Bizarre situatie

22-10-2012 20:51 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn uit elkaar, heel lang verhaal met een hele moeilijke man. Zie ook wel mijn vorige topic.

We wonen tot half december nog wel samen in mijn huis en daar ligt voor mij het probleem.

Ik ben er, ondanks mijn keuze, kapot van. Ik hou nog steeds van die man. Een relatie zit er niet meer in, maar we hebben uiteraard in de afgelopen vijf jaar ook hele mooie dingen beleefd en nu heb ik tijd en ruimte nodig om deze breuk te verwerken...

Maar hoe pak ik dat aan? We praten gewoon met elkaar, slapen in 1 bed en af en toe lijkt het alsof er niks aan de hand is.

Ik heb daar best moeite mee. Ik ben verdrietig en let nu teveel op hem... Ik ben bang om te zien dat hij door gaat met z'n leven alsof er niks aan de hand is....

Er is een optie om tijdelijk bij mijn ouders in te trekken, maar dat wil ik eigenlijk mijn dochter niet aan doen. Voor haar probeer ik alles zo normaal mogelijk door te laten gaan....

Iemand praktische tips over hoe ik toch een en ander af kan sluiten??

Bedankt vast!
kan hij niet tijdelijk ergens anders logeren?
Waarom woont hij nog bij jou tot die tijd?
Het is jouw huis, kan hij niet ergens anders gaan wonen? Lijkt me niet echt fijne situatie zo, ook al wil je voor je dochter alles normaal laten lijken. In december is hij sowieso weg, dan kan ze het maar beter weten denk ik.. Weet niet hoe oud ze is natuurlijk.

Ik heb verder niet echt tips, maar wel sterkte!
eerst maar eens echt apart slapen, dus hij op de logeerkamer? Het is heel moeilijk een relatie echt te eindigen als je nog in het zelfde huis woont. Misschien toch tot die tijd bij je ouders in?
Kan hij niet naar ouders/familie vrienden ofzo!?

Dit zou ik echt niet trekken..geen toekomst samen meer hebben er niet aan kunnen/willen werken maar wel samen in 1 huis?

Daar gaan jullie beide kapot aan volgens mij..
Realistisch blijven!
Hij heeft een eigen huis, zit tot die tijd iemand anders in... Dit hebben we in goed overleg zo afgesproken omdat er dan niemand op straat zou komen te staan...

Mijn dochter is acht, die weet wel van de situatie, mij gaat het er meer om dat ik het voor haar niet nog traumatischer wil maken, door haar uit haar vertrouwde situatie weg te halen...
Het is jouw huis dus waarom zoekt HIJ geen ander onderkomen?

Het zou toch te gek voor woorden zijn als jij en je dochter naar je ouders gaan en hij in jullie huis blijft zitten?

Waarom slapen jullie nog in hetzelfde bed?
Waarom slapen jullie in een bed?

Is het voor je dochter niet duidelijker om geleidelijk aan het idee te kunnen wennen als jullie nu afstand gaan nemen?
Waarom slapen jullie in 1 bed?? Zo snel mogelijk een 2e slaapkamer inrichten. Ook voor je dochter lijkt me dit ontzettend verwarrend. Jullie zijn uit elkaar maar wonen in 1 huis. Slapen zelfs in 1 kamer, in 1 bed. Dat geeft haar valse hoop. Ik zou nog eerder tijdelijk met je dochter op 1 kamer gaan slapen en je ex in haar kamer dan met ex in 1 bed.
quote:pien-1981 schreef op 22 oktober 2012 @ 21:01:

Hij heeft een eigen huis, zit tot die tijd iemand anders in... Dit hebben we in goed overleg zo afgesproken omdat er dan niemand op straat zou komen te staan...

Mijn dochter is acht, die weet wel van de situatie, mij gaat het er meer om dat ik het voor haar niet nog traumatischer wil maken, door haar uit haar vertrouwde situatie weg te halen...

Tja dan moet hij tot die tijd maar samen met die ander in ZIJN huis gaan wonen.

Zolang duurt dat niet meer dus dat moet te overzien zijn.
Hij hoort in ieder geval op de bank te slapen.
Ik snap niet dat je hem nog in je bed laat slapen. Laat hem desnoods op een matras in de gang / overloop / zolder / woonkamer / wat dan ook slapen. Of dochter bij jou, en hij in bed van dochter.
quote:gypsygirl-1 schreef op maandag 22 oktober 2012 21:02 Het is jouw huis dus waarom zoekt HIJ geen ander onderkomen?

Het zou toch te gek voor woorden zijn als jij en je dochter naar je ouders gaan en hij in jullie huis blijft zitten?

Waarom slapen jullie nog in hetzelfde bed?

Waarom slapen jullie nog in hetzelfde bed?"

Puur uit ruimtegebrek! De andere optie zou zijn de bank...

Ik wil het netjes oplossen en hem ook de kans geven om af te wachten op zijn eigen woning. We hebben het ook heel fijn gehad en ik vind het daarom te ver gaan om hem er maar uit te zetten......
Ja bij mijn dochter op de kamer is wel een optie...
quote:pien-1981 schreef op 22 oktober 2012 @ 21:05:

[...]

Waarom slapen jullie nog in hetzelfde bed?"

Puur uit ruimtegebrek! De andere optie zou zijn de bank...

Ik wil het netjes oplossen en hem ook de kans geven om af te wachten op zijn eigen woning. We hebben het ook heel fijn gehad en ik vind het daarom te ver gaan om hem er maar uit te zetten......

Maar dat jijzelf tijdelijk naar je ouders vertrekt met je dochter neem je wél in overweging?

Kan hij niet tijdelijk naar zijn ouders/vrienden?

Of zoals anderen al zeiden je dochter bij jou in bed en hij op het bed van je dochter?
quote:pien-1981 schreef op 22 oktober 2012 @ 21:06:

Ja bij mijn dochter op de kamer is wel een optie...

Dus je onschuldige dochter raakt dan haar kamer kwijt? Dat is niet eerlijk.

Laat hem op de bank slapen.
Ik zou zelf geen oog dicht doen in hetzelfde bed als mijn ex. Dan nog liever op een matras in een andere kamer of desnoods op de gang ofzo.

Ook naar jullie dochter toe werkt dit verwarrend lijkt mij.
Tja.. Het slapen is niet eens mijn grootste issue... Vind het gewoon heel apart om samen op de bank te zitten, te praten over de dag alsof er Niks aan de hand is ed... Misschien ook even wennen aan deze situatie...

Thanks in ieder geval!
Wennen aan een onnatuurlijke situatie!

En jouw dochter voelt ook wel aan dat het niet normaal is, kinderen van die leeftijd zijn niet achterlijk!

Geef haar het juiste voorbeeld..geen ruzie, respectvol uit elkaar..naar niet meer in hetzelfde huis!!

Rond de decembermaand zit je aan de antidepressiva, is toch niet normaal zo leen??
Realistisch blijven!
Wanneer je nog samen leeft en slaapt kun je toch net zo goed bij elkaar blijven.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Deze "hoopvolle" situatie lijkt me veel schadelijker voor je dochter dan tijdelijk bij opa en oma in.
Ik heb nog bijna een jaar samengewoond met mijn ex, geen aanrader!

Ik zou je toch willen aanraden om apart te gaan slapen. Dat voelt nu misschien niet als een prioriteit, maar de sfeer in huis in onwennig, gespannen zelfs.

Toen wij apart gingen slapen merkte ik dat het voor mij heel veel scheelde dat ik toch dat laatste moment voor mezelf had. Even geen rekening houden met de ander, even fysiek afstand proberen te nemen van de spanning.

Probeer gewoon het gesprek aan te gaan met je ex. Vertel hem dat je het lastig vind. Misschien kunnen jullie samen tot een goede oplossing komen. Misschien kan hij eerder ergens anders terecht?

Dit soort situaties kunnen je opbreken (ik spreek uit ervaring helaas), dus hou je eigen gevoel goed in de gaten.

Heel veel sterkte
quote:viva-amber schreef op maandag 22 oktober 2012 21:21 Wanneer je nog samen leeft en slaapt kun je toch net zo goed bij elkaar blijven.Daar ben ik het niet mee eens. We zien beiden geen toekomst meer, maar willen het oplossen zonder een hok vol herrie. Samen hebben we besloten om in mijn huis te gaan wonen, en dan vind ik dat ik hem er niet zomaar uit kan gooien. Had ik ook niet netjes gevonden als we hadden besloten om in zijn huis te gaan wonen toentertijd en hij zou mij er van de een op de andere dag op straat zetten
Kiezen voor je kind.

En kinderen zijn inderdaad gebaat bij duidelijkheid. Ik kan me je insteek heel goed indenken, maar ben bang dat je het tegengestelde bereikt.

Even hard zijn en door de zure appel heen bijten. Het is jouw woning (toch?) en hij is een volwassen man die best een paar maandjes ergens kan bivakkeren (ouders, vrienden).

Dit alles voor je kind, maar ook voor jou een mooi begin om e.e.a. te verwerken...
conversation = awareness

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven