Ben ik onzichtbaar ofzo?

17-09-2010 12:47 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Moet even spuien hoor! Ga ik net mijn zoontje halen, word ik compleet genegeerd door een tweetal moeders die mij echt wel kennen. Kotsmisselijk word ik ervan als mensen gewoon niet even normaal kunnen groeten! Het is echt niet dat ik dikke vriendinnnen met ze wil zijn ofzo en eigenlijk weet ik dat het me niks zou moeten doen. Zo leuk vind ik hun helemaal niet. Maarja, ben de laatste tijd emotioneel al niet zo stabiel, dus zo'n klein dingetje doet dan zelfs zeer (belachelijk misschien). Dit zijn ook de types die met je staan te kletsen en het moment dat ze iemand zien die ze interessanter vinden...weg zijn ze, soms midden in een zin!

Weet ook niet hoe ik op ze moet reageren. Zie ze elke dag en omdat ik vrij nieuw ben bij de school, kan ik niet zomaar met leukere mensen gaan praten. Ken er nog niet veel en sta daarom meestal alleen. Maar door hun gedrag voel ik me nog meer alleen.

Ze erop aanspreken is ook belachelijk, zo goed ken ik ze niet, bovendien zouden ze het altijd ontkennen. Herkent iemand dit of stel ik me aan (zullen er vast wel veel vinden).

rot hoor. Weet je zeker dat het negeren was, of waren ze gewoon in gedachten?

(heb ik ook weleens, dan hoor en zie ik niks hoor)
Niks van aantrekken, wat moet je met zulke oppervlakkige types. Je vindt ze zelf ook niet leuk, dus dat is waarschijnlijk wederzijds.
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik denk dat je inderdaad niet zo stabiel bent op dit moment en er daarom meer achter zoekt. Maar ja, ik ben dan ook een man en die gaan anders om met dat soort dingen.
Tsja zo zijn mensen soms..

Zo waren ze vroeger bij je in de klas, zo zijn ze later op het werk en ook in het bejaardentehuis kom je dit soort gedrag veelvuldig tegen!

Aard van het beessie..
Weet je, is het niet gewoon je eigen beleving?

Als ik op schoolplein sta en ben in gesprek dan zeg ik ook niet tegen iedereen gedag, anders kan ik geen gesprek meer voeren, zeg maar.

En soms zit ik gewoon in gedachte en merk ik niet dat iemand mij gedag zegt, ben ik weleens op aangesproken, maar dat moet je wel weten van iemand.

Ik speur erg veel onzekerheid in je post iig.

Zoek gewoon eens aansluiting bij een moeder waarmee je kind veel speelt, heb het gewoon over dat ze zo leuk samen spelen ed, het komt heus wel goed hoor!
Denk niet meteen het slechtste en betrek het ook niet zo sterk op jezelf. Nergens voor nodig om hier kotsmisselijk van te worden. Het is wat je zelf al aangeeft waarschijnlijk een combinatie van 1) nieuw in de omgeving en 2) je bent niet zo stabiel op het moment, waardoor je door beide punten waarschijnlijk wat onzeker bent.

Stel je open op, zeg vriendelijk gedag en probeer een gesprekje aan te knopen met andere moeders en vaders van kinderen in dezelfde klas.

Succes!
Waarom is het zo belangrijk voor je dat juist deze personen je groeten?
Gewoon heel duidelijk : Hallo! roepen , gelijk doorlopen en dan vervolgens aan een ander die met de hond staat te wachten (ofziets) zeggen: "wat en lieve hond (even aaien ) Hoe oud is hij?".

Oftewel: houd de eer aan jezelf en trek je dit soort "schoolplein gedrag" van volwassenen niet aan.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:luna30v schreef op 17 september 2010 @ 12:50:

Tsja zo zijn mensen soms..

Zo waren ze vroeger bij je in de klas, zo zijn ze later op het werk en ook in het bejaardentehuis kom je dit soort gedrag veelvuldig tegen!

Aard van het beessie..Echt? Ik kom 'dat gedrag' nml erg weinig tegen...zeg maar bijna nooit.
Schijt aan hebben. En de volgende keer demonstratief halloo zeggen. Er boven staan. Makkelijker gezegd dan gedaan. Maar er is niks mis met je.

Hooguit met hun, als ze het opzettelijk zouden doen. Zulke mensen hou je overal.. daar ben ik het wel mee eens.

Ik kan er ook niet tegen hoor.

Het kan ook best zijn dat ze je inderdaad niet zien. Maar negeer deze exemplaren anders en je vindt vast wel iemand waar je wel leuk mee kan praten.
O bij ons net zo hoor, dit gedrag. Bij mij staan op het schoolplein veel types a la Gooische vrouwen. Kletsen heel gezellig met je, maar zodra er een andere Gooise vrouw aan komt lopen zijn ze weg want er moet natuurlijk uitgebreid over lunch en tennis ed gepraat worden en dat kan niet met mij als alleenstaande moeder (lees minder centen hebbende moeder)

Niks van aantrekken joh, lekker laten dat soort types
Heel herkenbaar hoor, ik heb ook zo'n collega. Ik ben wel goed om haar shit aan te horen, maar zodra ik mijn verhaal vertel en er komt iemand langs die interessanter is loopt ze weg. Ook midden in mijn verhaal.

Ik ben dat nu ook zo zat, ze klaagt alleen maar. Als ze nu weer staat te jammeren laat ik subtiel merken dat ze ZEIKT.

Dat je je soms onzichtbaar voelt hoeft niet altijd te betekenen dat dit expres gebeurt. Ik ben zo vaak ik gedachten, dat ik mensen vaak niet zie of hoor.

Laatst nog, liep ik bij de AH en toen wilde een man met zijn dochter mij iets vragen. Ze liepen mij achterna en riepen, mevrouw, mevrouw mag ik iets vragen. Pas na een paar keer, kwam deze vraag bij mij binnen en toen stonden ze al een tijdje voor mijn neus

Trek je dat dus niet persoonlijk aan.
Gewoon HOI zeggen
Zijn julli serieus met z'n allen zo onzeker dat jullie dit op jezlef betrekken, heb er werkelijk nog nooit zo naar gekeken.

Er gaat een wereld voor mij open, dus als ik langs iemand loop (met wel 50 moeders overal en ik ken iedereen) op het schoolplein ben ik verplicht on gedag te zeggen anders ben ik een arrogante trut??

Echt waar?
Links laten liggen die moeders, investeren in andere mensen.
Zeg je ze zelf wel gedag? Misschien een hele stomme vraag, maar vaak verwachten mensen dat andere het initiatief nemen. Dan staan ze gewoon stil en voelen ze zich gepasseerd.

Jij bent nieuw, dus het is helaas jouw taak om te zorgen dat je contact legt.
In dit geval stonden er geen vijftig moeders op het schoolplein. Ik stak het plein over en zij stonden er midden op zeg maar. En geloof me, als dit een enkele keer zou gebeuren, zou ik het me niet aantrekken en ook denken, ach, ze hebben me toevallig niet in de smiezen gehad. Maar weglopen halverwege een gesprek en dat soort capriolen, kan ik met m'n koppie niet bij. Ik zou dat nooit bij iemand doen. Ook niet als ik die iemand stom vond. Misschien ben ik gewoon te lief voor deze wereld
Groet je ze zelf wel? Of wacht je tot zij als eerste iets zeggen? Kan natuurlijk ook zo zijn dat zij het raar vinden dat jij niks zegt.

WBT andere moeders, zou niet weten waarom je daar geen praatje mee aan kan knopen als je ze elke ochtend ziet. Kan heel onschuldig, vooral als je toch nieuw bent (een vraag met hoe iets werkt op deze school of zo, weet ik veel).
Oh en dit zijn dus moeders waar mijn kinderen mee spelen, dus compleet ontwijken gaat helaas niet. Enne...ik ben bang voor honden, dus die hondentip gaat niet werken, haha!
quote:ivy1970 schreef op 17 september 2010 @ 12:47:

Zo leuk vind ik hun helemaal niet.

(...)

Zie ze elke dag en omdat ik vrij nieuw ben bij de school, kan ik niet zomaar met leukere mensen gaan praten.

Als je ze toch al niet zo leuk vindt: niets van aan trekken. Gewoon groeten en het daarbij laten.

Maar die tweede zin die ik gequote heb snap ik niet. Waarom kun je niet met leukere mensen praten omdat je nieuw bent? Moet je jezelf eerst bewijzen ofzo? Waarom je tijd verdoen met niet-leuke mensen voordat je 'door' mag naar de wel-leuke mensen?

Ga gewoon bij de mensen staan die je wel leuk vindt en begin er een gesprek mee!
quote:ivy1970 schreef op 17 september 2010 @ 13:07:

In dit geval stonden er geen vijftig moeders op het schoolplein. Ik stak het plein over en zij stonden er midden op zeg maar. En geloof me, als dit een enkele keer zou gebeuren, zou ik het me niet aantrekken en ook denken, ach, ze hebben me toevallig niet in de smiezen gehad. Maar weglopen halverwege een gesprek en dat soort capriolen, kan ik met m'n koppie niet bij. Ik zou dat nooit bij iemand doen. Ook niet als ik die iemand stom vond. Misschien ben ik gewoon te lief voor deze wereld

Of je te lief bent voor de wereld? Alsjeblieft zeg, misschien een beetje achterdochtig en iemand die achter bepaald gedrag negatieve motieven zoekt. Dat eerder.

Ja, misschien zijn het geen aardige vrouwen, dat kan, maar ik vind dat jij er wel heel wat achter zoekt.
quote:zusenzoo schreef op 17 september 2010 @ 13:01:

Zijn julli serieus met z'n allen zo onzeker dat jullie dit op jezlef betrekken, heb er werkelijk nog nooit zo naar gekeken.

Er gaat een wereld voor mij open, dus als ik langs iemand loop (met wel 50 moeders overal en ik ken iedereen) op het schoolplein ben ik verplicht on gedag te zeggen anders ben ik een arrogante trut??

Echt waar?Dat maak jij er dan weer van, je moet wel alles lezen hoor
oh, wat herkenbaar!!. Is voor mij al weer een tijd geleden, maar ik herinner me nog de Schoolplein Pikorde. Meestal liep die gelijk op met de Klas Pikorde. De dagelijkse strijd om wie er nu weer mee mocht tussen de middag met dat ene jongetje wiens moeder ook altijd tijd had. Ik krijg er nog rode plekken van in mijn nek.

Eén troost: jaren nadien hoor ik nog wel eens van mijn kinderen hoe het met al die fantastische moeders en hun geweldige kinderen is afgelopen. Dan blijkt dat het in veel gevallen allemaal wel tegenviel. Die leuke vaders en moeders zijn dan opeens uit elkaar met grote ruzie en dat populaire knaapje was zonder de steun van moeder, op de middelbare school opeens maar een heel suf knulletje.
hoi ivy,

ik kan me voorstellen als je hallo zegt en iemand zegt niks terug dat ze misschien in gedachten zijn.!

Maar als ze echt met je in 'gesprek' zijn, en ze lopen midden in het gesprek weg omdat ze iemand zien die 'interessanter' is nou dat vind ik ronduit ASOCIAAL!!!!!!!

Ik snap best dat je je daar rot onder voelt, ik denk ook niet dat ik nog 'gezellig' een praatje zou aanknopen met die mensen..

En als je nieuw bent op school komt er vast wel iemand op je pad waar het wel goed mee klikt, heb nog even geduld!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven