Ben ik nou dom of? Dit is toch liegen

14-11-2018 20:55 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo
Ik heb even advies nodig
Mijn vriend en ik gaan samen wonen maar moet nog wast dingen geregeld worden, nu werd hij benaderd telefonisch dat diegene bezichtiging wil doen, mijn vriend broeg mijn advies of we het door de wpningbouw moesten laten regelen ik zei daarop ja, hij zei tegen mij dan ga ik nu berichten dat woningbouw het verder afhandeld, ik vroeg aan hem of hij dat gedaan had daarop antwoorde hij ja, later op de dag vroeg ik of er nog reactie was, hij zei dast die man had gezegt dat dat goed was, eenmaal thuis hadden we het erover en vroeg ik dus het is nu geregeld dat de woningbouw het regelt? Ja zei hij maar ik zag iets aan zijn gezicht dus vroeg nogmaals heb je dat echt gezegt ja ik zag dat hij loog lachend zei hij nee heb ik niet gedaan ze komen morgen kijken. Hij ontkent dat dit liegen is en daarna kwam er weer een ander verhaal wat niet klopte en word hij boos op mij, nou maakt het mij niet uit of hij of de woningbouw het regelt maar het feit dat hij liegt of is dit niet liegen? Want volgends hem heb ik een plaat voor me kop
Alle reacties Link kopieren
Kia•Ora schreef:
15-11-2018 09:06
Dus concluderend, hij heeft geen hekel aan liegen, hij liegt en/of verzint verhalen, zegt dat je niet spoort (uhm waarom sta je dat toe???), geeft jou de schuld van zijn eigen fouten (het liegen). Klinkt als een hele gezellige relatie en een topvent. Ik zou geen liegende partner willen en ook zeker geen eentje die, omdat je hem aanspreekt op liegen, mij zegt niet te sporen. Ik zou het samenwonen maar eens ernstig heroverwegen. Zeker als het om zoiets doms gaat.
Precies dit. Het is liegen, maar het is daarnaast ook heel onsympathiek om te zeggen dat jj niet spoort en een bord voor je kop hebt. Dat past absoluut niet in een respectvolle en liefdevolle relatie.
Verder vind ik wel dat jij erg hamert op je gelijk. Je blijft jezelf maar herhalen in plaats van echt inhoudelijk op de reacties in gaan.
Er had beter een poll aan kunnen hangen: Is dit liegen, ja/nee?
TO is alleen daarin geïnteresseerd en niet in achterliggende verklaringen of overige factoren.
Ik zeg nee :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik hoef geen gelijk te hebben, ik wou alleen weten hoe jullie hier over dachten, en of ik nou gek ben dat ik dit liegen vind.en ik heb er niet 3 keer om gevraagd, hij begon erover dus ik vroeg alleen vond hij dat goed dat het via de woningbouw nu gaat, ja zei hij en toen merkte ik iets aan hem, wees gewoon eerlijk ik heb dit niet van hem gevraagd om te doen of iets en ja het is een leugen, maar dat mij het zo raakt komt omdat hij door bleef gaan met vezinnen recht in me gezicht en dan de fout bij mij legt.
Voor iemand die geen gelijk wil hebben, kom je wel heel erg over als iemand die wel degelijk haar gelijk wil halen.

Ik vind het ook geen liegen, hij wilde gewoon er vanaf zijn.
Alle reacties Link kopieren
Dingen bewust achterhouden zit voor mijn gevoel dicht tegen liegen aan. En ik kan heel slecht tegen mensen die ja zeggen en nee doen. Zeg dan meteen nee, dan weet ik tenminste waar ik aan toe ben, denk ik bij dit soort situaties.
Als ik het -tig keer moet vragen kan ik het in diezelfde tijd ook zelf regelen. Ik heb veel liever dat mensen direct nee zeggen dan dit soort ontwijkend gedrag.

Dus ik begrijp je irritatie wel. Voor mij zou het voelen alsof ik een zeurende moeder ben en hij een klein kind.
En zie het maar als een les: als iets echt belangrijk voor je is (zoals een goede afspraak met wbv en/of de nieuwe huurder) dan kun je dat dus blijkbaar beter zelf doen.
Alle reacties Link kopieren
Sweet899 schreef:
15-11-2018 10:33
Ik hoef geen gelijk te hebben, ik wou alleen weten hoe jullie hier over dachten, en of ik nou gek ben dat ik dit liegen vind.en ik heb er niet 3 keer om gevraagd, hij begon erover dus ik vroeg alleen vond hij dat goed dat het via de woningbouw nu gaat, ja zei hij en toen merkte ik iets aan hem, wees gewoon eerlijk ik heb dit niet van hem gevraagd om te doen of iets en ja het is een leugen, maar dat mij het zo raakt komt omdat hij door bleef gaan met vezinnen recht in me gezicht en dan de fout bij mij legt.
yo, wij snappen het wel hoor... maar wat nu dan?
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Weet ik niet praten heeft geen zin, en nu doet hij alsof er niks is, mij zit het gewoon niet lekker mja
Alle reacties Link kopieren
mja, k dan
Lorem Ipsum
Nou, lekker uitmaken dan toch? Anders twijfel je voortaan iedere keer als hij zegt: ja hoor, die zwarte staat je leuk, of nee, die boerenkool is heerlijk. Nee, je weet gewoon niet meer wat je aan hem hebt, heel verwarrend allemaal. Er gaan wel meer relaties stuk aan de woningbouwvereniging die wel geregeld is, maar niet op het moment dat dat zou gebeuren- maar een dag later pas. Het is zoiets belangrijks en groots, dat moet je allemaal niet willen. Je hebt helemaal gelijk hoor, dat je hierdoor zo van slag bent. En dan wil jij het uiteraard gewoon ook nog uitpraten met hem, totdat hij ook eindelijk inziet dat je gelijk hebt, en dan heeft hij daar kennelijk geen zin in? Tja, dat gaat in de toekomst heel naar worden. Dan duurt het steeds langer voor je gelijk krijgt, terwijl jij, diep van binnen én via een poll op diverse fora, allang weet dat je gelijk hebt.
-jolijn- schreef:
15-11-2018 12:25
Nou, lekker uitmaken dan toch? Anders twijfel je voortaan iedere keer als hij zegt: ja hoor, die zwarte staat je leuk, of nee, die boerenkool is heerlijk. Nee, je weet gewoon niet meer wat je aan hem hebt, heel verwarrend allemaal. Er gaan wel meer relaties stuk aan de woningbouwvereniging die wel geregeld is, maar niet op het moment dat dat zou gebeuren- maar een dag later pas. Het is zoiets belangrijks en groots, dat moet je allemaal niet willen. Je hebt helemaal gelijk hoor, dat je hierdoor zo van slag bent. En dan wil jij het uiteraard gewoon ook nog uitpraten met hem, totdat hij ook eindelijk inziet dat je gelijk hebt, en dan heeft hij daar kennelijk geen zin in? Tja, dat gaat in de toekomst heel naar worden. Dan duurt het steeds langer voor je gelijk krijgt, terwijl jij, diep van binnen én via een poll op diverse fora, allang weet dat je gelijk hebt.
:proud:
Alle reacties Link kopieren
Sweet899 schreef:
14-11-2018 20:56
Sorry voor de typ fouten heb net een nieuwe mobiel, moet nog aan het toetsenbord wennen
Dat is ook liegen trouwens. De d en de t haal je echt niet door elkaar door een nieuw toetsenbord :)
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Sweet899 schreef:
14-11-2018 22:05
Dat heb ik dus ook, nou omdat ik er verder met niemand over kan praten en ik ongelijk heb volgends hem en niet spoor. Ik hoef niet alles te weten het gaat mij puur erom dat hij verschillende verhalen verteld en liegt terwijl ik daar niet op vroeg had alleen advies gegeven waar hij om vroeg, en nu ben ik de boosdoener omdat ik dit liegen vind. Zeg gewoon ik laat ze komen, waarom moeilijk doen
1. Type wat zorgvuldiger.
2. Hou erover op, het is gedoe om niks.
3. Als mijn vriend zou zeggen dat ik niet spoor / een plaat voor mijn kop heb, lijkt het me tijd om een gesprek te hebben over hoe we met elkaar omgaan.
Alle reacties Link kopieren
Sweet899 schreef:
15-11-2018 10:58
Weet ik niet praten heeft geen zin, en nu doet hij alsof er niks is, mij zit het gewoon niet lekker mja
Waarover wil je praten?

Hij heeft gelogen. Wat wil je verder bespreken?

Ik houd zelf ook niet van leugenachtige mensen, al helemaal niet van het soort dat liegt zogenaamd voor jouw bestwil of om er vanaf te zijn. Wat een zielig men's been je dan, als je niet eens de ballen hebt om achter je mening te staan.

Maar ik snap niet zo goed wat je verder wil bespreken met hem. Hij liegt, jij dramt, hij doet lullig tegen je, en jij wil de leugen bespreken? Beter bespreek je hoe jullie met elkaar om gaan, en of samenwonen wel de juiste stap is voor jullie.
Ben ik nou dom of? Dit is toch liegen
Wat heeft dom of slim hier trouwens mee te maken? Als mensen ergens anders over denken dan jij, of als je iets niet snapt maakt het jou of de andere partij niet meteen dom. Dat is een vervelende manier van discussiëren.
Ja dat is liegen. Gelukkig kom je er nog op tijd achter. Stel je voor jullie hadden al samengewoond.
Serieus... nieuwe huurder belt wanneer hij het huis van jouw vriend kan bezichtigen, jij verteld dat je wilt dat de woningbouw dat regelt ipv de nieuwe huurder en je vriend samen (wat overigens zeer gebruikelijk is om dit onderling af te handelen).
Vriend laat toch die man zelf komen ipv het af te zeggen en te wachten tot de woningbouw het regelt.. en jij gaat hier over zeuren??

Het hele verhaal en jouw hele manier van typen maakt mij alleen maar duidelijk dat je een dominant type bent die constant overal bovenop zit op een zeer irritante manier. Neemt niet weg dat hij nooit zo tegen je zou mogen praten, maar met jou zou ik toch ook niet graag samen willen wonen zeg.

Jouw gedrag en zijn reactie (niet de waarheid vertellen en gaan schelden) zijn een combinatie van niks en meer dan genoeg reden om het samenwonen te staken. Wel erg lullig dat je vriend nu al zijn woning kwijt is...
Oh god, waar maak je je druk om?
ninanoname schreef:
15-11-2018 09:14
Ben ik echt de enige die geen touw kan vastknopen aan het hele verhaal?
Nee..
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook geen liegen, omdat het niet belangrijk is. Dan zou je nooit meer een verhaal op kunnen leuken of een smoesje verzinnen zonder dat je een liegende ellendeling bent. En dat vind ik onzin.

Dus, zijn verhaal klopte niet, maar liegen vind ik een te groot woord voor zoiets stoms.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
Wat wil je precies bereiken met dit topic?

Wat win jij ermee wanneer wij allemaal zeggen dat hij liegt?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
het is een leugen, of een leugen om bestwil. En jij bent sowieso een zeur. Vind je zelf niet dat je een beetje zeurt?
Alle reacties Link kopieren
-jolijn- schreef:
15-11-2018 12:25
Nou, lekker uitmaken dan toch? Anders twijfel je voortaan iedere keer als hij zegt: ja hoor, die zwarte staat je leuk, of nee, die boerenkool is heerlijk. Nee, je weet gewoon niet meer wat je aan hem hebt, heel verwarrend allemaal. Er gaan wel meer relaties stuk aan de woningbouwvereniging die wel geregeld is, maar niet op het moment dat dat zou gebeuren- maar een dag later pas. Het is zoiets belangrijks en groots, dat moet je allemaal niet willen. Je hebt helemaal gelijk hoor, dat je hierdoor zo van slag bent. En dan wil jij het uiteraard gewoon ook nog uitpraten met hem, totdat hij ook eindelijk inziet dat je gelijk hebt, en dan heeft hij daar kennelijk geen zin in? Tja, dat gaat in de toekomst heel naar worden. Dan duurt het steeds langer voor je gelijk krijgt, terwijl jij, diep van binnen én via een poll op diverse fora, allang weet dat je gelijk hebt.
Ja het is liegen.
Maar het is ook een beetje dit...

En nu heb je je antwoord, en dan??
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
Koetje86 schreef:
15-11-2018 22:14
Serieus... nieuwe huurder belt wanneer hij het huis van jouw vriend kan bezichtigen, jij verteld dat je wilt dat de woningbouw dat regelt ipv de nieuwe huurder en je vriend samen (wat overigens zeer gebruikelijk is om dit onderling af te handelen).
Vriend laat toch die man zelf komen ipv het af te zeggen en te wachten tot de woningbouw het regelt.. en jij gaat hier over zeuren??

Het hele verhaal en jouw hele manier van typen maakt mij alleen maar duidelijk dat je een dominant type bent die constant overal bovenop zit op een zeer irritante manier. Neemt niet weg dat hij nooit zo tegen je zou mogen praten, maar met jou zou ik toch ook niet graag samen willen wonen zeg.

Jouw gedrag en zijn reactie (niet de waarheid vertellen en gaan schelden) zijn een combinatie van niks en meer dan genoeg reden om het samenwonen te staken. Wel erg lullig dat je vriend nu al zijn woning kwijt is...
Wat knap dat jij dit helemaal hebt begrepen!
En inderdaad sneu dat dit samenwonen gedoemd is te mislukken en wij dat allemaal al zien.
Ik denk dat jij heel veel zeurt en dat je vriend daarom een database'je van standaard antwoorden paraat heeft zoals ja schat', 'tuurlijk schat', 'ik ga erachteraan', en 'nee je kont lijkt niet dik in die jurk'. En hij wisselt ze gewoon een beetje af op goed geluk.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
16-11-2018 10:32
Ik denk dat jij heel veel zeurt en dat je vriend daarom een database'je van standaard antwoorden paraat heeft zoals ja schat', 'tuurlijk schat', 'ik ga erachteraan', en 'nee je kont lijkt niet dik in die jurk'. En hij wisselt ze gewoon een beetje af op goed geluk.
Zo iemand kun je het beste dumpen. Dan kun je beter een eerlijk iemand hebben in plaats van iemand die je zo belachelijk maakt, want met zulke antwoorden maak je iemand belachelijk, en jezelf ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven