Buitenlandse partner uitdagingen
maandag 23 augustus 2021 om 12:06
Hoi,
Mede n.a.v. mijn vorige topic, nu een topic over een buitenlandse partner en de uitdagingen daarbij.
Wie heeft er nog meer een buitenlandse partner en hoe gaan jullie met de uitdagingen om?
Om maar over mijn eigen situatie te beginnen: mijn partner voelt zich hier vaak verloren. Hij is sociaal maar heeft weinig vrienden en vind het moeilijk aansluiting te vinden bij Nederlanders. Zijn huidige baan bevalt niet, en hij voelt zich als een buitenlander hier ‘onveilig’ omdat hij niet dezelfde rechten heeft als een Nederlands staatsburger. Hij mist zijn familie en thuisland. Tegelijk ziet hij een leven voor zich in NL. Hij woonde hier trouwens al voordat ik hem kende.
Wie wil zijn of haar ervaring delen? Of wie heeft tips?
Mede n.a.v. mijn vorige topic, nu een topic over een buitenlandse partner en de uitdagingen daarbij.
Wie heeft er nog meer een buitenlandse partner en hoe gaan jullie met de uitdagingen om?
Om maar over mijn eigen situatie te beginnen: mijn partner voelt zich hier vaak verloren. Hij is sociaal maar heeft weinig vrienden en vind het moeilijk aansluiting te vinden bij Nederlanders. Zijn huidige baan bevalt niet, en hij voelt zich als een buitenlander hier ‘onveilig’ omdat hij niet dezelfde rechten heeft als een Nederlands staatsburger. Hij mist zijn familie en thuisland. Tegelijk ziet hij een leven voor zich in NL. Hij woonde hier trouwens al voordat ik hem kende.
maandag 23 augustus 2021 om 12:33
Klinkt niet als een gezellig iemand, moet je nou altijd dat gezeur over Nederland en Nederlanders aanhoren, ik zou er paal en perk aan stellen, er zijn mensen die samenleven in hele arme gevaarlijke landen en nog kiezen om gelukkig te zijn met elkaar.
Als hij een toekomst hier ziet dan ook met hart en ziel en een beetje ruggengraat.
Als hij een toekomst hier ziet dan ook met hart en ziel en een beetje ruggengraat.
maandag 23 augustus 2021 om 12:46
Ik heb je geloept, heeft ie niet gewoon een ander, hij is ineens zoveel smoesjes aan het zoeken om onder die kinderen uit te komen en nu is Nederland weer stom en onveilig en jij accepteert al die smoezen, hij zit in de put, hij wil dit hij wil dat, zijn baan is niet goed, dit land is niet goed, de verwachtingen drukken zo zwaar op hem.
Ik zou hem laten gaan, je bent 34 als je kinderen wil dan zou ik vast met een schone lei zonder hem beginnen of laat je je aan het lijntje houden?
Ik zou hem laten gaan, je bent 34 als je kinderen wil dan zou ik vast met een schone lei zonder hem beginnen of laat je je aan het lijntje houden?
maandag 23 augustus 2021 om 12:57
maandag 23 augustus 2021 om 12:59
Nee hij heeft geen ander. Hij vindt NL niet stom en onveilig. Hij voelt zich ongelukkig, en dat komt door diverse factoren. Iedereen vraagt aan hem wanneer hij kinderen met mij krijgt, en ondertussen voelt hij zich eigenlijk niet happy.MissMaran schreef: ↑23-08-2021 12:46Ik heb je geloept, heeft ie niet gewoon een ander, hij is ineens zoveel smoesjes aan het zoeken om onder die kinderen uit te komen en nu is Nederland weer stom en onveilig en jij accepteert al die smoezen, hij zit in de put, hij wil dit hij wil dat, zijn baan is niet goed, dit land is niet goed, de verwachtingen drukken zo zwaar op hem.
maandag 23 augustus 2021 om 13:00
Ik ben getrouwd met een 'buitenlander' maar woon in zijn land.
Buitenlander vind ik wel een heel groot begrip want er zijn echt verschillen tussen iemand uit Turkije, Peru, Maleisië of zoals mijn man Australië.
Maar ik heb ook je eerdere topic gelezen en ik geloof niet dat na 1,5 jaar een relatie het allemaal zo moeilijk moet zijn, ik denk dat je bent aan het trekken aan een dood paard en nu excuses voor hem gaat maken.
Gun jezelf een betere relatie waar je een toekomst mee kunt opbouwen en niet zo onzeker je je geluk van iemand anders laten afhangen.
Buitenlander vind ik wel een heel groot begrip want er zijn echt verschillen tussen iemand uit Turkije, Peru, Maleisië of zoals mijn man Australië.
Maar ik heb ook je eerdere topic gelezen en ik geloof niet dat na 1,5 jaar een relatie het allemaal zo moeilijk moet zijn, ik denk dat je bent aan het trekken aan een dood paard en nu excuses voor hem gaat maken.
Gun jezelf een betere relatie waar je een toekomst mee kunt opbouwen en niet zo onzeker je je geluk van iemand anders laten afhangen.
maandag 23 augustus 2021 om 13:00
maandag 23 augustus 2021 om 13:03
Totaal andere ervaringen dan hier. Ervaring hier is dat Nederlanders heel snel naar het Engels overschakelen. Ons hier is Randstad, heb jij het over een andere omgeving misschien?
maandag 23 augustus 2021 om 13:07
Dat heb ik niet helemaal goed uitgedrukt, maar het voelt voor hem alsof alles wat hij nu heeft (leven in NL) kan wegvallen als hij geen andere baan vindt, dan zal hij zn visum kwijtraken (en mij denkt hij). Dat voelt voor hem als een veel onveiligere uitgangspositie dan een Nederlander zou hebben.
maandag 23 augustus 2021 om 13:08
en soms past een land echt niet bij je.
Een vriendin van mij heeft al jaren een relatie(+kinderen) met een Australiër, ze hebben het geprobeerd, in Nederland, in Europa, maar wonen nu al jaren daar. Hij kon hier niet aarden.
Een andere vriend woont in Australië, (voor de liefde) al vijftien jaar, maar loopt nog steeds tegen dingen aan (helemaal nu in Coronatijd) die hij niet kan en wil begrijpen. Hij woont, sinds het begin van zijn relatie, ook weer af&toe een tijd in Europa
Misschien is de ene persoon gevoeliger voor cultuurverschillen?
Een vriendin van mij heeft al jaren een relatie(+kinderen) met een Australiër, ze hebben het geprobeerd, in Nederland, in Europa, maar wonen nu al jaren daar. Hij kon hier niet aarden.
Een andere vriend woont in Australië, (voor de liefde) al vijftien jaar, maar loopt nog steeds tegen dingen aan (helemaal nu in Coronatijd) die hij niet kan en wil begrijpen. Hij woont, sinds het begin van zijn relatie, ook weer af&toe een tijd in Europa
Misschien is de ene persoon gevoeliger voor cultuurverschillen?
maandag 23 augustus 2021 om 13:08
Nee in Amsterdam . En natuurlijk is het daar makkelijker dan in de rest van het land, en er zijn ook veel mensen uit zijn eigen land maar echt vriendschappen opbouwen is toch wel een ander ding.
maandag 23 augustus 2021 om 13:09
Waar komt hij vandaan en hoe lang woont hij in Nederland. Ik heb zelf een buitenlandse partner en als ik je loep dan denk ik echt niet dat het met zijn buitenlands zijn te maken heeft, eerder met karakter.
Als zijn huidige baan hem niet bevalt dan moet hij iets anders zoeken. Geen vriendschappen kunnen opbouwen herken ik ook niet. Mijn partner heeft een boel vriendschappen opgebouwd in de tijd dat hij in Nederland woont, dat zijn zowel Nederlanders als andere nationaliteiten. Hij spreekt met zijn vrienden Engels, Spaans, Frans en heel soms Nederlands. Er is echt geen taalbarrière, sterker nog hij krijgt vaak niet eens de kans Nederlands te praten. Onveilig voelt hij zich ook absoluut niet.
Natuurlijk mist hij zijn familie en heeft hij soms heimwee, zeker nu we er niet naartoe kunnen vanwege corona. Dan spreekt hij vaak een avondje af met landgenoten aangezien die precies weten hoe het voelt.
Als zijn huidige baan hem niet bevalt dan moet hij iets anders zoeken. Geen vriendschappen kunnen opbouwen herken ik ook niet. Mijn partner heeft een boel vriendschappen opgebouwd in de tijd dat hij in Nederland woont, dat zijn zowel Nederlanders als andere nationaliteiten. Hij spreekt met zijn vrienden Engels, Spaans, Frans en heel soms Nederlands. Er is echt geen taalbarrière, sterker nog hij krijgt vaak niet eens de kans Nederlands te praten. Onveilig voelt hij zich ook absoluut niet.
Natuurlijk mist hij zijn familie en heeft hij soms heimwee, zeker nu we er niet naartoe kunnen vanwege corona. Dan spreekt hij vaak een avondje af met landgenoten aangezien die precies weten hoe het voelt.
maandag 23 augustus 2021 om 13:10
maandag 23 augustus 2021 om 13:11
Al ik jou verhaal zo lees, Ben ik bang dat jou partner uiteindelijk zal kiezen voor zijn land van herkomst en zijn familie daar. Misschien is dat het beste ook. Al helemaal als hij zich hier in Nederland onveilig voelt als buitenlander (is daar een reden voor?) Ik heb natuurlijk geen idee hoelang jullie al samen zijn. Ik ga er maar vanuit dat het al een tijdje is.Flamingo schreef: ↑23-08-2021 12:06Hoi,
Als het zo is, dan heeft hij eigenlijk al een lange tijd de tijd gehad om aan dit land en de nederlanders te wennen denk ik. En hoe het er hier allemaal aan toe gaat toch? Het werk vind je partner ook al niet leuk. Hij Heeft moeite om contact te maken met mensen.. misschien wilt hij dat alles helemaal niet en is zijn enige reden om hier te verblijven dat dit land misschien comfortabeler is en je kan gaan en staan waar en wanneer je wilt? Dat dit land ook jou financieel ondersteunt wanneer het niet uitkomt terwijl je echt wel kan werken... Dat je in dit land vrij bent in veel dingen. Kortom denk ik persoonlijk dat zijn enige reden om hier te willen zijn niet de mensen en het land zelf is maar omdat dit land relaxter is en meer mogelijkheden biedt dan zijn land van herkomst..
maandag 23 augustus 2021 om 13:11
Dat lijkt me dan niet aan Nederlanders liggen als het zelfs met mensen uit zijn eigen land niet lukt, maar eerder aan zijn karakter/huidge gemoedstoestand.
maandag 23 augustus 2021 om 13:12
Miek_ schreef: ↑23-08-2021 13:09Waar komt hij vandaan en hoe lang woont hij in Nederland. Ik heb zelf een buitenlandse partner en als ik je loep dan denk ik echt niet dat het met zijn buitenlands zijn te maken heeft, eerder met karakter.
Ik sluit me hierbij aan.