Bruiloft vriendin en er gewoon geen geld geld voor
donderdag 17 juli 2025 om 17:21
Ik weet het antwoord eigenlijk wel. Maar goed hier is het issue
Vriendin gaat na drie jaar trouwen. Haar tweede huwekijk. In September. Zou in eerste instantie in de Toscane zijn. Maar omdat het hotel zoveel problemen had is het dicht. Ze hebben gezocht en gezocht in die regio. Niets kunnen vinden. Nu wordt het Barbados. Prachtig. Maar kan ik even niet bij elkaar sprokkelen voor die datum (hotel en vluchten zijn voor de genodigden). We hebben vorige maand na lang sparen ons huis afbetaald. Er is best wat over….. voor Italie, maar niet voor Barbados. Zelfs niet als vriend niet meegaat. We komen (vanwege de vluchten) uit op ongeveer 1800 pp. Dus dit netjes uitgelegd. Verdrietig dat ik er niet bij kan zijn. Nu krijg ik dus (I kid you not) een tikkie van 205,50 euro omdat ze me wel heeft aangegeven als gast, met eten en drinken op die dag in het hotel waar ze trouwen. Het is een vriendin. Niet mijn beste vriendin. Ik had haar al aangegeven dat het niet mogelijk was maar nog ging kijken of ik iets kon vinden. En verteld dat dat niet lukte.
Ik voel me beledigd en wil dit niet betalen en vind dit ook normaal op zo een korte termijn. Het is niet mijn beste vriendin maar wel een goede. En wil haar als vriendin niet kwijt, maar momenteel is ze een soort bridezilla geworden. Hoe dit netjes af te handelen als dit al af te handelen valt. Ik ben overigens niet de enige in deze situatie. Ik vind dit niet mijn probleem. Ben ik nu gek of niet?
Vriendin gaat na drie jaar trouwen. Haar tweede huwekijk. In September. Zou in eerste instantie in de Toscane zijn. Maar omdat het hotel zoveel problemen had is het dicht. Ze hebben gezocht en gezocht in die regio. Niets kunnen vinden. Nu wordt het Barbados. Prachtig. Maar kan ik even niet bij elkaar sprokkelen voor die datum (hotel en vluchten zijn voor de genodigden). We hebben vorige maand na lang sparen ons huis afbetaald. Er is best wat over….. voor Italie, maar niet voor Barbados. Zelfs niet als vriend niet meegaat. We komen (vanwege de vluchten) uit op ongeveer 1800 pp. Dus dit netjes uitgelegd. Verdrietig dat ik er niet bij kan zijn. Nu krijg ik dus (I kid you not) een tikkie van 205,50 euro omdat ze me wel heeft aangegeven als gast, met eten en drinken op die dag in het hotel waar ze trouwen. Het is een vriendin. Niet mijn beste vriendin. Ik had haar al aangegeven dat het niet mogelijk was maar nog ging kijken of ik iets kon vinden. En verteld dat dat niet lukte.
Ik voel me beledigd en wil dit niet betalen en vind dit ook normaal op zo een korte termijn. Het is niet mijn beste vriendin maar wel een goede. En wil haar als vriendin niet kwijt, maar momenteel is ze een soort bridezilla geworden. Hoe dit netjes af te handelen als dit al af te handelen valt. Ik ben overigens niet de enige in deze situatie. Ik vind dit niet mijn probleem. Ben ik nu gek of niet?
buzziebee wijzigde dit bericht op 17-07-2025 17:24
0.27% gewijzigd
woensdag 30 juli 2025 om 15:51
En jij vind het dan niet ongemakkelijk om elkaar te zien terwijl dit onbesproken tussen jullie in staat. Ik zou dat niet zo goed kunnen.
woensdag 30 juli 2025 om 18:46
Ik zou dit ook te groot vinden om onbesproken te laten. Het is niet een klein eenmalig foutje maar een aaneenschakeling van rare keuzes, inclusief de keuze om er niet meer over te praten. En ja, dat kan schaamte zijn maar dat kan ik amper rijmen met wel gezellig met TS babbelen.
woensdag 30 juli 2025 om 19:00
woensdag 30 juli 2025 om 19:06
Bwah, ik zou toch ook vinden dat zij er maar over moet beginnen. Niet ik.
Zij heeft de situatie gecreëerd.
Als ze de boel dus tot aan haar begrafenis doodzwijgt dan is het ook maar zo.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
woensdag 30 juli 2025 om 23:34
Ik zou ook vinden dat ze de eerste stap zou moeten zetten maar doet ze dat niet dan zou ik het heel lastig vinden om maar gewoon normaal te doen en gezellig af te spreken. Het zou voor mij afhangen van de waarde van de vriendschap. Of ik zou niet meer afspreken tot dit is uitgesproken of, als de vriendschap me veel waard is dit zelf bespreken. Het is ook helemaal niet gek om haar aan te spreken op haar gedrag. Een Truus, ik heb toch een beetje last van je appje die je laatst stuurde. Ik vind het vervelend en ongepast om een tikkie te ontvangen. Omdat ik niet wil dat dit tussen ons in komt te staan wil ik dit toch even met je bespreken…..
Ze mag best weten dat het niet gepast is en je het vervelend vind.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in