Ben ik te kritisch

19-06-2010 22:14 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een vrouw van 47 gescheiden en al een paar jaar single. Ik leef nu alleen, heb een leuker leven na een verdrietige tijd en als ik een man op mijn pad tegen kom, leuk, maar hard op zoek ben ik niet. Tot ik een paar weken geleden een man tegen kwam die mij leuk vond, en ik had al gauw door; dit is een claimer, daar heb ik niets aan en hield de boot af.

Dat bleek moeilijker te zijn, dan ik had gedacht maar naar een paar weken is hij erachter dat ik niets met hem wil en daar ben ik blij om. Nu had ik laatst een gesprek met een vriendin van mij, dezelfde leeftijd en ook single.Ze vroeg zich af of we misschien te kritisch waren? Maar waarom moet je als je een kl**tzak van verre herkent, daarmee genoegen nemen? Ik vind de garnituur van mannen van middelbare leeftijd, treurig, niet dat ik mezelf op de schouder wil kloppen, maar meestal komen ze met een sloot problemen. De ex, de kinderen, de financiën en daarna na dit beklag verwachten ze dat je als een blok voor ze valt.

Kritisch nee, zelfbehoud ja!
Ik prefereer de hemel omwille van het klimaat, maar de hel omwille van het gezelschap.
I'm with you, meharis . Er zijn volgens mij twee manieren om in de relatiewereld te staan: je hebt een relatiewens en zoekt daar een geschikte kandidaat bij, of je krijgt pas een relatiewens op het moment dat er een geschikte kandidaat voorbijkomt.

Bij mij is het meestal (de momenten van 'boehoe, ik voel me alleeheen' daargelaten) het laatste: ik ben er niet mee bezig een relatie te krijgen, totdat ik iemand leuks ontmoet. Dan wil ik ineens heel graag een relatie: met HEM specifiek.

Degenen die vinden dat je "te kritisch bent"/"meer zou moeten ondernemen om aan de man te geraken" gaan er vanuit dat ieder mens een doorlopende relatiewens heeft en dat daar een man bij gezocht moet worden. Dat is een heel andere manier om de zaken te bekijken en vandaar de communicatiestoornis: de een staat heel anders in deze dingen dan de ander.
Niet alleen problemen...om nog maar te zwijgen over het uiterlijk van de gemiddelde 40+ man. Dan zeggen ze dat mannen mooier worden naarmate ze ouder worden...dan hebben we t misschien over Sean Connery of George Clooney..illlusies dus.

De gemiddelde NL man verzorgt zichzelf minimaal na zn 40 ste en is een uitgezakte zak hooi. Vrouwen 40+ zijn tegenwoordig veel leuker dan mannen 40+, als ik zo om me heen kijk. Dat maakt het ook niet makkelijker. En maakt dat je kritisch bent. Vind je t gek dat zoveel oudere vrouwen voor een jongere man gaan? Ik niet.
Als dit is hoe jij je gelukkig voelt, gewoon doen. Waarom zou je hierover hoeven na te denken? Je zit er niemand mee in de weg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven