..Ben boos, nu heb ik niets meer.....tips graag !

31-07-2009 12:31 168 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voel me zwaar klote.....Ik ben nu +/- 4 jaar samen met M. Getrouwd, kindje van bijna 1. De laatste 2 jaar stelden al niet zoveel meer voor op intiem gebied (in het begin was het wel leuk). Was ook heel verbaasd dat ik zwanger was, gebeurde echt heel weinig op dat gebied. +/- 1 jaar geleden (ik was toen nog zwanger) kreeg ik een relatie met P. ( collega ) Hij droeg me op handen, kwijlde nog net niet als ie me zag. We hebben het een paar keer met elkaar gedaan en heel veel gekust en geknuffeld en gemaild en ge-sms't. Heerlijk, hij begeerde me echt en was echt een luisterend oor in alles wat ik hem vertelde. +/- 6 Weken geleden hebben M. en ik een punt gezet achter ons huwelijk. Mede door het intieme gedeelte (heb wel eens gedacht dat ie toch homo was !) en een aantal andere factoren. In 1e instantie ging ik ermee accoord. Later zag ik ons kind als extra motivatie om er toch nog iets van te maken, desnoods met therapie. Maar dat zag M. niet zitten, hij is heel standvastig. Nu was P. met vrouwlief op vakantie geweest. Toen hij terugkwam wilde hij met mij stoppen omdat hij zichzelf toch wel een hufter vond om zijn vrouw te bedriegen. (nu pas ?) En omdat ik weer alleen ga wonen (50% met kind, M. en ik gaan de zorg eerlijk delen) ziet hij dat als een nieuwe start waar hij niet in past. Hij had het niet slechter kunnen timen !! Ik ben zo boos op hem. Kijk, ik weet dat hij nooit bij zijn vrouw weg had gegaan, maar ik had het leuker gevonden als hij hier even mee had gewacht tot ik mijn leventje weer wat op orde heb. Volgens mij heeft hij ook een super leuke vakantie met haar gehad, dat ie nu die beslissing neemt. Hij mailt, sms-t, belt me ook niet meer op mijn werkplek. Alleen als het werk betreft, hij zegt dat ie wel bezorgd om me is (oja?) en vindt het klote voor me dat alles zo moet lopen bij mij thuis en hij wil toch nog steeds een luisterend oor zijn voor mij. Ik zie hem ook een beetje als mede-oorzaak. Juist door mij als een prinsesje constant op te hemelen ging ik steeds meer M.'s gebreken zien. Uitgerekend nu, nu ik M. kwijt ben en een plek voor mezelf moet zien te vinden, is degene die het laatste jaar belangrijk voor me is geworden, ermee gestopt. Ik weet niet waar ik met mijn kwaadheid heen moet, soms wil ik wraak nemen en een kaartje sturen naar zijn huisadres ......Eigenlijk wil ik gewoon dat hij hier ook niet zonder kleerscheuren vanaf komt......Hoe kan ik hem het beste laten merken dat ik heel boos ben ? Ik wil hem gewoon laten VOELEN dat hij mij heel veel pijn gedaan heeft. Alle adviezen, tips, ervaringen e.d. zijn welkom. xxx
quote:Thyra schreef op 31 juli 2009 @ 12:39:

Jeetje wat érg voor je. Dan ga je al scheiden en bedrieg je je man al tijden en dan wil je minnaar niet meer meewerken. Wat zul jij je bedonderd en genaaid voelen zeg.

En hoe voelt dat nu?

Notabene,2 echtbrekers op een kussen,

Daar slaapt echt geen ware liefde tussen!!!!
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Knap hoor Bianca, in je eentje een topic om zeep helpen.
Ja, dat vind ik echt.
Ik denk dat hier een scenarioschrijver met een writersblock van GTST achter zit.

De zwangere vrouw van de homo, legt het aan met (eveneens) vreemdgaande collega. Als de homo eieren voor zijn geld kiest, doet minnaar dat (toevallig?!) ook. Natuurlijk laat de vrouw dat niet over haar kant gaan en zint op wraak. Maar hoe? Misschien eens het Viva forum peilen voor inspiratie.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Welnee, dat is niet gezegd bianca...dat haal jij eruit.

Ik vind alleen dat je zelf op de blaren moet zitten als je je billen brandt...En dat ze zichzelf een schop onder dr kont moet geven..en best een hand in eigen boezem mag steken...ook raad lijkt me.

Mss staat er morgen een nieuwe verhaal op viva...

Hallo,

Ik ben M...ik was 4,5 jaar getrouwd met iemand die dacht dat ik een homo was..alleen maar omdat ik de laatste tijd te moe was en teveel aan mn hoofd had om seks te hebben.

Nu ben ik er laatst achtergekomen dat ze al, sinds ze zwanger is, een ander heeft...een collega. Ze heeft aangegeven te willen scheiden en ik ben daar in mee gegaan..en eigenlijk bevalt het me wel nu.

Echter wil ze nu in relatietherapie..maar wil de relatie met haar nieuwe vriend ook niet opgeven...Wat moet ik nu?
quote:Bianca40 schreef op 31 juli 2009 @ 13:33:

[...]

Je hoort mij toch niet zeggen dat ik het eens ben met de gang van zaken? Het viel me alleen op dat je met zo'n verhaal als dat van haar dus eigenlijk niet op het forum moet komen. Jammer als daardoor alleen de mensen die volgens de regeltjes leven hun ei hier kwijt kunnen.

Ik snap je wel hoor Bianca, het gaat in dit soort gevallen gewoon met de botte bijl hier. En dat is niet altijd fijn voor de TO in kwestie, die hoopt op medestanders en/of begrip.

Maar waar heeft TO meer aan: meehuilen met de wolven in het bos of ongezouten kritiek?

Uit de openingspost in dit topic blijkt zoveel woede en frustratie dat mildere reacties (die niet minder waar hoeven te zijn, het gaat me nu even om de verpakking) door TO waarschijnlijk opgevat worden als instemmend. En laten we wel wezen: TO heeft de puinhoop waar ze zich nu in bevindt toch minstens mede mogelijk gemaakt. Zodra ze zich daarvan bewust is kan ze gericht actie ondernemen om de puinhoop op te ruimen en het in het vervolg niet meer zover te laten komen.

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden gaat in dit geval zeer zeker op naar mijn idee.

NB: En dan hebben we natuurlijk de spreekwoordelijke uitzondering op iedere regel, en op dit forum heet die uitzondering Eleonora... Da's een zachte heelmeester die korte metten maakt met stinkende wonden...
Iets anders
quote:Bianca40 schreef op 31 juli 2009 @ 13:33:

[...]

Je hoort mij toch niet zeggen dat ik het eens ben met de gang van zaken? Het viel me alleen op dat je met zo'n verhaal als dat van haar dus eigenlijk niet op het forum moet komen. Jammer als daardoor alleen de mensen die volgens de regeltjes leven hun ei hier kwijt kunnen.

Tuurlijk kun je daarmee ook op het forum komen. TO vraagt alleen een beetje ongelukkig om advies. I.p.v. datze vraagt om advies hoe ze haar leven weer op zou kunnen paken nu het haar zo moeilijk gemaakt is, vraagt ze advies om haar ex-minnaar zo doeltreffend en gemeen mogelijk duidelijk te maken dat hij haar pijn heeft gedaan...Dan kun je reacties verwachten die er niet om liegen!

En eleonora, loszittende sloggies?
quote:muziekmeisje schreef op 31 juli 2009 @ 13:33:

[...]

Bedankt Bianca... Jij beschuldigt mij en Babsjuh heel concreet ergens van, namelijk de grond in trappen. Wij vragen je om dat heel concreet met voorbeelden te staven.

Ik beschuldig niet specifiek jou of Babsjuh hoor.. Mijn reactie ging over het geheel aan reacties wat er op dat moment al stond. Is meer het principe van 'wie de schoen past trekke hem aan'. Dus zeur asjeblieft niet zo door over iets wat niet eens direct aan jou gericht was. Als je de schoen niet past, dan trek je hem niet aan, heel simpel. Kan ik dan beter alle namen eruit pikken waar ik het over heb, er stonden al een stuk of 20 reacties en om dat uit te gaan pluizen vond ik echt even teveel van het goede. (ben toch benieuwd of je nu gaat tellen hoeveel reacties er exact voor die van mijn staan... zou me niets verbazen)... maar hier ging het topic geloof ik niet over.
quote:Bianca40 schreef op 31 juli 2009 @ 13:31:

[...]

Ik heb geen lijst bijgehouden van wie exact aan de definitie 'in de grond trappen' voldeed. Maar advies was in elk geval ver te zoeken. Zat ik me gisteravond te bedenken. Dat zo'n forum toch wel een superuitvinding is voor vrouwen. Ze kunnen alles teruglezen en iemand er weer mee om de oren slaan. Typisch vrouwelijk?

Mwoah, vind ik in dit geval meevallen.

Het is duidelijk dat Ietje zichzelf zielig vind, een slachtoffer in dit verhaal, terwijl ze ook eens naar haar eigen aandeel in het geheel zou kunnen kijken.

Dat wordt haar - ok niet altijd even fijnzinnig - heel duidelijk gemaakt. Pijn doet zeer, ook haar pijn maar ook een stukje naar jezelf kijken en nadenken over je eigen rol kan natuurlijk geen kwaad. Ik denk dat ze, als ze dat zou doen, geen redenen meer heeft om P zijn keuze zo kwalijk te nemen.

Inderdaad een superuitvinding, een forum. Ik ben er al jaren die hard fan van.
Ik snap haar verontwaardiging overigens ook echt niet..

Ze gaat al 2 jaar vreemd..met iemand waarvan ze weet dat het nooit een relatie zal worden

Dan wil ze zélf scheiden...

En vervolgens is ze helemaal boos doordat degene, die toch al geen relatiemateriaal was, ook niet meer met haar wil vozen.

Echt..ik zou erbij gaan stampvoeten...
quote:gazelle schreef op 31 juli 2009 @ 13:40:

[...]

Tuurlijk kun je daarmee ook op het forum komen. TO vraagt alleen een beetje ongelukkig om advies. I.p.v. datze vraagt om advies hoe ze haar leven weer op zou kunnen paken nu het haar zo moeilijk gemaakt is, vraagt ze advies om haar ex-minnaar zo doeltreffend en gemeen mogelijk duidelijk te maken dat hij haar pijn heeft gedaan...Dan kun je reacties verwachten die er niet om liegen!

Waarschijnlijk omdat de boosheid nu overheerst en ze die boosheid over haar eigen stommiteiten projecteert op de ex-minnaar. Maar ik blijf echt vinden dat positieve kritiek ook kritiek is, het vereist alleen een beter lezen.
Bianca, klein adviesje: noem nooit namen als je die niet kunt staven met bewijzen, je werkt je alleen maar verder in de puree

Leo, petje af weer
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:Bianca40 schreef op 31 juli 2009 @ 13:42:

[...]

Ik beschuldig niet specifiek jou of Babsjuh hoor.. Mijn reactie ging over het geheel aan reacties wat er op dat moment al stond. Is meer het principe van 'wie de schoen past trekke hem aan'. Dus zeur asjeblieft niet zo door over iets wat niet eens direct aan jou gericht was. Als je de schoen niet past, dan trek je hem niet aan, heel simpel. Kan ik dan beter alle namen eruit pikken waar ik het over heb, er stonden al een stuk of 20 reacties en om dat uit te gaan pluizen vond ik echt even teveel van het goede. (ben toch benieuwd of je nu gaat tellen hoeveel reacties er exact voor die van mijn staan... zou me niets verbazen)... maar hier ging het topic geloof ik niet over.Nog even dit en dan hou ik er over op: als je een post begint met @pietje dan voelt pietje zich aangesproken... Dan moet jij nu niet beginnen met schoenen die al of niet passen en dus wel of niet aangetrokken moeten worden. Je spreekt muziekmeisje en mij er op aan, door die @ en onze nicks en ja.. dan voelen wij ons aangesproken. Zit niet in ons, maar in jouw manier van posten.
Iets anders
En dan blijf ik met een aantal vragen zitten...dus TO, mocht je nog eens lezen...

- Weet M van P af?

- Relatietherapie...wilde je dat ook doorzetten met P nog aan de zijlijn?

- Waarom ben je zo boos op P?Je wist toch dat het geen relatiemateriaal was

- Waarom zou je zijn huwelijk ook nog kapot willen maken?
Jij vraagt hier raad omdat je minnaar niet meer met je verder wilt..hoe durf je dat....JIJ bent zelf hierin ook schuld in en je kunt HEM er niet de schuld voor in de schoenen schuiven.Jij had eerst met je man moeten breken en dan pas verder met iemand gaan,je hebt ook nog een kind....Zorg dat je je leven met je kind weer op de rit krijgt en laat P verder met rust..kan niet anders zeggen dan;wie zijn kont brandt.....
kijk altijd wat je hebt en niet wat je niet hebt...
quote:high hopes schreef op 31 juli 2009 @ 13:47:

En dan blijf ik met een aantal vragen zitten...dus TO, mocht je nog eens lezen...

- Weet M van P af?

- Relatietherapie...wilde je dat ook doorzetten met P nog aan de zijlijn?

- Waarom ben je zo boos op P?Je wist toch dat het geen relatiemateriaal was

- Waarom zou je zijn huwelijk ook nog kapot willen maken?Volgens mij kan deze man dat prima zelf.
Ja, dat vind ik echt.
Volgens mij heb je een gezonde koter toch? Hoezo je hebt niets meer? Ga je schamen. Je hebt dit allemaal aan jezelf te danken... Dus houdt maar op met dat zelfmedelijden. Rug rechten en doorgaan.
quote:Ietje2 schreef op 31 juli 2009 @ 12:31:

Ik zie hem ook een beetje als mede-oorzaak. Juist door mij als een prinsesje constant op te hemelen ging ik steeds meer M.'s gebreken zien. Uitgerekend nu, nu ik M. kwijt ben en een plek voor mezelf moet zien te vinden, is degene die het laatste jaar belangrijk voor me is geworden, ermee gestopt. Ik weet niet waar ik met mijn kwaadheid heen moet, soms wil ik wraak nemen en een kaartje sturen naar zijn huisadres ......Eigenlijk wil ik gewoon dat hij hier ook niet zonder kleerscheuren vanaf komt......Hoe kan ik hem het beste laten merken dat ik heel boos ben ? Ik wil hem gewoon laten VOELEN dat hij mij heel veel pijn gedaan heeft. Alle adviezen, tips, ervaringen e.d. zijn welkom. xxxHet is echt heel onterecht dat jij jouw ex-minnaar iets kwalijk gaat nemen. Hoe lullig het misschien ook overkomt, dat recht heb je gewoon niet. Hij is niet medeverantwoordelijk voor jouw leven, dat ben je alleen zelf. Net zo goed als jij er voor koos niet met jouw man verder te willen, heeft hij het recht om ervoor te kiezen om niet met jou verder te willen. Ik begrijp best dat dat verdriet doet en pijnlijk is, maar het is belachelijk om daar boos over te zijn. Je kunt een getrouwde man echt niet kwalijk nemen dat hij voor zijn huwelijk kiest. Als jij dat risico niet had willen nemen, dan had je er nooit aan moeten beginnen. Je hebt er zelf voor gekozen om een affaire te beginnen en dus had je dit risico in kunnen calculeren. Nogmaals, verdrietig zijn is niets mis mee, maar boos zijn en wraak willen nemen wel.
TO voelt zich zwaar afgewezen. Met haar ''minnaar'' gaat het nu goed, omdat hij (terecht) een goede keus heeft gemaakt!

TO zoekt nu een zondebok en kan haar minnaar het niet gunnen dat hij zijn leven WEL op orde heeft.

1 advies: zoek hulp, want je zit duidelijk met jezelf in de knoop en ik vrees dat jouw kind hier straks nog de dupe van gaat worden. Dat was ze eigenlijk al toen jij vreemdging terwijl je zwanger was. Het kind is de enige persoon met wie ik medelijden kan hebben in dit verhaal.
quote:Babsjuh schreef op 31 juli 2009 @ 13:46:

[...]

Nog even dit en dan hou ik er over op: als je een post begint met @pietje dan voelt pietje zich aangesproken... Dan moet jij nu niet beginnen met schoenen die al of niet passen en dus wel of niet aangetrokken moeten worden. Je spreekt muziekmeisje en mij er op aan, door die @ en onze nicks en ja.. dan voelen wij ons aangesproken. Zit niet in ons, maar in jouw manier van posten.Dat apestaartje (die ik ineens even niet op mn toetsenbord kan vinden, zit normaal op shift 2 maar nu krijgt ik bij shift 2 alleen maar ") was omdat ik niet 2 quotes in 1 antwoord kan zetten. En dat had niets te maken met dat ik specifiek vindt dat jij en muziekmeisje de grond aan het intrappen waren. Maar laten we er inderdaad maar over ophouden en ff terug on topic gaan. Is muchos meer interessant dan dit oeverloze gedoe.
jeetje wat een bizar achtelijk verhaal. Kan me voorstellen dat je het jammer vind dat heel de situatie nu niet meer zo loopt zoals jij het wil maar dit is echt te kinderachtig..

Beetje (veel) zelfreflectie kan geen kwaad
Dat kan P idd prima zelf ja..maar waarom zou je je er als exminnares mee bemoeien?
quote:high hopes schreef op 31 juli 2009 @ 13:51:

Dat kan P idd prima zelf ja..maar waarom zou je je er als exminnares mee bemoeien?

Zij heeft helemaal geen recht om zich ermee te bemoeien. Ze is zelf fout geweest door vreemd te gaan. Boontje komt om zijn loontje, zou ik zeggen.

Moeilijk is dat mensen die een verhouding hebben (en dat verzin ik niet zelf hoor, ik heb dat van Carolien Roodvoets geleerd) denken dat ze op een eiland zitten waar ze onaantastbaar zijn. Maar, omdat de verhouding een geheim is en zij dat geheim samen hebben, bestaat dat eiland alleen als de buitenwereld er niet bij is.

Zodra de buitenwereld z'n intrede doet, in de vorm van een partner die achter het bedrog komt, of de vreemdganger die met zijn/haar geweten in de knoop komt vanwege de eigen partner, verdwijnt het geheime eiland in de zee. En dan is er dus niks meer.

Voor een minnares die haar (slechte) huwelijk opgaf voor de minnaar, die haar - misschien niet eens met woorden maar wel met daden - het gevoel gaf dat hij voor haar zou kiezen is het alsof niet alleen dat zelfbedachte eiland maar de hele wereld vergaat.

Dan is het - vind ik - belangrijk dat er buiten steun ook kritische geluiden nodig zijn om de verongelijkte partij met de neus op de feiten te drukken.

Waarschijnlijk kan jij, Ietje, met je verhaal nergens heen, omdat het geheim is en voor jou is geen eiland meer maar is het de wereld. En die is vergaan.

Je wereld zal maar instorten. Brrrrrr....moet er niet aan denken. Helaas dat je helemaal niets doet met je eigen aandeel, althans in de OP. Ik hoop eigenlijk dat je terugkomt om verder te gaan met de discussie. Misschien dat het wel meevalt met het gebrek aan zelfinzicht in volgende postings. Ben ik wel benieuwd naar.
quote:high hopes schreef op 31 juli 2009 @ 13:51:

Dat kan P idd prima zelf ja..maar waarom zou je je er als exminnares mee bemoeien?Laat P zijn eigen leventje verder leiden, stop je energie in jezelf en je kindje. Boosheid kost teveel energie. Accepteer dat je dit risico hebt genomen en dat het is gelopen zoals je had gehoopt of verwacht. Diepe zucht... niet meer boos op P... en door met het op orde zetten van je eigen leventje.
quote:Bianca40 schreef op 31 juli 2009 @ 13:18:

[...]

mmmm interessant want dan kan ik nog wel een paar voorbeelden verzinnen die 'eigen schuld, dikke bult' uitlokken.

- vriendin ongewenst zwanger

- drankje op de bar laten staan, ghb erin en toen misbruikt

ga zo nog maar met 20 voorbeelden verder,

eigen schuld dikke bult heeft weinig met empathie te maken. Selectieve empathie lijkt mij een betere benaming.

Ja, jij hebt het echt begrepen. Not.

Wat je hier doet, is appels met peren vergelijken. Om te beginnen hoeven twee volwassen mensen die samen met seks instemmen niet ongewenst zwanger te worden. Er bestaat zoiets als voorbehoudsmiddelen. Wil je echt niet zwanger worden, dan moet je voorzorgsmaatregelen treffen. Doe je dat niet, en word je zwanger, dan ja, eigen schuld dikke bult. Neem je voorzorgsmaatregelen en word je toch zwanger, dan dus niet dikke bult.

En je drankje op een bar laten staan zodat iemand er iets in kan doen, is in deze tijd inderdaad lichtelijk stom, maar vind ik als voorbeeld ook een beetje te ver gezocht. TO geeft in haar post zowel haar man als haar minnaar de schuld van het feit dat ze nu op de blaren moet zitten, terwijl het toch echt haar eigen gedrag is geweest dat haar in de positie heeft gebracht waarin ze nu zit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven