Ben ik te achterdochtig?

06-08-2008 00:45 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
.
Gewist.

Het modereerbeleid van Viva is beneden elk peil.
\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
als je zo achterdochtig bent waarom ga je dan samenwonen binnen drie maanden? Dat vindt ik solliciteren naar problemen
.
Als hij, zoals je zelf zegt, alles voor je over heeft kun je dit toch bespreken? Zeg dat die sms je dwars zit en dat je dus een jaloers en achterdochtig gevoel erbij hebt. Je wil niet de jaloerse muts uithangen maar je bent het wel én je vertrouwt hem dus niet helemaal. Of dat terecht is of niet, wie zal het zeggen, maar laat hem in elk geval weten hoe je je voelt! Je bent pas 3 maanden samen, dat is juist de tijd bij uitstek om erachter te komen; erachter komen of jij onterecht jaloers en wantrouwend bent of dat hij liegt en dingen doe die voor jouw gevoel niet kunnen. In het eerste geval moet je iets aan jezelf veranderen, in het tweede weet je wat voor vlees je in de kuip hebt en gezien hij zijn eigen huis nog heeft en er nog geen kindjes zijn en alles...dan zou ik het wel weten
Zoek het eens bij jezelf ipv bij hem? Achterdocht komt voort uit onzekerheid. Waarom voel je je zo onzeker bij hem? Is daar nu een reden voor? Was er in het verleden reden voor in andere relaties?
.
Persoonlijk houd ik niet zo van mannen die damesmailtjes of -smsjes verklaren met 'oh dat is iemand die verliefd op me is' - niet alleen klinkt het enorm arrogant, in mijn ervaring heeft de man deze verliefdheid ook altijd opgewekt dan wel aangemoedigd.

Dat plus het feit dat je soms gewoon niet weet waar hij uithangt terwijl hij het anders te pas en te onpas mededeelt, doet mijn alarmbellen rinkelen. Ik zou wat kalmer aan doen met deze relatie. Zoals Meds al zegt: na zo'n korte tijd al samenwonen is solliciteren naar problemen. Bind je pas aan deze man als je weet wat voor vlees je in de kuip hebt. Zo te horen weet je dat nu nog helemaal niet.
Helaas kun je punt een ervaringen uit een vorige relatie niet projecteren op een nieuwe. Je neemt dingen mee maar als je merkt dat die ervaringen je nu parten spelen, ben je misschien nog niet toe aan een nieuwe verbintenis met iemand. Je zou nu, zeker met een vriend die je op handen draagt, voorlopig nog wel even aan de kroonluchter moeten hangen met z'n tweeën in plaats van je afvragen of hij er in de marge bijrommelt.

Duidelijk is het dat je kiest voor een populaire, seksueel actieve man, die geleefd heeft en geloved heeft voor hij jou leerde kennen. Als dat iets is waar jij eigenlijk niet goed mee kunt leven kun je twee dingen doen.

1) Er een goed, duidelijk gesprek over hebben samen. Met duidelijk bedoel ik niet agressief of dwingend maar een gesprek waarin je aangeeft onzeker te worden van zijn contacten in het verleden. Samen kunnen jullie (hopelijk) een manier bedenken om dat geen probleem meer te laten zijn. Als dat gesprek je tevreden stelt, kun je met jezelf afspreken dat je je er overheen zet. Wie er ook SMS-t, belt of mailt, jij weet hoe het zit. Natuurlijk kan je achterdocht nog weleens opspelen maar dingen als mail checken en zo moet niet meer hoeven als je zeker van elkaar bent. Sommige mensen zijn nu eenmaal seksueel enorm aantrekkelijk voor anderen. Niet gezegd dat ze zelf maar met jan en alleman in bed springen.

2) Je zet je er niet overheen, hij kan je niet het gevoel geven dat je hem kunt vertrouwen, het blijft een punt van twijfel en achterdocht? Hou dan zo snel mogelijk die relatie voor gezien. Leven met continu het gevoel dat je niet goed genoeg bent, dat er kapers op de kust zijn, dat is geen leven. Dan kun je beter verstandig zijn en een einde maken aan die relatie voordat je jaren samen bent.

Meer smaken zijn er volgens mij niet echt. Hoe denk jij daar over?
Dit soort sms-jes doen alarmbellen rinkelen bij mij. Ze schrijft het op zo'n manier alsof hij vaker vrij neemt voor haar.

Ik zou maar eens even met hem praten.
quote:blondje schreef op 06 augustus 2008 @ 09:35:

Dit soort sms-jes doen alarmbellen rinkelen bij mij. Ze schrijft het op zo'n manier alsof hij vaker vrij neemt voor haar. Dat hoeft natuurlijk niet, misschien deed hij dat in het verleden inderdaad wel eens maar is dat inmiddels maanden geleden.
Ik zou gewoon aan hem uitten dat je er mee zit. In een goede relatie moet alles bespreekbaar zijn! Ook jouw (gegronde/ongegronde) jaloezie!
quote:Capibara schreef op 06 augustus 2008 @ 09:52:

[...]

Dat hoeft natuurlijk niet, misschien deed hij dat in het verleden inderdaad wel eens maar is dat inmiddels maanden geleden.Kan, maar toch blijven de bellen rinkelen bij mij. Zeker omdat hij wel vaker weg is...
Vertrouw op je instinct, je gevoel, volg dat stemmetje in je hoofd.

Als jij na drie maanden dit gevoel hebt, klopt er iets niet. Juist in het begin van je relatie zou je alleen vlinders moeten voelen en zou je je helemaal geen zorgen hoeven te maken over sms-jes en e-mailtjes.
Voor je houden lijkt me geen optie. Het blijft dan namelijk aan je vreten. Ik zou het met hem bespreken. Je moet toch in een relatie gerust kunnen vertellen dat zoiets je dwars zit. Jaloers vind ik je hier niet hoor, het sms-je zou mij ook dwars zitten. Het klinkt inderdaad alsof hij elke week wel even vrij neemt voor de betreffende dame. Dit mag je hem ook best vertellen. Misschien is het handig als hij wat meer vertelt over zijn verleden met de andere dames en hoe de verhoudingen waren. Dan weet je wat beter waar je aan toe bent.

Ook mag je vragen waarom, als deze dame verliefd op hem is, hij niet al lang duidelijk heeft gemaakt niet geinteresseerd te zijn omdat hij een relatie met jou heeft.

Over inloggen op de mail: in principe vind ik dat je, in een goede relatie gewoon elkaars mail moet kunnen lezen, niet omdat je achterdochtig bent maar omdat je elkaar vertrouwt. Ik doe echt niet moeilijk hierover, vraag regelmatig aan manlief om ff mijn mail te checken en andersom. Als je niets te verbergen hebt, doe je daar niet moeilijk over. Je moet hem duidelijk maken dat het sms-je je blijkbaar zo dwars zit, dat je daarom dit hebt gedaan en dat je niet weet of hij de waarheid sprak. Dat deze twijfel mede voorkomt uit het vreemdgaan van je vorige partner mag je hier ook best wel benadrukken, dit zijn immers verzachtende omstandigheden voor jou.

Vertel hem dat je moeite hebt met vertrouwen juist door deze ervaring omdat je bang bent dat het je weer overkomt en dat dit sms-je die gevoelens weer naar boven brengt. Dat je daarom misschien wat jaloerzer reageert dan gemiddeld maar dat dit eigenlijk geen jaloezie is maar zelfbescherming tegen een tweede soortgelijke ervaring. Vertel hem dat je liever nu weet hoe de vork in de steel zit dan een jaar down the road. Veel succes.
Praat er met hem over. Dat je het niet leuk vindt dat hij zulke smsjes krijgt en weggaat met iemand die verliefd op hem is. Daar zou ik ook niet aan moeten denken hoor! Gewoon alles bespreken. Wil hij het je niet vertellen? Dan weet je genoeg lijkt me.
...
quote:Zwieber schreef op 06 augustus 2008 @ 10:10:

Ook mag je vragen waarom, als deze dame verliefd op hem is, hij niet al lang duidelijk heeft gemaakt niet geinteresseerd te zijn omdat hij een relatie met jou heeft.

Dat vind ik een belangrijk punt. Als jullie nu een monogame relatie hebben en hij helemaal voor jullie gaat waarom spreekt hij dan af met een vrouw die meer van hem wil? Omdat het spannend is of vleiend of omdat hij misschien zelf ook meer met haar wil. Ik kan me voorstellen dat jij dan het gevoel krijgt dat jij niet genoeg voor hem bent, of niet belangrijk genoeg om zulke dates niet meer te maken. En als hij dat nu doet met deze vrouw hoe vaak zal hij het dan nog doen? En kan hij zich elke keer inhouden als er willige dames zijn? Ik zou me er niet prettig bij voelen.
quote:Parnell schreef op 06 augustus 2008 @ 08:58:

Persoonlijk houd ik niet zo van mannen die damesmailtjes of -smsjes verklaren met 'oh dat is iemand die verliefd op me is' - niet alleen klinkt het enorm arrogant, in mijn ervaring heeft de man deze verliefdheid ook altijd opgewekt dan wel aangemoedigd.

Dat plus het feit dat je soms gewoon niet weet waar hij uithangt terwijl hij het anders te pas en te onpas mededeelt, doet mijn alarmbellen rinkelen. Ik zou wat kalmer aan doen met deze relatie. Zoals Meds al zegt: na zo'n korte tijd al samenwonen is solliciteren naar problemen. Bind je pas aan deze man als je weet wat voor vlees je in de kuip hebt. Zo te horen weet je dat nu nog helemaal niet.Helemaal mee eens!
Waarom zeggen mensen toch altijd "praat met hem", alsof hij zomaar toe zal geven dat hij er nog andere vrouwen op na houdt. Het feit dat je nu al twijfelt geeft aan dat je intuitief al aanvoelt dat er iets niet klopt.

Ik sluit me aan bij de vorige reacties. Als een man constant door andere vrouwen wordt gemaild/gesms't of gebeld en jij daar geen weet van hebt, dan is er meer aan de hand. Sorry, maar we weten hier op het forum inmiddels uit ervaring welke smoesjes mannen verzinnen. Mijns inziens is hij inderdaad niet te vertrouwen en ik ben bang dat je, rekening houdend met zijn verleden, een man hebt getroffen die geen respect heeft voor zichzelf en vrouwen.
Het is het enige wat je kúnt doen Powerwoman. Wat is het alternatief? Nu maar meteen de handdoek in de ring gooien, terwijl Sanne net zit te vertellen dat ze stapelverliefd op die man is? Dat zou een prima advies zijn ware het niet dat het wel de minst voor de hand liggende oplossing is.

Blijft over? Praten en (voor haar) hopen dat dat zoden aan de dijk zet. Zo niet kan ze altijd nog weggaan.
.
Nou Sanne, dan is het dus duidelijk. Zet een streep onder je achterdocht, dat verpest je verliefdheid. Als je niks hebt om je druk om te maken, doe het dan vooral ook niet. Doodzonde van die eerste, heerlijke, zorgeloze verliefdheidsperiode.

Geniet!
.
Haar man is thuis?! Maar als ze echt vrienden zijn kan hij toch makkelijk bellen? En als ze vrienden zijn hoeft ze toch niet gewist te worden?

Je bent niet te achterdochtig, deze man houdt (op de achtergrond) lijntjes open. Niet haar gaan benaderen ofzo, gewoon zeggen dat er niet genoeg vertrouwen is om dit te laten bloeien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven