Bruiloft - wanneer zien bruid en bruidegom elkaar?

21-10-2008 12:28 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik ben mijn bruiloft aan het plannen en ben aan het puzzelen over het moment dat mijn vriend en ik elkaar voor het eerst gaan zien. Wie denkt er met me mee?

Een aantal opties heb ik inmiddels bedacht:

- hij blijft in een hotel en komt mij thuis ophalen. Wie nodig ik dan thuis uit? Alle 25 daggasten? Ik vind het eigenlijk leuker om samen op de lokatie aan te komen. Maar wie dan wel? Wederzijdse ouders? En broer en zus? Waar kleed ik me om? Mijn slaapkamer is niet al te groot, mijn woonkamer daarintegen wel. Maar dan heb ik dus geen plek meer voor gasten...

- hij blijft thuis en komt mij uit een hotel ophalen. Waar ik dus de ruimte heb om om te kleden - wellicht ook weer gezellig met naaste familie, misschien een hotel kiezen met een mooie grote trap?

- ik ga zelf naar de locatie en hij ziet mij daar voor het eerst, gelijk met de rest. Wie gaat er dan met welke auto? Wie gaan er met mij mee?

Kortom, al het advies en ervaringen op dit vlak zijn welkom!
keuzes keuzes...
Allereerst gefeliciteerd! Leuk he, zo'n dag plannen!

Volgens mij is het gebruikelijk dat je allebei bij je ouders slaapt. Dat hebben wij ook gedaan. En op de dag zelf werd ik bij mijn ouders opgemaakt en mijn haren gedaan, en daar waren dus alleen mijn ouders bij. Toen werd ik daar opgehaald door mijn man en zijn ouders en de trouwauto. Dus ik kwam de trap aflopen, en mijn man zag me toen voor het eerst. Toen eerst beide ouders weg naar de locatie, en wij er iets later achteraan. En daar zaten alle daggasten al, die ons allemaal tegelijk voor het eerst zagen.
Het gaat er toch om wat jullie zelf het leukste zouden vinden!!! Bespreek met partner en beslis zelf. Hoe wat en met wie.

Leuke bruiloft toegewenst.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Geen advies c.q ervaring, maar ik word er al moe van als ik het lees waar je allemaal aan moet denken.

Wat denk je van de volgende optie

- jij thuis met naaste familie (moeder/zussen/vriendinnen)

- hij komt jou thuis ophalen

- samen naar de locatie

- alle andere daggasten staan daar op jullie te wachten

Niet te druk en overzichtelijk
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ik ben 's morgens naar de kapper vertrokken en ben daarna doorgereden naar mijn ouders. Daar heb ik me omgekleed, werden de daggasten ontvangen en heeft mijn man me opgehaald, waarna we in stoet naar het gemeentehuis zijn gereden.
Uh, call me crazy, maar eh, wat dacht je ervan om je gewoon samen thuis te slapen en je samen aan te kleden. Dat scheelt weer een hotelkamer en dan heb je tenminste nog een periode die je met zijn tweetjes doorbrengt op die dag.
quote:Parnell schreef op 21 oktober 2008 @ 12:35:

Uh, call me crazy, maar eh, wat dacht je ervan om je gewoon samen thuis te slapen en je samen aan te kleden. Dat scheelt weer een hotelkamer en dan heb je tenminste nog een periode die je met zijn tweetjes doorbrengt op die dag.Exact! Laatr je nog een ontbijtje aanrukken via een ontbijtservice en klaar ben je!
Samen thuis slapen, daar aankleden en de kapster/visa aan huis laten komen voor de puntjes op de i. Eventueel de ouders, beste vrienden, getuigen die vanaf jullie huis de trouwauto/koets volgen naar de plaats waar 't gaat gebeuren.
quote:calvijn1 schreef op 21 oktober 2008 @ 12:33:

Wat denk je van de volgende optie

- jij thuis met naaste familie (moeder/zussen/vriendinnen)

- hij komt jou thuis ophalen

- samen naar de locatie

- alle andere daggasten staan daar op jullie te wachten

Zo hebben wij het ook gedaan. Alleen was ik dan thuis bij m'n ouders met beide ouders en hij bij "ons huis". Kapster kwam aan huis en make up heb ik zelf gedaan. Hij kwam mij vervolgens halen (stond onderaan de trap te wachten!) en daarna zijn we eerst foto's gaan maken. Vervolgens naar de locatie waar de daggasten op ons aan het wachten waren. Het wordt ook weleens zo gedaan dat na de foto's de daggasten thuis bij de bruid komen, eventueel koffie drinken of lunchen, en daarna samen de gang naar het gemeente huis maken. Het is net wat je zelf wilt en wat praktisch is! Wij zaten bijv met familie van ver, kleine kinderen, vervoer, waar laten we de gasten tijdens de foto's maken etc dat we uiteindelijk voor deze optie gekozen hebben. De dag gaat ook best snel dus je moet ook vanwege de tijd bepaalde keuzes maken! Liefst had ik gehad dat de daggasten bij het huis van m'n ouders op ons aan het wachten waren en er allemaal waren als wij van het foto's maken terug kwamen. Wat drinken en eten met elkaar en dan naar het stadhuis. Maar goed, dat was allemaal lastig te realiseren.

Het is echt net wat je zelf wilt en belangrijk vindt! Zo wilde wij de daggasten mee nemen een weekend weg of 1 nacht in hetzelfde hotel laten slapen. Dit voor de gezelligheid zodat het niet na 1 dag allemaal voor bij was en je nog na kon kletsen met iedereen. Maar ook omdat veel daggasten een eind naar huis moesten rijden en wij niet wilde dat ze dit na "onze dag" nog moesten doen.
Wij zijn ook bezig met het plannen van onze bruiloft.

Het plan is als volgt. Wij wonen samen in mijn ouderlijk huis (mijn ouders zijn overleden) ik slaap gewoon hier met mijn 2 zussen. Ik kleed mij hier om. Ik ga met een bruidsauto naar de trouwlocatie voordat er anderen zijn. Mijn zussen gaan met mij mee.

Mijn aanstaande zal ergens anders slapen en zich daar omkleden, hij zal ook met een auto naar de trouwlocatie gaan. Hij gaat bij het altaar staan om mij op te wachten. Nichtje en neefje zullen voor mij lopen en ik loop dan verder alleen richting altaar. Behalve mijn zussen heeft dan niemand mij gezien.

Ik vindt het een erg persoonlijke keuze, mijn zussen hebben beiden ervoor gekozen om de aanstaande hun op te laten halen in hun huis met alle daggasten.

Veel regelen he zo'n bruiloft, heb er wel zin in allemaal, maar al die beslissingen die genomen moeten worden. Nog gefeliciteerd trouwens.
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
Lijkt mij dus echt helemaal niks om de nacht voor 't huwelijk apart te slapen. Dan zou ik de hele tijd de zenuwen hebben dat de ander op het moment supreme niet op komt dagen.
Omdat mijn ouders te ver weg wonen, ben ik in ons huis blijven slapen, met mijn allerbeste vriendin. Vriend is bij zijn allerbeste vriend blijven slapen (waar ze de avond ervoor nog een klein feestje hebben gehad). 's Ochtends ben ik lekker gaan tutten met vriendin, toen kwam de wederzijdse familie. Samen met moeder en zus m'n jurk aangetrokken (is toch een soort traditie), familie in de kamer gezet en bij de deur gewacht op mijn vriend. Even een moment voor ons samen, dat vonden wij echt heel belangrijk. Het is toch onze dag !! Daarna ging het hele circus beginnen, met z'n allen naar de locatie etc etc.

Maar je moet het vooral doen zoals jullie het willen. Kijk wat je belangrijk en leuk vindt en doe het zo !! Het is jullie dag !!!
quote:elninjoo schreef op 21 oktober 2008 @ 12:42:

Lijkt mij dus echt helemaal niks om de nacht voor 't huwelijk apart te slapen. Dan zou ik de hele tijd de zenuwen hebben dat de ander op het moment supreme niet op komt dagen. Haha, hier niet eens aan die optie gedacht. Weet eigenlijk wel zeker dat hij op komt draven en ach je moet risico nemen in je leven he.
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
wij hebben beide bij onze ouders geslapen, ik heb mij aangekleed met zussen en ouders en wat naaste familie.

hij heeft mij opgehaald met de trouwauto die mijn schoonfamilie gevolgd heeft (iedereen dus naar mijn ouders toe) en vanuit daar naar de trouwlocatie waar de rest van de gasten waren.

wij vonden het leuk om het traditioneel te doen (voor zover mogelijk als je zwanger trouwt ) maar je moet doen wat jij leuk vind.
quote:elninjoo schreef op 21 oktober 2008 @ 12:42:

Lijkt mij dus echt helemaal niks om de nacht voor 't huwelijk apart te slapen. Dan zou ik de hele tijd de zenuwen hebben dat de ander op het moment supreme niet op komt dagen. Ja, of dat je je verslaapt, omdat je onder invloed van drank je laatste nacht als "vrijgezel" nog hebt liggen rollebollen met de stripper ofzo.
Cum non tum age
Al snel veel goede tips!

Mijn ouderlijk huis bestaat niet meer (vader woont met zijn vriendin 100 km van ons en de lokatie vandaan, moeder is niet uitgenodigd) en schoonouders wonen ook te ver weg.

Ik heb niet écht één beste vriendin, bovendien willen zij misschien ook wel tutten/naar de kapper. Bovendien wonen al mijn vriendinnen vrij ver weg. Aan de andere kant beginnen we nou ook weer niet om 10 uur met de ceremonie...

pfff... ik lees nog even mee!

En ja, dit is momenteel gelukkig het grootste probleem in mijn leven!
Nou weet ik weer precies waarom ik dus nooit (meer) wil trouwen. Wat een gedoe allemaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven