blijf ik bij mijn licht autistische partner

01-03-2009 11:37 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik heb samen met mijn vriend 2 kindjes, een babietje en een kind van 4. We zijn al 10 jaar samen, maar sinds we kinderen hebben valt het gedrag van mijn vriend pas echt op.Ik sta altijd overal alleen voor.

Hij verdient het geld en daar houdt het wat hem betreft wel zo'n beetje op. Ik doe nooit iets goed, hij altijd, nooit n compliment of n spontane kus etc.

Heb 2x n keizersnede gehad en kon alle (fles)voedingen voor mijn rekening nemen, want hij moest werken en kon dus niet s nachts zijn bed uit. Hij slaapt overal doorheen (lekker makkelijk) . en ga zo maar door.

Ik stond echt op het punt te vertrekken maar kom er nu achter dat hij licht autistisch is. en nu weet ik t even niet meer. Het schijnt dat je er goed mee kunt leven, maar dan blijf ik me dus aanpassen
Misschien omdat je dan op zoveel dingen tegelijk moet letten dat het moeilijk is om je goed te kunnen concentreren? Bij een irl gesprek moet je letten op de nonverbale communicatie, wat zegt iemand, hoe antwoord ik terug, welke woorden gebruik ik en welke toon en dat allemaal in een kwestie van seconden. Terwijl geschreven teksten opgevat kunnen worden zoals het er staat zonder dat je afgeleid raakt. En je kunt nadenken over wat je terug antwoord. Je kunt er dus iets langer over doen.

Wat bij mensen zonder autisme dus vrijwel ongemerkt en moeiteloos gaat kost mensen (en in dit geval dus Hans en jij Charlotte) meer moeite en vast wel heel erg veel energie. Lijkt me lastig.
Ik heb van huis uit vrij veel energie, Dushi, dus ik kan het wel opbrengen. Op het werk weten ze hoe ik in elkaar steek, dus ik heb veel leuke werkrelaties en sociaal contacten (bijna niet daarbuiten) op het werk. Niet alleen heb ik serieus contact, maar ik maak ook grapjes, en flirt af en toe met vrouwelijke collega's.

Bij chatten is er sprake van snellere communicatie, dus dan heb je minder tijd om te reageren dan op het forum, maar wel meer tijd dan tijdens een IRL-gesprek.

Het is wel zo dat ik 's avonds moe ben.
World of Warcraft: Legion
Die laatste zin in jouw posting daar doel ik ook op. Vind het niet gek dat je moe bent. Ik zou bekaf zijn. Je hebt er goed mee leren omgaan en nog elke dag leer je weer dingen bij. Maar ik weet niet of ieder ander dat ook kan wat jij kunt. Niet uit onwil maar gewoon uit onmogelijkheid (mmm vreemde zinsconstructie)
Het is toch min of meer aangename moeheid... lekker ontspannen, naar de TV, en dan naar bed. Ik slaap zelden slecht.
.
Dank je wel, Bosaapje.
Bosaapje,

Ik denk dat in geval van jouw zoon, hij niet direct de gevolgen heeft gemerkt van anders zijn, en dat daarom voor hem de diagnose hard aankwam. Voor mijzelf had ik het wel direct in de gaten. Toen mijn ouders vertelde van mijn autisme, en later door de hulpverlening, veranderde er feitelijk alleen de naam. De rest was er altijd al geweest.

In mijn werkomgeving word ik inderdaad goed gewaardeerd, maar daarbuiten heb ik er veel meer last van. Ik begrijp weinig tot niets van vrouwen. Relatie aangaan of seks lukt niet, want ik weet te weinig van vrouwen. Ik ben daarom een paar keer naar een prostituee geweest, terwijl dat jarenlang niet mijn keuze was geweest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven