om alleen met een vriendin te gaan stappen, even je hoofd ergens anders. Zo raar is dat toch niet? Vind het zooo klote, ook tegenover haar. Ik weet gewoon niet hoe ik dit moet doen allemaal. Ik denk moet ik eerlijk zijn en gezeik veroorzaken steeds, of gewoon liegen zodat ie er ook niet boos over kan worden.

Nou dat was weer een heel verhaal!

dank je wel voor al jullie reacties echt super!

Liefs Joyce

Dat hoeft helemaal niet....misschien wil hij haar gewoon isoleren van alles en iedereen, zodat ze afhankelijk is/wordt van hem...Dan gaat het toch ook om meer dan een kleinigheidje? Ik vind dat tenminste geen kleinigheidje als de ene persoon een ander mens wil isoleren. Maar zo las jij het waarschijnlijk niet
hee Joyce,

Vreemd eigenlijk, ik kan uit je hele verhaal niet eens opmaken waarom hij zo'n hekel aan haar moet hebben. Dat ie niet dol op haar is kan ik begrijpen maar de heftigheid ervan niet...

Ik zou toch maar niet liegen hierover want als ie er dan achter komt dat je door haar niet de waarheid vertelt gaat de situatie nog verder achteruit vrees ik.

Misschien is het wel goed als je meer contacten gaat leggen zodat ze in ieder geval niet je enige vriendin is en hij misschien inziet dat je bij iedereen zo bent zoals je bent en dat hij jouw gedrag niet anderen kan verwijten. Ookal doe je niet eens iets verkeerd hoor... dat wil ik er niet mee zeggen natuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven