Bindingsangst of iets anders?
zaterdag 9 juni 2018 om 00:47
Sinds anderhalf jaar heb ik een relatie met mijn vriend. We hebben het fijn samen en hij is heel goed voor mij en mijn dochtertje. We zijn redelijk vaak samen, maar hebben het ook vaak druk ivm ons werk. Hij is helemaal opgenomen in mijn familie, ook mijn vrienden kunnen het goed met hem vinden.
Tot zover lijkt alles heel fijn, maar er zijn dingen waardoor ik hem toch moeilijk kan vertrouwen.
Het begon ermee dat ik een poos geleden een slipje naast zijn bed vond, niet van mij, we waren toen een paar maanden samen. Hij zei dat het een slipje van zijn ex was, hij had veel moeite met haar loslaten.
Een poos later vond ik brieven, die lagen (per ongeluk) open op zijn tafel. Brieven met veel schulden waar hij nooit over verteld heeft.
Waar ik vooral mee zit is zij bindingsangst, zoals hij het zelf noemt. Ik weet niet of zijn vrienden en familie van mij afweten, ik heb ze nooit gezien of gesproken. Hij wil niet met mij in zijn stad lopen, waar we dus het risico lopen om samen gezien te worden. Ik mag niet reageren op zijn social media, hij wil geen vrienden worden op Facebook, en een foto van ons samen plaatsen wil hij ook niet.
Ook doet hij vaak geheimzinnig met zijn telefoon. Als ik naast hem kom zitten doet hij hem snel weg, of hij doet weg waar hij mee bezig was. Hij laat hem nooit bij mij achter. Heeft hem altijd in vliegtuigmodus staan, zodat er niks binnenkomt. En hij lijkt gewoon een beetje zenuwachtig als ik te dicht bij hem met zijn telefoon in de buurt kom.
Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden. Nogmaals, we hebben het ook heel fijn samen en hij zorgt goed voor mij en kan het heel erg goed vinden met mijn dochter. De situatie maakt mij alleen onzeker over onze relatie. Terecht? Of zie ik spoken en maak ik me druk om niks? Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
Tot zover lijkt alles heel fijn, maar er zijn dingen waardoor ik hem toch moeilijk kan vertrouwen.
Het begon ermee dat ik een poos geleden een slipje naast zijn bed vond, niet van mij, we waren toen een paar maanden samen. Hij zei dat het een slipje van zijn ex was, hij had veel moeite met haar loslaten.
Een poos later vond ik brieven, die lagen (per ongeluk) open op zijn tafel. Brieven met veel schulden waar hij nooit over verteld heeft.
Waar ik vooral mee zit is zij bindingsangst, zoals hij het zelf noemt. Ik weet niet of zijn vrienden en familie van mij afweten, ik heb ze nooit gezien of gesproken. Hij wil niet met mij in zijn stad lopen, waar we dus het risico lopen om samen gezien te worden. Ik mag niet reageren op zijn social media, hij wil geen vrienden worden op Facebook, en een foto van ons samen plaatsen wil hij ook niet.
Ook doet hij vaak geheimzinnig met zijn telefoon. Als ik naast hem kom zitten doet hij hem snel weg, of hij doet weg waar hij mee bezig was. Hij laat hem nooit bij mij achter. Heeft hem altijd in vliegtuigmodus staan, zodat er niks binnenkomt. En hij lijkt gewoon een beetje zenuwachtig als ik te dicht bij hem met zijn telefoon in de buurt kom.
Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden. Nogmaals, we hebben het ook heel fijn samen en hij zorgt goed voor mij en kan het heel erg goed vinden met mijn dochter. De situatie maakt mij alleen onzeker over onze relatie. Terecht? Of zie ik spoken en maak ik me druk om niks? Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
zaterdag 9 juni 2018 om 01:13
Bindingsangst is vaak een smoes en dat is het in mijn ogen hier ook.
Of hij schaamt zich voor jou en wil niet samen gezien worden, of hij wil nog vrijgezel lijken naar zijn ex toe en/of naar andere vrouwen toe of hij heeft nog een relatie er naast met zijn ex of met een andere scharrel.
Place your bets now
Of hij schaamt zich voor jou en wil niet samen gezien worden, of hij wil nog vrijgezel lijken naar zijn ex toe en/of naar andere vrouwen toe of hij heeft nog een relatie er naast met zijn ex of met een andere scharrel.
Place your bets now
zaterdag 9 juni 2018 om 01:41
Moeilijk die bets, ik zou op alles gokken behalve op de bindingsangstiris1969 schreef: ↑09-06-2018 01:13Bindingsangst is vaak een smoes en dat is het in mijn ogen hier ook.
Place your bets now![]()
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
zaterdag 9 juni 2018 om 01:46
Je had psychologie moeten gaan studeren als je psychologe had willen worden. Waarom gedraag je je altijd als de huispsychologe van Viva? Je stelt altijd enorme diagnoses, maar wat weet je ervan? Ik zou voorzichtiger zijn met je uitspraken, want het is maar natte vingerwerk wat je doet. Je hebt geen kennis van zaken en bent niet bevoegd.iris1969 schreef: ↑09-06-2018 01:13Bindingsangst is vaak een smoes en dat is het in mijn ogen hier ook.
Place your bets now![]()
zaterdag 9 juni 2018 om 05:56
Wat een onaardige reactie op een prima post. Waarmee jij en passant ook nogal wat aannames doet. En de psycholoog speelt. Beetje jammer.sinnombre schreef: ↑09-06-2018 01:46Je had psychologie moeten gaan studeren als je psychologe had willen worden. Waarom gedraag je je altijd als de huispsychologe van Viva? Je stelt altijd enorme diagnoses, maar wat weet je ervan? Ik zou voorzichtiger zijn met je uitspraken, want het is maar natte vingerwerk wat je doet. Je hebt geen kennis van zaken en bent niet bevoegd.
@TO: ga eens met hem in gesprek over wat jij observeert. Als het echt zo is als jij beschrijft dan vrees ik dat er meer achter schuil gaat dan bindingsangst.
zaterdag 9 juni 2018 om 06:55
TO ik ken die gozer niet, ik weet niet wat hierachter zit (en ik ga dus niet maar van alles roepen), maar normaal en leuk gedrag naar jou vind ik dit niet.
Ik zou als ik jou was erg duidelijk naar hem zijn: of je bent eerlijk over je vreemde gedrag of howdo toodeloe.
TO: ik begrijp dat het soms ook leuk is, maar ik vind jouw vriend niet erg lief naar jou toe, en hij gedraagt zich nogal vreemd.
En dat hij niet gezien wil worden met jou, dat is toch achterlijk...
Je bent toch meer waard dan dat?
Wees duidelijk naar hem dat je dit niet accepteert.
Kom op voor jezelf!
Ik zou als ik jou was erg duidelijk naar hem zijn: of je bent eerlijk over je vreemde gedrag of howdo toodeloe.
TO: ik begrijp dat het soms ook leuk is, maar ik vind jouw vriend niet erg lief naar jou toe, en hij gedraagt zich nogal vreemd.
En dat hij niet gezien wil worden met jou, dat is toch achterlijk...
Je bent toch meer waard dan dat?
Wees duidelijk naar hem dat je dit niet accepteert.
Kom op voor jezelf!
zaterdag 9 juni 2018 om 07:18
Red flag! Red flag!
En weet je TO; als je nou alleen zou zijn he, dan zou ik denken nou ja; zoek t uit. Maar je hebt een dochtertje. Hij komt ook bij haar. Zij gaat hier ook last van hebben. Dus idd, al hij zo gek doet en jij niet mag connecten op Facebook dan moet hij heel snel met de billen bloot.
En weet je TO; als je nou alleen zou zijn he, dan zou ik denken nou ja; zoek t uit. Maar je hebt een dochtertje. Hij komt ook bij haar. Zij gaat hier ook last van hebben. Dus idd, al hij zo gek doet en jij niet mag connecten op Facebook dan moet hij heel snel met de billen bloot.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
zaterdag 9 juni 2018 om 07:27
Ik speel helemaal geen psycholoog.ikBedoelHetGoed schreef: ↑09-06-2018 05:56Wat een onaardige reactie op een prima post. Waarmee jij en passant ook nogal wat aannames doet. En de psycholoog speelt. Beetje jammer.
@TO: ga eens met hem in gesprek over wat jij observeert. Als het echt zo is als jij beschrijft dan vrees ik dat er meer achter schuil gaat dan bindingsangst.
Dat weet jij ook, maar je zegt maar wat, om ook een antwoord te hebben. Dat ‘beetje jammer’ dat je schrijft geeft eigenlijk de ‘zwakte’ wel aan van je antwoord. Het is zo voorspelbaar zo’n reactie. En dat is wél een ‘beetje jammer’. Voor jou dus.
zaterdag 9 juni 2018 om 07:53
Je kent haar persoonlijk? Vertel eens wat ze dan wel gestudeerd heeft? Want je bent er nogal zeker van dat het geen psychologie is.sinnombre schreef: ↑09-06-2018 01:46Je had psychologie moeten gaan studeren als je psychologe had willen worden. Waarom gedraag je je altijd als de huispsychologe van Viva? Je stelt altijd enorme diagnoses, maar wat weet je ervan? Ik zou voorzichtiger zijn met je uitspraken, want het is maar natte vingerwerk wat je doet. Je hebt geen kennis van zaken en bent niet bevoegd.
zaterdag 9 juni 2018 om 07:56