Bericht naar ex sturen

20-01-2022 16:32 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn relatie is een maand geleden uit gegaan, 2 weken geleden heb ik hem voor het laatst gesproken en toen heeft hij aangegeven waarom hij het niet meer zag zitten. op dat moment begreep ik hem niet echt, maar sindsdien heb ik veel nagedacht en weet ik wat er fout ging vanaf mijn kant. ik wil hem graag een berichtje hierover sturen, alleen weet niet of dit slim is.. kan iemand mij misschien advies geven? het is een berichtje waar ik totaal geen antwoord op verwacht.
Niet doen.
Wat voor nut heeft het om hem hierover nog een berichtje te sturen, maakt het enig verschil?
Alle reacties Link kopieren
Nee
Alle reacties Link kopieren
jawel hoor, er is zoiets als voortschrijdend inzicht, en dat kun je best inzetten, alleen verder niet teveel van verwachten, hij heeft misschien al een ander, of geen behoefte meer aan contact. ....
Alle reacties Link kopieren
Wat wil je in dat berichtje zetten dan?
Alle reacties Link kopieren
Wat wil je ermee bereiken?.
Alle reacties Link kopieren
Dit is gewoon weer contact zoeken toch? Zou het niet doen, komt niks leuks van :nooo:
tutjebelletje wijzigde dit bericht op 20-01-2022 17:14
1.16% gewijzigd
For whom the bell tolls
Alle reacties Link kopieren
Misschien beter om in je andere topic verder te gaan: relaties/het-is-uit-wat-nu/list_message ... p=33662949# want straks zadelen we Viva met hoge kosten op en willen ze het forum weer gaan sluiten.
Alle reacties Link kopieren
Poeszie schreef:
20-01-2022 16:51
Wat wil je in dat berichtje zetten dan?
Hij had nogal het idee dat hij het voor mij nooit goed kon doen en is daar heel onzeker door geworden. ik begreep dit eerst niet, maar na veel nagedacht te hebben en op internet te zoeken ben ik er echter gekomen dat ik last heb van een angstige hechtingsstijl, door wat er in mijn verleden allemaal is voorgevallen. ik lette daardoor erg op dingen die hij niet deed of vergat en benoemde dit ook erg vaak, niet omdat ik het zo vervelend vond, maar omdat ik er erg onzeker door werd en dacht van misschien komt dat doordat hij niet gek genoeg op me is. ik wil dit dus graag aan hem uitleggen en mijn excuses hiervoor aanbieden en aangeven dat ik begrijp dat hij hier onzeker door werd.
Alle reacties Link kopieren
Kortom, je hebt hoop dat hij je terugneemt.
Nou, vergeet dat maar, anders had hij allang contact met je opgenomen. Genoeg andere, leukere mannen !
Alle reacties Link kopieren
Liv20 schreef:
20-01-2022 17:00
Hij had nogal het idee dat hij het voor mij nooit goed kon doen en is daar heel onzeker door geworden. ik begreep dit eerst niet, maar na veel nagedacht te hebben en op internet te zoeken ben ik er echter gekomen dat ik last heb van een angstige hechtingsstijl, door wat er in mijn verleden allemaal is voorgevallen. ik lette daardoor erg op dingen die hij niet deed of vergat en benoemde dit ook erg vaak, niet omdat ik het zo vervelend vond, maar omdat ik er erg onzeker door werd en dacht van misschien komt dat doordat hij niet gek genoeg op me is. ik wil dit dus graag aan hem uitleggen en mijn excuses hiervoor aanbieden en aangeven dat ik begrijp dat hij hier onzeker door werd.

Ik zou niet het hele verhaal uitleggen aan hem. Je kunt toch iets sturen als; Je hebt me aan het denken gezet, en ik snap inmiddels wat je bedoelde, daarom wil ik je bij deze graag mijn excuses aanbieden en ik wens je veel goeds in de toekomst
Alle reacties Link kopieren
Gewoon niet doen klaar mee zijn
Liv20 schreef:
20-01-2022 17:00
Hij had nogal het idee dat hij het voor mij nooit goed kon doen en is daar heel onzeker door geworden. ik begreep dit eerst niet, maar na veel nagedacht te hebben en op internet te zoeken ben ik er echter gekomen dat ik last heb van een angstige hechtingsstijl, door wat er in mijn verleden allemaal is voorgevallen. ik lette daardoor erg op dingen die hij niet deed of vergat en benoemde dit ook erg vaak, niet omdat ik het zo vervelend vond, maar omdat ik er erg onzeker door werd en dacht van misschien komt dat doordat hij niet gek genoeg op me is. ik wil dit dus graag aan hem uitleggen en mijn excuses hiervoor aanbieden en aangeven dat ik begrijp dat hij hier onzeker door werd.
Is dat in de hoop dat hij je weer in genade aanneemt?
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
20-01-2022 17:31
Is dat in de hoop dat hij je weer in genade aanneemt?
Nee, meer om duidelijkheid te creëren
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat je alsnog tot deze inzichten gekomen bent!
Neem deze straks vooral mee in jouw nieuwe relatie ;)
Liv20 schreef:
20-01-2022 17:33
Nee, meer om duidelijkheid te creëren

Hij heeft al duidelijkheid gecreeerd: het is uit! Duidelijker wordt het niet.
Alle reacties Link kopieren
Liv20 schreef:
20-01-2022 17:33
Nee, meer om duidelijkheid te creëren
Die heb je nu voor jezelf, doe er iets mee. Je hoeft hem niet lastig te vallen met jouw briljante inzichten, kan hij niks mee!
...
Alle reacties Link kopieren
Binnusje schreef:
20-01-2022 16:57
Misschien beter om in je andere topic verder te gaan: relaties/het-is-uit-wat-nu/list_message ... p=33662949# want straks zadelen we Viva met hoge kosten op en willen ze het forum weer gaan sluiten.
Heeft ze toch gedaan?
Veritas vos liberabit
Alle reacties Link kopieren
Ik ga je nog een keer zeggen, niet doen.

Bekijk het eens vanuit zijn kant. Je probeert steeds je vriendin uit te leggen wat haar gedrag met je doet. Het komt niet aan, waarna je uiteindelijk maar besluit om de relatie te verbreken. Dit doet pijn, dus je hebt tijd nodig om alles te verwerken.

Na een paar weken neemt ze ineens contact op: "ja sorry, je had gelijk, ik zie nu pas wat ik deed, door mijn verleden was ik angstig en daarom deed ik zo. Sorry, liefs mij."

Wat kan je ermee als je zoiets ontvangt?

Feitelijk doe je weer hetzelfde als wat je in de relatie deed. Je gaat van jezelf uit, jouw gevoelens waar jij zelf mee zit, en denkt niet na over wat het met de ander doet.
Alle reacties Link kopieren
Door de inzichten die je nu hebt is de angstige hechtingsstijl nog niet opgelost. Je zou kunnen overwegen hier hulp voor te zoeken voor je je bezig houdt met relaties. Dat helpt echt om daarna een fijne relatie aan te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Je maakte hem niet gelukkig daardoor is het uit dus laat hem gewoon verder gaan met zijn leven. Dat jij een verklaring heb voor je gedrag is goed voor jou geeft hopelijk meer kans op dat het bij een volgende niet mis gaat op dezelfde wijze maar je ex heeft er niks aan.
Alle reacties Link kopieren
Waarom niet, als jij de behoefte voelt om dat te zeggen. Misschien waardeert hij het wel.
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
20-01-2022 17:37
Die heb je nu voor jezelf, doe er iets mee. Je hoeft hem niet lastig te vallen met jouw briljante inzichten, kan hij niks mee!
Kort en krachtig. En eens hiermee.

Blijft natuurlijk naar dat het uit is. Als hij degene is die hiervoor heeft gekozen, kun je dat beter respecteren. Hoe rot dat misschien is.
Alle reacties Link kopieren
Jullie hebben elkaar pas geleden nog gesproken, als ik je topic van 17 januari mag geloven. Laat hem met rust.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven