Beide onzeker of naïef?

12-01-2009 10:34 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
Situatie: Ik ben een 25-jarige jonge vrouw die (volgens mij) haar zaakjes wel goed op orde heeft. Ik heb fijne vrienden, hechte familie en een fijne baan. Ik heb in mijn leven 2 relaties gehad die beide best wel slecht afliepen (de 1 bleek zich bezig te houden met frauduleuze zaken en de ander was jaloers, dwangmatig en onzeker). Ik heb een half jaar geleden een man ontmoet (23 jaar, actief sociaal leven, nooit relaties langer dan 2 maanden). We spreken elkaar elke dag en zien elkaar 1x in de week. We hebben het ontzettend gezellig samen (zowel binnen als buiten ;)). Het probleem is echter dat we beide ontzettend gesloten zijn. We zijn nu een half jaar verder en we hebben beide geen woord gerept over het woord ‘relatie’ of ‘ons’. We hebben wel beide aangegeven elkaar ontzettend leuk te vinden maar verder dan dat niet. Nu heb ik begin januari een smsje gestuurd met daarin de vraag wat er nu precies is tussen ons. Hij gaf daarop aan gevoelens voor me te hebben en mij leuk te vinden maar er nog geen aan te kunnen geven en dat ik hem daar de tijd voor moest geven. We hadden afgesproken er persoonlijk over te praten. Gisteravond afgesproken en weer geen ene woord over gerept. Ik ben nu redelijk onzeker over de situatie geworden. Word ik gebruikt voor een leuke tijd? Of beteken ik meer voor hem alleen kan hij het nog niet onder woorden brengen? Ik hoor graag jullie mening over mijn situatie. Bedankt.
Wat ik vind...

- je hebt hem gesmst over gevoelens?? Past dat in een smsje (en hoe onpersoonlijk kan je het verzinnen)

- je spreekt eindelijk af voor een goed gesprek en dan breng je het niet ter sprake?

- je hoeft ook geen haast te hebben om te kunnen vragen; wat is dat nu met ons, ben ik een meisje met wie jij af en toe leuk vrijt wanneer het jou uitkomt of voel jij, net als ik, vlinders en mis jij mij ook als ik niet bij jou ben?

- als hij zegt niet toe te zijn aan een relatie betekent dat meestal, ik ben niet toe aan een relatie met jou.

- wat ik zou doen; maak een nieuwe afspraak, bel hem (geen sms alsjeblieft), zeg; ik vond het fijn gister maar wil je graag wat vragen, mag ik vanavond bij je langskomen? En dan na het eerste kopje koffie hem vragen wat jij nu voor hem betekent en eerlijk vertellen wat hij voor jou betekent!

Het is nooit stom om te zeggen dat je iemand erg leuk vindt!!
ik denk dat je beter zijn mening over de situatie kan vragen, wij kunnen niet zien wat er in zijn hoofd omgaat.

waarom ben je er niet over begonnen dan als hij al had aangegeven er wel over te willen praten?
Persoonlijk denk ik dat je of het nou uiteindelijk echt serieus word of niet, niet in thermen van gebruiken moet denken.

De een heeft heel lang nodig waar een ander binnen 5 minuten je de liefde verklaard, misschien weet hij het echt nog niet, misschien durft hij zijn gevoel niet bloot te leggen en misschien vind hij je voor nu leuk. je komt er alleen achter door het zelf bespreekbaar te maken. Aan de andere kant; liefde kan ook weer over gaan! als jullie het zo leuk hebben en je bent wel tevreden met de situatie; waar voor moet er dan in thermen van relaties gesproken worden?

Geniet er van en zie hoe het loopt of vraag duidelijkheid, naar mijn idee zijn dat je opties (nou ja je kan natuurlijk ook er mee stoppen, maar ik leid uit je tekst af dat dat niet helemaal je insteek is)
Zowel binnen als buiten? Bedoel je dat je ook seks hebt, zoent et cetera? Dan is het wel vreemd dat je het nog nooit over een 'relatie' of 'ons' hebt gehad.
En zo is het toevallig ook nog eens een keer
(off topic; mamalief wat is er met mama lief gebeurd:O haha)
Met naiviteit heeft het weinig te maken...eerder struisvogelpolitiek. Of onzekerheid...of gemakzucht..
Als jullie samenzijn een naam heeft, voel je je dan beter? Vind je het leuk met hem? Waarom moet het dan een naam hebben? Stel dat hij zegt: ik vind het leuk zoals het gaat en ik bekijk "per moment" hoe het gaat. Zou je het contact dan verbreken?

Zijn jullie alleen daar gesloten over, of hebben jullie het verder helemaal nergens over? Als het er om gaat dat jij graag wil dat jullie relatie een naam heeft, dan zou ik het laten rusten. Als je het voor de rest ook allemaal gesloten vindt, dan is een gesprek wel op zn plaats. En hoe moeilijk dat ook voor hem is, hij zal zich dan wel moeten proberen open te stellen. Als je zelf zo'n gesprek moeilijk vindt, zou je hem ook een brief kunnen sturen.

De enige die weet of je meer voor hem betekent is hij zelf.
Stelt hij je voor als 'zijn vriendin'? Vieren jullie samen feestdagen, verjaardagen? Plannen jullie om samen op vakantie te gaan? Kennen jullie elkaars agenda een beetje?

Op 3 of meer vragen ja = relatie
I only get one shot at life - so I shoot to kill
quote:gigaluilak schreef op 12 januari 2009 @ 10:46:

(off topic; mamalief wat is er met mama lief gebeurd:O haha)ikke is niet zo lief als dat plaatje deed vermoeden. (zie topic: je imago op het forum)
In mijn relatie is er met geen woord gerept over hoe officieel het geheel is. Op 2 punten na: Laten we samen een flatje gaan huren en Wil je met me trouwen.

We hebben geen datum waarop we 'verkering' kregen en geen eerste date. We zij gewoon samen da's het belangrijkste.
Bedankt voor de reacties.

MarieLiselotte: Ik heb een vraag gesteld in het smsje wat er tussen ons speelt. Hij gaf aan het nog geen naam te kunnen geven. Ik moet er wel bij zeggen dat hij aan het begin van onze ‘ding’ zelf ook om duidelijkheid te hebben gevraagd en ik daar toen ook geen antwoord op wist te geven. Ik moet zeggen dat je opmerking over dat hij geen relatie met mij aanwil best wel hard aankomt. Ik probeerde mezelf wijs te maken dat hij het gewoon rustig aan wilt doen omdat zijn relaties nooit langer dan 2 maanden duren en dat met mij niet wilt verpesten.

Gigaluilak: Ik wil er zeker niet mee stoppen maar ik merk wel dat ik gevoelens voor hem krijg, dus voor mij is de insteek niet ‘voor nu’. Het klinkt stom maar ik wil niet investeren in iets wat voor nu leuk is. Het zou best wel pijn doen als hij na een paar maanden aangeeft het niet meer leuk te vinden. Misschien is mijn gevoel voor hem sterker dan zijn voor mij.

Marianne69: We zijn eigenlijk alleen daar gesloten over. Verder praten we over van alles en nog wat. Alleen dat onderwerp is off limits. Ik voel wel aan dat hij mij leuk vindt en hij voelt ook aan dat ik hem leuk vindt en ik hoef er niet persé een naam aan te koppelen. Ik wil alleen niet een van de… zijn. Ik wil de enige zijn met wie hij naar bed gaat. Ik zou het contact verbreken als hij zou zeggen dat hij wel met andere vrouwen date en/of vrijt. Ik denk ook dat ik het contact zou verbreken als hij zou zeggen dat hij het per moment bekijkt. We zijn nu al 6 maanden verder, is dat niet lang genoeg?

Spijker: Zijn vrienden kennen mij en als we elkaar tegenkomen tijdens het uitgaan zoenen we ook gewoon waar zijn vrienden bijstaan. Feestdagen niet. Verjaardag wel samen gevierd. Geen vakantieplannen maar we kennen elkaars agenda wel. Pff.. 50% ja en 50% nee ;)
quote:Spijker schreef op 12 januari 2009 @ 11:08:

Stelt hij je voor als 'zijn vriendin'? Vieren jullie samen feestdagen, verjaardagen? Plannen jullie om samen op vakantie te gaan? Kennen jullie elkaars agenda een beetje?

Op 3 of meer vragen ja = relatie volgens mij is alleen op de eerste vraag ja al voldoende....
Als julie zoenen waar zijn vrienden bij zijn lijkt het me toch dat jullie een stelletje zijn. (gaan jullie aan het einde van de avond ook samen weg?)
quote:Marianne1969 schreef op 12 januari 2009 @ 10:46:

Als jullie samenzijn een naam heeft, voel je je dan beter? Vind je het leuk met hem? Waarom moet het dan een naam hebben? Stel dat hij zegt: ik vind het leuk zoals het gaat en ik bekijk "per moment" hoe het gaat. Zou je het contact dan verbreken?

Nou, als er een "ons/wij" is, is het misschien makkelijker om samen wat verder vooruit te denken/kijken/plannen.

Ik weet niet waar TO zit met "toekomst-ideeen".
quote:Vriendinne schreef op 12 januari 2009 @ 11:11:

Ik wil alleen niet een van de� zijn. Ik wil de enige zijn met wie hij naar bed gaat. Ik zou het contact verbreken als hij zou zeggen dat hij wel met andere vrouwen date en/of vrijt.

Dit weet je niet zeker? Dan kan je hem toch minstens eens vragen hoe exclusief het voor hem is? Als in: wordt er nog met anderen gedate/gerotzooid/gezoend of niet?

(maar als je z'n agenda en vrienden kent, dan weet je dat toch wel? hoe zien zijn vrienden jou dan? En z'n familie, die wel eens ontmoet?)
I only get one shot at life - so I shoot to kill
quote:Vriendinne schreef op 12 januari 2009 @ 11:11:

MarieLiselotte: Ik heb een vraag gesteld in het smsje wat er tussen ons speelt. Hij gaf aan het nog geen naam te kunnen geven. Ik moet er wel bij zeggen dat hij aan het begin van onze ‘ding’ zelf ook om duidelijkheid te hebben gevraagd en ik daar toen ook geen antwoord op wist te geven. Ik moet zeggen dat je opmerking over dat hij geen relatie met mij aanwil best wel hard aankomt. Ik probeerde mezelf wijs te maken dat hij het gewoon rustig aan wilt doen omdat zijn relaties nooit langer dan 2 maanden duren en dat met mij niet wilt verpesten.

Je hoeft ook geen haast te hebben..je vraagt hem niet of hij de vader van je kids wil worden, je vraagt hem of je meer bent dan een meisje waar hij zo nu en dan leuk mee vrijt. Weet je eigenlijk of jij exclusief voor hem bent, m.a.w. zoent/vrijt hij ook met anderen?

Ik vind gewoon dat het nooit stom is om te zeggen dat je iemand errug leuk vindt...maar, het is wel graag of niet. En misschien is niet. Je hoeft dus ook niet gelijk elkaars ouders te ontmoeten maar écht weten waar jij staat voor hem is niet teveel gevraagd. dan kan je altijd nog kijken of jij je in zijn uitgangspunt kan vinden..

Tot slot, het doel van verkering hebben is om elkaar beter te leren kennen. Het is jammer als het niet werkt maar niets om je voor te schamen..rustig aan doen is oke, maar duidelijkheid mag je vragen!
Heeft ie je al voorgesteld aan zijn ouders? heb jij hem wel ens meegevraagd naar je ouders?

Familie is wat dat betreft een duidelijker ijkpunt dan vrienden. Mijn "vaste scharrels"zou ik wel voorstellen aan mijn vrienden, maar niet aan mijn ouders.

Overigens vind ik het wel vreemd dat je na een half jaar nog niet ter sprake hebt gebracht iof jullie exclusief zijn. zeker als je dat wel wilt. Lijkt me gewoon een gevalletje struisvogelen.

OOk als je wel exclusief bent kun je trouwens er achter komen na een paar manden dat je toch niet zo goed bijelkaar past. Ik denk alleen dat je een relatie niet moet zien als investeren in iets voor later. Je weet niet wat de toekomst brengt, dus kun je maar beter genieten van wat je nu hebt. als het voor jou belangrijk is om wel de enige te zijn met wie hij sex heeft en als jouw insteek is, samen verder tenzij... dan denk ik dat je het idd bespreekbaar moet maken. Ik vind het raar dat je dat na 6 manden niet allang weet, of ie nog anderen date of niet. Vind het ook rar dat t zo angstvallig wordt verzwegen. Ik zou denken dat je dan idd een van de.. bent en geen serieuze kandidaat, anders zou ie wel van jou willen weten dat je helemaal voor hem ging en jou allang hebben gevraagt of jij wel monogaam en trouw enzo bent. Angstvallig onderwerp vermijden lijkt me gen goed teken.
Hij weet dat ik hem leuk vind en andersom weet ik dat ook, maar ik ben onzeker geworden omdat ik erover begonnen ben in een sms en we er NIET over gesproken hebben. Hij gaf zelf aan er persoonlijk over te willen praten, maar vervolgens hebben we het er helemaal niet meer over. Normaal ben ik niet onzeker, maar bij hem voel ik mij net een onzeker klein kind.

Ik heb trouwens niet echt toekomstplannen in de zin van: ik zie mezelf oud worden met hem of de vader van mijn kinderen. Ik zie mezelf wel een langdurige relatie met hem hebben.

Herkennen jullie de onzekerheid in een relatie? Het elke keer weer zoeken naar bevestiging?
Struisvogelen?
Jep. voelde me pas zeker toen ik mijn verlovingsring om mijn vinger had.
Wat ben ik toch weer ouderwets

Don't do a thing if you aint got that ring...
quote:Suzeli schreef op 12 januari 2009 @ 11:35:

Jep. voelde me pas zeker toen ik mijn verlovingsring om mijn vinger had. Ah, mooi, nog iemand die ouderwets is

Na alles gelezen te hebben begin ik steeds meer aan alles te twijfelen en ben ik wellicht wel één van de zovelen. Ik heb besloten het te laten gaan.. Na een half jaar hoor ik inderdaad wel enige vorm van duidelijkheid te hebben en aangezien hij me dat niet geeft zou ik wel beter moeten weten.. ookal is hij 23 en onervaren.. I have been played :(

Ach, what doesn't kill you only makes you stronger. Nogmaals bedankt
Ga je het hem ook niet meer vragen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven