Blond haar bruin verven

17-05-2011 17:56 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames,

wie heeft hier ook ervaring mee ?

Mijn mooie donkerblonde / bruine haren heb ik vorig jaar helemaal ontkleurd en asblond geverfd, errug mooi, maar mijn haar ging er kapot aan. Nu heb ik het weer 3x bruin geverfd, de natuurtinten, maar je blijft constant een rode gloed zien. Daar baal ik enorm van. Ik lees zoveel over voorpigmenteren enzo, maar wie wil eens met mij erover kletsen, zodat ik wat meer tips kan krijgen ? Ik wil ze binnenkort weer opnieuw verven, iets lichter dan mijn erg donker geverfd bruin, maar wat kan ik het beste doen ?

HELLUP !
Naar de kapper gaan, denk ik.
Uitgroeien.. Zou je haar nu even met rust laten hoor.
Ik zou even naar de kapper gaan, van geblondeerd naar donker is gewoon echt heel lastig.
Uit laten groeien. Dan in een keer kort knippen zodat je de resten eruit knipt en dan wachten... Heb er zelf ook ervaring mee. Heb het toen tot net onder m'n oren laten knippen. Kon toen nog net een staartje. Inmiddels een aantal jaar verder en heb het nooit meer geverfd en ga dat ook echt niet doen!

Het is ff moeilijk omdat het wat tijd kost, maar voor je het weet heb je je eigen kleur weer terug :D
Je kan geen lichtere kleur er over heen doen.

Ik heb vorig jaar m'n blonde haartjes bruin geverfd, maar dat viel roder uit dan verwacht (had van nature een rode pigment in m'n haar)

Ik wilde het na een aantal maanden lichter verven, maar dat kan dus niet. Zeker niet met een rood pigment erin.

Oftewel, uit laten groeien =).

Als het rode pigment wegtrekt, dan kan je het wel weer proberen, anders blijft het rode pigment zich optrekken aan de nieuwe verf dat je erin doet.
had ik ook toen ik het net van blond naar bruin geverfd had.. ben maar blij dat er n rode schijn over zit. Dan is het tenminste goed gebeurt, anders zou het grauw/groen worden. Als de zon een tijdje op je haar heeft geschenen gaat het rode er vanzelf uit. Ik zou er nix meer op gaan smeren.. hooguit een natuurlijke of askleurige kleurshampoo van de Goldwell bijvoorbeeld. (te koop in kappersgroothandels en sommige kapsalons)
en lichter verven kan wel, als je het verft met 12%... is alleen niet zo goed voor je haar. Heb ik ook gedaan toen mijn haar bijna zwart was uitgevallen. Maar nu het zomer is kun je t beter aan de zon overlaten.
quote:Waldorf114 schreef op 17 mei 2011 @ 18:57:

Inmiddels een aantal jaar verder en heb het nooit meer geverfd en ga dat ook echt niet doen!

Het is ff moeilijk omdat het wat tijd kost, maar voor je het weet heb je je eigen kleur weer terug :DKnap hoor dat je dat kan,ik kan mezelf niet meer zonder een kleuring voorstellen.
Dan kun je dit keer beter alleen de uitgroei van je bruine haar

kleuren. En er dan 2 verschillende blond tinten er doorheen laten zetten dmv highlights. Oogt het ook gelijk ook wat lichter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven