Benauwd...patroon?

29-01-2010 13:42 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Ik heb niet echt een dringend probleem, maar er valt me de laatste tijd een terugkerend patroon op... Gaat ongeveer zo: ik ontmoet een leuke vent, we gaan daten, ik vind hem leuk, hij vindt mij leuk, ik krijg het superbenauwd, ga afstand nemen en breek het contact uiteindelijk af. Steeds weer, terwijl ik eerst er echt van overtuigd ben dat het deze keer echt niet gaat gebeuren! Ik vind het lastig..het lastigste vind ik nog om het namelijk aan die persoon te vertellen, dat het niets gaat worden, terwijl ik er eerst zo vol enthousiasme voor ging.

Is dit voor iemand herkenbaar?

Ben trouwens ook wel benieuwd hoe jullie het aanpakken als je al een paar dates achter de rug hebt en het toch niet verder ziet gaan...terwijl je al wel samen in bed beland bent. Hoe vertel je zoiets, ik vind dat zo moeilijk! Moet natuurlijk in persoon, maar om daarvoor weer een ''date'' te maken dan. In die situatie zit ik nu, met de dates hiervoor was ik nooit eerder in bed beland.

x
Van te voren zeggen dat je helemaal niks serieus wilt, alleen een beetje plezier en een wilde nacht nu en dan?

Lijkt me een betere strategie dan een 'beginnende' relatie te starten en dan telkens weer iemand te moeten teleurstellen.
Ja, ik zal ook voortaan echt mezelf wat meer op de rem zetten.. Het is trouwens niet zo dat ik een handjevol mannen per maand verslijt ofzo hoor, het is nu in het afgelopen jaar 4 of 5 keer voorgekomen.
klinkt als.... verlatingsangst/bindingsangst/intimiteitsangst....
Klinkt ook wel alsof het je allemaal overkomt.
Nou ja ik ben niet op zoek ofzo, dus of het me allemaal overkomt? Het stomme is gewoon dat ik steeds denk dat het nu niet gaat gebeuren.

Volgens mij is het ook geen bindings/verlatingsangst. Het lijkt me juist heerlijk om weer eens echt verliefd te worden, maar dat gebeurt niet. En zodra ik door heb dat het er niet in zit kan ik niet verder ''scharrelen''.
Had ik ook altijd, toen ik nog in de 20 was, ik zou me er geen zorgen over maken en geen label aan gaan hangen.

Komt vanzelf wel.

Wat betreft het afzeggen van de date: ik zat toevallig in dezelfde situatie vorige week, maar heb de date telefonisch afgezegd. Ik maak geen relatie uit ofzo.

Ben wel eerlijk geweest, heb gezegd dat het leuk was, maar dat hij verder niets moet verwachten.
quote:Billie36 schreef op 29 januari 2010 @ 13:58:

Had ik ook altijd, toen ik nog in de 20 was, ik zou me er geen zorgen over maken en geen label aan gaan hangen.

Komt vanzelf wel.

Wat betreft het afzeggen van de date: ik zat toevallig in dezelfde situatie vorige week, maar heb de date telefonisch afgezegd. Ik maak geen relatie uit ofzo.

Ben wel eerlijk geweest, heb gezegd dat het leuk was, maar dat hij verder niets moet verwachten.

Ja, klinkt zo simpel, maar ik voel me dan altijd zooooo gemeen en schuldig haha! Maar goed, het blijft beter dan iemand aan het lijntje houden natuurlijk! Even flink slikken en doorbijten gewoon

Vriendinnen van me schreeuwen ook altijd meteen bindingsangst, maar ik heb juist het idee dat ik gewoon niet tegen de juiste persoon ben aangelopen! Toen ik drie jaar geleden verliefd werd op mijn ex woonde ik binnen 2,5 maand samen, niet echt een teken van bindingsangst toch
Misschien moet je dan gewoon rustig aan daten, en wachten tot dat gevoel er wel eens komt.

In ieder geval niet te snel het bed induiken, dat is wel zo netjes richting de ander, en voor jezelf ook.

En wat betreft het zeggen: gewoon doen. Gewoon direct, open en eerlijk zijn. Dat wordt meestal wel op prijs gesteld, ook al is het nieuws op zich niet zo leuk.
Tsja, bed in gebeurde na de derde date... dus niet supersnel... En toen had ik er dus nog wel een heel goed gevoel bij, is alleen erna redelijk snel omgeslagen...
Mee eens, eerst verliefd worden, dan seksen
dubbel
quote:Spannend1984 schreef op 29 januari 2010 @ 14:03:

Tsja, bed in gebeurde na de derde date... dus niet supersnel... En toen had ik er dus nog wel een heel goed gevoel bij, is alleen erna redelijk snel omgeslagen...

Misschien komt dat juist omdat je bed bed bent ingedoken.

Gevoel moet wel de tijd krijgen om zich te ontwikkelen. Hoeveel tijd zat er tussen date één en drie?
quote:Wakker schreef op 29 januari 2010 @ 14:09:

[...]

Gevoel moet wel de tijd krijgen om zich te ontwikkelen. Hoeveel tijd zat er tussen date één en drie?Zaten drie weken tussen.... Heb er eigenlijk nog nooit zo bij nagedacht, maar de seks kan het inderdaad wel verpest hebben. Ben sowieso niet zo makkelijk daarmee, ik moet vaak toch wel iets voelen... Dat verklaart ook de ontzettend lange droogstand van voor date 3

Gevoel moet wel de tijd krijgen om zich te ontwikkelen. Hoeveel tijd zat er tussen date één en drie?

Is voor velen onbegrijpelijk, ik weet het, maar ik duik met iemand die ik leuk vind altijd zsm het bed in. Daarna weet ik genoeg.

Moet ik er wel bijzeggen dat ik niet snel iemand gewoon leuk vind, anders zou ik aan de gang blijven.
quote:Billie36 schreef op 29 januari 2010 @ 14:22:

Is voor velen onbegrijpelijk, ik weet het, maar ik duik met iemand die ik leuk vind altijd zsm het bed in. Daarna weet ik genoeg.

Moet ik er wel bijzeggen dat ik niet snel iemand gewoon leuk vind, anders zou ik aan de gang blijven.Wat "weet" je dan precies?
Spannend, hoe voel je je na het 'uitmaken'? Heb je daarna een opgelucht gevoel, of heb je daarna spijt?

Ik denk als je spijt hebt, dat je de man in kwestie wel heel leuk vond, mar hem niet durft toe te laten.

Heb je een gevoel van opluchting, dan zal je de mannen wel niet heel leuk hebben gevonden.
Ik denk dat je gewoon nog nooit iemand bent tegengekomen die je echt leuk vindt..

Misschien ben je 'verliefd op 't verliefd zijn'.

En inderdaad, eerst elkaar eens rustig een beetje leren kennen, voordat je jezelf gekmaakt, dat je de ware hebt gevonden.
Wat "weet" je dan precies?

Of de sexuele klik er is. Is voor mij behoorlijk belangrijk. Als iemand geinteresseerd in mij is, dan maakt het volgens mij voor hem niet uit. En als het hem alleen om de sex te doen is, weet ik dat ook meteen. Weet ik liever vroeg dan laat.

Nogmaals maakt iedereen daar voor zichzelf een keuze in.
quote:Billie36 schreef op 29 januari 2010 @ 16:23:

Wat "weet" je dan precies?

Of de sexuele klik er is. Is voor mij behoorlijk belangrijk.

Ok, die redenering begrijp ik. Ieder z'n ding.

quote:Billie36 schreef op 29 januari 2010 @ 16:23:Als iemand geinteresseerd in mij is, dan maakt het volgens mij voor hem niet uit.

Dit volg ik niet. Wat bedoel je?

quote:Billie36 schreef op 29 januari 2010 @ 16:23:En als het hem alleen om de sex te doen is, weet ik dat ook meteen.Ook dit volg ik niet. Je weet meteen of iemand alleen sex wil, als je sex met hem hebt gehad?
Dag Wakker, sorry ben nogal tussen de bedrijven door aan het typen dus ik begrijp dat het niet helemaal duidelijk is.

Veel mannen vinden een vrouw die gelijk met hen het bed in duikt een slet. Deze mannen zullen dan niet snel geneigd zijn een relatie met deze vrouw aan te gaan(of veel vrouwen denken dat, dat weet ik niet).

Ik bedoel dat als een man echt voor je gaat het hem niet uitmaakt of je nou de eerste of de vijftiende keer met hem naar bed gaat.

Voor mij is sex een belangrijk onderdeel, dat moet goed zijn. Veel vrouwen willen eerst iemand beter leren kennen en gevoelens voor diegene hebben, voor ze met iemand naar bed gaan. Ik kan pas voor iemand gevoelens krijgen na de sex.

Ws weer een warrig verhaal, nog op mijn werk (hoewel klaar) reageer mss vanavond nog als je nog vragen hebt.
quote:Spannend1984 schreef op 29 januari 2010 @ 13:56:

Nou ja ik ben niet op zoek ofzo, dus of het me allemaal overkomt? Het stomme is gewoon dat ik steeds denk dat het nu niet gaat gebeuren.

Dat je niet op zoek bent en het je daarom wel zou overkomen is natuurlijk niet waar. Dus die kant hoeven we het niet op te draaien.

Wat er gebeurt, is dat jij je verantwoordelijkheden hier niet in neemt. Je pretendeert een relatie aan te gaan, serieus, omdat het nu wel anders zou lopen. Maar wees eens eerlijk, en vertel gewoon dat het je snel gaat benauwen en dat je daarom voorlopig nog niet van een relatie wilt spreken, maar gewoon wel ziet hoe het loopt.

Met seksvrienden, daten, flings, daar is allemaal niets mis mee. Mits je eerlijk bent. Anders kwets je anderen keer op keer, terwijl je het ook had kunnen zien aankomen. Waarschijnlijk, maar dat is natte vinger werk, weet je het van te voren ook wel dat het weer gebeurt, maar wil je dat het niet weer gebeurt. Maar van dat laatste kun je blijkbaar niet uitgaan.
quote:Spannend1984 schreef op 29 januari 2010 @ 14:01:

[...]

Toen ik drie jaar geleden verliefd werd op mijn ex woonde ik binnen 2,5 maand samen, niet echt een teken van bindingsangst toch Dat is ook uitgegaan. Waarom? Misschien toch hetzelfde patroon?
Hey Spannend! Ik las je topic gisteren op mijn werk, helaas kan ik op mijn werk niet inloggen. Dus nu maar even reageren.

Ik ben 3 jaar vrijgezel geweest. En ontdekte toen ook het patroon. Veel ons gehad, liet niemand echt dichtbij komen. Na een tijd wilde ik wel weer wat meer maar als het al meer werd dan 1 date.. pffff!! Ik kreeg het spaans benauwd als iemand mij zijn vriendinnetje noemde. Heb er verschillende boeken over gelezen. Oa He's scared, she's scared. Duidelijke symptomen van bindingsangst. Ik ben wel altijd eerlijk geweest. Wilde scharrelen zei ik dan en niks serieus. Dan weten ze dat maar gewoon. Dan kwets ik niemand en kan het lekker los (alhoewel ik dan wel trouw ben geweest aan 1 tegelijk hoor! anders werd het helemaal zo ingewikkeld). Totdat ik mijn huidige vriendje leerde kennen. Hij was maar een paar maanden in Nederland voor zijn werk en dus kon ik heel makkelijk verliefd op hem worden want hij zou toch weg gaan. Lekker veilig. Het hoefde dus geen relatie te heten maar hoe ik het noemde een zomer vriendje. Toen de datum naderde dat hij weg zou gaan werd het allemaal ineens duidelijk. Dit was de man voor mij en dit was precies wat ik nodig had om mezelf weer te geven. 3 maanden lang hebben we elkaar moeten missen maar nu is hij voorgoed hier in ons kikkerlandje.

Uhmm moraal van het verhaal. Leg je zelf geen druk op dat je verliefd moet worden. Zeg gewoon eerlijk tegen potentiele kandidaten dat je wilt scharrelen, je niet wilt binden en leg uit waarom. Kun je op de eerste date al doen. Als ze andere ideeen hebben of het niet de moeite waard vinden om rustig aan te doen, dan kun je ze maar beter kwijt zijn dan rijk.

Het komt allemaal wel goed!!

Groetjes Kapara
Hallo allemaal,

Bedankt voor de reacties. Moet me er gewoon niet te druk om maken en vooral niet te snel/enthousiast ergens in duiken (relatie, bed, whatever ).... Heb de bewuste jongen gisteren verteld dat het niets gaat worden, hij was blij dat ik het eerlijk vertelde maar vond het wel erg jammer... En erna was ik vooral ontzettend opgelucht!

x

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven