Break Up
woensdag 13 maart 2019 om 17:15
Hoi allemaal,
Na een relatie van 3j heeft mijn vriend besloten om alleen verder te gaan. Hij geeft aan dat het op dit moment de juiste beslissing is. Hij kan niet uitspreken dat dit definitief is maar het wel met de tijd vanzelf duidelijk zal worden of hij hier al dan niet goed aan heeft gedaan de relatie te verbreken. Onze relatie had wat problemen maar zeker niet de ergste denk ik, ofja toch niet wat niet op te lossen valt. We wonen 2j samen en hebben geen kinderen...
Heeft iemand van jullie ervaring hiermee? Koppels die na een break up elkaar wel weer gevonden hebben door de situatie vanop een afstand te kunnen bekijken?
Na een relatie van 3j heeft mijn vriend besloten om alleen verder te gaan. Hij geeft aan dat het op dit moment de juiste beslissing is. Hij kan niet uitspreken dat dit definitief is maar het wel met de tijd vanzelf duidelijk zal worden of hij hier al dan niet goed aan heeft gedaan de relatie te verbreken. Onze relatie had wat problemen maar zeker niet de ergste denk ik, ofja toch niet wat niet op te lossen valt. We wonen 2j samen en hebben geen kinderen...
Heeft iemand van jullie ervaring hiermee? Koppels die na een break up elkaar wel weer gevonden hebben door de situatie vanop een afstand te kunnen bekijken?
woensdag 13 maart 2019 om 17:19
Problemen los je samen op evt met hulp. Wanneer je uit elkaar gaat en dat weer bij elkaar dan heb je nog steeds samen dezelfde inadequate stijl van met problemen omgaan dus je loopt meestal tegen dezelfde dingen aan.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
woensdag 13 maart 2019 om 17:20
viva-amber schreef: ↑13-03-2019 17:19Problemen los je samen op evt met hulp. Wanneer je uit elkaar gaat en dat weer bij elkaar dan heb je nog steeds samen dezelfde inadequate stijl van met problemen omgaan dus je loopt meestal tegen dezelfde dingen aan.
Inderdaad. Komt meestal niet meer goed.
woensdag 13 maart 2019 om 17:30
woensdag 13 maart 2019 om 17:31
woensdag 13 maart 2019 om 17:56
Dit dus exact. Neem je tijd om erover heen te komen.Madeliefjees schreef: ↑13-03-2019 17:31Nee, als je echt de liefde van zn leven was, had hij t niet uitgemaakt.
Hij wil kijken of er nog iets beters rondloopt, daarom houdt hij nog een slag om de arm, kan hij altijd nog terug naar jou.
Ik zou geen tweede keus willen zijn.
woensdag 13 maart 2019 om 17:57
Dat is wel erg kort door de bocht. We weten alleen dat hij het heeft uitgemaakt omdat het nu niet lekker gaat. Dat kan allerlei redenen en oorzaken hebben. Het kan ook zijn dat hij oprecht denkt dat het misschien in de toekomst beter zou kunnen gaan. Of dat realistisch is, is de vraag. Maar ik ken zelf meerdere stellen waarbij het wel eens een tijdje uit is geweest maar uiteindelijk toch heeft standgehouden. Het is dus niet onmogelijk.Madeliefjees schreef: ↑13-03-2019 17:30Hij wil kijken of er nog iets beters rondloopt, daarom houdt hij nog een slag om de arm, kan hij altijd nog terug naar jou.
En wat is er mis met twijfel en de gedachte dat er misschien een betere match is en dan later terugkomen op je besluit? Soms moet je ook dingen ondervinden en ervaren. Give him a break.
Het is natuurlijk niet leuk voor TO, maar het is wat het is. Ze zal het moeten aanvaarden.
woensdag 13 maart 2019 om 18:51
Zolang hij maar niet verwacht dat zij op hem wacht. Het kan dus ook zo zijn dat hij terugkomt op zijn besluit, maar dat het voor haar niet meer hoeft, of dat zij iemand anders is tegengekomen. En dan moet hij dus ook niet zeuren.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
woensdag 13 maart 2019 om 18:57
Ik denk niet dat hij een slag om de arm houdt omdat hij wil zien of er 'iets beters' te vinden is. Wel denk ik dat hij het ook eng vindt, om de relatie op te geven. Degene die het uitmaakt heeft meestal ook veel verdriet en had liever gehad dat het nog had gewerkt.
Maar ga er niet op rekenen, de kans is veel groter dat jullie verder uit elkaar groeien doordat je nu allebei je eigen pad gaat. Dus laat je niet remmen in je groei, kijk vooruit, en mocht hij over een tijd nog bij je passen, dan zie je dat dan wel weer.
Maar ga er niet op rekenen, de kans is veel groter dat jullie verder uit elkaar groeien doordat je nu allebei je eigen pad gaat. Dus laat je niet remmen in je groei, kijk vooruit, en mocht hij over een tijd nog bij je passen, dan zie je dat dan wel weer.
woensdag 13 maart 2019 om 18:57
woensdag 13 maart 2019 om 19:25
Wie zegt dat hij dan zal gaan zeuren? Ik neem aan dat hij snapt dat de kans groot is dat hij dan niet meer welkom zal zijn.
woensdag 13 maart 2019 om 19:27
Ik heb toch ervaren dat het kan. Ik ben zwanger geraakt in het begin van onze relatie en dat zorgde vaak voor veel ruzies en frustraties. 2 jaar na de geboorte van onze oudste gaf mijn vriend ook aan dat hij het niet meer zag zitten en maakte het uit. Ik zag toen gelukkig zelf ook wel in dat hij gelijk had en we vaker ruzie maakten dan wat anders. We gingen ieder onze eigen weg en ook al miste ik hem zag ik ook in dat het geen perfecte relatie was. Na 2 maanden zocht hij toch terug toenadering op een romantische manier en niet enkel voor ons kind. We hebben dan afspraken gemaakt over wat we anders zouden aanpakken om onze relatie wel te doen slagen en we zijn nu toch alweer bijna 8 jaar verder en het gaat beter dan ooit.
Het kan dus wel maar ga niet wachten of hopeloos doen. Ga verder met je leven en wie weet?
Het kan dus wel maar ga niet wachten of hopeloos doen. Ga verder met je leven en wie weet?
woensdag 13 maart 2019 om 20:30
Als eerste: heel naar voor je, dat is een hele moeilijke periode. Ik weet het maar al te goed. Mijn vriend en ik zijn tijdelijk uit elkaar geweest begin dit jaar, maar nu weer bij elkaar. Ruimte en rust voor onszelf heeft ons goed gedaan.
Tip vanuit mij is: ga niet hopen dat het weer goed komt. Houd een flinke slag om de arm en denk aan jezelf. Ga verder met je eigen leven, hoe moeilijk ook. Zoek geen contact, als hij contact zoekt kun je voorzichtig een bericht terug sturen. Maar ga kijken naar je eigen ontwikkeling, doe dingen waar jij blij van wordt. Ik weet niet waarom jullie uit elkaar zijn gegaan, maar werk VOOR JEZELF aan de punten waarin jij de fout in bent gegaan in jullie relatie. Wat was jouw aandeel en waaraan wil jij werken voor jezelf? Bij mij was dat assertiviteit. Als dit een tijdelijke break is, dan nog is het goed om jezelf voorop te stellen.
Heel veel sterkte!
Tip vanuit mij is: ga niet hopen dat het weer goed komt. Houd een flinke slag om de arm en denk aan jezelf. Ga verder met je eigen leven, hoe moeilijk ook. Zoek geen contact, als hij contact zoekt kun je voorzichtig een bericht terug sturen. Maar ga kijken naar je eigen ontwikkeling, doe dingen waar jij blij van wordt. Ik weet niet waarom jullie uit elkaar zijn gegaan, maar werk VOOR JEZELF aan de punten waarin jij de fout in bent gegaan in jullie relatie. Wat was jouw aandeel en waaraan wil jij werken voor jezelf? Bij mij was dat assertiviteit. Als dit een tijdelijke break is, dan nog is het goed om jezelf voorop te stellen.
Heel veel sterkte!
donderdag 14 maart 2019 om 08:48
Bedankt voor jullie reacties.
Ik kan er inkomen dat sommigen reageren "over en uit klaar" maar in die fase zit ik op dit moment nog niet. Jullie zullen allemaal wel al eens te maken hebben gekregen met deze pijn en dan weet je dat dat makkelijker gezegd is dan gedaan in tijde van verdriet.
Ik hou me sterk, weet wel dat de tijd zijn werk zal doen en dat dit een fase is waar ik door moet. Ik zoek geen contact en loop hem al zeker niet na. Deze ruimte zet ons vast en zeker tot nadenken over de afgelopen jaren, negatief en positief.
Ons probleem was ook vooral de communicatie, ik te assertief hij te gesloten en dat botste af en toe. We hadden niet vaak ruzie maar als we al eens ruzie hadden leek de enige oplossing wel uit elkaar gaan...
Wat me wel opvalt is dat ik nu, door deze afstand, wel ga inzien wat er mis zat in onze relatie en hoe we het wel hadden kunnen aanpakken. We hebben telkens dit probleem vooruit geschoven met het idee dat het zich vanzelf wel zou oplossen... niet dus.
Ik ga verder, zonder hem, tijd brengt raad. Besef maar al te goed dat ik uiteindelijk wel op mijn pootjes terecht kom.
Ik kan er inkomen dat sommigen reageren "over en uit klaar" maar in die fase zit ik op dit moment nog niet. Jullie zullen allemaal wel al eens te maken hebben gekregen met deze pijn en dan weet je dat dat makkelijker gezegd is dan gedaan in tijde van verdriet.
Ik hou me sterk, weet wel dat de tijd zijn werk zal doen en dat dit een fase is waar ik door moet. Ik zoek geen contact en loop hem al zeker niet na. Deze ruimte zet ons vast en zeker tot nadenken over de afgelopen jaren, negatief en positief.
Ons probleem was ook vooral de communicatie, ik te assertief hij te gesloten en dat botste af en toe. We hadden niet vaak ruzie maar als we al eens ruzie hadden leek de enige oplossing wel uit elkaar gaan...
Wat me wel opvalt is dat ik nu, door deze afstand, wel ga inzien wat er mis zat in onze relatie en hoe we het wel hadden kunnen aanpakken. We hebben telkens dit probleem vooruit geschoven met het idee dat het zich vanzelf wel zou oplossen... niet dus.
Ik ga verder, zonder hem, tijd brengt raad. Besef maar al te goed dat ik uiteindelijk wel op mijn pootjes terecht kom.