Ben ik nou dom of? Dit is toch liegen

14-11-2018 20:55 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo
Ik heb even advies nodig
Mijn vriend en ik gaan samen wonen maar moet nog wast dingen geregeld worden, nu werd hij benaderd telefonisch dat diegene bezichtiging wil doen, mijn vriend broeg mijn advies of we het door de wpningbouw moesten laten regelen ik zei daarop ja, hij zei tegen mij dan ga ik nu berichten dat woningbouw het verder afhandeld, ik vroeg aan hem of hij dat gedaan had daarop antwoorde hij ja, later op de dag vroeg ik of er nog reactie was, hij zei dast die man had gezegt dat dat goed was, eenmaal thuis hadden we het erover en vroeg ik dus het is nu geregeld dat de woningbouw het regelt? Ja zei hij maar ik zag iets aan zijn gezicht dus vroeg nogmaals heb je dat echt gezegt ja ik zag dat hij loog lachend zei hij nee heb ik niet gedaan ze komen morgen kijken. Hij ontkent dat dit liegen is en daarna kwam er weer een ander verhaal wat niet klopte en word hij boos op mij, nou maakt het mij niet uit of hij of de woningbouw het regelt maar het feit dat hij liegt of is dit niet liegen? Want volgends hem heb ik een plaat voor me kop
Sweet899 schreef:
14-11-2018 20:56
Sorry voor de typ fouten heb net een nieuwe mobiel, moet nog aan het toetsenbord wennen
Zitten er geen leestekens op? Of een Enter?
Ook ik ben benieuwd naar het verhaal dat ook niet klopte, is in dat verhaal iets gezegd waarom je nu zo boos bent?
Moet wel zeggen dat ik het niet fijn zou vinden als een man me 3x op een dag vraagt of ik iets geregeld hebt als ik zeg: regel ik, komt goed.
En eerlijk gezegd kan ik me voorstellen dat je na 3x vragen denkt: ik doe helemaal niks meer. Alsof je moeder controleert of je je tanden wel goed poetst.

Maar ik klets maar wat; ik heb het idee dat het belangrijkste in dat verhaal dat niet klopte gezegd is. Na de 3x liegen, dus.

Nog een goedbedoelde raad: nieuw ttbord of niet, er is amper door je verhaal heen te komen. Af en toe een nieuwe alinea of zin moet lukken ;-)
Alle reacties Link kopieren
Hij begon er zelf over
Alle reacties Link kopieren
Eerst was het ik had hem geappt daarna niet toen was het ik had hem gebeld en gezegt dat het niet door gaat en naarna weer niet, toen ik dacht dat ik dat gedaan had en toen ik was druk met werk hij belde mij en wou echt kijken en dat moest om 5uur zijn geweest terwijl hij om 11 uur had gebeld en dus niet om 5 uur dus dat verhaal klopte ook niet raar verhaal zo maar dit zijn zijn woorden ik heb om niks gezeurd of gevraagd, daarom komt dit zo raar binnen
Alle reacties Link kopieren
Vraag me af waarom je hier in vredesnaam een heel topic over wil openen. Dit lijkt me gewoon iets tussen jou en je vriend. Waarschijnlijk hebben we nu ook maar de helft van het verhaal, dus hoeveel waarde heeft ons oordeel dan nog?
Overigens zou ik me, als dit een gewoonte is, wel gaan afvragen of dit zo verstandig is allemaal. Als iemand over de kleine dingen al niet eerlijk kan zijn, kan je ervan uitgaan dat ze dat over de dingen die er wel toe doen ook niet zijn. Maar misschien speel jij hier in dit geval ook wel een grote rol.
Alle reacties Link kopieren
Dat heb ik dus ook, nou omdat ik er verder met niemand over kan praten en ik ongelijk heb volgends hem en niet spoor. Ik hoef niet alles te weten het gaat mij puur erom dat hij verschillende verhalen verteld en liegt terwijl ik daar niet op vroeg had alleen advies gegeven waar hij om vroeg, en nu ben ik de boosdoener omdat ik dit liegen vind. Zeg gewoon ik laat ze komen, waarom moeilijk doen
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeggen: kan me niet schelen wanneer je het doet maar je weet dat binnen twee dagen geregeld moet zijn?
En ik zou er geen aandacht meer aan besteden. Ben je aan het micromanagen soms?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Als je in het echt net zulke lange zinnen maakt, kan ik me wel voorstellen dat hij daar geen zin in had.
Alle reacties Link kopieren
.
tessaa wijzigde dit bericht op 15-03-2019 19:17
Reden: privacy
98.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dat ik het zie als liegen
Als ik nou een zeur was of iets oke, maar dat ben ik niet, en nu loopt hij steeds te slijmen, hij weet gewoon dat hij fout zit maar toegeven doet hij niet, ik ken dit ook niet van hem.
Vrouwen moeten altijd moeilijk doen om de kleinste domste dingen.
Wat is nu precies het probleem? Het is nou toch geregeld? Hoe doet er in mijn ogen niet veel toe.
Ga je hier nou serieus over door tegen hem?
Alle reacties Link kopieren
Ja want mij zit het niet lekker hij liegt en ik heb het gedaan. Terwijl hij zo'n hekel heeft aan liegen
Alle reacties Link kopieren
Hij vind dat je zeurt en ook dat je niet spoort en jij komt daarover klagen op een forum. Misschien nog maar even niet samenwonen?
Sweet899 schreef:
15-11-2018 07:13
Ja want mij zit het niet lekker hij liegt en ik heb het gedaan. Terwijl hij zo'n hekel heeft aan liegen
En was het de ruzie waard?
Alle reacties Link kopieren
ja ik zou hier ook een punt van maken, en dus niet gaan samenwonen als iemand vind dat hij zo tegen me moet doen

(oh, iemand die zegt een hekel te hebben aan liegen is 9 van de 10 keer wel een leugenaar is mijn ervaring overigens)
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Heeft hij de waarheid gesproken? Nee. Dan is het liegen. Als hij over zulke kleine dingen liegt zou ik niet gaan samenwonen.

Ook niet of juist niet als het "passief verzet" is. Want dan deugt de relatie al helemaal niet.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk is dat liegen. Hij vertelt iets wat niet waar is. Aan de andere kant vind ik het ook raar dat jij tot 3 keer toe vraagt of hij het gedaan heeft. Ik ben zelf ook soms laks met dingen regelen en als mijn man er dan naar vraagt, zeg ik soms dat ik gebeld heb en de voicemail heb ingesproken :-$ Daarna regel ik het dan wel alsnog, maar ik vind het een leugentje om bestwil ;) Ik weet zelf wel dat het goed komt en zit er niet op te wachten dat hij 3x op een dag gaat vragen of ik het wel echt gedaan heb.
Alle reacties Link kopieren
Sweet899 schreef:
14-11-2018 22:05
Dat heb ik dus ook, nou omdat ik er verder met niemand over kan praten en ik ongelijk heb volgends hem en niet spoor. Ik hoef niet alles te weten het gaat mij puur erom dat hij verschillende verhalen verteld en liegt terwijl ik daar niet op vroeg had alleen advies gegeven waar hij om vroeg, en nu ben ik de boosdoener omdat ik dit liegen vind. Zeg gewoon ik laat ze komen, waarom moeilijk doen
Dus concluderend, hij heeft geen hekel aan liegen, hij liegt en/of verzint verhalen, zegt dat je niet spoort (uhm waarom sta je dat toe???), geeft jou de schuld van zijn eigen fouten (het liegen). Klinkt als een hele gezellige relatie en een topvent. Ik zou geen liegende partner willen en ook zeker geen eentje die, omdat je hem aanspreekt op liegen, mij zegt niet te sporen. Ik zou het samenwonen maar eens ernstig heroverwegen. Zeker als het om zoiets doms gaat.
kia・ora wijzigde dit bericht op 15-11-2018 09:28
5.12% gewijzigd
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Trouwens, een tip: gezien zijn gedrag (het ligt allemaal aan jou) zou ik mooi nog even niet gaan samenwonen.
Alle reacties Link kopieren
Ben ik echt de enige die geen touw kan vastknopen aan het hele verhaal?
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Niet gaan samenwonen.
Alle reacties Link kopieren
ninanoname schreef:
15-11-2018 09:14
Ben ik echt de enige die geen touw kan vastknopen aan het hele verhaal?
Ik vind het ook een warrig verhaal, maar wat ik eruit opmaak is dat haar vriend iets zou regelen met de woningbouwvereniging, beweerde dat het allemaal al rond was, vervolgens merkte TO dat er iets niet klopte en toen bleek dat het nog niet helemaal rond was en dat de contactpersoon van de woningbouw de volgende dag pas langs zou komen om het te regelen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Eerlijk gezegd kom je hier ook wel een beetje over als een pitbull-zeur. Je hebt je erin vastgebeten en je laat niet meer los.

Wat is belangrijker voor je, gelijk krijgen of een relatie met deze vriend?

Ik snap nog steeds niet waarom het zo belangrijk voor je is dat je meerdere keren terug moet komen op iets waarvan de uitkomst je eigenlijk helemaal niet interesseert (hoe het geregeld wordt, zus of zo) en waar je alleen maar "advies" over hebt gegeven. Pick your fights!

Als je dingen steeds zo groot maakt, ga je geen leuk volwassen leven tegemoet. Er zijn wel belangrijkere issues in de wereld dan een leugentje om bestwil, want meer dan dat ís het gewoon niet. Moet je hem eens vragen of die nieuwe trui je slanker doet lijken, krijg je nog een leugentje om bestwil, wedden?
Susan schreef:
15-11-2018 09:51
Ik vind het ook een warrig verhaal, maar wat ik eruit opmaak is dat haar vriend iets zou regelen met de woningbouwvereniging, beweerde dat het allemaal al rond was, vervolgens merkte TO dat er iets niet klopte en toen bleek dat het nog niet helemaal rond was en dat de contactpersoon van de woningbouw de volgende dag pas langs zou komen om het te regelen.
Dank voor de heldere samenvatting.

Nu ben ik zeer benieuwd naar de andere kant van het verhaal. Ik vermoed zomaar dat die er heel anders uit ziet.
Alle reacties Link kopieren
-jolijn- schreef:
15-11-2018 09:57
Eerlijk gezegd kom je hier ook wel een beetje over als een pitbull-zeur. Je hebt je erin vastgebeten en je laat niet meer los.

Wat is belangrijker voor je, gelijk krijgen of een relatie met deze vriend?

Ik snap nog steeds niet waarom het zo belangrijk voor je is dat je meerdere keren terug moet komen op iets waarvan de uitkomst je eigenlijk helemaal niet interesseert (hoe het geregeld wordt, zus of zo) en waar je alleen maar "advies" over hebt gegeven. Pick your fights!

Als je dingen steeds zo groot maakt, ga je geen leuk volwassen leven tegemoet. Er zijn wel belangrijkere issues in de wereld dan een leugentje om bestwil, want meer dan dat ís het gewoon niet. Moet je hem eens vragen of die nieuwe trui je slanker doet lijken, krijg je nog een leugentje om bestwil, wedden?
Eens.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven