Blowende partner

01-08-2012 21:30 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik en mijn partner zijn al heel wat jaartjes samen. We hebben ook een kind.

Na enkele maanden verkering vertelde hij me dat hij wel eens blowde. Ik heb daar nooit problemen van gemaakt.

Totdat hij het een paar jaar terug als vlucht ging gebruiken na een overlijden van een familielid en het recreatief blowen veranderde in een verslaving.

Inmiddels is het - volgens hem - weer terug op recreatief niveau. En het is idd ook stukken minder. Maar nu ben ik degene die er niet meer zo luchtig over denkt. Ergens ben ik bang dat het weer fout gaat als hij weer een tegenslag krijgt.

Daarbij heb ik het vermoeden dat hij toch wat te veel blowt. Hij doet het echter vaak als ik al op bed lig.

Een gesprek erover aangaan wil hij niet. Hij vindt dat het zijn ding is en dat ik niet precies hoef te weten wanneer, hoeveel etc. En hij zegt dat hij dat niet vertelt omdat ik er niet tegen kan en er hysterisch op reageer. En idd word ik vaak boos, maar dat is omdat ik gewoon bang ben dat het weer fout gaat én omdat hij er niet open over is. Ik wil met hem afspraken maken over zijn gebruik, maar dat weigert hij.

Wie heeft hier ervaring mee? Wie heeft er ook een blowende partner? Weten jullie precies hoeveel hij / zij gebruikt? Hoe geef je je eigen grenzen aan?
quote:babettedebruxelles schreef op 02 augustus 2012 @ 15:51:

[...]

Nee hoor, gewoon een hele bekrompen tuthola.

Zegt de persoon voor wie niets te gek of te gevaarlijk is en die zich letterlijk overal voor openstelt...

Je kunt beter bekrompen zijn!
Hoi Koekwausje

ik ben nu sinds anderhalve maand alleenstaande moeder en natuurlijk kies je hier niet voor en is het ook verdrietig maar een blowende vader is ook niet alles. wij hebben 4 jaar een relatie gehad en ik kwam er pas na een jaar achter dat hij blowde omdat we toen gingen samenwonen en daarvoor hadden we een weekend relatie.en tijdens het weekend blowde hij niet. omdat ik net als jij van hem hield, ging ik steeds meer mijn eigen grenzen verleggen. eerst ging ik het verbieden, toen een jointje per maand, toen 2 en toen 3 en toen 1 per week, 2 per week enz totdat ik op een gegeven moment zei je doet maar wat je wilt zolang ik en mijn kind er geen last van hebben. en daar heeft letterlijk 3 jaar tss gezeten.eigenlijk zou hij het liefst elke dag blowen en toen we dus hadden 'afgesproken' dat hij zou stoppen, ging hij liegen en toen ik het tolereerde ging hij los. hij is gewoon verslaafd en geloof me je gaat het nooit winnen van een verslaafde. de drugs staat boven jou en je hebt een verslaafde nooit helemaal. ik heb heel lang ontkend dat hij verslaafd was maar ben nu wel overtuigd dat hij dat is. blowen heeft gewoon heel veel nadelige consequenties en de grootste daarvan is dat hij geen verantwoordelijkheid kan nemen. hij werkt ook gewoon 40 uur per week en functioneert op zijn werk. daar weten ze het wel want het schijnt heel normaal daar te zijn al denk ik niet dat ze daar realiseren wat voor probleem hij heeft. hij heeft geen financiele verantwoordelijkheid en heeft nooit geld en dus moest ik hem altijd geld lenen en zo gek was ik dan ook nog, deed nooit iets in het huishouden en voor zijn kind. ja spelen maar niet verzorgen. ook afspraken kan hij zich niet aan houden.altijd weg in de coffeeshop en ze eigen leven leven. we hadden dus altijd ruzie en dat is helemaal niet goed voor je kind. bovendien wil je dat je kind opgroeit met een voorbeeld van een vader die blowt? ik vind dat er in NL te luchtig wordt gedaan over blowen. Hij blowt al 17 jaar en heeft dus echt een probleem want zijn persoonlijke ontwikkeling is wel gestopt en is dus nog ontzettend onvolwassen. en geloof me zolang jij bij hem blijft, zal hij nooit stoppen. jij houdt eigenlijk zijn verslaving in stand. namelijk iemand die de negatieve gevolgen van zijn negatieve gedrag niet ziet (hij is jou en je kind immers niet kwijt) zal nooit veranderen. Ik heb een half jaar relatietherapie gedaan en bedenk deze zinnen dus niet zomaar. Maar ze zijn waar. Ik ben een intelligente (gewoon universiteit gedaan) jonge vrouw en mij is dit overkomen terwijl ik dat nooit gedacht had. Hij vindt hemzelf blijkbaar belangrijker dan ons. Echter hij vindt dat onze problemen totaal niet met het blowen te maken heeft maar dat we gewoon niet bij elkaar passen en daarom zoveel ruzie hebben. Tja zolang hij dat niet inziet, zal hij niet veranderen. Het ligt aan ons samen en niet aan hem. Hij houdt wss meer van zichzelf dan van ons. Ik moet wel zeggen dat ik wel opgelucht ben met deze keuze want de rust in huis is teruggekeerd. Ik wens je veel sterkte met een keuze maken en die kun je alleen maken als je eraan toe bent. Als je wilt, wil ik wel eens live met je praten maar weet niet waar je woont. Weet niet hoe we een afspraak kunnen buiten het forum om. Maar geloof me ik kan je veel vertellen hierover. Na 3 jaar ervaring is er veel gebeurd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven