Bestaat er leven na vreemdgaan partner?!?

14-07-2008 19:12 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hooi!

Ik ben sinds afgelopen wekkend een feit rijker. Ik wordt zeer binnenkort een allenstaande moeder van een dochter van 5.

Mijn man heeft mij na een relatie van 13 jaar bedrogen met een andere vrouw, die hij niet uit zijn hoofd heeft kunnen zetten. Hij heeft eenmalig sex met haar gehad, voorafgegaan door veel telfonisch en sms contact. Logisch dat ik mij besodemietert en bedrogen voel. Ik ben nu alles in werking aan het zetten om zsm uit huis te gaan met mijn dochtertje en opnieuw te beginnen.

Mijn vraag aan iedereen; Zal ik een nieuwe liefde ooit kunnen vertrouwen? Hoe achterdochtig zal ik zijn? Ik sta sterk in het leven en weet zeker dat mijn dochter en ik hier goed uit gaan komen, maar ik ben bang dat ik op een moment van zwakte een eventueel nieuwe liefde zal afschrikken...

Kortom; Zal ik mij nog ooit waardig gaan voelen??

Thanx!

Groetjes,

Froep
denk wel dat je vertrouwen goed beschaafd is maar weet wel niet iedere man gaat vreemd he
oewwwwwh mannen:s

Het is natuurlijk heel lastig om weer te vertrouwen. Geniet voorlopig gewoon van de heerlijke tijd die jij met je dochtertje hebt, en mocht je weer een man tegen het lijf lopen, en dat wordt serieuzer, vertel hem dan wat je hebt meegemaakt. Een goede man zal daar rekening mee houden!

Veel sterkte!!
Nee, het leven houdt nu echt op.

Of wil je liever de waarheid horen, namelijk dat de meeste mensen heel goed in staat blijken om na verloop van tijd opnieuw een liefdesrelatie aan te gaan? Sterker nog, statistisch heb jij meer kans om gelukkig te worden met een nieuwe liefde dan je expartner met zijn scharrel.
t Is vandaag .......maandag ... .en je weet het sinds dit weekend ? Wil je dingen niet even laten bezinken ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Als ik uit eigen ervaring mag spreken: Ja, je zal je zeker weer waardig gaan voelen en een nieuwe man vertrouwen. Mits!!

Mits je je goed realiseert dat het bedrog van je man niks met jou te maken heeft. Het is zijn keuze geweest, niet de jouwe. We komen allemaal wel mensen tegen die ons wat doen (naast onze partner), maar lang niet iedereen kiest ervoor daar ook mee het bed in te duiken.

Ik ben zelf ook bedrogen (na ruim 5 jaar samenzijn en getrouwd). Gelukkig was ik in staat om me vrij snel te realiseren dat het niet zozeer om mij ging, maar om hem. daarmee heb ik ook bedacht dat hij zichzelf kennelijk niet kon inhouden. Daarmee heeft hij een probleem, niet ik. Ik wilde een trouwe partner en heb er dus ook voor gekozen te vertrekken. Daarmee nam ik het heft in eigen handen.

Drie maanden later ben ik mijn huidige partner tegen gekomen., Doodeng in het begin, en ik was bang en wantrouwig. Maar ook daar realiseerde ik me weer dat dit een ander persoon was, en ik heb me dan ook geheel vrij gevoeld te zeggen waar ik bang voor was, wanneer ik zoiets voelde.Ik dacht dat als het echt goed zou zijn, hij hier begrip voor kon opbrengen. En zo geschiedde. We zijn inmiddels ruim 5 jaar samen en hebben twee kinderen.

En natuurlijk is niks zo simpel als het klinkt. bepaalde mate van zelfinzicht is ook nodig, dat ligt bij iedereen ook weer anders.

Ik heb heus ook wel een weg afgelegd, maar het is wél héél erg goedgekomen.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je je ontzettend bedrogen voelt. Het is ook een lange tijd je partner geweest, en jullie hebben samen een dochter. dat zal jouw verhaal ook complexer maken dan het mijne. Ieder verhaal is weer anders, maar ik hoop, en wens het je ook toe, dat je -op termijn!- je boosheid achterlaat en jezelf niet minder voelt dan menig ander.

veel sterkte, en vooral veel geluk in de toekomst!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 14 juli 2008 @ 19:30:

t Is vandaag .......maandag ... .en je weet het sinds dit weekend ? Wil je dingen niet even laten bezinken ?

Stond ook al verbaasd te kijken idd.

Even stap voor stap. Lijkt me meer dan genoeg hoor, lijkt me dat je genoeg te verstouwen hebt...

Sterkte.
Je bent boos, begrijpelijk, maar even nadenken! Rustig ademhalen. Je hebt waarschijnlijk een leuke man :-)

Geef 'm een kans, met name voor jullie kind.
Ik geloof zeker dat je op den duur wel weer in een man en een relatie kan vetrouwen, het zal alleen tijd nodig hebben.
The time is now
Hoi Froep,

Het belangrijkste is dat je, je realiseerd dat het feit dat hij vreemd is gegaan zegt meer over hem dan over jou.

Ik kan je uit ervaring vertellen dat het zeker weer goed komt, als je er maar voor openstaat. Ik kwam er na een relatie van 7jr achter dat mijn partner vreemd ging. Terwijl we veel moeite deden om zwanger te worden (hormoonbehandeling, IUI ed), werd zijn vriendin zwanger van hem.

Nu ben ik ruim 4 jaar gelukkig met een andere partner en we gaan binnenkort trouwen. Ik heb hem in het begin verteld hoe en wat en daar heeft hij altijd rekening mee gehouden. Mijn vertrouwen kwam stukje bij beetje terug.

Veel sterkte en succes.
Froep, om je vraag te beantwoorden; ja, je kunt een andere partner weer vertrouwen. Het is namelijk niet je ex, het is een nieuwe liefde en daarmee begint alles gewoon weer overnieuw. Als je al achterdochtig aan een nieuwe relatie begint kun je er beter meteen maar weer mee ophouden, dat is namelijk doodvermoeiend.

Verder sluit ik me aan bij Bianca, je gaat wel met zevenmijlslaarzen tegelijk. Eerst maar eens verhuizen en zo, toch?
Ik weet al sinds maart dat hij een ander heeft gehad, dus wat dat betreft is het niet vers meer. En afgelopen weekend hebben we na maanden van vallen en opstaan besloten uit elkaar te gaan. Naar mijn gevoel wil ik zsm weg en opnieuw beginnen. Maar ik wil nou juist eerst helemaal tot rust komen en samen met mijn meisje alles op orde krijgen. Ik ben al veel te bang dat "zij" na enkele weken na mijn vertrek bij mijn ex zal gaan intrekken. Ik ben natuurlijk niet zo'n randdebiel dat ik even snel een partner ga zoeken om mijn ex te bewijzen dat ik nog wel wat waard ben. Dat weet ik zelf gelukkig wel. Mijn dochter komt voor alles, en een nieuwe partner zit ik voorlopig echt nog niet op te wachten!! Ik begrijp dat het zo overkomt, maar ik doelde meer op de toekomst....

Ik hoop in ieders geval binnen een paar weken een eigen plekje te hebben en kijk er stiekem ook naar uit. Wat een achtbaan van emoties en gevoelens heb ik beleefd de afgelopen maanden zeg.... Daar heb ik wel ruime tijd voor nodig om dat te verwerken.

In ieders geval bedankt voor jullie reacties!
Hai Froep

lullig voor je dat dit is gebeurd.

is ook net met mij gebeurd na een relatie van 9 jaar.

Ik ben verhuisd maar hij wil me terug en ik hou nog van hem maar ik vind niet dat ik bij hem kan blijven. Nou is dus mijn vraag aan jou; hoe wist je dat je relatie niet meer zou lukken?

hoe weet je dat het geen zin meer heeft om te proberen?

alvast bedankt hoor,
Hee Cassie,

Ik heb maandenlang nog gewoon van hem gehouden, ondanks wat hij geflikt heeft. Toen hij weer terug thuis kwam wonen (hij is 3 weken uit huis geweest) koos hij ook voor mij, naar na verloop van tijd voelde we steeds minder voor elkaar. Ik wilde het niet zien, dus bleef positief. Elke keer als mijn man weer meer gevoel naar mij toonde ging ik er steeds weer in mee.

Afgelopen week voelde ik al aan dat hij weer terugviel. Het duurde een paar dagen voordat ik durfde te vragen of hij nog steeds gevoelens voor haar had. Hij antwoordde dus met; weet ik niet. Toen ging bij mij meteen de knop om en kon het me niks meer schelen. Weg met hem! Dus we zijn nu volop bezig om uit elkaar te gaan. Hij houd zich heel afstandelijk en doet alsof het hem niks kan schelen, maar ik denk dat hij ook nog wel spijt gaat krijgen. En om heel eerlijk te zijn, ben ik bang dat ik moeite zal hebben om hem dan af te moeten wijzen. (ik hoop natuurlijk dat hij mij terug wil en spijt heeft, op die manier heb ik nog wat eigenwaarde...) Op dit moment is er teveel gebeurd en heeft hij teveel gedaan om het te kunnen vergeten. Ik zou denk ik echt gaan terughalen wat hij allemaal gedaan heeft en alles wat het teweeg heeft gebracht. En dan weet je ook alweer waarom je bent weggegaan, en dat verklaart de breuk. Hou je vast aan alles wat hij je heeft aangedaan....

Hij heeft zijn kans gehad, mijn man heeft ruim 3 maanden de tijd gehad om zich te bewijzen tegenover mij en dat is jammerlijk mislukt. En dat zal mij altijd bijblijven!!

Sterkte!!

Froep
quote:Cassie79 schreef op 15 juli 2008 @ 14:38:

Hai Froep

lullig voor je dat dit is gebeurd.

is ook net met mij gebeurd na een relatie van 9 jaar.

Ik ben verhuisd maar hij wil me terug en ik hou nog van hem maar ik vind niet dat ik bij hem kan blijven. Nou is dus mijn vraag aan jou; hoe wist je dat je relatie niet meer zou lukken?

hoe weet je dat het geen zin meer heeft om te proberen?

alvast bedankt hoor,

Misschien wil je meelezen bij het topic man vreemdgegaan, zij zwanger, wij verder? Daar zijn we met een paar meiden die het ook hebben meegemaakt, aan het beschrijven hoe we er doorheen proberen te komen, met alle valkuilen en gevoelens. Het helpt mij enorm, om het te analyseren.

Froep, ik denk dat -nu de beslissing is genomen- er zeker een tijd van rust en misschien opluchting kan komen. En dan komt er ook weer ruimte voor een nieuwe man, ooit. En begin je gewoon opnieuw, met genieten en zonder dat er allerlei problemen en moeilijke gevoelens meespelen. Geniet ervan, hoe moeilijk het ook is, want het zal ook goede dingen gaan brengen!!
quote:Froep schreef op 14 juli 2008 @ 19:12:

Hooi!

.

Mijn vraag aan iedereen; Zal ik een nieuwe liefde ooit kunnen vertrouwen? Hoe achterdochtig zal ik zijn? maar ik ben bang dat ik op een moment van zwakte een eventueel nieuwe liefde zal afschrikken...

Kortom; Zal ik mij nog ooit waardig gaan voelen??

Thanx!

Groetjes,

Froep

Ik zou eerder bang zijn dat je je te makkelijk in een nieuwe liefde stort... maar dat is geheel persoonlijk hoor.

Ik ben zelf erg kort alleen geweest nadat ik erachter kwam dat mijn man mijn vriendin ...

Ik had veel aandacht van mannen alsof er op me voorhoofd stond SINGLE.

Ik heb me erg snel in een nieuwe relatie gestort.. wat overigens erg goed gaat hoor.

Ik was kennelijk in staat niet te vergeten wat er gebeurt is maar het niet te betrekken op min huidige lief, of de andere mannen die mijn aandacht wilde.

Ik heb best een klap erdoor opgelopen, maar mijn vertrouwen is niet te erg geschaad zeg maar.

Het is maar net hoe je zelf in elkaar steekt, ben je iemand die bij de pakken neer gaat zitten.. ben je erg zelfstandig.. ben je niet emotioneel afhankeijk.. dat soort dingen hebben allemaal bijdrage aan jou verwerkings proces.

Maar mijn ervaring is.. goede mannen zijn er zeker nog en wat Nikema als schreef niet alle mannen gaan vreemd
De sterkste liefde is die, welke zijn eigen zwakte kan laten zien
quote:lekkerbelangrijk schreef op 15 juli 2008 @ 20:09:

[...]

ben je iemand die bij de pakken neer gaat zitten.. ben je erg zelfstandig.. ben je niet emotioneel afhankeijk.. dat soort dingen hebben allemaal bijdrage aan jou verwerkings proces.

Maar mijn ervaring is.. goede mannen zijn er zeker nog en wat Nikema als schreef niet alle mannen gaan vreemd

Ik quote mezelf ff .. ik heb dit gepost en je andere laatste posting niet gelezen.. omdat ik met de kids bezig was.

Maar je komt over als een sterke tante met een goede dosis zelf inzicht.

Ik denk dat jij het heel goed gaat redden.. en wens je sterkte bij het vasthouden van die gedachte dat je niet mag vergeten wat ie je geflikt heeft als hij je terug wilt.

Wees sterk... hou vol... en geef niet je dochter mee dat het allemaal erg normaal is wat papa aan het doen is.

Stel ze krijgt mee dat je maar gewoon als vrouw alles moet slikken en je man weer terug nemen.

Wat jij doet is top.. ze ziet een sterke moeder die geod voor haar en haar dochters geluk weet wat ze moet doen.

De tranen zullen er wel zijn.. natuurlijk.. neem je tijd wat je al schreef... ik denk dat je al een heel end op weg ben.

x
De sterkste liefde is die, welke zijn eigen zwakte kan laten zien
Ikzelf zit ook in een gelijkwaardige situatie, maar dan stukken minder heftiger! Geen kinderen/ samenwonen , getrouwd etc.

Maar het 'hoofdprobleem' blijft hetzelfde.

Ik weet ook absoluut neit wat te doen, vergeven of niet!

Hou nog zo ontzettend veel van hem, en het is een eenmalig 'slippertje' geweest..

Zucht :(
Heb in een soortgelijke situatie gezeten, gelukkig was ik niet getrouwd en hadden we geen kinderen. Het is wel een tijd die ik een beetje heb verbannen, met vlagen denk ik er nog weleens aan terug maar kan mezelf wel voor m'n kop slaan... In die tijd was ik zo naief, te sneu voor woorden.

Opnieuw vertrouwen winnen heeft me veel energie gekost, gelukkig heb ik een hele lieve vriend met erg veel geduld. Ook heeft hij me de ruimte gegeven om aan hem te wennen en mijn angsten uit te spreken.

Heel veel succes en geluk, je komt op me over als een sterke persoonlijkheid! JE KUNT HET!
Lieve1981,

Jij bent er weer helemaal bovenop gekomen met je vriend?

Heb je tips misschien?

Ik ben nu een maandje verder, en wil het hee erg graag opnieuw proberen..
wie is die dame op de foto van dana21? kan niet op haar naam komen...
Thanx!

Ik voel me ook heel erg sterk, maar dat komt misschien ook omdat één van mijn beste vriendinnen een maat. werkster is en heel erg goed weet wat ze tegen mij moet zeggen...

Als zijn gedrag mij stoort heeft zij bijvoorbeeld geadviseerd om er totaal NIET op in te gaan of op terug te komen. Wat heeft het namelijk voor zin?? Ruzie waarschijnlijk. Ik zal zoete broodjes moeten bakken tot dat ik uit huis ga. Dus smile op mijn face en aardig blijven doen! Het klinkt heel makkelijk, maar je moet wel! Mijn dochter is alles en is het belangrijkste. Zij mag zo min mogelijk schade oplopen, dus ruzie is niet te doen voor een kind. Als hij dan ook nog zo onredelijk is.... smile! En begripvol luisteren en dan stort je later maar in. Ik slaap 's nachts dus pratisch niet, en als ik slaap heb ik de meest vreselijke nachtmerries. Ik ben echt kapot, maar ik heb alles voor mijn meisje over.

Ik weet heel goed dat ik niets verkeerd heb gedaan of gezegd. Mijn ex is verkeerd bezig geweest, en blijft nu notabene nog een kleuter qua gedrag. Niet teveel over nadenken , maar blijf maar herhalen wat hij allemaal geflikt heeft! Hij is met zijn stijve L*L naar een jonger en leuker modelletje gereden, terwijl hij na zijn daad doodleuk onze dochter (5 jaar) heeft opgehaald van een logeerpartijtje. Zulke dingen vergeet je nooit meer.....

En dat maakt het voor mij zo makkelijk om weg te gaan bij hem. Ik zie zijn leuke kwaliteiten niet eens meer....

Ik verlang naar een leventje met mijn dochtertje alleen en hoop zooooooooooo erg dat ik het huisje krijg toegewezen waar ik op gereageerd heb!!! Duimen jullie mee? Ik hoor het als het goed is dinsdag...

Meiden, heel veel sterkte met het verwerken! Enne.... als ik het kan, kunnen jullie het ook!!!! Kop op!

Froep
Hi badmeester,

Dat ben ik zelf ;)
Froep,

Ik duim zeker voor je en wens je ontzettend veel sterkte!!

Bij mij is het lang neit zo heftig, geen kinderen, getrouwd etc..

En ik ben dus niet bezig met het verwerken zodat ik alleen verder kan, maar wil het graag verwerken samen met hem ,zodat we onze relatie nog een kans kunnen geven..
Ha Froep,

Er is leven na vreemdgaan van een partner. Mijn man heeft 2 jaar geleden een fout begaan. Ik ben er achter gekomen en moest even nadenken over wat ik ermee moest. Niet lang erna heeft hij zelf alles opgebiecht. Ik ben heel boos geweest en we hebben echt wel even een rottijd gehad, maar het is achter de rug. Ik kan oprecht zeggen dat we eruit zijn gekomen en het gaat erg goed nu. Over dat vertrouwen..tja, ik vertrouw hem wel eigenlijk. Ik denk niet dat hij nu vaker vreemd zal gaan, omdat hij het al een keer eerder heeft gedaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven