Bericht van onbekende vrouw

13-02-2020 09:04 1112 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben ziek thuis en uit verveling keek ik weer eens op Facebook. Zag dat ik een berichtverzoek had van 2 weken geleden van een onbekende vrouw. Zij beweert 'iets' met mijn vriend te hebben. Ben zo in de war nu. Weet niet wat ik moet doen, of en hoe ik moet reageren? Hoe komt zij aan mijn naam? Ben te ziek om goed helder te denken, gaat van alles door me heen nu. Heb niets gemerkt aan mijn vriend. Hij is op dit moment voor zijn werk niet thuis (???) en komt morgenavond weer thuis. Wil niet overhaast reageren naar mijn vriend. Zal ik reageren op haar bericht?

Bedankt alvast voor jullie advies ⚘
LoveLucy schreef:
14-02-2020 14:10
Wat bedoel je met eng?

Kan je nu op haar gewone facebook kijken?

Ik weet het niet hoor. T rammelt wel een beetje allemaal. Ik zou heel goed bij jezelf voelen of dit waar kan zijn. Kijk hem straks goed aan en vraag echt letterlijk of er niets gebeurd is. Dan maar gewoon vertrouwen op het antwoord. Ik geloof niet zo dat iemand dit doet als grap. Hij kan haar best boos gebeld hebben en dat ze nu eieren voor geld kiest.

Dit

Je weet haar naam, heb je haar al gegoogled?
Sommigen hebben liever gelijk, dan dat ze gelukkig worden.
Oblio schreef:
14-02-2020 14:15
Even advocaat van de duivel spelen
Vriend appt ‘Cruella’ eerst: ‘ze weet het.Reageer straks dat je van niets weet.’
Dan de ‘echte’ ’ mail naar haar, met To in bcc.
En haar reactie. Als antwoord.
Eng
Ja natuurlijk, en ze hadden ook samen afgesproken dat zij TO via Facebook benadert. Het is een soort sexy spelletje. Dit moet het wel zijn
Oblio schreef:
Vriend appt ‘Cruella’ eerst: ‘ze weet het.Reageer straks dat je van niets weet.’
Eng

Ja zo lust ik er nog wel een paar.
Het is inderdaad een vreemde situatie!
Oblio schreef:
Eng
Lijkt me vrij onwaarschijnlijk dat ze onder een hoedje spelen, want dan had Cruella jou niet benaderd.

Het is mogelijk een heel ander iemand, man of vrouw, die jouw vriend dwars wil zitten. Kan ook gewoon een man zijn.
Die maakt een account aan en stuurt dat bericht om te stoken. Jij vraagt om bewijs. Die persoon denkt, shit, waar tover ik dat vandaan? En neemt dan die foto van Cruella op het schoolfeest.
Het moet dan iemand uit die hoek zijn. Zijn er oude klasgenoten die ruzie met je vriend hebben?
Murrmurr schreef:
14-02-2020 14:17
Ja natuurlijk, en ze hadden ook samen afgesproken dat zij TO via Facebook benadert. Het is een soort sexy spelletje. Dit moet het wel zijn
:lightbulb:

Wat fijn toch dat er mensen zijn die het zo helder zien :biggrin:
Wacht even af tot je vriend weer thuis is. Je hebt nu haar echte naam. Misschien kun je even op internet onderzoek uit tot dat moment, zonder verder daar iets mee te doen. En hoor het verhaal aan over de reunie, hoe dat ging, hoe die foto tot stand is gekomen en heeft hij ook foto's van die dag gemaakt?

Ik geef hem nog steeds het voordeel van de twijfel.
Even advocaat van de duivel spelen. Kan het zijn dat je vriend jou zelf heeft benaderd onder een vals account en dat die foto gewoon twee keer hem is, zeg maar naast elkaar gefotoshopt maar eentje in drag, omdat hij eigenlijk transgender gevoelens heeft maar dit niet durft te zeggen?
Diverse scenario's en complotten hier.

Rhoslynne, hoe is het nu met je?
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
In 2 weken tijd kan er veel gebeuren. Zo vergezocht is het echt niet dat ze echt een affaire hebben/hadden en hij boos op Cruella is geworden en ze met hem meespeelt.

Het kan best een vreemde zijn hoor. Maar ik zou wel op mijn hoede blijven TO.
Oblio schreef:
Eng
Ik denk het ook.
Ik zou haar opzoeken IRL. Ik wil toch wel heel graag van haar direct horen dat er niets van waar is.

Kun je niet iets met IP adres van dat facebookaccount?
Waarom schrijft hij die mail niet in bijzijn van jou om zo transparant mogelijk te zijn?

Check zijn tel als hij terug is op datum van gister wie hij gebeld heeft
Het feit dat het bericht niet van haar eigen FB account komt en dat er verder geen bewijs is (app gesprekken etc) pleit ervoor dat ze inderdaad van niks weet.
Ik zou wel eens willen weten of Cruella een relatie heeft.
Rosalind schreef:
14-02-2020 14:42
Het feit dat het bericht niet van haar eigen FB account komt en dat er verder geen bewijs is (app gesprekken etc) pleit ervoor dat ze inderdaad van niks weet.
Ik zou wel eens willen weten of Cruella een relatie heeft.
Dit. Het kan zijn dat zij (nog) getrouwd is.
.
keukenstoel schreef:
14-02-2020 14:42
Waarom schrijft hij die mail niet in bijzijn van jou om zo transparant mogelijk te zijn?

Check zijn tel als hij terug is op datum van gister wie hij gebeld heeft
Sjonge, stook lekker nog even verder.
Ik ben nog steeds geneigd te geloven dat er niets speelt tussen vriend en deze dame.

Stel ik ben die dame en wil jou inlichten.
Ik stuur een anoniem bericht, maar binnen een paar uur nadat jij om bewijs vraagt stuur ik je een foto van mezelf (met jou vriend).
Beetje raar toch.......??

Ik hoop wel dat je kunt achterhalen wie deze klojo is.
Misschien samen met je vriend er nog een berichtje aan wagen om hem/haar uit de tent te lokken.
samarinde schreef:
14-02-2020 12:59
Eens! Dit is de zwakke schakel in het verhaal. Want áls deze Cruella inderdaad een gefrustreerde, afgewezen vrouw is, moet de vriend van TO op zijn minst weten dat hij haar recent - bijvoorbeeld op die reünie - heeft afgewezen. Maar daar herinnerde hij zich niets van; hij wist nauwelijks meer dat er een foto was genomen. Het enige wat hij zich wél herinnerde, was dat de vrouw 'vroeger' verliefd op hem was. 'Vroeger' zal dan slaan op hun schooltijd, jaren geleden. Best gek dat ze dan nu ineens een anoniem account aanmaakt om TO te berichten. Tenzij ze psychisch in de war is en stalker-gedrag vertoont, en dát is vermoedelijk wat de vriend van TO vanavond gaat zeggen. In zekere zin hééft hij dat al gezegd, of in elk geval heeft hij erop gezinspeeld: 'Zij was vroeger verliefd op mij' is natuurlijk de klassieke bliksemafleider: het ligt aan háár, zij is wanhopig verliefd, zíj haalt zich van alles in haar hoofd. En zelf weet hij van niets. Het kan best dat die vrouw ooit verliefd op hem was, het kan alleen niet dat ze sinds de reünie - die ook alweer lang geleden is - is doorgeslagen en uit blinde verliefdheid dat berichtje heeft gestuurd.

Nog een zwakke schakel in dit verhaal: waarom heeft TO er dan niet eerder van gehoord? Als er inderdaad een labiel gekkie zomaar ineens verliefd op je is en stalkergedrag gaat vertonen zou iedereen in een normale, gezonde relatie daarover praten met zijn of haar partner. "Wat me nu gebeurd joh, krijg ik ineens een liefdesbrief, nou jaaaaaa".

Het bestaat niet dat je zonder enige aanleiding ineens een verliefde stalker hebt en daarover niet praat met je partner en waarschijnlijk ook familie en vrienden of zelfs collega's.
Am Yisrael Chai!
Wie weet is het dus toch iemand die ook op die reunie aanwezig was en ze samen heeft zien weggaan of dat niet eens en op niks af zelf aannames heeft gedaan (en die foto gestuurd heeft). Ik hoop voor je, dat er idd niks aan de hand blijkt te zijn, TO!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Waarom zou ze je inlichten met een fake account om dan direct erna een foto van zichzelf te sturen? Dan zou ze de moeite niet doen om een fake account aan te maken.

Dit is een derde, niet die vrouw zelf
Merel7 schreef:
14-02-2020 14:57
Ik ben nog steeds geneigd te geloven dat er niets speelt tussen vriend en deze dame.

Stel ik ben die dame en wil jou inlichten.
Ik stuur een anoniem bericht, maar binnen een paar uur nadat jij om bewijs vraagt stuur ik je een foto van mezelf (met jou vriend).
Beetje raar toch.......??

Ik hoop wel dat je kunt achterhalen wie deze klojo is.
Misschien samen met je vriend er nog een berichtje aan wagen om hem/haar uit de tent te lokken.

Wie zegt dat de anonieme vrouw dezelfde is als de niet-anonieme vrouw op de foto?
En To, heb je haar al gevonden op internet, dan kun je haar zelf ff opbellen...
Sommigen hebben liever gelijk, dan dat ze gelukkig worden.
plattekaas schreef:
14-02-2020 15:13
Waarom zou ze je inlichten met een fake account om dan direct erna een foto van zichzelf te sturen? Dan zou ze de moeite niet doen om een fake account aan te maken.

Misschien zit ze zelf nog in een huwelijk/relatie en heeft ze het een en ander te verliezen als haar partner erachter komt.
.
Oblio schreef:
14-02-2020 15:16
Wie zegt dat de anonieme vrouw dezelfde is als de niet-anonieme vrouw op de foto?
En To, heb je haar al gevonden op internet, dan kun je haar zelf ff opbellen...
Dat denk ik dus ook.
Degene die het anonieme bericht stuurde is niet dezelfde als op de foto.
plattekaas schreef:
14-02-2020 15:13

een foto is iets heel anders dan reageren met een naam en naw gegevens die dan te vinden zijn.
Ik zou kijken of het e-mailadres waarop hij haar gemaild heeft ook echt uit de groepsmail komt. Iedereen kan namelijk een e-mailadres aanmaken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven