Ben ik onredelijk?

22-11-2011 09:21 248 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar is weer 1 van de vele topics over relatie gezeik...

Ik weet het echt even niet meer.

Mijn vriend en ik hebben sinds afgelopen zondag weer een paar heftige ruzies gehad waarbij ik zondag riep dat ik klaar met hem was omdat ik het gewoon echt even niet meer zag zitten.

Gelukkig kwam het weer goed en was de maandag prima tot hij 's avonds er weer over wilde praten.

Dit escaleerde weer omdat hij verlangt dat ik me totaal aanpas aan hem, dit zou ik graag willen maar ik kan het niet.

Ondanks alles wilde ik het toch weer goedmaken gisteren, zonder succes.

Nu is hij vanmorgen deur uit gegaan naar zijn werk zonder mij nu te willen laten weten hoe het zit tussen ons en ik weet even niet meer wat ik moet.

De aanleiding van deze ruzies is dat hij mij zaterdag smste (toen ik aan het werk was) dat hij zich verveelde en tot zondagmiddag naar vrienden zou gaan (hij komt uit een stad +/- een uur verderop en is vorig jaar bij mij ingetrokken).

Dit terwijl we zaterdagavond een afspraak hadden staan om ergens heen te gaan (waarvan hij ineens 'dacht' dat het niet door ging).

Wel heeft hij voordat hij mij smste en in de auto sprong even zijn moeder en zusje gebeld om te vragen of hij dat wel kon maken. Hun vonden dus van wel, omdat ik hem toch al elke dag zie.

Zondag zei ik dus dat ik het de volgende keer echt niet zou pikken als hij dit nog eens zou doen, het gevolg staat hierboven.

Hij wilde niet beloven dat dit niet nog eens zou gebeuren.

Volgens hem is het ook mijn schuld dat ik hem loze beloftes laat maken waar hij zich niet aan kan houden.

Ben ik nou zo raar?

(Sorry voor het lange verhaal, Wet van Wuiles? , ik kan zo nog wel 100 dingen vertellen, maar ik wil echt even weten of ik zo onredelijk ben)
Ben ik de enige die het raar vind dat hij zijn moeder en zus daar eerst over belt?

Klinkt alsof hij al behoorlijk op zn tenen loopt als hij dat eerst aan hun moet voorleggen voordat hij jou belt. Beetje kinderlijk ook. Hoe oud zijn jullie?

Je zegt dat hij wil dat jij je helemaal aan hem aanpast. Hoe bedoel je dat. En waarom zou je dat graag willen?
quote:dubiootje schreef op 22 november 2011 @ 09:41:

Dat hij dat wil snap ik wel. Waarom wil jíj het?

Omdat ik hem niet kwijt wil zou ik me wel meer willen aanpassen.

Maar om me aan te passen om hem koste wat het kost bij me te houden terwijl ik me dan kut voel omdat ik dingen toezeg waar ik niet achter sta, zou niet eerlijk zijn tegenover mezelf en hem.
Of het allemaal shady is doet er niet eens meer toe met zijn toevoeging dat hij niet gaat veranderen / aanpassen. Daarmee veranderd hij meteen het spel in iets op HET spel zetten voor iets relatief kleins.

Daar zou ik me druk over maken.
quote:cheerlesscard schreef op 22 november 2011 @ 09:44:

Ben ik de enige die het raar vind dat hij zijn moeder en zus daar eerst over belt?

Klinkt alsof hij al behoorlijk op zn tenen loopt als hij dat eerst aan hun moet voorleggen voordat hij jou belt. Beetje kinderlijk ook. Hoe oud zijn jullie?

Je zegt dat hij wil dat jij je helemaal aan hem aanpast. Hoe bedoel je dat. En waarom zou je dat graag willen?

Dat vind ik dus ook. Eerst even bij de vrouwelijke familieleden 'checken' of hij er mee wegkomt. Alsof hij nu opeens kan zeggen "Ja maar zij zeiden dat het allemaal wel mee zou vallen!". Zij zijn jou niet... Vreemd!

Kun jij bellen op je werk of zie je zoiets pas een paar uur later?
Nogal impulsief gedrag van hem, en niet erg aardig naar jou toe. Hij had jou toch eerst kunnen bellen om te vragen of je er problemen mee had? Waarom moesten zijn moeder en zus hierbij betrokken worden? Het gaat toch om jou? Ik zou hier ook pissig om worden.

Dit escaleerde weer omdat hij verlangt dat ik me totaal aanpas aan hem, dit zou ik graag willen maar ik kan het niet.

Wat verwacht hij dan van je? Dat je maar braaf op hem gaat zitten wachten tot hij een keer zin heeft iets met je te gaan doen? Een relatie is geven en nemen, ik gooi het cliché er maar weer eens in.
quote:solus schreef op 22 november 2011 @ 09:46:

[...]

Maar om me aan te passen om hem koste wat het kost bij me te houden terwijl ik me dan kut voel omdat ik dingen toezeg waar ik niet achter sta, zou niet eerlijk zijn tegenover mezelf en hem.Dit vind ik een hele goede. Natuurlijk zul je je soms moeten aanpassen in een relatie maar hij moet dat net zo goed doen. Als ik het goed lees gaat het jou niet eens echt om zijn wijziging van plannen maar om hoe hij heeft gehandeld. Kleine moeite om even te bellen als hij zoiets in zijn hoofd heeft denk ik dan.. Of is er een reden dat hij denkt dat jij dan Heel Erg Boos wordt? En hij dat dus bewust niet doet om ruzie te voorkomen?
quote:solus schreef op 22 november 2011 @ 09:46:

[...]

Maar om me aan te passen om hem koste wat het kost bij me te houden terwijl ik me dan kut voel omdat ik dingen toezeg waar ik niet achter sta, zou niet eerlijk zijn tegenover mezelf en hem.Als jij je blijft aanpassen dan is dat een keuze met bijbehorende consequenties. Er is niets mis met aanpassen binnen het redelijke. Daarmee zou je ook eerlijk kunnen kijken naar jezelf. Waar is hij ECHT redelijk en zou je kunnen aanpassen en waar ga jij over je eigen grenzen heen?
Hij stelt zich op alsof hij alles heeft opgeofferd en achtergelaten om bij jou te kunnen zijn(samenwonen) en daardoor moet jij alles maar slikken?
Zijn tas met spullen bij de voordeur en een ander slot op de deur?

Laat hem eerst maar eens volwassen gaan worden bij zijn moeder!
quote:dogcrazy schreef op 22 november 2011 @ 09:43:

Hoe kwam de gedachte bij hem op dat de zaterdagavond afspraak niet doorging? Sleutelwoord hierin is dat hij had moeten overleggen, communicatie dus. Nu heeft hij buiten jou om ineens andere plannen gemaakt en dit met goedkeuren van anderen(zus/moeder) voor zichzelf als juist geinterepreteerd.

Jullie hebben er gisteravond nog over gesproken en hij is nu de deur uit zonder dat je weet hoe hij in jullie relatie staat?

Heb je voor jezelf al bedacht hoe jij er in staat of is dat afhankelijk van hoe hij er in staat? Wat is jouw idee erover?

Ik heb hem heel kort even gesproken op zijn werk, we praten vanavond verder. Ik zie de bui al hangen iig :(

Ik weet even niet zo goed meer wat ik moet doen, dit soort situaties zijn een terugkerend iets en hoe graag ik daar vanaf zou willen ik wil hem niet kwijt.
Dat van die loze beloftes, dat herken ik. Maar dan wel van zijn kant.

Manlief en ik hadden een slechte periode afgelopen jaar. Het bleek dat we bij een onenigheid vaak eindigden met een belofte of een afspraak richting elkaar, waar ik me dan niet aan hield en waar we dan een volgende keer weer gezeur over hadden.

Tot ik me realiseerde dat dat kwam doordat het vaak geen gezamenlijke afspraak was, maar een eis van hem aan mij waar ik te makkelijk (want hekel aan ruzie) ja op zei. En waar ik me dan dus niet aan kon houden.

TO, in hoeverre werkt dat bij jullie zo? Zijn het beloftes die hij doet op 'voorstellen' van jou uit? Zoals jij zegt 'dat pik ik een volgende keer niet meer', dat komt niet heel erg redelijk over van jouw kant uit...
quote:solus schreef op 22 november 2011 @ 09:51:

[...]

Ik heb hem heel kort even gesproken op zijn werk, we praten vanavond verder. Ik zie de bui al hangen iig :(

Ik weet even niet zo goed meer wat ik moet doen, dit soort situaties zijn een terugkerend iets en hoe graag ik daar vanaf zou willen ik wil hem niet kwijt.

Je kunt niet alles hebben in het leven. Of jullie sluiten beide werkbare compromissen, of 1 van beiden moet alles slikken, of jullie gaan uit elkaar.

Hij geeft aan niets te veranderen, dus blijven er 2 opties open. Want blijven hopen op iets wat niet gaat gebeuren komt neer op het blijven slikken = eigen keuze van jou.
quote:cheerlesscard schreef op 22 november 2011 @ 09:44:

Nee hoor, hij heeft gewoon heel goed contact met zijn moeder en vooral zusje, mailen dagelijks, smsen etc...

Hij is 25, ik 26.
quote:ster89 schreef op 22 november 2011 @ 09:47:

[...]

Kun jij bellen op je werk of zie je zoiets pas een paar uur later?Ik draag mijn telefoon bij me, dus dat is het probleem niet nee.
Sneaky bastard is het.

Jij wil hem niet kwijt. Maar wat heeft hij voor JOU over? Daar zou ik eerst eens proberen achter te komen! Gemanipuleer wil je ook niet.
quote:Liquorice schreef op 22 november 2011 @ 09:48:

Nogal impulsief gedrag van hem, en niet erg aardig naar jou toe. Hij had jou toch eerst kunnen bellen om te vragen of je er problemen mee had? Waarom moesten zijn moeder en zus hierbij betrokken worden? Het gaat toch om jou? Ik zou hier ook pissig om worden.

Wat verwacht hij dan van je? Dat je maar braaf op hem gaat zitten wachten tot hij een keer zin heeft iets met je te gaan doen? Een relatie is geven en nemen, ik gooi het cliché er maar weer eens in.

Zoals ik al eerder reageerde op iemand, heeft hij veel contact met hun (en niet om lelijk over hun te spreken maar in hun ogen kan hij niks fout doen) en overlegd hij dus altijd alles met hun.

Het komt er in grote lijnen wel op neer ja en daarom was ik er zondag zo klaar mee en heb ik het nu verpest :(
quote:solus schreef op 22 november 2011 @ 09:56:

[...]

Ik draag mijn telefoon bij me, dus dat is het probleem niet nee.

Tsja in dat geval denk ik echt dat je gelijk hebt.. Wij lezen het verhaal natuurlijk wel maar van één kant maar feit blijft dat jij het zo ervaart en voelt. Jij wordt er niet gelukkig van en dat is een reden om voor jezelf te gaan overdenken of jij zo verder wil. Hij gaat namelijk niet veranderen, zoals hij zelf al zegt.

Ik ben zelf ook heel impulsief en altijd in voor leuke dingen. Het komt dan ook geregeld voor dat ik al plannen heb en een collega stelt een drankje o.i.d. voor na het werk. Als dat me te leuk lijkt om te laten schieten dan zou ik even de persoon waarmee ik de afspraak heb bellen om dit te overleggen. Ik zou nooit de afspraak zomaar afblazen. Zoiets kun je één, twee keer doen maar bij de meeste vrienden houdt het daarna echt op hoor!!

Hij zegt eigenlijk indirect dat hij meer zin heeft in een weekend met zijn vrienden als met jou. En de reden dat hij dat gewoon zonder overleg doet is denk ik omdat hij het denkt te kunnen maken. Omdat jij hem niet kwijt wil..
quote:solus schreef op 22 november 2011 @ 09:58:

[...]

Zoals ik al eerder reageerde op iemand, heeft hij veel contact met hun (en niet om lelijk over hun te spreken maar in hun ogen kan hij niks fout doen) en overlegd hij dus altijd alles met hun.

Lekker makkelijk voor hem dus. Zo heeft hij weer een extra argument waarom hij goed zit en jij fout. Terwijl de mening van zijn familie niets te maken heeft met hoe jij dingen ervaart.

quote:solus schreef op 22 november 2011 @ 09:58:

Het komt er in grote lijnen wel op neer ja en daarom was ik er zondag zo klaar mee en heb ik het nu verpest :(

Meid, waarom geef je jezelf de schuld hiervan? Jouw vriend klinkt als een kei in het verdraaien van de situatie. JIJ voelt het zo en JIJ bent daardoor niet happy. Hij zou op zijn minst een fatsoenlijk gesprek met je kunnen aangaan om de situatie te verbeteren.

Als jij deze houding hebt snap ik ergens wel dat hij denkt dat hij dit alles zonder consequenties kan doen. En dat is niet goed!
quote:ster89 schreef op 22 november 2011 @ 10:01:

[...]

Ik ben zelf ook heel impulsief en altijd in voor leuke dingen. Het komt dan ook geregeld voor dat ik al plannen heb en een collega stelt een drankje o.i.d. voor na het werk. Als dat me te leuk lijkt om te laten schieten dan zou ik even de persoon waarmee ik de afspraak heb bellen om dit te overleggen. Even offtopic, maar ik haak hier toch even op in: hier zou ik als vriendin ook niet blij mee zijn hoor! Ik heb ook niet alle tijd van de wereld en heb met de afspraak rekening gehouden en dan blaas je af voor iets leukers?!
Jij vind dat je het zondag hebt verpest omdat jij tegengas gaf op de wijze waarop hij er van tussen ging?
Wat een moederskindje zeg. Bah. Was hij voor jou maar zo aardig. Als hij lekker zijn gang wil gaan, prima, maar waarom zou je jezelf daar voor lenen. Je kan toch wel beter krijgen?
Hoho TO, jij hebt het niet verpest, dat heeft hij! Laat je geen oor aannaaien zeg. Volgens mij is het tijd om de zaken eens om te draaien: hoe graag wil hij nog bij jou zijn? Klinkt misschien riskant, maar zo kom je er wel achter of de liefde van twee kanten komt, zoals het hoort.
Je weerhoudt hem toch niet van contact en bezoek naar zijn familie/vrienden? Van wat ik er uithaal is de enige die zich aanpast jij Solus. En hoe langer en vaker je dat doet hoe minder respect je kunt verwachten van je vriend. Hij doet zijn eigen ding.
quote:emaille schreef op 22 november 2011 @ 10:05:

[...]

Even offtopic, maar ik haak hier toch even op in: hier zou ik als vriendin ook niet blij mee zijn hoor! Ik heb ook niet alle tijd van de wereld en heb met de afspraak rekening gehouden en dan blaas je af voor iets leukers?!

Ik heb me misschien wat ongelukkig uitgedrukt.

Als ik een eetafspraak heb zou ik dit nooit afblazen voor een drankje met een collega. Maar als ik heb afgesproken bijvoorbeeld om 21.00 uur bij iemand te zijn, zou ik 's middags even bellen om te vragen of ze het heel erg zou vinden als ik een halfuurtje later kom.

Het komt bijvoorbeeld regelmatig voor dat mijn vader onverwachts in mijn stad is en me uitnodigt voor de lunch of avondeten. Dan zou ik gewoon even bellen naar diegene en vragen of het erg is om het een uurtje te verzetten omdat mijn vader toevallig in de buurt is (en ik die weinig zie).
Je laat je in een minderwaardige rol drukken Solus. Je leert zo aan geen tegengas te geven want hij drukt toch wel door wat hij vind/wil.

Hoe gaan zijn familie/vrienden met jou om? Nooit opmerkingen of het gevoel dat jij hun zoon/vriend hebt weggenomen uit hun dagelijkse leven?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven