Buitenlandse vriend?!

21-10-2018 22:03 116 berichten
Ik heb sinds een tijdje een vriend die niet van Nederlandse afkomst is. Nu is het probleem dat mijn familie snel vooroordelen heeft. Nu is mijn vraag of jullie misschien tips hebben hoe ik dit het beste tegen mijn familie kan vertellen?
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
22-10-2018 08:28
Heel veel ouders zijn oh zo ruimdenkend als het kind van een ander thuis komt met iemand met een andere kleur of achtergrond. De werkelijke gevoelens zie je pas als het hun eigen kind is.
Dat heeft toch met angst voor andere cultuur te maken niet met angst voor andere huidskleur?
Alle reacties Link kopieren
zusters schreef:
22-10-2018 09:28
Ik las dit topic ook met verbazing. Mijn vader komt uit een ander land maar ik voel mij net zo Nederlands als Frans Bauer....Blijkbaar zien mensen mij als "Buitenlander".
Nou, lekker dan.
Nee hoor totaal niet! Ik iig niet! Ik heb 2 goede vriendinnnen met een Antilliaanse vader en Nederlandse moeder. Ik was punt 1 altijd jaloers op hun mooie huidskleur (vind getint mooier dan blank/wit) en punt 2 zijn ze gewoon 100% Nederlands, heb ze nooit anders gezien (niet eens over nagedacht) en zelf zien ze zich ook niet anders. Nu met het hele rascisme debat denk ik er ineens over na maar daarvoor echt nooit. Ze zijn toevallig donker net als dat een ander dik, dun, blond of roodharig is.
appelientjex wijzigde dit bericht op 23-10-2018 23:05
17.43% gewijzigd
merelindesloot schreef:
23-10-2018 20:16
Heeft je vriend wel een goede opleiding of werk ?
Ja zeker.
Alle reacties Link kopieren
Annelleke schreef:
22-10-2018 13:40
Dat doen veruit de meeste mensen. Mensen vragen mij altijd waar ik vandaan kom, en als ik mijn geboorteplaats noem vragen ze waar ik echt vandaan kom :facepalm:

Alsof ik niet echt uit mijn geboorteplaats kan komen met mijn kleur... En mijn ouders blijkbaar ook niet, want als is hun geboortekaarten noem vragen ze weer waar hun ouders vandaan komen. Je kunt blijkbaar niet gewoon een Nederlander zijn met een kleurtje. Mensen beseffen niet hoe discriminerend het is om maar door te blijven vragen waar je vandaan komt. En als ik steeds Nederlandse plaatsnamen blijf noemen komt opeens de vraag hoe ik dan aan mijn kleur kom. Dan begin ik uit te leggen over erfelijkheid en zo. Maar dat is niet wat ze willen horen. Ze willen me kunnen plaatsen in een hokje buiten Nederland.
Stom zeg. Gek om zo door te vragen ook. Lijkt me erg vermoeiend als mensen altijd vragen waar je vandaan komt. Ook brutaal eigenlijk, want is toch ook iets persoonlijks. Ik maak weleens mee dat mensen uit zichzelf zeggen dat hun ouders uit een ander land komen. Of dat ze uit Suriname komen. Of ze zeggen bijv dat ze “Marokkaans zijn” (ook al zijn ze in NL geboren). Het is dus ook zo dat mensen zich blijkbaar zelf wel verbonden blijven voelen met hun roots? Een vriendin komt uit Limburg, en als ze in de randstad is vragen mensen ook vaak waar ze vandaan komt vanwege haar accent. Blijkbaar willen mensen uberhaupt anderen graag in hokjes stoppen?
Wat ga je nu doen Kaydens? Ik hoop dat je hem ter zijner tijd gewoon aan je ouders voorstelt en je vader aanspreekt op zijn racisme. Ik gun die arme jongen echt een sterkere vrouw aan zijn zijde dan hoe jij je nu opstelt.
Lachattenoir schreef:
23-10-2018 23:24
Wat ga je nu doen Kaydens? Ik hoop dat je hem ter zijner tijd gewoon aan je ouders voorstelt en je vader aanspreekt op zijn racisme. Ik gun die arme jongen echt een sterkere vrouw aan zijn zijde dan hoe jij je nu opstelt.
O ik ga het ook zeker vertellen ik weet alleen niet hoe.
Hoe sta je tegenover het alleenstaand moederschap?
Alle reacties Link kopieren
MarkSD schreef:
23-10-2018 23:34
Hoe sta je tegenover het alleenstaand moederschap?
-
Wat is dit voor off-topic bullshit?
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Alixane schreef:
23-10-2018 23:35
-
Wat is dit voor off-topic bullshit?
Beetje achtergrond informatie voor vader en dochter.

https://www.trouw.nl/home/vrolijke-dage ... ~af2f876f/

Dat de meeste kinderen zonder vader opgroeien, zal bij de jongens ook niet bepaald tot een stevige mannelijke identiteit leiden, wat dan graag met machogedrag gecompenseerd wordt. Intussen verschijnen er op de tv al reclamespots die de vrouwen aansporen met hun 'baby father' te trouwen, en in de kranten wordt gediscussieerd over quota-regelingen om te verhinderen dat de jongens helemaal uit de scholen verdwijnen.

De samenhang van dit alles ervoer ik tijdens een dancehall-nacht in de disco 'Asylum' aan den lijve. Al een paar minuten na binnenkomst kwam een Jamaicaan op me af en vroeg me agressief: 'Hoe zit dat? Heb je geen vriendin? Ben je homo?' Dat herhaalde hij om de vijf minuten. Toen ik eindelijk een paar uur later - de stemming bereikte het kookpunt - aanstalten maakte om met een schoonheid wier benen tot in de hemel reikten, zoals de Jamaicanen zeggen, rub-a-dub te dansen (je moet je tenslotte aan vreemde culturen aanpassen), kwam een andere man er woedend tussen en siste me toe dat dat niets was voor blanken als mij. Omdat de danseres geen bezwaar maakte, zei ik hem dat het niet zijn zaak was, waarop hij mij, kokend van woede, wegduwde. Even later danste een zwarte met haar. De man die mij had weggejaagd, wees op de nieuwe danser en riep: 'Zo is het goed: zwart met zwart!'
MarkSD schreef:
23-10-2018 23:40
Beetje achtergrond informatie voor vader en dochter.

https://www.trouw.nl/home/vrolijke-dage ... ~af2f876f/

Dat de meeste kinderen zonder vader opgroeien, zal bij de jongens ook niet bepaald tot een stevige mannelijke identiteit leiden, wat dan graag met machogedrag gecompenseerd wordt. Intussen verschijnen er op de tv al reclamespots die de vrouwen aansporen met hun 'baby father' te trouwen, en in de kranten wordt gediscussieerd over quota-regelingen om te verhinderen dat de jongens helemaal uit de scholen verdwijnen.

De samenhang van dit alles ervoer ik tijdens een dancehall-nacht in de disco 'Asylum' aan den lijve. Al een paar minuten na binnenkomst kwam een Jamaicaan op me af en vroeg me agressief: 'Hoe zit dat? Heb je geen vriendin? Ben je homo?' Dat herhaalde hij om de vijf minuten. Toen ik eindelijk een paar uur later - de stemming bereikte het kookpunt - aanstalten maakte om met een schoonheid wier benen tot in de hemel reikten, zoals de Jamaicanen zeggen, rub-a-dub te dansen (je moet je tenslotte aan vreemde culturen aanpassen), kwam een andere man er woedend tussen en siste me toe dat dat niets was voor blanken als mij. Omdat de danseres geen bezwaar maakte, zei ik hem dat het niet zijn zaak was, waarop hij mij, kokend van woede, wegduwde. Even later danste een zwarte met haar. De man die mij had weggejaagd, wees op de nieuwe danser en riep: 'Zo is het goed: zwart met zwart!'
?
Alle reacties Link kopieren
Kaydens schreef:
23-10-2018 23:43
?
-
Een vraagteken is de juiste reactie, meer moet je er niet van willen snappen. Laat lekker gaan.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Punt is dat de vader (of wie dan ook) gerust bedenkingen kan hebben wanneer je met een partner uit een andere cultuur thuiskomt.

Het zal er dus aan liggen wat voor type het is, zoals iemand hier eerder al schreef.

Eet hij boerenkool, luistert hij naar Nick en Simon en schaatste hij de elfstedentocht, dan zal vaders hem al snel in de armen sluiten, ongeacht zijn kleur.

Heeft hij sterke Jamaicaanse culturele trekken, zal dat anders zijn. In dat geval vind ik het ook een beetje jammer voor TO:

https://vimeo.com/246242687#t=700s
Alle reacties Link kopieren
Toen ik mijn buitenlandse vriend voor het avond eten had uitgenodigd :

Pa , ma mijn nieuwe vriend komt vanavond eten , we eten Antilliaanse pastei ;-).

Ook ik was bang voor de reactie’s , maar inmiddels is hij families favoriet.
Alle reacties Link kopieren
Kaydens schreef:
23-10-2018 23:31
O ik ga het ook zeker vertellen ik weet alleen niet hoe.
Pa, ma, dit is X, mijn vriend.

Ik hoop dat hij mans genoeg is om je te dumpen als je zijn kleur gaat benoemen.
E-hope schreef:
24-10-2018 01:16
Toen ik mijn buitenlandse vriend voor het avond eten had uitgenodigd :

Pa , ma mijn nieuwe vriend komt vanavond eten , we eten Antilliaanse pastei ;-).

Ook ik was bang voor de reactie’s , maar inmiddels is hij families favoriet.
Geweldig!
Annelleke schreef:
24-10-2018 08:26
Pa, ma, dit is X, mijn vriend.

Ik hoop dat hij mans genoeg is om je te dumpen als je zijn kleur gaat benoemen.
Dankje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven