Bruiloft vriendin en er gewoon geen geld geld voor

17-07-2025 17:21 513 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik weet het antwoord eigenlijk wel. Maar goed hier is het issue

Vriendin gaat na drie jaar trouwen. Haar tweede huwekijk. In September. Zou in eerste instantie in de Toscane zijn. Maar omdat het hotel zoveel problemen had is het dicht. Ze hebben gezocht en gezocht in die regio. Niets kunnen vinden. Nu wordt het Barbados. Prachtig. Maar kan ik even niet bij elkaar sprokkelen voor die datum (hotel en vluchten zijn voor de genodigden). We hebben vorige maand na lang sparen ons huis afbetaald. Er is best wat over….. voor Italie, maar niet voor Barbados. Zelfs niet als vriend niet meegaat. We komen (vanwege de vluchten) uit op ongeveer 1800 pp. Dus dit netjes uitgelegd. Verdrietig dat ik er niet bij kan zijn. Nu krijg ik dus (I kid you not) een tikkie van 205,50 euro omdat ze me wel heeft aangegeven als gast, met eten en drinken op die dag in het hotel waar ze trouwen. Het is een vriendin. Niet mijn beste vriendin. Ik had haar al aangegeven dat het niet mogelijk was maar nog ging kijken of ik iets kon vinden. En verteld dat dat niet lukte.

Ik voel me beledigd en wil dit niet betalen en vind dit ook normaal op zo een korte termijn. Het is niet mijn beste vriendin maar wel een goede. En wil haar als vriendin niet kwijt, maar momenteel is ze een soort bridezilla geworden. Hoe dit netjes af te handelen als dit al af te handelen valt. Ik ben overigens niet de enige in deze situatie. Ik vind dit niet mijn probleem. Ben ik nu gek of niet?
buzziebee wijzigde dit bericht op 17-07-2025 17:24
0.27% gewijzigd
Sabeltandcavia schreef:
18-07-2025 14:28
Ik hoop toch zo dat er één vriendin wél naar die bruiloft gaat, aan Buzzy verslag uitbrengt en dat wij dat allemaal kunnen lezen in het afschuwelijke-bruiloften-topic. ;-D Dat orkaanseizoen klinkt veelbelovend ... :biggrin:
Of ik ga zelf, en kom terug met smeuige verhalen….. maar dan moeten jullie even een zielige crowdfunding opstarten voor me. Oh, ik wil dan wel 5* MET een zwembad enzo.
Ik betaal wel mee ;-), maar als de verhalen niet smeuïg genoeg zijn stuur ik je tikkie. :-D
pina schreef:
20-07-2025 09:12
Wat is hier vreemd aan? Zijn toch heel andere bedragen mee gemoeid?
Simpel. Dat hadden we opzij gezet omdat we in eerste instantie gewoon zouden vliegen. Maar vriends zus bleek die periode net een huisje in Oostenrijk geboekt te hebben dus besloten we te rijden. Nu kostten die vluchten geen drol. Maar zelf rijden nog minder. (Want lease auto) Zo konden we er twee daagjes aan vast plakken bij zijn zusje. Dat geld van die vluchten ging dus op het potje van de kozijnen en de garagedeur.
Phlox24 schreef:
20-07-2025 09:17
Ik betaal wel mee ;-), maar als de verhalen niet smeuïg genoeg zijn stuur ik je tikkie. :-D
Geen orkaan en ondergelopen hotel of iedereeen een voedselvergiftiging door niet gare vis en dan moet ik dus dokken? Risico risico…
Merel90 schreef:
20-07-2025 06:32
Ik zou dat niet zien zitten hoor, 5 dagen vrij, dan met kinderen zo’n reis maken voor een bruiloft, en dan weer terug. De terugreis is ook een stuk langer dan de heenreis. Kinderen last van jetlags. Hoop gedoe.
Bij ons wordt er verlof aangevraagd volgens de regels en worden de kinderen ziek gemeld als ze daar zijn, niemand dat dat kan controleren. Dus zijn ze toch wat langer in het buitenland bij hun familie. Vakanties met de auto dus ook niet te controleren ahv gekochte tickets.
BuzzieBee schreef:
20-07-2025 09:15
Of ik ga zelf, en kom terug met smeuige verhalen….. maar dan moeten jullie even een zielige crowdfunding opstarten voor me. Oh, ik wil dan wel 5* MET een zwembad enzo.
Je kan misschien een tikkie doen voor je kosten aan heel haar familie.
Met een zielig verhaaltje bij over die rotte kozijnen.

Tenslotte verblijven zij gratis, dus effe 1.800 euro met zijn allen lappen* moet haalbaar zijn :-D.

*Als ze met 20 zijn ... Elk 100 euro.

Vervolgens ook nog een zieilig verhaaltje en crowdfunding naar een Nederlandse krant als al je spullen ter plekke tijdens een orkaan zijn weggevlogen.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Sorry maar ik was echt meteen klaar geweest met deze 'vrienden/vriendin'.

Ik zou en niets betalen en de vriendschap is klaar, wel nadat ik heel duidelijk gemaakt had waarom.

Sommige mensen zijn gewoon echt helemaal van het padje af.
Wissewis schreef:
19-07-2025 15:10
Nu ben ik wel benieuwd of er al een vrijgezellenparty is geweest en wat daar de planning van is :twisted: .

Een weekend feesten op Ibiza?

Want "zuipen in de kroeg" of een workshop pottenbakken of paaldansen zal wel te min zijn voor mevrouw bridezilla.
Nou idd.
Het tikkie verzoek is onbeschaamd en ik zou niet betalen. Maar ik vind in sommige reacties er ook wel over: beetje zitten hopen op een mislukte dag (orkanen) of zelfs een mislukt huwelijk (zoiets blijft toch niet duren) komt bij mij ook niet vriendschappelijk over.
Ze zijn duidelijk vanuit dommigheid of naïviteit of overmatige romantiek in een plan verzeild dat ze zelf niet kunnen betalen. Heel jammer, maar dan zullen ze toch op de blaren moeten zitten en dat dan zelf weer recht moeten breien.

Ik zou via app aangeven dat je het jammer vindt dat plan A niet door kon gaan, maar dat je hen bij plan B veel plezier wenst en een hele mooie bruiloft. En of ze je een open tikkie kan sturen, zodat je zelf kan bepalen welk cadeautje je wil geven.

Want wetende dat een vriendin financieel in de shit zit, wil ik heus wel een handje toesteken, maar dan niet als straf of boeteclausule voor iets waar ik geen enkele verantwoording in heb. Dan geef ik uit eigen initiatief wat ik kan missen. Wordt dat niet geapprecieerd dan is dat jammer maar helaas.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Hoe duidelijk ben jij geweest? Toen Toscane niet doorging en bleek dat het Barbados ging worden heb je toen gelijk gezegd van "Sorry, ik vind je hartstikke leuk, lief en aardig maar dat lukt mij financieel gewoon niet!" of heb je het in het midden gelaten waardoor zij dacht dat je zou komen dingen geregeld heeft en nu met kosten zit omdat je later heb laten weten niet te kunnen komen? In dat laatste kan ik mij nog enigszins voorstellen dat je een tikkie ontvangt, maar ook dan zou ik deze niet betalen. Reageren op de app zou ik niet doen, pak een keer een terrasje samen en leg het haar dan gewoon uit dat het financieel gewoon niet gaat en je dat tikkie ook niet gaat betalen! Zij hebben de keuze gemaakt om in het buitenland te trouwen en dan ook nog eens niet om de hoek, dan zijn de consequenties van de keuze dat er misschien niet veel gasten bij aanwezig zullen zijn......
Misschien het topic doorlezen BrownFox? :idee:
TheQuickBrownFox schreef:
20-07-2025 17:57
Hoe duidelijk ben jij geweest? (…)
Duidelijk gezegd dat ze niet zou komen. Daarna heeft de bruid ook meteen het contact op een laag pitje gezet.

Dit is allemaal al uitgebreid besproken. Bruidspaar heeft eerst alles vastgelegd in plaats van RSVP’s af te wachten.
Jeetje wat heftig. Ik lees net het topic van de trouwjurk, en nu deze. Beide bizar.

Het lijkt inderdaad op paniekvoetbal. Even eerlijk; als die vriendin zijnde heb je toch helemaal geen zin meer in die hele bruiloft? Stel vriendin is inderdaad te impulsief geweest, neem dan je verlies. Zelf zou ik met de familieleden, waarvoor ze betaald heeft, er misschien nog wel heen vliegen. Maar dan puur voor vakantie. Je hoofd staat toch helemaal niet meer naar trouwen dan.

Maarja, waarschijnlijk hebben andere gasten al een (duur!) ticket naar Barbados gekocht. Mooi kut. Ik heb zelf geen dikke portemonnee, maar ik zou misschien nog in staat zijn om deze dan ook (deels) te vergoeden. Dat hele trouwen moet je toch niet meer willen… Ik krijg al buikpijn bij de gedachte.

Ze heeft zichzelf mooi in de nesten gewerkt. Goed gedaan TO.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven