Beginnende relatie

16-01-2010 10:49 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb me nieuw aangemeld hier. Dit lijkt me een leuk forum dus ik ga zeker regelmatig online zijn.

Ik heb sinds begin Jan een nieuwe relatie, ik ben 26 jaar en heb een relatie van ongeveer 6 jaar achter de rug en een van 10 maanden. In beide relaties ben ik behoorlijk bedonderd om het zomaar even te zeggen. In de relatie van 10 maanden is van mij gedrag naar boven gekomen waarvan ik niet wist dat ik dat had, ik was extreem jaloers en hij moest zo vaak en zo snel mogelijk bij mij zijn. Hij woonde ook een eind van mij vandaan. Dat jaloerse gedrag weet ik waar het vandaan komt, athans nu weet ik dat. Ik heb van hem het een en ander gevonden, mails van contacten van exen en hij had nog steeds een goed contact met een ex etc het is een heel verhaal niet zo simpel uitgelegd. Hij heeft onze relatie beeindigd en op diezelfde dag zag ik dat hij verliefd was op een ander waarmee hij nu ook samen woont sinds 1 maand (het is 6 mnd geleden dat het uit is gegaan) dus achteraf is mijn gedrag verklaarbaar...

Maar goed waar het nu om gaat. Ik heb dus sinds deze maand een nieuwe relatie. Ik merk heel hard dat mijn laatst ex mijn helemaal naar de Kl%$e heeft gemaakt, want bepaald gedrag heb ik nu bij hem ook. Ik weet dat hij heel anders is want tot nu toe is ie erg eerlijk en kan ik alles bij hem kwijt en hij is erg open naar mij.

Nu had ik hem gisteren gsmst of ik al naar hem toe kon komen of ie dat leuk vond, ik kreeg niks terug en stuurde een half uurtje later een sms van laat maar je zal wel plannen hebben of druk bezig zijn. Een half uur na dat smsje belde ie maar ik had het niet gehoord. Een half uur later belde ik weet etc en smste etc. Anderhalf uur later belde ie terug en hij klonk niet blij...

Hij zei, ik was een tv kopen en hoorde je smsje maar dan ga ik niet kijken hoe of wat, later hoorde ik er nog een, toen heb ik je terug gebeld etc. maar je nam niet op. Daarna ben ik gaan sporten en heb ik je nu pas terug gebeld, ben nu onderweg naar een vriend van me. Dus ik zeg je had toch wel even kunnen smsen van nee je kan niet komen oid ? dus hij zegt ik belde je om je persoonlijk te spreken ipv een sms. Hij zei daarbij, ik heb nu eenmaal een druk sociaal leven, met me zaak daar gaat veel tijd in zitten etc. Hij heeft een eenmanszaakje.

Ik maak me er druk om, mijn probleem is als ik hem niet te pakken krijg ik erg onzeker word en dan blijf bellen of smsen, een erg vervelende gewoonte en kan dan ook echt woest in mezelf worden !!! darnaast denk ik als je zo druk bent heb je dan wel tijd voor een relatie ? had ik hem ook gevraagd. Ga het vandaag nog eens zeggen. En ik ben zo als ik helemaal verliefd ben op iemand en iemnad heel graag zie of heb dan wil ik er constant bij zijn, of iig wel heel vaak, Nu vandaag ga ik naar hem toe, en hij ging me bellen voor 12 uur om af te spreken voor vandaag.... weer zoiets waarvan ik denk, ben je wel echt gek op me ?? hij zei wel aan de telefoon van, ik denk toch wel aan je, ook al hoor je me niet..

Dit is mijn verhaal in het kort, ik weet niet of jullie eriets mee kunnen, hopelijk kan iemand mij goede tips of adviezen geven !! Ik kan best wel wat hebben hoor dus er mag best hard gereageerd worden !! Ik ben zo bang dat ik weer bepaald gedrag terug krijg... en dat wil ik absoluut niet !! ik weet gewoon niet wat ik ermee aan moet.
pff vermoeiend...als je zo door blijft gaan, is hij snel weg uit je leven.
Ik denk dat het echt tijd is dat je eens aan die onzekerheid gaat werken, want je bent nu al je relatie aan het verzieken, op dezelfde manieren als eerder al is gebeurd.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Je fixeert jouw onzekerheid op je huidige vlam en dat werkt verstikkend.

Wat er in het verleden gebeurd is, geeft je altijd een stempel, maar dat mag je niet uitwerken op hem.

Een relatie is een aanvulling trouwens, geen opvulling. Leuk dat hij nog andere dingen heeft naast jou, zo hoort het ook.

Met opmerkingen als 'heb je het niet te druk voor een relatie' naar hem toe, ga je uiteindelijk krijgen waar je zo bang voor bent, namelijk dat hij de relatie gaat verbreken.

Probeer nu eens te genieten van wat jullie hebben, geef hem en jezelf wat ruimte voor 'eigen dingen' en ga niet zo aan hem trekken.

Als je dat niet kan, ben je waarschijnlijk nog niet toe aan een relatie en zou ik daar eerst aan gaan werken.
Ik vind dat je enorm loopt te zeuren. Je kent hem nu zo'n 2 weken? Geef hem ruimte, ga je eigen ding doen, etc. Pff ik zou al hard weg gerend zijn als iemand zo claimt na 2 weken.
Bedankt voor de reacties !!

Ik weet dat het erg vermoeiend is en ik moet eraan werken !! Maar ik weet niet hoe en waar te beginnen ... Ik probeer het zo hard !! Ik ben iid ook erg bang dat ik het hierdoor ga verpesten, en dat wil ik absoluut niet. Kan mezelf wel voor me kop slaan dat ik zo ben !! Daarom heb ik hier een topic geopend, om tips te krijgen en om zo aan mezelf te werken ! dus alles is welkom.

Ik zie echt in dat dit een serieus probleem is !
Volgens mij ben je al flink in je oude gedrag teruggevallen.

Door te vragen of hij wel tijd voor een relatie heeft, gooi je je eigen glazen in. Hij heeft wel tijd voor een relatie, maar heeft hij ook tijd voor een relatie met jou?

En niet sms'en om iets af te spreken. Meteen gewoon bellen, dan weet je waar je aan toe bent. Neemt hij niet op dan bel je later nog eens, neemt hij wel op dan regel je een date.
Ik moet hem ook de ruimte geven ! en dat weet ik en dat probeer ik ook. Van de week heb ik voor het eerst bij hem geslapen, en gisteren lag hij erg vroeg op zijn bed. Hij zei ook dat hij onzettend moe was van het werken en omdat ik was blijven slapen, hij had slechter geslapen omdat het erg lang geleden was dat er iemand bij hem heeft geslapen.

Ik wil hem ansoluut niet claimen, maar heb er moeite mee omdat ik dan denk van, is ie wel gek genoeg op me... als ik zo gek op iemand ben dan wil ik veel bij diegene zijn.. Ik moet daarvan afzien en zo niet denken want het kan natuurlijk ook anders.
Tip: mobiele telefoon weggooien.

Nou dat was nog niet, maar ja dat begint te komen, en ik wil dat sbsoluut niet !!!! Ik wil deze relatie niet verpesten !!

Hoe kom ik van die onzekerheid af ??? ik weet dat ik hem kan vetrouwen, athans hij is erg eerlijk. Misschien moet ik er gewoon aan wennen dat dit een relatie is waarin we beide meer ruimte hebben ?
En een prepaid nemen zonder beltegoed zodat hij alleen jou kan bellen.
Ik vind dat je het helemaal niet probeert. Het proberen is NIET 100x bellen alsof er brand uitgebroken is, NIET doen alsof je na amper 2 weken niet zonder hem kan leven, NIET zo zielig doen!
Je kunt van alles aandragen waarom je je zo gedraagt, wiens schuld dat is enzo, maar daar heeft deze jongen echt geen boodschap aan. Die heeft geen zin in dit gezeik. En terecht.

Meid, get yourself together en doe er wat aan. Schop jezelf onder de kont. Anders is deze jongen er ook heel snel klaar mee. Als hij na twee weken (dat is nog geen relatie, kom op, hoe vaak heb je elkaar gezien??) al enigszins geirriteerd reageert op je (uit moeten leggen hoe en waar hij is geweest) zit je nu al acuut in de gevarenzone.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
quote:silliee schreef op 16 januari 2010 @ 10:57:

Bedankt voor de reacties !!

Ik weet dat het erg vermoeiend is en ik moet eraan werken !! Maar ik weet niet hoe en waar te beginnen ... Ik probeer het zo hard !! Ik ben iid ook erg bang dat ik het hierdoor ga verpesten, en dat wil ik absoluut niet. Kan mezelf wel voor me kop slaan dat ik zo ben !! Daarom heb ik hier een topic geopend, om tips te krijgen en om zo aan mezelf te werken ! dus alles is welkom.

Ik zie echt in dat dit een serieus probleem is !Je bent niet zo. Je doet zo.
Mijn therapeut zegt dat als ik een partner tegen kom die zo is als jij, ik heel hard weg moet rennen. Jij bent de baas over je gredrag, dus jij bepaalt wat je doet. Als je niet wil bellen/smsen, doe het dan ook niet. Zet desnoods je telefoon uit en ga iets doen. En mocht hij nog verder met je willen, bespreek dit onderdeel met ehb, dan kan hijhierin begrip tonen. (dus niet dat hij nu ook zo veel gaan bellen/smsen en zo)
Misschien tijd om hier hulp bij te zoeken? Loop je hier ook tegenaan in bijv. werk en andere relaties? Je onzekerheid?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
quote:silliee schreef op 16 januari 2010 @ 11:01:

Nou dat was nog niet, maar ja dat begint te komen, en ik wil dat sbsoluut niet !!!! Ik wil deze relatie niet verpesten !!

Hoe kom ik van die onzekerheid af ??? ik weet dat ik hem kan vetrouwen, athans hij is erg eerlijk. Misschien moet ik er gewoon aan wennen dat dit een relatie is waarin we beide meer ruimte hebben ?Tip: ophouden met doen alsof je leven hier vanaf hangt. Schop je zelf terug in de realiteit. Je kent die jongen nog maar amper. Natuurlijk heeft hij zijn gewone ruimte nodig. Of denk je dat hij in twee weken zijn hele leven uit handen gooit om alleen nog maar met jou samen te zijn? Dat hoeft hij zelfs na twee jaar nog niet te doen.
Ja ik denk wel dat ik een extreem minpunt heb begaan bij hem, want hij zei het voelt nu net of ik een verantwoording af moet leggen. Toen dacht ik echt verdomme !!

Ik weet niet hoe ik dit gedrag aan moet pakken !

Ik ga iig al niet meer proberen te bellen of smsen, hij moet er maar mee komen. Het probleem is dan dat ik echt heel de dag loop te denken en te piekeren. Verdomme hoe kom ik hier dan vanaf. Zou ik er met hem over moeten praten vanmiddag ? hij is iemand waar ik alles aan kwijt kan. Ik wil het beste doen wat mogelijk is

marie_liselotte1981

Ik wil echt niet zielig doen hoor !! Maar ik weet serieus dat dit een heel groot probleem is !!! en ik weet niet hoe ik ervan af kom !!!! je heb geen idee hoe erg ik dit vind !!
quote:silliee schreef op 16 januari 2010 @ 10:49:

Nu had ik hem gisteren gsmst of ik al naar hem toe kon komen of ie dat leuk vond, ik kreeg niks terug en stuurde een half uurtje later een sms van laat maar je zal wel plannen hebben of druk bezig zijn. Een half uur na dat smsje belde ie maar ik had het niet gehoord. Een half uur later belde ik weet etc en smste etc. Anderhalf uur later belde ie terug en hij klonk niet blij... Hij zei, ik was een tv kopen en hoorde je smsje maar dan ga ik niet kijken hoe of wat, later hoorde ik er nog een, toen heb ik je terug gebeld etc. maar je nam niet op. Daarna ben ik gaan sporten en heb ik je nu pas terug gebeld, ben nu onderweg naar een vriend van me. Dus ik zeg je had toch wel even kunnen smsen van nee je kan niet komen oid ? dus hij zegt ik belde je om je persoonlijk te spreken ipv een sms. Hij zei daarbij, ik heb nu eenmaal een druk sociaal leven, met me zaak daar gaat veel tijd in zitten etc. Hij heeft een eenmanszaakje.

Ik maak me er druk om, mijn probleem is als ik hem niet te pakken krijg ik erg onzeker word en dan blijf bellen of smsen, een erg vervelende gewoonte en kan dan ook echt woest in mezelf worden !!! darnaast denk ik als je zo druk bent heb je dan wel tijd voor een relatie ? had ik hem ook gevraagd. Ga het vandaag nog eens zeggen. En ik ben zo als ik helemaal verliefd ben op iemand en iemnad heel graag zie of heb dan wil ik er constant bij zijn, of iig wel heel vaak, Nu vandaag ga ik naar hem toe, en hij ging me bellen voor 12 uur om af te spreken voor vandaag.... weer zoiets waarvan ik denk, ben je wel echt gek op me ?? hij zei wel aan de telefoon van, ik denk toch wel aan je, ook al hoor je me niet..

Dit is mijn verhaal in het kort, ik weet niet of jullie eriets mee kunnen, hopelijk kan iemand mij goede tips of adviezen geven !! Ik kan best wel wat hebben hoor dus er mag best hard gereageerd worden !! Ik ben zo bang dat ik weer bepaald gedrag terug krijg... en dat wil ik absoluut niet !! ik weet gewoon niet wat ik ermee aan moet.

Moet iemand 24/7 voor jou bereikbaar zijn?????

Vooral vragen of hij wel tijd voor een relatie heeft.......
Ik wil het toch gaan bespreken met hem, maar dan ben ik bang dat ie er straks van schrikt... en dat ie alsnog wegloopt !! Ik heb ooit al eens hulp willen zoeken en ik denk dat ik dat alsnog ga doen ! Met mijn vorige relatie is dit allemaal begonnen.. eerder had ik het nooit.

Ik ben normaal geen onzeker type, niet in het werk of wat anders, ik heb best me mond bij enz. Ik ben normaal heel open in een relatie en ben zeker van de vrijheid geven.
Hoe kom je van die onzekerheid af.....?

Door het oude niet mee te nemen naar het nieuwe.

Je vorige verkering heeft je belazerd.

Niet deze.

Als je nú al begint met onzeker en wantrouwend te zijn naar je nieuwe liefde, kun je er net zo goed meteen mee ophouden.

Laat het oude los.

Stop het weg, blijf er niet in hangen, of ben je nog niet over je vorige relatie heen?

Belogen, bedrogen, bedonderd worden, dat overkomt bijna iedereen op een bepaald moment in zijn/haar leven wel een keer. Je leert er van als het goed is, je gaat hopelijk beter luisteren naar jezelf als je signalen krijgt dat er iets niet klopt maar als er géén signalen zijn, als iemand gewoon druk is en je kent de man nog niet zo lang, ga dan niet 'uit routine', in de ongeruste en wantrouwende modus zitten.

Geef die man het voordeel van de twijfel want anders maak je het kapot en ik neem aan dat je dat niet wil.

Pfff nee helemaal niet, maar zo lijkt het wel he...
quote:silliee schreef op 16 januari 2010 @ 11:01:

Hoe kom ik van die onzekerheid af ??? ik weet dat ik hem kan vetrouwen, athans hij is erg eerlijk. Misschien moet ik er gewoon aan wennen dat dit een relatie is waarin we beide meer ruimte hebben ?

Je stuurt hem een sms, hij heeft na een half uur nog niet geantwoord (wat heel goed kan, hij heeft ook nog een leven natuurlijk) en dan ga je sturen 'laat maar, je zal wel druk bezig zijn ed.' Daar ligt het probleem volgens mij: je trekt het meteen in het negatieve en vult in voor hem. Is zeer onaantrekkelijk.

Als je nog eens een berichtje stuurt, geef hem dan de kans om te reageren. Dat eerst en vooral al. Het is ook een kwestie van vertrouwen natuurlijk: erop vertrouwen dat hij het goed met je meent, dat hij goede intenties heeft. Dat vertrouwen in hem moet in jezelf zitten, dat moet hij je niet gaan bewijzen door hem te gaan 'testen' (want dat ben je nu aan het doen).

En ja, in een goede relatie heeft men ruimte voor eigen dingen.

Kijk, garanties heeft niemand in het leven, dus hoe het allemaal gaat lopen met hem weet je niet, maar de basis moet wel goed zijn, d.w.z. je moet er met een goed gevoel instaan en nogmaals erop vertrouwen.
quote:silliee schreef op 16 januari 2010 @ 11:14:

Pfff nee helemaal niet, maar zo lijkt het wel he...Ja absurd hé??
Je kan tegen hem zeggen dan; "stom deed is gisteren he, sloeg eigenlijk nergens op". Dan haal je misschien de druk ervan af. En het daarna dus nooit meer doen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven