Ben ik weer paranoia?

02-09-2011 07:59 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik maak mezelf gek met kwellende gedachten.. Heb even behoefte aan nuchter advies.. of miss zijn mn gedachten toch niet zo raar.

Tijd geleden liet vriend zn nieuwe tel zien. En daarop had ie n code die hij moest intoetsen. De volg. ochtend liet ie weer wat zien en had ie dus ondertussen zijn code veranderd. Dat vond ik vreemd.. heeft ie wat te verbergen? Verwacht ie dat ik in zn telefoon kijk? Gevraagd maar zegt dat t niets is.

Vd week lag ie naast me en was met zn tel bezig. Toen zag ik dat ie ook n code heeft voor whatsapp. Daar had ik nog nooooit van gehoord en zeg nou nou jij hebt je tel wel goed beveiligd hoor. Hij zegt dat ie daar een code op heeft voor als ie gejat wordt. Dan kunnen ze er niks mee. Maar serieus.. wat moet iemand die je tel jat met whatsapp? Hij heeft ook heus geen code op zn telefoonnummers of berichten staan.

En ik keek ook laatst (hij heeft nu vakantie) en zit soms ook echt laat nog online. Eergister is ie bijv. om 3 uur snachts nog online geweest en vannacht om 5 uur snachts..

Ik weet dus niet goed wat ik hiermee aan moet en of ik hier iets achter moet zoeken... Wil hem niet te veel met dit soort vragen lastig vallen want wil geen controlerende vriendin spelen. Hou het natuurlijk wel in de gaten want wil niet genept worden of iets dergelijks..
Punt 1. Als er op whatsapp staat dat je online bent geweest op 'dit tijdstip' betekent niet dat hij aan het whatsappen/telefonen is geweest.

Die status veranderd naar waar die zin in heeft heb ik hier altijd door.

Punt 2. Beetje apart en je maakt je druk om helemaal niks.
Misschien ben ik raar? Maar je houd hem in de gaten zodat je niet genept word? Maar als je hem in de gaten houd kom je er toch achter wanneer je genept word? En dan is het dus al te laat. Dus heeft het overdreven controleren ook geen nut. Als hij dingen wil uitspoken doet hij het toch wel.

Dus geniet gewoon van nu dat hij met jou is en niet met iemand anders.
Waarom geloof je hem niet gewoon?
Het kan zijn dat het tweede wachtwoord van je vriend zijn telefoon, eigenlijk de eerste is.

Als je een telefoon koopt zit er weleens een code op. Die kun je zelf dan weer veranderen.

Vertrouw trouwens niet teveel op whatsapp. Aangegeven gelezen berichten, zijn soms nog helemaal niet gelezen. Er staat ook weleens 'online' als men niet online is etc.

Maak je niet te druk om iets wat misschien echt niets te betekenen heeft.

Waar komt de achterdocht vandaan? Ben je weleens eerder belazerd en ben je bang het nog een keer mee te maken?

In plaats van hints te geven aan je vriend, kun je beter zeggen waar je mee zit. Zeg waar je bang voor bent. Spreek het uit i.p.v. vage opmerkingen maken. Dat wekt irritatie op aan beide kanten, maar lost niets op.
Ik heb ook een code op mijn telefoon, ik wil niet dat anderen zo maar in mijn telefoon kunnen. Niet perse mijn man niet, maar collega's, vrienden etc. Als ik hem op een bureau heb liggen dat ik hem niet krampachtig overal mee naar toe moet nemen.
En ook op mijn computer heb ik een ww. Niet meer dan logisch.
Oke 1 wachtwoord daar kan ik nog mee inkomen.

Hij heeft als beginscherm van zijn tel iets staan waarmee je balletjes met elkaar moet verbinden ofzo en dan kom je in zijn telefoon. Maar ook nog eens een aparte pincode voor whatsapp vind ik nogal vreemd. Vooral omdat ik dit ook echt nog nooit gehoord heb! Ik heb zelf ook lopen zoeken naar hoe je dat instelt en ik heb t niet gevonden.

Tis meer van waarom dubbele veiligheid? Ben je undercoveragent ofzo? Dit wekt bij mij gewoon achterdocht op.

Sowieso vind ik het heeeel lastig om iemand te vertrouwen. Weet niet goed waar dat vandaan komt.. Ik zoek snel ergens iets achter, omdat ik heel bang ben om genept te worden. Ik weet niet goed hoe ik daarmee om moet gaan. Soms praat ik met vriendinnen hierover en die zeggen ook: tja als ie met een ander gaat, gaat ie met een ander en je kan dat toch niet van tevoren weten of dat tegenhouden dus kan je je er net zo goed niet druk om maken.

Dat is zeker waar, maar voor mij zo moeilijk uit te voeren en te blijven denken
Geen vertrouwen in je vriend. Waarom is dat? Heeft die jongen iets op zijn kerfstok?
die balletjes verbinden (?) is dat niet gewoon een toetsenbordblokkering?
Denk dat je toch moet proberen om erachter te komen waarom je overal iets achter zoekt. Het lijkt mij voor jou niet leuk en voor je vriend ook niet.
Ik wil ook niet dat mensen in mijn spullen zitten. Dat heeft niks te maken met ontrouw of wat.

Alles beveiligd dus.
Ah, een samsung? (die heeft van die balletjes). Zo te zien wonen jullie niet samen. Om vreemd te gaan hoeft hij dus niet heel veel moeite te doen, zoals een wachtwoord op zijn whatsapp.

waarom vertrouw jij hem niet? Heb je daar een reden voor?
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Om de titel te beantwoorden: ja. Of het terechte paranoia is kunnen wij niet zeggen op basis van de informatie die je geeft maar uit je posts blijkt wel weinig vertrouwen...
Vertrouwen is een groot goed, als je dat niet hebt in een relatie wordt het denk ik heel lastig... Ja, ik vind je achterdochtig.
quote:BWitched schreef op 02 september 2011 @ 09:10:

Ah, een samsung? (die heeft van die balletjes). Of een HTC
Die balletjes klinkt als schermbeveiliging,

Mijn telefoon staat altijd aan, dus in principe kan iedereen die 'm te pakken krijgt erin neuzen. Tenzij de telefoon uitgezet wordt...dan heb je wel een cijfercode nodig om er weer in te komen. Op mijn vorige telefoon moest ik zelfs 2 x een andere code invullen.

Heb zelf pas een nieuwe tel en daar zit Whatsapp op. Ik heb via sms wel een code gehad voor Whatsapp, maar die hoef ik niet te gebruiken om berichtjes te kunnen versturen.

Het is wel nogal 'onbetrouwbaar' zoals Zwitsal Nijntje al schrijft.
Jep een samsung idd

Er is eigenlijk niks (gebeurd) waarom ik hem niet zou kunnen vertrouwen..Dat is het probleem. Ik ben van mezelf nogal achterdochtig uit de angst dat er iets achter mijn rug om gebeurd en ik miss bedrogen of iets dergelijks zou kunnen worden.

Iemand tips om hiermee om te gaan? Vind het zelf een erg vervelende eigenschap en het is ook erg vermoeiend omdat ik maar blijf malen om van alles en nog wat. Ik maak mezelf soms helemaal gek :S
Vertrouwen is goed, controle is beter.
quote:rtie schreef op 02 september 2011 @ 10:07:

Vertrouwen is goed, controle is beter.Ik zou geen relatie willen hebben met iemand waarvan ik het gevoel had hem te moeten controleren, veel te vermoeiend.

Vertrouwen is goed, controle is beter.Als een klein kind je kerel controleren? Hou toch op.
quote:Substanza_ schreef op 02 september 2011 @ 09:05:

Ik wil ook niet dat mensen in mijn spullen zitten. Dat heeft niks te maken met ontrouw of wat.

Alles beveiligd dus.

Precies dit dus. Hier idem. Laptop versleuteld, USB stick, password op telefoon, alles. Ben geen geheim agent, ik wil gewoon de mogelijkheid uitsluiten dat als ik iets van die spullen verlies of het wordt gejat, dat een ander er in kan gaan zitten neuzen.

Dus TO hou op met jezelf te kwellen. Zoals al opgemerkt: als hij niet vreemd gaat (want dat is waar je bang voor bent denk ik?) is al die achterdocht voor niks, en als hij wel vreemdgaat ook want dan helpt het kennelijk niet.

Zolang je zegt "ja maar ik kan het niet" blijf je jezelf frustreren. En hem misschien ook, ik zou er echt kriebelig van worden als een vriendin herhaaldelijk vraagt waarom ik toch overal een password op heb (dus pas maar op anders wordt *jouw* gedrag straks de oorzaak van relatieproblemen, in plaats van zijn eventuele 'stiekeme gedoe' wat eigenlijk niet stiekem maar doodnormaal is).

Tip: iedere keer zodra zo'n gedachte bij je opkomt, niet tegen "vechten" maar laat hem vriendelijk uit je hoofd glijden als een wolk. LAAT LOS!

Vertrouwen is goed, controle is beter.Jij bedoelt het vast ironisch, maar er zijn d'r genoeg die echt zo in elkaar zitten. Verschrikkelijk... controle willen hebben, een absolute relatie-killer.
Ik heb mijn telefoon ook 2x beveiligd. 1x bij het opstarten, en elke keer dat ik hem een uur niet gebruik komt er ook weer een slotje op. Omdat mijn collega's en vrienden niet alles hoeven te zien. Intieme dingen met een scharrel bijvoorbeeld. Of smsjes die ik stuur naar zo'n scharrel.

Daarnaast heeft het tijdstip waarop je het laatst gezien bent bij WhatsApp vaak niets te maken met wanneer je écht online bent geweest. Een vriendin van mij is elke nacht voor het laatst gezien om 03.05 uur ofzo, en dan slaapt ze gewoon .
Een nieuwe telefoon heeft meestal als begincode 0000, dan is het natuurlijk dom als je die niet veranderd.

En een code voor Whatsapp vind ik wel raar. Het is tenslotte gratis smsen, dus als ie gestolen zou worden, dan maakt het niet uit als ze gebruik maken van dat Whatsapp.

Met een nieuwe telefoon vind je van alles interessant, dus kan het gebeuren dat je midden in de nacht, als je toch niet hoeft te werken, nog bezig bent met je telefoon.

Er zijn wat mij betreft hele lichte alarmbelletjes, maar nog niets waar je je echt zorgen om moet maken.
Als je telefoon gestolen zou worden is het enige wat je hoeft te doen bij WhatsApp, het met jouw nummer op een ander toestel registreren. Het is namelijk niet toestel- maar nummergebonden.

Maar dat terzijde.

Het is toch aan vriend wat hij wel of niet blokkeert op zijn toestel? Hij heeft net een nieuw apparaat, wil waarschijnlijk alles uitproberen. Op de Viva-forum app had ik eerst ook een wachtwoord staan toen ik hem net had. Nu blijkt dat je gewoon toch elke keer opnieuw in moet loggen dus heb ik dat ook maar laten zitten..

Daarnaast vind ik dat je in een relatie heus wel een privéleven kan en mag hebben.

Heb je vaker in zijn telefoon gekeken waardoor je a) denkt dat hij dat wachtwoord 'voor jou' er op zet en b) omdat je topictitel zegt "ben ik weer paranoia"?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven