Buitengesloten?

29-11-2020 17:07 104 berichten
Ik heb sinds een jaar of 2 een vriendengroep, of ja of ik het nog vrienden kan noemen weet ik niet.. we deden super veel samen, zagen elkaar ieder weekend. Samen stappen, eten, op vakantie.

Ook in de corona tijd zaten we veel bij elkaar (dat dat niet mag is een andere discussie). Nu sinds een tijdje wordt ik niet meer gevraagd, er wordt niets meer afgesproken in de groepsapp maar ik zie wel op andere Social media kanalen dat ze in het weekend bij elkaar zitten. Aan een paar mensen van de groep heb ik wel eens aangegeven dat ik mij buiten gesloten voel, maar dan verzekeren ze mij dat dat echt niet zo is en dat het meestal via via gaat dat ze elkaar dan toch zien.

Toen dacht ik oke prima als hun zeggen dat het niet zo is dan is het niet zo. Maar daarna werd ik ook steeds weer niet gevraagd. Dus nu spreek ik ook gewoon andere dingen af met andere vrienden en laat ik het maar zo, misschien sluit ik daardoor mezelf een beetje buiten en daardoor twijfel ik of ik er meer energie in moet steken, maar nu zag ik dat ze weer bij elkaar zaten en ik heb van niemand iets gehoord en ik werd er opeens zo intens verdrietig en onzeker van. En ik vind dat je dat gevoel niet hoort te hebben bij je vrienden.

Ik wilde dit gewoon even van me afschrijven denk ik dus bedankt voor het luisteren en lezen :heart:
Het zijn je vrienden niet meer.
Als jij hebt aangegeven je buitengesloten te voelen en hun gedrag verandert daardoor niet, dan houdt het toch gewoon op?
Alle reacties Link kopieren
Dan had je het dus toch goed toen je het dacht en aangaf. En konden zij niet eerlijk zijn.

Ik zou er geen energie meer in steken, hoe verdrietig het ook is. Ze zijn oneerlijk geweest en dit komt niet meer goed.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Ah vervelend, dit soort dingen doet echt pijn. Ik zou me focussen op de vrienden waar je wel aan hebt.
Alle reacties Link kopieren
Misschien houden ze zich aan de Corona regels en vinden ze je wel leuk, maar niet leuker dan degene die ze wel uitnodigen.

Als je het al een paar keer aangegeven hebt en ze doen er niks mee, zou ik nieuwe vrienden zoeken. Eventueel kan je dan af en toe nog met ze afspreken, maar dan hou je het wat luchtiger en ben je niet afhankelijk van ze. Ik zou er nu niet meer aan gaan trekken. Naar genoeg, des te minder ze van je horen, des te meer interessant je mogelijk weer wordt, en andersom.
zonmuis wijzigde dit bericht op 29-11-2020 17:20
17.46% gewijzigd
hannaa46 schreef:
29-11-2020 17:09
Het zijn je vrienden niet meer.
Als jij hebt aangegeven je buitengesloten te voelen en hun gedrag verandert daardoor niet, dan houdt het toch gewoon op?
Ja dat is ook zo, misschien dat ik het niet wil toegeven omdat ik echt niet begrijp wat ik verkeerd heb gedaan waardoor ik opeens buiten gesloten wordt.
Alle reacties Link kopieren
tijgertje1406 schreef:
29-11-2020 17:20
Ja dat is ook zo, misschien dat ik het niet wil toegeven omdat ik echt niet begrijp wat ik verkeerd heb gedaan waardoor ik opeens buiten gesloten wordt.
Corona regels.
Misschien heb je niks verkeerds gedaan, behalve coronaregels aan je laars lappen maar vinden ze je niet gezellig genoeg?

Of houden ze hun bubbel nu toch maar kleiner en val je er net buiten maar is er verder niets aan de hand?


Gelukkig heb je nog andere mensen om leuke dingen meet doen/contact te houden.
anoniem_401375 wijzigde dit bericht op 29-11-2020 17:23
39.54% gewijzigd
Zonmuis schreef:
29-11-2020 17:20
Corona regels.
Zou kunnen, maar ze zitten nu ook met een groter aantal dan mag.. dus mij als enige persoon niet uitnodigen maakt niet het verschil anders had ik er zeker begrip voor gehad.
Luci_Mster2 schreef:
29-11-2020 17:23
Misschien heb je niks verkeerds gedaan, behalve coronaregels aan je laars lappen maar vinden ze je niet gezellig genoeg?

Of houden ze hun bubbel nu toch maar kleiner en val je er net buiten maar is er verder niets aan de hand?


Gelukkig heb je nog andere mensen om leuke dingen meet doen/contact te houden.
Ja misschien is het dat ook wel, en maak ik me er gewoon te druk om. Ik wil het ook niet steeds weer aan ze vragen. Het is ook een lastige tijd.. Maar nu zitten ze met een stuk of 7 bij iemand thuis wat ook niet mag.
Alle reacties Link kopieren
Zijn het echt je vrienden als je zo vlot aan de kant geschoven wordt?
leeg
Sinds 2 jaar is dit groepje er, is dit spontaan ontstaan of hoe kwam het tot stand?

Het klinkt voor mij dat je niet binnen de groep past en ze daar nu achter zijn gekomen. Niet iedereen zegt dat zo makkelijk.

Lullig TO, meestal klopt je ingeving wel. Als ze je echt zo leuk vinden dan gebeurt dit niet zo.
Alle reacties Link kopieren
Zonmuis schreef:
29-11-2020 17:20
Corona regels.
Lijkt me sterk als ze nog steeds met een grote groep bij elkaar komen.

Ik heb te veel van dit soort taferelen met groepen gezien TO, ik prijs me gelukkig met een paar individuele goede vrienden waarvan ik wel opaan kan. Ik zou lekker focussen op je andere vrienden. Sterkte
Qiyara schreef:
29-11-2020 17:33
Sinds 2 jaar is dit groepje er, is dit spontaan ontstaan of hoe kwam het tot stand?

Het klinkt voor mij dat je niet binnen de groep past en ze daar nu achter zijn gekomen. Niet iedereen zegt dat zo makkelijk.

Lullig TO, meestal klopt je ingeving wel. Als ze je echt zo leuk vinden dan gebeurt dit niet zo.
We wonen in dezelfde stad en zijn allemaal vrijgezel dus zagen elkaar vaak op feestjes. Ik trok veel met 2 meiden van de groep op en daardoor kwam ik er eigenlijk bij, voor mijn gevoel klikte het heel goed en ik werd ook altijd mee gevraagd. Voor mijn gevoel pas ik er goed tussen, maar misschien zie ik dat van mezelf niet zo..

Ik ga het er maar bij laten denk maar pijnlijk is het wel.
Je kan er niks mee. En misschien wel verstandig dat je niet in zulke grote groepen rondhuppelt nu .
viamia schreef:
29-11-2020 17:38
Lijkt me sterk als ze nog steeds met een grote groep bij elkaar komen.

Ik heb te veel van dit soort taferelen met groepen gezien TO, ik prijs me gelukkig met een paar individuele goede vrienden waarvan ik wel opaan kan. Ik zou lekker focussen op je andere vrienden. Sterkte
Ik had ook altijd een paar individuele vrienden, en een vriendengroep leek me zo leuk en gezellig. Nu denk ik bij mezelf ik voelde me fijner en gelukkiger toen ik nog gewoon die paar individuele vrienden had, ik voel me hier zo naar over. Ik denk dat ik me maar gewoon weer ga focussen op die paar lieve individuele vrienden :heart:
Alle reacties Link kopieren
tijgertje1406 schreef:
29-11-2020 17:40
Ik had ook altijd een paar individuele vrienden, en een vriendengroep leek me zo leuk en gezellig. Nu denk ik bij mezelf ik voelde me fijner en gelukkiger toen ik nog gewoon die paar individuele vrienden had, ik voel me hier zo naar over. Ik denk dat ik me maar gewoon weer ga focussen op die paar lieve individuele vrienden :heart:
Zou ik ook maar doen. En eventueel eens kijken of een collega/buurvrouw/nichtje die je wel lief vindt maar niet vaak ziet, een wijntje wil komen drinken.

Focus je op nieuwe mensen leren kennen en niet meer trekken aan een dood paard.
Het is ook super naar. Een :hug: voor jou.
Hou de eer inderdaad aan jezelf. Het zegt niks over jou als persoon.
Alle reacties Link kopieren
Je zou er nog naar kunnen vragen in de groepsapp. Komt er geen antwoord, of een bullshit antwoord, dan stap je er uit. Dat zou ik sowieso doen als je dit groepje laat doodbloeden. Echte vrienden zorgen er niet voor dat andere vrienden met een rotgevoel blijven zitten.
Hoe ziet die groep eruit? Alleen maar meiden? Of gemengd?

Het kan namelijk ook zo zijn dat er wat kift speelt, bv een van de queenbee's heeft een oogje op een van de mannen in die groep, maar die vind jou weer leuk. Dan werkt ze jou er bijvoorbeeld uit, om meer zijn aandacht te kunnen krijgen. Kan er zoiets spelen?
Boarn schreef:
29-11-2020 17:59
Je zou er nog naar kunnen vragen in de groepsapp. Komt er geen antwoord, of een bullshit antwoord, dan stap je er uit. Dat zou ik sowieso doen als je dit groepje laat doodbloeden. Echte vrienden zorgen er niet voor dat andere vrienden met een rotgevoel blijven zitten.
Zou ik niet doen, ze heeft het al gevraagd aan een paar, en die geven al geen eerlijk antwoord. Via een groeps app krijg je dan zeker geen eerlijk antwoord.

Ik zou het op de man af, dus in real life aan iemand vragen, of per telefoon.

Of appen jullie alleen nog maar?

En ja, lekker laten gaan, wees blij dat je nog andere mensen in je leven hebt!
Alle reacties Link kopieren
Boarn schreef:
29-11-2020 17:59
Je zou er nog naar kunnen vragen in de groepsapp. Komt er geen antwoord, of een bullshit antwoord, dan stap je er uit. Dat zou ik sowieso doen als je dit groepje laat doodbloeden. Echte vrienden zorgen er niet voor dat andere vrienden met een rotgevoel blijven zitten.
Zou ik zeker niet doen. De boodschap is wel duidelijk en het enige dat ze dan bereikt is dat ze over haar gaan roddelen.
Blijf je alleen met een naarder gevoel zitten. Ze heeft het al gevraagd en er wordt niks mee gedaan.
Heb je zelf al een keer iets georganiseerd? Of wacht je altijd op een uitnodiging?
Misschien zelf initiatief nemen om iets te plannen? Toon je leuke kant in plaats van je genegeerde kant.
Vaak bedoelen mensen het niet zo.
Iedereen heeft zo z’n sores in deze tijd en je ziet mensen veel minder.
Draai het om en plan iets!
Veel succes.
rozemarijn123 schreef:
29-11-2020 18:01
Hoe ziet die groep eruit? Alleen maar meiden? Of gemengd?

Het kan namelijk ook zo zijn dat er wat kift speelt, bv een van de queenbee's heeft een oogje op een van de mannen in die groep, maar die vind jou weer leuk. Dan werkt ze jou er bijvoorbeeld uit, om meer zijn aandacht te kunnen krijgen. Kan er zoiets spelen?
Het is een gemengd groepje. Ik kan mij niet voorstellen dat er zoiets speelt, we zijn allemaal rond 30 dus ik hoop dat er zulke kinderachtige dingen niet spelen in ieder geval haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven