Beide onzeker of naïef?

12-01-2009 10:34 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
Situatie: Ik ben een 25-jarige jonge vrouw die (volgens mij) haar zaakjes wel goed op orde heeft. Ik heb fijne vrienden, hechte familie en een fijne baan. Ik heb in mijn leven 2 relaties gehad die beide best wel slecht afliepen (de 1 bleek zich bezig te houden met frauduleuze zaken en de ander was jaloers, dwangmatig en onzeker). Ik heb een half jaar geleden een man ontmoet (23 jaar, actief sociaal leven, nooit relaties langer dan 2 maanden). We spreken elkaar elke dag en zien elkaar 1x in de week. We hebben het ontzettend gezellig samen (zowel binnen als buiten ;)). Het probleem is echter dat we beide ontzettend gesloten zijn. We zijn nu een half jaar verder en we hebben beide geen woord gerept over het woord ‘relatie’ of ‘ons’. We hebben wel beide aangegeven elkaar ontzettend leuk te vinden maar verder dan dat niet. Nu heb ik begin januari een smsje gestuurd met daarin de vraag wat er nu precies is tussen ons. Hij gaf daarop aan gevoelens voor me te hebben en mij leuk te vinden maar er nog geen aan te kunnen geven en dat ik hem daar de tijd voor moest geven. We hadden afgesproken er persoonlijk over te praten. Gisteravond afgesproken en weer geen ene woord over gerept. Ik ben nu redelijk onzeker over de situatie geworden. Word ik gebruikt voor een leuke tijd? Of beteken ik meer voor hem alleen kan hij het nog niet onder woorden brengen? Ik hoor graag jullie mening over mijn situatie. Bedankt.
quote:Vriendinne schreef op 12 januari 2009 @ 12:12:

I have been played :(

En zo te lezen heb je zelf niet minder met hem gespeeld.

Als jij geen duidelijkheid geeft, en geen duidelijkheid vraagt, waarom is hij dan een player?
Ik denk het niet Marie Liselotte. Hij weet dat ik moeilijk over mijn gevoelens praat en het dus een grote stap was om erover te beginnen. Hij gaf zelf aan erover te willen praten. Gisteravond was ik best stil voor mij doen en hij vroeg zelf ook waarom ik zo stil en afwezig was. It was in the air maar hij heeft er ook niet voor gekozen om erover te praten. Als hij echt voor mij ging zou hij nu toch ook met vragen moeten zitten? Het feit dat hij ze niet stelt geeft ook een bepaald signaal af.
In dat geval veel succes met afsluiten!!

Groetjes ML
Kortzichtig van je.

Vaak beginnen mannen daar zelf niet over. Als hij al vraagt waarom je zo stil ben is dat indirect de vraag wat is er vertel het me! Zo doen (vele) mannen dat, zeker als ze zelf ook onzeker zijn.

Schrijf het op (NIET IN SMS) als je het hem niet rechtstreeks durft te zeggen.
Ik snap toch niet dat je t nu wil afsluiten. Je kan het toch alsnog ter sprake brengen, en als de uitkomst dan niet positief is, kun je er alsnog mee stoppen. Of zeg ik nu iets raars?

Mannen praten vaak niet makkelijk over gevoelens, zeker niet op hun 23e lijkt me zo. Misschien is hij wel net zo onzeker als jij. Jij bent er tenslotte ook niet over begonnen gisteravond. Misschien denkt hij wel hetzelfde. Ik zou het gewoon nog een keer proberen. Wie niet waagt die niet wint, niet geschoten is altijd mis etc. Maar als je er wel mee kapt, succes dan!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Vind het idd wel raar dat je hem verwijt dat jij er niet over bent begonnen. JIj stuurt hem en SMS dat JIj ergens over wil praten, maar hij moet beginnen? En omdat hij niet get gesprek begint dat JIj wilt voeren serveer je m af zonder dat je dat gesprek alsnog begint. met zulke communicatieskills ga je nooit een langdurige relatie hebben. Er komt namelijk altijd wel een momen waarop je wel over gevolens en verwachtingen moet praten. misschien is het feit dat je dat bij deze man niet durft een teken aan de wand en gat t met de volgende "vanzelf'.

Anders is dit echt iets waar je aan zult moeten werken.
quote:Vriendinne schreef op 12 januari 2009 @ 12:22:

Hij weet dat ik moeilijk over mijn gevoelens praat en het dus een grote stap was om erover te beginnen.[...] Als hij echt voor mij ging [...] Het feit dat hij ze niet stelt geeft ook een bepaald signaal af.

Ik probeer mijn kinderen te leren dat ze niet voor de ander moeten denken, dat ze zelf moeten zeggen wat ze te zeggen hebben en moeten vragen wat ze te vragen hebben. Als ze iets van elkaar willen: uitspreken. Dan heb ik het over kinderen van 6 en 8.

Goed, je vriend moet dus weten wat er in jou om gaat, en wat er in hem om gaat dat weet jij vanwege "bepaalde signalen". En hoewel jij hem nooit verteld hebt aan welke eisen hij moet voldoen "als hij echt voor je gaat", dient hij dat wel te weten. En als hij zich daar niet aan houdt, dan is hij een player.

Maar jij staat dus wel met hem te bekken waar zijn vrienden bij zijn, jij stuurt hem vage SMS-jes, en als hij niet reageert zoals hij van jou moet reageren (en zoals hij had moeten weten, want hij dient telepatisch te zijn), maar nee, JIJ bent geen player??
quote:-Bladora- schreef op 12 januari 2009 @ 12:43:

Mannen praten vaak niet makkelijk over gevoelens

Kleine correctie: de meeste mannen communiceren, merk ik, bijzonder makkelijk over gevoelens. Alleen vaak niet op de manier die veel vrouwen begrijpen, en voor veel vrouwen schijnt dat te betekenen dat mannen dus onvermogend zijn op dit gebied.

Ik heb wel eens de indruk dat heel wat relaties heel wat soepeler zouden lopen als de deelnemers niet aan elkaar vertellen wat ze allemaal niet kunnen, maar als ze zouden proberen zichzelf wat minder als uitgangspunt te nemen.

Maar dat is maar een indruk hoor
quote:return_of_kreng schreef op 12 januari 2009 @ 12:48:

Vind het idd wel raar dat je hem verwijt dat jij er niet over bent begonnen. JIj stuurt hem en SMS dat JIj ergens over wil praten, maar hij moet beginnen? En omdat hij niet get gesprek begint dat JIj wilt voeren serveer je m af zonder dat je dat gesprek alsnog begint. met zulke communicatieskills ga je nooit een langdurige relatie hebben. Er komt namelijk altijd wel een momen waarop je wel over gevolens en verwachtingen moet praten. misschien is het feit dat je dat bij deze man niet durft een teken aan de wand en gat t met de volgende "vanzelf'.

Anders is dit echt iets waar je aan zult moeten werken.Wat zij zegt
Dankje voor de nuancering Rider
Ik ben me ervan bewust dat mijn gedrag wat raar overkomt op jullie. Mijn trots aan de ene kant houdt mij tegen om hierover te beginnen maar aan de andere kant is het ook mijn gebrek om over mijn gevoelens te praten. Dit is een hele andere onderwerp maar ik heb mijn hele leven al een soort handicap om over mijn gevoelens te praten. Ik heb erover gedacht om met een professional te praten maar zoiets wordt op neergekeken in mijn familie. Ik zal ooit over mijn gebrek moeten heenstappen wil ik deze neit kwijtraken
quote:rider schreef op 12 januari 2009 @ 12:56:

[...]

Kleine correctie: de meeste mannen communiceren, merk ik, bijzonder makkelijk over gevoelens. Alleen vaak niet op de manier die veel vrouwen begrijpen, en voor veel vrouwen schijnt dat te betekenen dat mannen dus onvermogend zijn op dit gebied.

Maar dat is maar een indruk hoor

Je hebt gelijk. Iets met mars en venus was het toch?

Maar mijn ervaring van jongens op die leeftijd is toch ook dat ze t er sowieso (liever) niet over hebben. Daarom denk ik echt dat TO er zelf over moet beginnen bij 'soort van vriend'
quote:Vriendinne schreef op 12 januari 2009 @ 13:04:

Ik ben me ervan bewust dat mijn gedrag wat raar overkomt op jullie. Mijn trots aan de ene kant houdt mij tegen om hierover te beginnen maar aan de andere kant is het ook mijn gebrek om over mijn gevoelens te praten. Dit is een hele andere onderwerp maar ik heb mijn hele leven al een soort handicap om over mijn gevoelens te praten. Ik heb erover gedacht om met een professional te praten maar zoiets wordt op neergekeken in mijn familie. Ik zal ooit over mijn gebrek moeten heenstappen wil ik deze neit kwijtraken

Volgens mij heb je hier meteen de reden waarom je niet zo makkelijk over gevoelens praat. Als zoiets al niet eens bespreekbaar is

Typisch gevalletje als je het nooit doet zal je het ook nooit leren.
trots dit... gebrek dat...

Ik denk dat je hem sowieso niet leuk genoeg vindt. Als hij je Grote Liefde was zou je heus wel over zoiets als trots heenstappen.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
daar sla je de .......... op z'n kop

(sorry, flauw)
*au*

I only get one shot at life - so I shoot to kill
Kom op zeg, dit laat je toch niet gaan uit angst om hem te vragen wat jullie samen hebben?! Ik vind dat heel erg weglopen, tja wie weet krijg je te horen dat hij geen serieuze toekomst met je ziet, maar als ik het zo hoor lijkt het mij dat hij jou erg leuk vindt! Probeer je angst opzij te zetten, om een relatie te kunnen hebben zul je af en toe over je gevoel moeten kunnen praten.
Hoi vriendinne.....

Lastig hè al die onzekerheid? Maar ik raad je aan om alles uit te spreken die je moeilijk vindt. Ik weet zeker dat hij dat kan waarderen en dat hij het prettig vindt. Hij hoeft er immers niet zelf mee te beginnen. Misschien heeft hij dat nooit gedaan tijdens zijn vorige relaties en vindt hij het eng om dat nu wel te doen? Al pratende wordt de lat lager gezet om ook de voor jullie moeilijk bespreekbare dingen bespreekbaar te maken.

Het is niet makkelijk om die stap te zetten omdat je zelf al aangaf dat je niet snel gevoelens blootgeeft. Maar geloof me vriendinne..... het is een enorme opluchting als je dat wel hebt gedaan. Dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent en hoef je niet meer over jezelf, hem en jullie te twijfelen.

Je vriend is 23 jaar? Ik vraag me af of hij nog studeert of al werk heeft. En je geeft ook aan dat hij nooit langer dan twee maanden een relatie heeft gehad? Het feit dat hij nu meer dan 6 maanden iets met je heeft zegt denk ik al heel veel...... ik denk dat het wel goed zit, kwestie is om al jouw en zijn onzekerheden uit te spreken.
Spijker: het klinkt misschien heel kinderachtig maar juist omdat ik hem zo leuk vind durf ik waarschijnlijk niets te zeggen. Ik ben bang voor afwijzing en ik weet dat ik er klaar mee ben als hij zou zeggen dat het leuk voor nu is en niet op langer termijn. Door de reacties hier op het forum en van vriendinnen praat ik mezelf steeds meer aan dat het gewoon leuk voor nu is. De reden waarom ik er nooit eerder over sprak is omdat ik liever een half deel van hem heb dan helemaal niets. Ik realiseer mij nu dat het natuurlijk stom is. Dus zo makkelijk is het niet om te zeggen dat ik hem niet zoo leuk vind anders zou ik er wel wat van zeggen.

Curly en Debbie: wat verfrissend om wat positieve comments te krijgen. Hij is 23 en is afgestudeerd. Tevens heeft hij nu al langer dan een half jaar een vaste fulltime baan. Naast zijn baan heeft hij een druk sociaal leven waardoor we elkaar maar 1x per week zien (wat ik overigens niet erg vind). We hebben een soort losse afspraak voor volgende week gemaakt dus ik zou dan pas erover kunnen praten. Ik zat er wel over na te denken wo of do langs zijn werk te gaan (zijn werk is naast een klant van mij) om het gewoon te vragen of ik de enige ben maar staat dat niet een beetje stom aangezien we elkaar gisteren nog gezien hebben?
vriendinne.....

ehhh.... het lijkt mij niet echt een goed idee om bij hem op zijn werk langs te gaan en hem confronteren met zulke vragen. Als ik hem was zou ik dat namelijk heel lullig vinden en zou ik het gevoel hebben dat ik voor schut word gezet. Ik weet niet waar hij werkt en of het druk is daar...... maar doe dat toch maar niet, vriendinne...

Je kunt wel gewoon bij hem langs gaan en een praatje maken, dat is altijd wel leuk. Maar voor zeer persoonlijke dingen zou ik dat toch thuis bij hem of bij jou doen, de sfeer en omgeving zijn dan toch anders.
Ik weet niet of er nog mensen meelezen maar ik heb gisteren toch wel goed nagedacht over de situatie en ik ben tot de conclusie gekomen dat ik wel heel erg negatief ben ingesteld. Je bepaald in zekere mate toch wel je eigen geluk en door positief denken (The Secret) kom ik al een heel eind. Ik heb voor mezelf besloten woensdag te bellen en over mijn angst heen te stappen. Ik ga gewoon op de man af vragen of hij zich bezig houdt met andere vrouwen en op basis van zijn antwoord een besluit nemen. Mochten jullie nog willen weten hoe dit afloopt let me know..
Ik ben wel benieuwd ja..!
Ik ook!

We horen t morgen, en succes!
quote:Vriendinne schreef op 12 januari 2009 @ 13:04:

Ik ben me ervan bewust dat mijn gedrag wat raar overkomt op jullie. Mijn trots aan de ene kant houdt mij tegen om hierover te beginnen maar aan de andere kant is het ook mijn gebrek om over mijn gevoelens te praten. Dit is een hele andere onderwerp maar ik heb mijn hele leven al een soort handicap om over mijn gevoelens te praten. Ik heb erover gedacht om met een professional te praten maar zoiets wordt op neergekeken in mijn familie. Ik zal ooit over mijn gebrek moeten heenstappen wil ik deze neit kwijtrakenMaar HIJ is een player. Nee, helder.
quote:Vriendinne schreef op 12 januari 2009 @ 16:20:

Spijker: het klinkt misschien heel kinderachtig maar juist omdat ik hem zo leuk vind durf ik waarschijnlijk niets te zeggen. Ik ben bang voor afwijzing en ik weet dat ik er klaar mee ben als hij zou zeggen dat het leuk voor nu is en niet op langer termijn. Door de reacties hier op het forum en van vriendinnen praat ik mezelf steeds meer aan dat het gewoon leuk voor nu is.Maar help me even: HIJ is een player???

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven